ΟΤΕ: Αύξηση εσόδων κατά 2% το δ” τρίμηνο του 2015

Αύξηση εσόδων κατά 2% το δ” τρίμηνο του 2015, με τα προσαρμοσμένα EBITDA να διαμορφώνονται στα 348,5 εκατ. ευρώ και μείωση δανεισμού για το έτος ανακοίνωσε ο Όμιλος ΟΤΕ.

Μάλιστα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, «ως αποτέλεσμα της ισχυρής χρηματοοικονομικής θέσης του Ομίλου», το Διοικητικό Συμβούλιο θα προτείνει μέρισμα 0,10 ευρώ ανά μετοχή στην ετήσια γενική συνέλευση των μετοχών, τον Ιούνιο του 2016, σε σχέση με 0,08 ευρώ ανά μετοχή που διανεμήθηκε πέρυσι. Το συνολικό ποσό του μερίσματος προς πληρωμή εκτιμάται σε περίπου 49 εκατ. ευρώ.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, το δ” τρίμηνο 2015, τα ενοποιημένα έσοδα του Ομίλου σημείωσαν αύξηση 2% σε σχέση με την προηγούμενη αντίστοιχη περίοδο του 2014 και η προσαρμοσμένη κερδοφορία EBITDA μειώθηκε κατά 6% το τέταρτο τρίμηνο και διαμορφώθηκε σε 348,5 εκατ. ευρώ, «γεγονός που αποδίδεται κυρίως σε έκτακτες χρεώσεις».

Ωστόσο, το περιθώριο EBITDA στην Ελλάδα παρέμεινε ισχυρό σε ετήσια βάση, με το περιθώριο της σταθερής να αυξάνεται σε 40,2% και της κινητής να διαμορφώνεται σε 35,7%. Τα καθαρά κέρδη του Ομίλου ανήλθαν σε 151,9 εκατ. ευρώ το δωδεκάμηνο, ενώ οι επενδύσεις (εξαιρουμένου του φάσματος) αυξήθηκαν κατά 2,3% σε 569,7 εκατ. ευρώ.

Παρά τις αυξημένες επενδύσεις, τα επιπλέον κόστη για έκδοση και επαναγορά ομολόγων και τις δύσκολες μακροοικονομικές συνθήκες, ο Όμιλος κατέγραψε ισχυρές προσαρμοσμένες ελεύθερες ταμειακές ροές που διαμορφώθηκαν σε 507,2 εκατ. ευρώ ξεπερνώντας το στόχο για τη χρονιά.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, ο προσαρμοσμένος καθαρός δανεισμός του Ομίλου διαμορφώθηκε σε λιγότερο από 0,9 δισ. ευρώ στις 31 Δεκεμβρίου, μειωμένος κατά 23,6% σε σχέση με πέρσι, που αντιστοιχεί σε 0,6 φορές το προσαρμοσμένο ετήσιο ΕΒΙTDA.

Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Ομίλου «η σταθερή τηλεφωνία κατέγραψε εντυπωσιακές επιδόσεις, με έσοδα ενισχυμένα κατά 5,1%, χάρη στις ευρυζωνικές υπηρεσίες και τα έργα ICT, καθώς και στη σημαντική αύξηση στα έσοδα του OTE TV που στο τέλος της χρονιάς μετρούσε 446.000 πελάτες. Στην κινητή, η πελατειακή βάση αυξήθηκε κατά 1,6% σε σχέση με το 2014, ενώ σημειώθηκε περαιτέρω βελτίωση σε τριμηνιαία βάση και στα έσοδα, με τη μείωση να διαμορφώνεται σε 0,6% το Δ´τρίμηνο, από 3,1% το προηγούμενο. Στα ορόσημα της χρονιάς περιλαμβάνεται η καθιέρωση τον Οκτώβριο ενιαίας εμπορικής μάρκας COSMOTE για τα προϊόντα σταθερής, κινητής και Internet του Ομίλου ΟΤΕ και η διάθεση το Νοέμβριο συνδυαστικών υπηρεσιών σταθερής και κινητής COSMOTE One και COSMOTE Business One».

Στη Ρουμανία, οι δραστηριότητες κινητής σημείωσαν ισχυρή αύξηση, με τα έσοδα να ενισχύονται κατά 7,5% το δ” τρίμηνο, ενώ και τα έσοδα της σταθερής αυξήθηκαν 5% το τρίμηνο, ως αποτέλεσμα των υψηλότερων εσόδων από συνδυαστικές υπηρεσίες σταθερής και κινητής, και των καλών επιδόσεων στις υπηρεσίες χονδρικής και ICT. Στην Αλβανία, τα έσοδα σημείωσαν ιδιαίτερα εντυπωσιακή αύξηση (+33%) το τρίμηνο, κυρίως λόγω της ρύθμισης στην αγορά λιανικής, που απαγορεύει τη διαφοροποίηση των εντός και εκτός δικτύου χρεώσεων, και των νέων προγραμμάτων συμβολαίου και καρτοκινητής.

Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ, κ. Mιχάλης Τσαμάζ, μεταξύ άλλων κάνει λόγο «για ισχυρές επιδόσεις ειδικά στην Ελλάδα παρά το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον» επισημαίνοντας πως «πετυχαίνουμε τους στόχους μας γιατί επενδύουμε συνεχώς στα καλύτερα δίκτυα, προϊόντα και υπηρεσίες. Ήδη, η ανταπόκριση στη νέα ενιαία εμπορική μάρκα Cosmote είναι θετική. Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε για να προσφέρουμε στους πελάτες μας την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Η Ρουμανία παραμένει μια δύσκολη αγορά, αλλά εκτιμούμε ότι οι επενδύσεις μας σε συνδυαστικές υπηρεσίες σταθερής και κινητής, σε τηλεοπτικό περιεχόμενο, στην ανάπτυξη δικτύου οπτικών ινών και στη βελτιωμένη κάλυψη 4G, θα αποδώσουν μεσοπρόθεσμα».

«Όπως αναμέναμε, οι ταμειακές μας ροές βελτιώθηκαν σημαντικά το τελευταίο τρίμηνο και πετύχαμε το στόχο μας για το τέλος του 2015. Το 2016, αναμένουμε οι συνθήκες να παραμείνουν δύσκολες, αλλά οι συνεχείς επενδύσεις και οι προηγμένες τεχνολογίες μας, σε συνδυασμό με τη σκληρή δουλειά και αφοσίωση όλων των ομάδων μας, θα μας επιτρέψουν να ενισχύσουμε τη θέση μας σε κάθε αγορά που έχουμε παρουσία» καταλήγει ο κ. Τσαμάζ.

typosthes.gr-Oikonomia

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: