Τα Ancient Greek Sandals γιορτάζουν τα 10 τους χρόνια με μια συλλεκτική capsule συλλογή εμπνευσμένη από την τέχνη της γλυπτικής, που αποτελεί ένα από τα πιο πολύτιμα και διαχρονικής αξίας δώρα της αρχαίας Ελλάδας στην παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά.
Τα Ancient Greek Sandals γιορτάζουν τα 10 τους χρόνια με μια συλλεκτική capsule συλλογή εμπνευσμένη από την τέχνη της γλυπτικής, που αποτελεί ένα από τα πιο πολύτιμα και διαχρονικής αξίας δώρα της αρχαίας Ελλάδας στην παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά. Η επετειακή συλλογή 10 Year Anniversary Collection διατίθεται ολοκληρωμένη στο Ancient Greek Sandals flagship store, στην οδό Κολοκοτρώνη 1 στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, αλλά και στο www.ancientgreek-sandals.com από τα μέσα Απριλίου.
Η συλλογή 10 Year Anniversary Collection γεννήθηκε μέσα από τη συνεργασία της
creative director και συνιδρύτριας του brand, Χριστίνας Μαρτίνη, με την ιστορικό τέχνης και προσωπική της φίλη, Ξένια Βεντίκου, με την οποία μελέτησαν τα διάσημα γλυπτά και γοητεύτηκαν από την ομορφιά και την εξαιρετική τους προσήλωση στη λεπτομέρεια. Τιμώντας την οικουμενικότητα και τη βαρύτητα που η ιστορία, η μυθολογία και η τέχνη της χώρας μας φέρουν ως παγκόσμια κληρονομιά, η συλλογή αντλεί έμπνευση από τα μοτίβα που φιλοξενούνται στα διάσημα γλυπτά ενσωματώνοντάς τα στα ιδιαίτερα σχέδια των Ancient Greek Sandals για να προτείνει κάτι εντελώς νέο και επίκαιρο.
Τα υπέροχα φτερά της Νίκης της Σαμοθράκης, που φιλοξενείται στο Λούβρο, ενέπνευσαν το σχέδιο Victory of Samothrace και την ιδέα να χρησιμοποιηθούν αληθινά φτερά βαμμένα σε χρυσό για το best-seller μοντέλο «Ικαρία». Οι πτυχώσεις στο πέπλο της πολυσυζητημένης Καρυάτιδας που βρίσκεται στο Βρετανικό Μουσείο μεταμορφώνονται σε ένα κομψό slide πασούμι. Το βραχιόλι-φίδι με το οποίο απεικονίζεται στον βραχίονα το άγαλμα μιας σκυμμένης Αφροδίτης αποκτά νέα ερμηνεία και γίνεται η λεπτομέρεια που αγκαλιάζει τον αστράγαλο σε ένα απλό εκρού ζευγάρι σανδάλια. Το χτένισμα της Κόρης της Οσέρ (Λούβρο) χάρισε το μοναδικό του σχέδιο στον ιμάντα του εμβληματικού σανδαλιού «Ελευθερία». Ένα περιδέραιο σε σχήμα πυραμίδας που απεικονίζεται σε κεραμικό ειδώλιο του Κένταυρου και της Νύμφης έχει χρησιμοποιηθεί ως μεταλλική διακόσμηση σε ένα ankle strap σανδάλι. Τέλος, τα δεμένα στον αστράγαλο σανδάλια που φορά σε δύο γλυπτά της η Κυνηγός Άρτεμις αναπαράχθηκαν σε δύο σχεδόν πανομοιότυπα με αυτά σχέδια.
Το σύνολο της συλλογής διατρέχεται από τη χρήση διαφορετικών υλικών, όπως χάντρες από πηλό και μεταλλικά διακοσμητικά, αλλά και τεχνικών όπως χρυσοτυπία, πτυχώσεις, κέντημα και πλεξούδες. Κάθε μοντέλο κυκλοφορεί σε μία μόνο χρωματική επιλογή, είτε σε εκρού είτε σε φυσικό δέρμα είτε σε έναν συνδυασμό χρυσών αποχρώσεων.
