29 βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ: Τεράστια ζημιά από την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων

29 βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ: Τεράστια ζημιά από την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων

Για τεράστια και αδικαιολόγητη οικονομική ζημία κάνουν λόγο 29 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, σε ερώτηση που κατέθεσαν προς τους αρμόδιους υπουργούς, σχετικά με τη δρομολογούμενη παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική κοινοπραξία Fraport AG – Slentel Ltd.

Το ελληνικό κράτος θα έχει τετραπλάσια έως και πενταπλάσια απώλεια εσόδων, υποστηρίζουν οι βουλευτές, οι οποίοι εκφράζουν την αντίθεσή τους στη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, επικαλούμενοι την πρόταση του Πανελλήνιου Συλλόγου Αερολιμενικών με αρ. Πρωτ. 02/06-04-2015, αλλά και τους όρους «της αδιαφανούς ως προς τη μεθόδευση και το σύνολο των τεχνοοικονομικών αναλύσεων» Σύμβασης Παραχώρησης των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport AG – Slentel Ltd, αναφέρουν πως προκύπτουν προκλητικά αντικειμενικά συμπεράσματα.

Σύμφωνα με τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, «η Fraport AG – Slentel Ltd για τη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση, θα πληρώσει εφάπαξ στο ελληνικό δημόσιο 1,234 δισ. ευρώ, τη στιγμή που η γερμανική εταιρεία διαχείρισης του αερολιμένα Αθηνών (Hochtief), χρωστάει 1,4 δισ. ΦΠΑ στο κράτος. Τα 1,234 δισ. ευρώ ισοδυναμούν με τα τριετή καθαρά έσοδα του κράτους από τα αεροδρόμια».

Οι βουλευτές επισημαίνουν, επίσης:

«Ο ιδιώτης, ενώ στη σαρανταετία θα εισπράξει πάνω από 22 δισ. ευρώ, θα αποδώσει στο κράτος μόνο 3,85 δισ., την ίδια στιγμή που το δημόσιο μόνο από το «σπατόσημο» θα έχει στη σαρανταετία έσοδα 8 δισ. ευρώ».

«Με δεδομένο το γεγονός των χαμηλών προσόδων πολλών μικρών αερολιμένων, η βιωσιμότητά τους σε συνθήκες αγοράς και ανταγωνισμού θα είναι αδύνατη» υποστηρίζουν.

Τέλος, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνουν ότι οι οικονομικές αναπτυξιακές επιπτώσεις από τυχόν ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων, «θα είναι μη αναστρέψιμες και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει η σημερινή κυβέρνηση να χρεωθεί το βάρος αυτής της ιστορικής πράξης, με τη δικαιολογία της άσκησης ωμών εκβιασμών από τους δανειστές».

«Αν ολοκληρωθεί η εν λόγω ιδιωτικοποίηση, θα γίνει ενάντια στα συμφέροντα της Ελλάδας και θα αποτελέσει αντικείμενο μελλοντικής διερεύνησης οικονομικού σκανδάλου. Οι Κρατικοί Αερολιμένες ανήκουν στον λαό και οφείλουν να παραδοθούν στις επόμενες γενιές ως περιουσία του ελληνικού κράτους. Η διαχείριση της δημόσιας περιουσίας πρέπει να είναι διαφανής και ελεγκτέα», καταλήγουν.

Η ερώτηση απευθύνεται προς τους υπουργούς Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Επικρατείας για τον Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου, Εθνικής Άμυνας και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης-Περιβάλλοντος & Ενέργειας, από τους οποίους ζητούν παράλληλα να καταθέσουν:

Τους ακριβείς όρους και το σύνολο των οικονομοτεχνικών αναλύσεων της Σύμβασης του ΤΑΙΠΕΔ με την Fraport AG – Slentel Ltd για τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια.

Τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που υποχρεωτικά συνοδεύουν την Σύμβαση για τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια καθώς και τη Μελέτη Κόστους – Ωφέλειας της εν λόγω Σύμβασης.

Την ερώτηση υπογράφουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ: Στέφανος Σαμοΐλης, Λίτσα Αμμανατίδου-Πασχαλίδου, Φωτεινή Βάκη, Σωκράτης Βαρδάκης, Ιωάννα Γαϊτάνη, Έφη Γεωργοπούλου-Σαλτάρη, Στάθης Γιαννακίδης, Κώστας Δελημήτρος, Ζήσης Ζάννας, Κώστας Ζαχαριάς, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, Ηλίας Ιωαννίδης, Αννέτα Καββαδία, Εύη Καρακώστα, Χρυσούλα Κατσαβριά-Σιωροπούλου, Μιχάλης Kριτσωτάκης, Βασίλης Κυριακάκης, Αγλαϊα Κυρίτση, Ηλίας Κωστοπαναγιώτου, Βασιλική Λέβα, Νίκος Μανιός, Γεράσιμος Μπαλαούρας, Θανάσης Πετράκος, Θανάσης Σκούμας, Γιάνης Σταθάς, Ελένη Σωτηρίου, Αλεξάνδρα Τσανάκα, Δέσποινα Χαραλαμπίδου, Βασίλης Χατζηλάμπρου.

Πρόκειται για «γερμανοποίηση» κι όχι ιδιωτικοποίηση, είχε γράψει το HOT DOC

Στο τεύχος 70 το HOT DOC είχε αναλύσει με τεκμήρια πως η σχεδιαζόμενη παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων όχι μόνο είναι επιζήμια για το Δημόσιο και τις τοπικές κοινωνίες αλλά δε συνιστά και ιδιωτικοποίηση. Κύριος μέτοχος της Fraport, του γερμανικού πυλώνα της κοινοπραξίας που κέρδισε το διαγωνισμό, είναι το κρατίδιο της Έσσης όπου βρίσκεται η Φρανκφούρτη, δηλαδή το γερμανικό Δημόσιο. Μέτοχος επίσης είναι η ίδια η Lufthansa, θυγατρική της οποίας ήταν σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ για τη συγκεκριμένη παραχώρηση. 

Διαβάστε όλο το θέμα του HOT DOC για τα περιφερειακά αεροδρόμια πατώντας πάνω στο εξώφυλλο:

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: