Με δύο PEUGEOT 9X8 2024 Hypercars η ομάδα Peugeot TotalEnergies θα συμμετάσχει στην 92η έκδοση του 24 Hours of Le Mans.
Είκοσι τρία πρωτότυπα πρόκειται να διαγωνιστούν στην ελίτ κατηγορία των Hypercar και περισσότεροι από 320.000 θεατές αναμένονται στην πίστα της Σάρτης, κατά τη διάρκεια της «τρελής εβδομάδας» όπως αποκαλείται η «εβδομάδα του Λε Μαν».
Αφού η περσινή επετειακή έκδοση Centenary συγκέντρωσε ένα ρεκόρ πλήθους 325.000 θαυμαστών, ο αγώνας 24 Hours of Le Mans είναι sold-out για άλλη μια φορά φέτος, καθώς τα εισιτήρια για την εκδήλωση του 2024 εξαγοράστηκαν σε λίγες μόνο ημέρες αφ’ ότου τέθηκαν σε κυκλοφορία, τον περασμένο Νοέμβριο!
Ας το παραδεχτούμε, οι λάτρεις των αγώνων έχουν κάθε λόγο να έρθουν: με είκοσι τρία πρωτότυπα και εννέα καταξιωμένους κατασκευαστές αυτοκινήτων που διαγωνίζονται στην ελίτ κατηγορία των Hypercar, μπορούν να περιμένουν άφθονη δράση στο Circuit de la Sarthe – την πίστα των 24 ωρών – την μεγαλύτερη (13.626 χλμ) και ταχύτερη (μέση ταχύτητα άνω των 240 km/h) πίστα στο ημερολόγιο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής της FIA.
«Το Le Mans είναι ενσωματωμένο στο DNA της μάρκας PEUGEOT. Οι αναμνήσεις και τα συναισθήματα που νιώθουμε σε αυτό το εμβληματικό γεγονός εκτείνονται σε όλες τις γενιές», δήλωσε ο Jean-Marc Finot, Senior VP της Stellantis Motorsport. «Ο ενθουσιασμός που είδαμε στο Le Mans το 2023 έδειξε πόσο έντονα νιώθουν οι οπαδοί για την PEUGEOT.
Επιστρέφουμε φέτος πιο αποφασισμένοι από ποτέ. Η ομάδα εργάστηκε ακούραστα για πάνω από ένα χρόνο για να φτάσει στην γραμμή εκκίνησης στις 15 Ιουνίου. Ο φετινός αγώνας θα είναι ιστορικός ως προς το μέγεθος και την ποιότητα της πίστας. Είναι κάτι που είναι πραγματικά μοναδικό στην ιστορία των αγώνων και η μάρκα PEUGEOT είναι απίστευτα περήφανη που είναι μέρος της! Οι 24 Hours of Le Mans είναι μια μοναδική ανθρώπινη περιπέτεια», πρόσθεσε ο Jean-Marc Finot.
Η ομάδα Peugeot TotalEnergies φέρνει δύο PEUGEOT 9X8 προδιαγραφών 2024 στον αγώνα. Σκοπεύει να επιδείξει την αξιοπιστία του αυτοκινήτου και τα κέρδη σε επίπεδο απόδοσης και επιδόσεων αυτού του ριζικά αλλαγμένου Hypercar, το οποίο έκανε το ανταγωνιστικό του ντεμπούτο στο 6 Hours of Imola στις αρχές Απριλίου, μετά από μόλις δέκα μήνες ανάπτυξης.
«Είμαστε πραγματικά χαρούμενοι που καταφέραμε να αγωνιστούμε με αυτό το αυτοκίνητο για πρώτη φορά στην Imola», παραδέχτηκε ο Olivier Jansonnie, Τεχνικός Διευθυντής της Peugeot Sport. «Η ανάπτυξη ενός πρωτοτύπου Hypercar, το 90% του οποίου είναι νέο όσον αφορά το αμάξωμα, την αεροδυναμική και το σύστημα μετάδοσης κίνησης, σε μόλις δέκα μήνες – με όλους τους χρόνους παραγωγής για ανταλλακτικά και εργαλεία – είναι ένα πραγματικά εντυπωσιακό επίτευγμα, που έγινε εφικτό από τη συμβολή όλων στην Team Peugeot TotalEnergies.»
Στο ανταγωνιστικό του ντεμπούτο, το PEUGEOT 9X8 2024 εξασφάλισε τους πρώτους βαθμούς κατασκευαστών WEC της ομάδας για την τρέχουσα σεζόν με την ένατη θέση στον αγώνα 6 Hours of Imola. Τρεις εβδομάδες αργότερα, το PEUGEOT 9X8 2024 σημείωσε άλλο ένα τερματισμό στην πρώτη δεκάδα στις 6 Hours of Spa-Francorchamps, παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισε έναν πολύ τρομερό ανταγωνισμό.
«Ο χειρισμός και τα κέρδη εντός του αγώνα ήταν στοιχεία πολύ σύμφωνα με τις προσδοκίες μας και με αυτά που παρατηρήσαμε κατά τις χειμερινές δοκιμές», επιβεβαίωσε ο Olivier Jansonnie. «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρέπει να βελτιωθούμε, ωστόσο. Με περίπου είκοσι Hypercars στην πίστα, έχουμε δει πόσο κοντά είναι ο ανταγωνισμός και πώς η παραμικρή λεπτομέρεια μπορεί να κάνει τη διαφορά. Στο Imola και στο Spa, τερματίσαμε μπροστά από ταχύτερα αυτοκίνητα έχοντας μια εξαιρετική στρατηγική και μέσα από τη σκληρή δουλειά όλων στην ομάδα. Μεγιστοποιήσαμε το αποτέλεσμα αν κοιτάξετε την απόδοση του αυτοκινήτου, ακόμα κι αν δεν είχαμε πραγματικά το αποτέλεσμα που περιμέναμε.»
«Ιστορικά, το Le Mans είναι ένας μοναδικός αγώνας», εξήγησε ο Olivier Jansonnie. «Υπάρχει το αυτοκίνητο, φυσικά – η ταχύτητα και η αξιοπιστία του – αλλά έχει να κάνει και με την προετοιμασία της ομάδας, τη στρατηγική αγώνα κ.λπ. Οι προετοιμασίες μας ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 2023 μετά από διεξοδική ενημέρωση της 91ης έκδοσης, εξετάζοντας τι λειτούργησε καλά, πού μπορούσαμε να βελτιωθούμε κ.λπ. Πέρυσι ήταν η πρώτη μας φορά που επιστρέψαμε στο Le Mans μετά από πολύ καιρό και φέτος, σίγουρα θα είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι».
«Δεν σκεφτόμαστε έναν στόχο ως προς το αποτέλεσμα», επέμεινε ο Olivier Jansonnie. «Η μόνη μας εστίαση είναι να προσπαθήσουμε να διασφαλίσουμε ότι ο αγώνας θα κυλήσει όσο το δυνατόν πιο ομαλά και ότι θα δούμε τη μέγιστη αξιοπιστία. Θα έχουμε μια πιο ξεκάθαρη ιδέα για το πού βρισκόμαστε όσον αφορά τις επιδόσεις μετά την ημέρα των δοκιμών και θα προσαρμόσουμε την προσέγγισή μας στον αγώνα αναλόγως».
Η ημέρα των δοκιμών διεξήχθη την Κυριακή 9 Ιουνίου. Οι ομάδες και οι οδηγοί είχαν έξι ώρες χρόνο εντός πίστας για να προσαρμοστούν (ξανά) στο Circuit des 24 Heures du Mans (μήκους 13.626 χλμ). Τρεις ελεύθερες δοκιμές και τα προκριματικά θα διεξαχθούν την Τετάρτη 12 και την Πέμπτη 13 Ιουνίου, ενώ θα ακολουθήσει η διαδικασία Hyperpole στην οποία θα διαγωνισθούν τα οκτώ κορυφαία Hypercars. Η 92η διοργάνωση των 24 ωρών του Λε Μαν θα ξεκινήσει επίσημα το Σάββατο 15 Ιουνίου στις 16:00 από τον διάσημο ποδοσφαιριστή και προπονητή, νικητή του Παγκοσμίου Κυπέλλου του 1998, Ζινεντίν Ζιντάν.