«Δεν θα μπορούσαμε να είμαστε πιο περήφανοι που γιορτάζουμε τα 10 χρόνια Ancient Greek Sandals. Όταν ξεκινήσαμε το brand, ήταν αδύνατο να φανταστεί κανείς ότι άνθρωποι από όλο τον κόσμο θα φορούσαν τα χειροποίητα σανδάλια μας. Ο κόσμος γνωρίζει την Ελλάδα λόγω της μυθολογίας και των αγαλμάτων της, που βρίσκονται σχεδόν σε κάθε αρχαιολογικό μουσείο, σε κάθε γωνιά της Γης». – Χριστίνα Μαρτίνη & Νικόλας Μίνογλου, συνιδρυτές των Ancient Greek Sandals Η συλλογή είναι φτιαγμένη για όλους και για όποιον αγαπά τα ελληνικά σανδάλια, αφού πάντα ήταν και παραμένουν το πιο δημοκρατικό υπόδημα στον κόσμο. Με κάθε βήμα που κάνουν τα σχέδιά τους, τα Ancient Greek Sandals έχουν την τιμή να διαφυλάττουν την πολιτιστική τους κληρονομιά και τεχνογνωσία και να τη μεταδίδουν σε όλο τον κόσμο.
Η έμπνευση: 10 νέα σχέδια, 10 διαχρονικά γλυπτά.
1. Caryatid
Άγαλμα: Καρυάτιδα, Κόρη C (420-415 π.Χ.)
Μουσείο: Βρετανικό Μουσείο του Λονδίνου (Ηνωμένο Βασίλειο)
Μία από τις έξι Κόρες, γνωστές ως Καρυάτιδες, οι οποίες στήριζαν αντί για κίονες την οροφή της
νότιας πρόστασης του Ερεχθείου στην Ακρόπολη, του ιερότερου χώρου λατρείας στην Αθήνα.
2. Artemis de Gabies
Άγαλμα: Η Άρτεμις των Γαβίων (1ος αιώνας μ.Χ.)
Μουσείο: Μουσείο του Λούβρου (Παρίσι, Γαλλία)
Άγαλμα της θεάς Αρτέμιδος, το οποίο ανακαλύφθηκε στα τέλη του 18ου αιώνα στα Γάβια της
Ιταλίας. Χρονολογείται στον 1ο αιώνα μ.Χ. και είναι πιστό ρωμαϊκό αντίγραφο από
προγενέστερο ελληνικό γλυπτό, πιθανότατα του Πραξιτέλη κατά τον 4ο αιώνα π.Χ.
3. Dame d’Auxerre
Άγαλμα: H Κόρη της Οσέρ (650-625 π.Χ.)
Μουσείο: Μουσείο του Λούβρου (Παρίσι, Γαλλία)
Η Κόρη της Οσέρ είναι αρχαιολογικό εύρημα άγνωστης προέλευσης που βρέθηκε στις αποθήκες του Μουσείου της Οσέρ και θεωρείται εύρημα των πρώιμων αρχαιολογικών ανασκαφών στην Κρήτη στις αρχές του 19ου αιώνα. Πιθανολογείται ότι είναι ανάθημα σε θεά ή ότι αναπαριστά την Περσεφόνη. Καλλιτεχνικά ανήκει στον δαιδαλικό ρυθμό της κρητικής τέχνης, έργο του μινωικού ή του μυκηναϊκού πολιτισμού.
4. Kore of Berlin
Άγαλμα: Η Κόρη του Βερολίνου (570 π.Χ.)
Μουσείο: Μουσείο Altes στο Βερολίνο (Γερμανία)
Χαρακτηριστικό παράδειγμα πρώιμης κόρης από την Αττική, η λεγόμενη «θεά του Βερολίνου» βρέθηκε στην Κερατέα της Αττικής και μεταφέρθηκε στη Γερμανία τη δεκαετία του 1920. Χρονολογείται γύρω στο 570 π.Χ. και εικάζεται από τους ερευνητές ότι το άγαλμα ήταν στημένο επάνω στον τάφο μιας νεαρής, πιθανόν άγαμης γυναίκας αριστοκρατικής καταγωγής.
5. Figurine of Viotia
Άγαλμα: Κωδωνόσχημο γυναικείο ειδώλιο της Βοιωτίας (720-700 π.Χ.)
Μουσείο: Μουσείο Καλών Τεχνών της Βοστόνης (HΠΑ)
Χαρακτηριστικό δείγμα των πήλινων γυναικείων ειδωλίων που κατασκευάζονταν στη Βοιωτία τους ύστερους γεωμετρικούς χρόνους.
6. Crouching Venus
Άγαλμα: Οκλάζουσα Αφροδίτη (100-150 π.Χ.)
Μουσείο: J. Paul Getty Museum (Λος Άντζελες, Καλιφόρνια)
Χαρακτηριστικό άγαλμα της ελληνιστικής περιόδου, χρονολογείται περίπου στο 100-150 π.Χ. και πρόκειται για μια ρωμαϊκή μετάπλαση της Οκλάζουσας Αφροδίτης, του φημισμένου έργου του 3ου αιώνα π.Χ. του διάσημου γλύπτη Δοιδάλσα (ή Δαίδαλος) της Βιθυνίας. Το έργο απεικονίζει επίσης τον θεό Έρωτα στην πλάτη της Αφροδίτης και έναν κύκνο από κάτω της, στην αριστερή πλευρά.
7. Loutroforos Sphinx
Κεραμικό: Λουτροφόρος αμφορέας (690 π.Χ.)
Μουσείο: Μουσείο του Λούβρου (Παρίσι, Γαλλία)
Αμφορέας ύψους 80 εκ. της πρώιμης πρωτοαττικής περιόδου, έργο που αποδίδεται στον ζωγράφο του Αναλάτου. Στο αγγείο συνυπάρχουν τα παλιά με τα νέα μοτίβα, δηλαδή, εκτός από τα γεωμετρικά, εμφανίζονται και τα καμπυλόγραμμα, μια σταδιακή μετάβαση από τη γεωμετρική εποχή στην ανατολίζουσα.
8. Diana of Versailles
Άγαλμα: Η Άρτεμις των Βερσαλλιών (1ος-2ος αιώνας μ.Χ.)
Μουσείο: Μουσείο του Λούβρου (Παρίσι, Γαλλία)
Ένα ελαφρώς υπερμέγεθες μαρμάρινο άγαλμα που αναπαριστά την Άρτεμη, τη θεά του
κυνηγιού, φιλοξενείται σήμερα στο Μουσείο του Λούβρου και χρονολογείται μεταξύ του 1ου και του 2ου αιώνα μ.Χ. Πρόκειται για ένα ρωμαϊκό αντίγραφο ενός χαμένου μπρούντζινου αγάλματος που αποδίδεται στον διάσημο αρχαίο Έλληνα γλύπτη Λεωχάρη, που έζησε κατά τη διάρκεια της κλασικής περιόδου (4ος αιώνας π.Χ.) κυρίως στην Αθήνα.
9. Centaur & Nymph
Άγαλμα: Κένταυρος και Νύμφη
Μουσείο: Μουσείο Τέχνης και Ιστορίας της Γενεύης (Ελβετία)
Ένα μικρού μεγέθους γλυπτό, ύψους 18,7 εκ., που χρονολογείται περίπου στο 500 π.Χ. και βρέθηκε στον αρχαιολογικό χώρο της Αμαθούντας στην Κύπρο, κοντά στη Λεμεσό. Κατά τη γεωμετρική περίοδο στην Αμαθούντα εγκαταστάθηκαν Ετεοκρήτες αλλά και Μυκηναίοι άποικοι. Σύμφωνα με τη μυθολογία, εδώ έφερε ο Θησέας την κόρη του Μίνωα, Αριάδνη, όταν ξέφυγε από τον λαβύρινθο.
10. Victory of Samothrace
Άγαλμα: Η φτερωτή Νίκη της Σαμοθράκης (220-190 π.Χ.)
Μουσείο: Μουσείο του Λούβρου (Παρίσι, Γαλλία)
Με ύψος 3,28 μ., αυτό το ασύλληπτης ομορφιάς μαρμάρινο γλυπτό της ελληνιστικής περιόδου αναπαριστά τη φτερωτή θεά Νίκη και βρέθηκε στο Ιερό των Μεγάλων Θεών στη Σαμοθράκη, έναν τόπο φημισμένο στην αρχαιότητα για την ιερότητά του. Αν και ο καλλιτέχνης παραμένει άγνωστος μέχρι σήμερα, θεωρείται ένα από τα σπουδαιότερα δείγματα της αρχαίας ελληνικής γλυπτικής τέχνης.
Moda