Μετά από οκτώ χρόνια έγινε η πρώτη εκ βάθρων ανανέωση του CRF450R. Η Honda CRF450R που από το 2002 είναι σημείο αναφοράς, πήρε τη μεγάλη απόφαση για σημαντικές αλλαγές.
Σε έναν κινητήρα εμπνευσμένο από την HRC με μέγιστη ισχύ αυξημένη κατά 8%, και υψηλότερη ροπή σε όλο το εύρος στροφών.
Ο νέος κινητήρας έχει το νέο αλουμινένιο πλαίσιο έβδομης γενιάς με νέα γεωμετρία, χαμηλότερο κέντρο βάρους και εξοπλισμένο με το εργοστασιακό κιτ αγωνιστικών προδιαγραφών πιρούνι 49mm Showa με ατσάλινα ελατήρια. Ρεζερβουάρ καυσίμου από τιτάνιο, νέα αεροδυναμικά πλαστικά και μίζα ολοκληρώνουν το νέο πακέτο.
Η CRF450R εξελίσσεται συνεχώς, καθώς η κάθε αναβάθμιση είναι αποτέλεσμα της τεχνογνωσίας που αποκτάται από τα αγωνιστικά προγράμματα moto-cross της Honda σε όλο τον κόσμο. Τα τελευταία οκτώ χρόνια, το μοντέλο CRF450R έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αγωνιστικά εργαλεία. Για το 2017, η εξέλιξη μετουσιώνεται σε επανάσταση. Το αγαπημένο Ευρωπαϊκό motocross στην κατηγορία open ανανεώνεται πλήρως, με ισχυρότερο κινητήρα, αυξημένη πρόσφυση και καλύτερη συμπεριφορά λόγω του ανασχεδιασμένου πλαισίου.
Με διαφορετική εμφάνιση και αίσθηση υπόσχεται μία εντελώς νέα εμπειρία στην πίστα. Με δυο λόγια, είναι ταχύτερο. Πολύ ταχύτερο.
M.Uchiyama, Large Project Leader (LPL) 17YM CRF450R:
«Έχει γίνει ολοκληρωτική αλλαγή μοντέλου στη CRF450R. Δεν αφήσαμε τίποτα στην τύχη και δεν κάναμε κανένα συμβιβασμό στην προσπάθειά μας να προσφέρουμε στους πελάτες ένα εργαλείο που να βρίσκεται μπροστά από τον ανταγωνισμό.
Στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε ένα μοντέλο με εξαιρετικές επιδόσεις κινητήρα, άριστη πρόσφυση πίσω τροχού και χαμηλό κέντρο βάρους – για να πετύχουμε 5% βελτιωμένη επιτάχυνση έναντι του προηγούμενου. Η φράση που χαρακτηρίζει την εξέλιξη ήταν ‘Απόλυτη Επιτάχυνση’.
Έχουμε ήδη ξεκινήσει να τρέχουμε και να τελειοποιούμε το μοντέλο 17YM CRF450R στο Ιαπωνικό πρωτάθλημα, κερδίζοντας στους πρώτους πέντε αγώνες.
Είμαστε περήφανοι που προσφέρουμε τώρα ένα εργαλείο motocross τέτοιων επιδόσεων στους λάτρεις του είδους σε όλο τον κόσμο.»
2017 CRF450R – ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ!
Η CRF450R του 2017 εξελίχθηκε με βάση τα στοιχεία από τις ομάδες ΑΜΑ και ΜΧ GP της Honda, με γνώμονα την κορυφαία εκκίνηση από στάση, την είσοδο στην πρώτη στροφή και το χρόνο γύρου. Με νέο κινητήρα που αποδίδει 11% περισσότερη μέγιστη ισχύ σε συνδυασμό με ένα πλαίσιο που πραγματικά την αξιοποιεί πλήρως, η 2017 CRF450R είναι ισχυρότερη και πιο ακριβής.
Όπως τα μοντέλα της κατηγορίας ΜΧ1 που προορίζονται για αγώνες, οι μοτοσυκλέτες 16YM και 17YM έτρεξαν μαζί στην HRC σε μία σειρά δοκιμαστικών εκκινήσεων. Η ισχύς και η συμπεριφορά της νέας μοτοσυκλέτας της προσέφεραν ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Η απόσταση 0-10m ολοκληρωνόταν σε 1,53s, 6.4% λιγότερος χρόνος συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο.