Linda Jackson, Διευθύνων Σύμβουλος της μάρκας PEUGEOT
«Η PEUGEOT αγωνίζεται στο Le Mans στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA για δεύτερη συνεχή χρονιά.
Πέρυσι, όταν επιστρέψαμε στο Le Mans για τον επετειακό αγώνα Centenary, ένα πράγμα ξεχώριζε πάνω από όλα… Οι θαυμαστές της PEUGEOT, τα Lions μας! Η ατμόσφαιρα και η υποστήριξη που νιώσαμε από το PEUGEOT Fan Zone ήταν απίστευτη και είμαστε πολύ ευγνώμονες για αυτό. Μας υπενθύμισε επίσης ότι το Le Mans είναι να γιορτάζουμε και να μοιραζόμαστε το πάθος μας για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και τους αγώνες αντοχής με τους πελάτες και τους θαυμαστές μας.
Η ομάδα Peugeot TotalEnergies εργάστηκε ακατάπαυστα για την ανάπτυξη του 9X8 2024. Είμαστε μια ενωμένη ομάδα, αποφασισμένη να αποδώσει και να ξεχωρίσει. Ήταν φανταστικό να βλέπω την πρόοδο στους αγώνες που έχω παρακολουθήσει από το Le Mans πέρυσι και ιδιαίτερα να βλέπω τον ενθουσιασμό για την αποκάλυψη του PEUGEOT 9X8 2024. Και αυτό μας φέρνει στο Le Mans. Η PEUGEOT έχει ισχυρό ιστορικό στους αγώνες αντοχής, με τρεις νίκες στο Le Mans (1992, 1993 & 2009). Σαφώς, στόχος μας είναι να κερδίσουμε εδώ, φυσικά, και να προσθέσουμε έναν τέταρτο τίτλο σε αυτή τη σειρά νικών! Σίγουρα θα είναι μια δύσκολη πρόκληση, σε ένα πεδίο με 23 Hypercars, νέους κατασκευαστές και τα πρότυπα να είναι πολύ υψηλά σε επίπεδο ανταγωνισμού. Αν υπάρχει ένα πράγμα που έχω μάθει για τους αγώνες αντοχής όλα αυτά τα χρόνια, είναι ότι ποτέ δεν ξέρεις πώς θα εξελιχθεί ένας αγώνας. Με τους έξι ταλαντούχους οδηγούς μας να διαγωνίζονται στα δύο PEUGEOT 9X8 2024 Hypercars, μια αφοσιωμένη, εργατική ομάδα και τη μεγάλη υποστήριξη από τους θαυμαστές μας, όλα μπορούν να συμβούν. Θα ήταν απίστευτο επίτευγμα για την PEUGEOT να τερματίσει στο πρώτο σκαλί του βάθρου.
Το FIA WEC και οι 24 Hours of Le Mans συνεχίζουν να προσφέρουν μια φανταστική αρένα για να επιδείξουμε την καινοτόμο δουλειά που κάνουμε στην PEUGEOT. Είμαστε περήφανοι που επιστρέφουμε στις 24 Hours of Le Mans στη Γαλλία και ανυπομονώ να μοιραστώ αυτή την εμπειρία με τους οπαδούς».
Τι δήλωσαν
Paul di Resta (αρ. 94 PEUGEOT 9X8): «Νομίζω ότι τα Hypercars είναι κατασκευασμένα για να αγωνίζονται στο Le Mans. Εδώ μπορούν πραγματικά να εκφραστούν, αγωνιζόμενα σε πλήρη ταχύτητα ειδικά στο Sector 2. Με την έκδοση του 2024, νομίζω ότι μπορούμε να ανταγωνιστούμε σε επίπεδο κορυφής. Αυτό είναι σίγουρα κάτι που θα προσπαθήσουμε να κάνουμε».
Loïc Duval (αρ. 94 PEUGEOT 9X8): «Η μεγαλύτερη ανάμνησή μου από το 2023 ήταν να βλέπω δάκρυα στα μάτια όλων αφού περάσαμε τη γραμμή του τερματισμού. Και επίσης, το γεγονός ότι στις 3 τα ξημερώματα, στα μισά του δρόμου, ήμασταν ακόμα στην πρώτη τριάδα. Ήταν ένα τεράστιο κατόρθωμα για όλη την ομάδα. Το Le Mans είναι ο μεγαλύτερος αγώνας στον κόσμο. Είμαστε αρκετά ευχαριστημένοι με τις δοκιμές και τους δύο πρώτους αγώνες.»
Mikkel Jensen (αρ. 93 PEUGEOT 9X8): «Είμαστε πιο φιλόδοξοι φέτος από ό,τι το 2023, παρόλο που ο ανταγωνισμός θα είναι ακόμη πιο σκληρός. Θα είναι πιο δύσκολο να τερματίσουμε στο βάθρο φέτος από πέρυσι. Αλλά θα επικεντρωθούμε στη δουλειά μας για να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε τα πάντα. Η ομάδα έκανε εξαιρετική δουλειά στους τελευταίους αγώνες, χωρίς λάθη στα pit stop, καλές στρατηγικές και ούτω καθεξής. Επομένως, θα επικεντρωθούμε στον αγώνα».
Nico Müller (αρ. 93 PEUGEOT 9X8): «Θυμάμαι ότι πέρυσι οδηγούσα τον αγώνα γύρω στα μεσάνυχτα σε αρκετά δύσκολες συνθήκες. Ήταν πολύ ιδιαίτερο να ηγούμαι στον αγώνα στην Εκατονταετηρίδα του 24 Hours of Le Mans. Έχουμε εργαστεί σκληρά για να βελτιώσουμε το πακέτο και η έκδοση 2024 του PEUGEOT 9X8 έχει σίγουρα περισσότερες δυνατότητες. Ο ανταγωνισμός θα είναι απίστευτα σκληρός, το ξέρουμε αυτό, αλλά θέλουμε να παλέψουμε για την κορυφή».
Stoffel Vandoorne (αρ. 94 PEUGEOT 9X8): «Ήμουν εφεδρικός οδηγός για την PEUGEOT στο Le Mans πέρυσι. Ήταν πολύ ενδιαφέρον, αλλά φέτος θα είναι πραγματικά διαφορετικό γιατί θα οδηγήσω το PEUGEOT 9X8 2024! Υπάρχουν ακόμα πολλά να μάθουμε για το PEUGEOT 9X8 2024. Είμαι έτοιμος έτοιμος να αντιμετωπίσω αυτή την πρόκληση».
Jean-Eric Vergne, (αρ. 93 PEUGEOT 9X8): «Πρώτα και κύρια, το Le Mans είναι μια μοναδική πίστα. Δεν οδηγούμε σε πίστες μήκους 13 ή 14 χιλιομέτρων ή που να είναι τόσο απαιτητικές πολύ συχνά. Η πίστα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας αυτού του μοναδικού αγώνα. Στοχεύουμε ψηλά, ακόμα κι αν οι δύο τελευταίοι αγώνες δεν πήγαν ακριβώς σύμφωνα με το σχέδιο. Εάν καταφέρουμε να αποφύγουμε μηχανικά προβλήματα κατά τη διάρκεια του αγώνα, τότε αυτό μπορεί να αποδειχθεί καθοριστικό. Ελπίζω επίσης ότι θα έχουμε τον ρυθμό να παλέψουμε για τη νίκη. Αυτός είναι ο στόχος μου και νομίζω ότι έτσι νιώθει και η ομάδα».
24 Hours of Le Mans: Η ομάδα Peugeot TotalEnergies ετοιμάζεται για τη μεγάλη πρόκληση στη Γαλλία gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, Γαλλία