Στη νέα κινητήρια μονάδα εφαρμόζονται καινοτομίες τόσο στην εισαγωγή όσο και στην εξαγωγή. Στην πλευρά της εισαγωγής, ευθείς αυλοί μειώνουν σημαντικά την αντίσταση του αέρα για βελτιωμένη απόδοση καύσης. Στην πλευρά της εξαγωγής, οι δύο σωλήνες χωρίζονται κοντά στον κινητήρα, επιτρέποντας αύξηση του λόγου συμπίεσης από 12.5 σε 13.5, βασικό στοιχείο για την αυξημένη απόδοση ισχύος.
Ένα πιρούνι 49mm Showa USD – με ατσάλινα ελατήρια και εργοστασιακό εξοπλισμό αγωνιστικών προδιαγραφών με το οποίο εφοδιάζονται οι αγωνιστικές ομάδες ΜΧ στο Ιαπωνικό πρωτάθλημα αντικαθιστά το πνευματικό πιρούνι της KYB. Οι δύο δοκοί του αλουμινένιου πλαισίου είναι ειδικά σχεδιασμένες για μεγαλύτερη σταθερότητα στο εμπρός τμήμα και πρόσφυση, ενώ η 17YM CRF450R έχει πλήρως ανανεωμένη γεωμετρία. Το μεταξόνιο είναι μικρότερο, με πιο συμπαγές ψαλίδι και ρυθμιζόμενη γωνία κάστερ και ίχνος. Επίσης, έχει χαμηλότερο κέντρο βάρους χάρη στο ελαφρύτερο ρεζερβουάρ από τιτάνιο και της χαμηλότερα τοποθετημένης πάνω βάσης αμορτισέρ.
Εντελώς νέα πλαστικά δημιουργούν υπέρ αποδοτικές αεροδυναμικές επιδόσεις και ένα ομαλό σχήμα που προσφέρει στον αναβάτη ελευθερία κινήσεων. Επίσης περιλαμβάνει εντυπωσιακά γραφικά ενσωματωμένα σε φιλμ με ανθεκτικό φινίρισμα. Τέλος για πρώτη φορά, προσφέρεται προαιρετικά μίζα.
Κινητήρας
Ο κινητήρας 449cc του μοντέλου CRF450R προσφέρει τώρα 11% βελτιωμένη μέγιστη ισχύ συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο. Οι καμπύλες ισχύος και ροπής των 16YM και 17YM απεικονίζουν σχηματικά το όφελος επιδόσεων της νέας σχεδίασης: είναι παντού ισχυρότερος, αλλά κυρίως στη μεσαία περιοχή στροφών και στο πάνω άκρο, με σημαντική αύξηση των μέγιστων στροφών.
Για να επιτευχθεί αυτή η αύξηση ισχύος όλες οι παράμετροι επιδόσεων του κινητήρα μελετήθηκαν διεξοδικά σε συνεργασία με τους μηχανικούς της HRC. Η κυλινδροκεφαλή φέρει πλήρως ανασχεδιασμένη κεφαλή τεσσάρων βαλβίδων Unicam, με το νέο κοκκοράκι στις βαλβίδες εισαγωγής να αυξάνει την ανύψωση κατά 0,5mm στα 10mm (η ανύψωση των βαλβίδων εξαγωγής έχει επίσης αυξηθεί κατά 0,85mm στα 8,8mm).
Η διάμετρος των βαλβίδων εισαγωγής έχει αυξηθεί κατά 2mm, στα 38mm και οι έδρες με επεξεργασία 2 επιπέδων προσφέρουν ομαλή ροή αερίων. Το ρεύμα αέρα εισαγωγής είναι εντελώς ευθύ και η απόδοση ροής έχει βελτιωθεί κατά 19%. Αντίστοιχα, η ροή εξόδου είναι τώρα 10% πιο αποδοτική μέσα από τις δύο απολήξεις εξαγωγής που έχουν ανασχεδιαστεί με σταδιακές αλλαγές καμπυλότητας. Τα δύο σιλανσιέ είναι πιο κοντά κατά 78mm.
Τα ελατήρια των βαλβίδων είναι οβάλ διατομής, κάτι που μειώνει το ύψος και τις διαστάσεις της κεφαλής. Οι περιεχόμενες γωνίες των βαλβίδων εισαγωγής στις 9° και των εξαγωγής 10,5° (από 10°/11.5°) και το ανασχεδιασμένο πιστόνι, αυξάνουν την απόδοση καύσης και προσφέρουν αναλογία συμπίεσης 13.5:1, από 12.5:1. Ο ψεκασμός λαδιού από 4 οπές (προηγούμενο σύστημα 2 οπών) προσφέρει καλύτερη ψύξη – σημαντικό λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που αναπτύσσονται από την υψηλή αναλογία συμπίεσης.
Το πιστόνι και το κοκκοράκι έχουν αντιτριβική επίστρωση DLC (Diamond-like Carbon), που προφέρει άριστη αντίσταση στη φθορά και αντοχή, μειώνοντας παράλληλα τις απώλειες λόγω τριβής. Η διάμετρος και η διαδρομή παραμένουν στα 96mm x 62.1mm.
Ο κινητήρας χρησιμοποιεί νέα αντλία λαδιού που τροφοδοτεί με λιπαντικό υπό πίεση (όχι μέσω ψεκασμού) τόσο το κιβώτιο όσο και το συμπλέκτη μειώνοντας την τριβή, βελτιώνοντας την απόδοση λίπανσης και περιορίζοντας την απώλεια ισχύος λόγω άντλησης. Χρησιμοποιείται μόνο μία πηγή λιπαντικού αντί δύο. Αυτό σημαίνει μείωση της ποσότητας από 1390cc (συνδυασμένο λιπαντικό κινητήρα και κιβωτίου) που χρησιμοποιούσε το προηγούμενο μοντέλο σε συνολική 1250cc.
Το ελαφρύ βάρος και οι συμπαγείς διαστάσεις είναι αποτέλεσμα μιας σειράς νέων μέτρων. Τοποθετώντας το αντίβαρο μέσα στο στροφαλοθάλαμο, μειώνεται η απόσταση μεταξύ στροφάλου και αντίβαρου. Το γρανάζι πρωτεύουσας μετάδοσης και το γρανάζι του αντιβάρου έχουν ενωθεί σε μια μονάδα, όπως είναι και οδηγούμενο πρωτεύων γρανάζι και το γρανάζι της αντλίας. Οι στροφές του γραναζιού πρωτεύουσας μετάδοσης είναι αυξημένες κατά 30%, μειώνοντας το φορτίο προς το κιβώτιο και τον συμπλέκτη. Για βέλτιστη εκμετάλλευση της διαθέσιμης ισχύος και ροπής, και οι πέντε σχέσεις έχουν προσαρμοστεί, ενώ την τελική μετάδοση αναλαμβάνουν γρανάζια 13/49 (αντί για 13/48).
Ο συμπαγής συμπλέκτης έχει 7 δίσκους τριβής αντί 8 χωρίς απώλεια αντοχής. Αυτό εξοικονομεί χώρο (είναι 2,9mm πιο λεπτός, στα 77mm), βάρος και κόστος ενώ οι 6 μεταλλικοί δίσκοι είναι επενδυμένες με ειδικό υλικό τριβής. Ένας μεταλλικός δίσκος συμπλέκτη πάχους 2mm (αυξημένος κατά 0,4mm) διαχέει τη θερμότητα αποτελεσματικά, ενώ τα αντικραδασμικά ελατήρια παραμένουν ώστε να παρέχουν ικανοποιητική σύμπλεξη.
Τα χειριστήρια και οι ενδείξεις του αναβάτη είναι εργονομικά τοποθετημένα στο αριστερό γκριπ: Μπουτόν στοπ κινητήρα, προειδοποίηση EFI, μπουτόν κατάστασης EMSB και ένδειξη LED.
Το μπουτόν EMSB της Honda (Engine Mode Select Button) προσαρμόζει άμεσα τα χαρακτηριστικά του κινητήρα στις εντολές του αναβάτη. Με τη μοτοσυκλέτα σταματημένη και τον κινητήρα στο ρελαντί, πιέζοντας και κρατώντας το μπουτόν πατημένο για λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, επιλέγεται η επόμενη χαρτογράφηση.
Το λαμπάκι LED που είναι ενσωματωμένο στο μπουτόν δείχνει την επιλεγμένη χαρτογράφηση με ένα σύντομο πάτημα και έναν αριθμό (αναβοσβήνει 1 φορά για το Mode 1, κλπ.). Εάν επιλεγεί νέα χαρτογράφηση, η επιλογή επιβεβαιώνεται από τον αναβάτη.
Το Mode 1 είναι η βασική χαρτογράφηση και προσφέρει μέγιστη γραμμικότητα στην απόκριση του γκαζιού, καθιστώντας την ισχύ του κινητήρα ωφέλιμη σε μεγάλο εύρος οδηγικών συνθηκών. Το Mode 2 είναι πιο ήπιο, προσφέροντας περισσότερη ευχρηστία στο γκάζι, ενώ το Mode 3 προσφέρει άμεση απόκριση. Τα Mode 2 και 3 μπορούν να προσαρμόζονται περαιτέρω μέσω του υπάρχοντος εργαλείου ρύθμισης της HRC για χαρτογραφήσεις.
Για πρώτη φορά, μία μίζα διατίθεται προαιρετικά για τη CRF450R.
Πλαίσιο
Το πλήρως ανασχεδιασμένο πλαίσιο χαρίζει στον αναβάτη απόλυτο έλεγχο του νέου, ισχυρότερου κινητήρα της μοτοσυκλέτας CRF450R. Οι στόχοι για την 7η γενιά του αλουμινένιου πλαισίου της CRF ήταν σαφείς: να βελτιωθούν οι επιδόσεις στις στροφές, η σταθερότητα του εμπρός συστήματος και η πρόσφυση, αλλά και καλύτερη μετάδοση της δύναμης στον πίσω τροχό με ανώτερα επίπεδα ανάδρασης πίσω τροχού (feedback) για τον οδηγό και προβλεψιμότητα.
Η κύρια οπτική αλλαγή βρίσκεται στις δύο δοκούς νέας σχεδίασης με μεταβλητή μείωση της διαμέτρου (κωνικότητα) που προσφέρουν καλύτερη σταθερότητα στο εμπρός σύστημα, πρόσφυση και αίσθηση. Η στρεπτική ακαμψία έχει βελτιωθεί κατά 6,8% — με το ίδιο επίπεδο πλευρικής ακαμψίας – πράγμα που βελτιώνει την ικανότητα και αίσθηση στριψίματος, ενώ έχουν εξοικονομηθεί και 270g. Το εξελασμένο (αντί σφυρήλατο) πίσω υποπλαίσιο εξοικονομεί επίσης βάρος 225g.
Υπάρχουν πολλές, λιγότερο εμφανείς αλλαγές στη γεωμετρία και τις δυναμικές παραμέτρους των επιδόσεων του πλαισίου. Το κέντρο βάρους βρίσκεται 2,7mm χαμηλότερα. Το μεταξόνιο είναι 11mm μικρότερο, στα 1482mm. Η απόσταση ανάμεσα στον άξονα του εμπρός τροχού και την έδραση του ψαλιδιού έχει αυξηθεί (+13mm στα 913mm), ενώ η απόσταση από την έδραση του ψαλιδιού μέχρι τον πίσω άξονα έχει μειωθεί κατά 24mm στα 569mm. Αυτή η νέα γεωμετρία μεταφέρει περισσότερο βάρος στον πίσω τροχό για εξαιρετική πρόσφυση – βασικός στόχος εξέλιξης.
Η γωνία κάστερ και το ίχνος είναι 27,4°/116mm (από 27,1°/117mm). Το συνολικό βάρος γεμάτη φτάνει τα 106kg.
Η έκδοση 2017 CRF450R είναι μια πιο λεπτή, πιο συμπαγής μοτοσυκλέτα, ακόμα πιο εύκολη στη διαχείριση χάρη στο χαμηλότερο κέντρο βάρους. Ο πίσω τροχός προσφέρει άριστη πρόσφυση και αίσθηση, ώστε να συνεργάζεται άψογα με τον εμπρός κατά την οδήγηση στο όριο.
Η νέα μοτοσυκλέτα CRF450R εφοδιάζεται τώρα με ένα πλήρως προσαρμοζόμενο ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 49mm της Showa USD με ελατήρια, έκδοση του εργοστασιακού πιρουνιού με την οποία εφοδιάζει η Showa τις αγωνιστικές ομάδες στο Ιαπωνικό εθνικό πρωτάθλημα ΜΧ. Δεν αποτελεί εξέλιξη του πιρουνιού 48mm που είχε τοποθετηθεί τελευταία φορά στο μοντέλο 14YM, με το οποίο διαφέρει από κάθε άποψη: ο κύλινδρος έχει διάμετρο 25mm αντί 24mm, η ράβδος 14mm (12.5mm) και το έμβολο συμπίεσης 39mm (37mm). Όπως σε μία ανάρτηση αγωνιστικών προδιαγραφών, το πιρούνι προσφέρει ομαλή λειτουργία και απόλυτο έλεγχο.
Η πάνω βάση του πλήρως ρυθμιζόμενου πίσω αμορτισέρ της Showa τοποθετείται 39mm χαμηλότερα ενώ το ίδιο το αμορτισέρ βρίσκεται στο κέντρο της μοτοσυκλέτας για βέλτιστη συγκέντρωση των μαζών και σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες (ήταν σε κατά 5mm έκκεντρη θέση). Με μήκος 599mm το αλουμινένιο ψαλίδι είναι 18mm κοντύτερο από αυτό του απερχόμενου μοντέλου CRF450R, με βραχίονες πιο λεπτής διατομής. Επίσης είναι ελαφρύτερο κατά 220g.
Ο εμπρός δίσκος του φρένου έχει κυματοειδή περίμετρο με διάμετρο 260mm και πετυχαίνει αποτελεσματική διάχυση της θερμότητας, ισχύ και αίσθηση από τη διπίστονη δαγκάνα. Πίσω χρησιμοποιείται ένας αντίστοιχος δίσκος κυματοειδούς σχήματος διαμέτρου 240mm με μονοπίστονη δαγκάνα. Ελαφρές αλουμινένιες ζάντες με ακτίνες άμεσης έδρασης μειώνουν το μη αναρτώμενο βάρος. Η διάσταση του εμπρός τροχού είναι 21 x 1,6in, και του πίσω 19 x 2,15in. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει ειδικά ελαστικά MX3SF και MX3S της Dunlop για «μαλακά» εδάφη.
Το νέο μοντέλο CRF450R χρησιμοποιεί ρεζερβουάρ καυσίμου από τιτάνιο 6,3L, που ζυγίζει 513g λιγότερο από το πλαστικό που αντικαθιστά. Η μείωση κατά μισό κιλό συμβάλλει σημαντικά στο χαμηλότερο κέντρο βάρους. Νέα πλαστικά με ομοιόμορφες εξωτερικές γραμμές προσφέρουν στον αναβάτη μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων ενώ το εμπρός τμήμα είναι στενό. Τα καλύμματα ψυγείου έχουν μειωμένο πλάτος κατά 30mm και το εμπρός φτερό δημιουργεί αποδοτική ροή αέρα προς το ψυγείο. Τα πλαστικά μέρη διαθέτουν ανθεκτικά στις γρατζουνιές γραφικά ενσωματωμένα σε φιλμ που καλύπτουν μία ευρεία περιοχή.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος Υγρόψυκτος, 4-χρονος, μονοκύλινδρος με μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο (uni-cam)
Κυβισμός 449.7cc
Διάμετρος Διαδρομή 96.0mm x 62.1mm
Σχέση συμπίεσης 13.5 : 1
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ
Τροφοδοσία Ψεκασμός PGM-FI
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ 6.3 L
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ανάφλεξη Πλήρως ψηφιακή CDI
Εκκίνηση Μανιβέλα
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Συμπλέκτης Υγρός Πολύδισκος
Κιβώτιο Μόνιμης εμπλοκής
Τελική Μετάδοση Αλυσίδα
ΠΛΑΙΣΙΟ
ΤΥΠΟΣ Διπλής δοκού, αλουμινένιο
ΣΩΜΑ
Διαστάσεις (LWH) 2.183mm x 827mm x 1,274mm
Μεταξόνιο 1.482mm
Γωνία Κάστερ 27° 22′
Ίχνος 116mm
Ύψος σέλας 960mm
Απόσταση από το έδαφος 328mm
Βάρος (γεμάτη) 110.6kg
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι Showa 49mm (διαδρομή 305mm)
Πίσω Monoshock της Showa με σύστημα Honda Pro-Link (διαδρομή αμορτισέρ 133, διαδρομή τροχού 314mm)
ΤΡΟΧΟΙ
Εμπρός Αλουμινένιος, ακτινωτός
Πίσω Αλουμινένιος, ακτινωτός
Εμπρός Ελαστικό 80/100-21 Dunlop MX3SF
Πίσω Ελαστικό 120/80-19 Dunlop MX3S
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός Υδραυλικός δίσκος με κυματοειδή περίμετρο 260mm
Πίσω Υδραυλικός δίσκος με κυματοειδή περίμετρο 240mm
2017 HONDA CRF450R- «Απόλυτη Επιτάχυνση»
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto