Τα χρόνια πέρασαν και το Κεφάλαιο «Horror Movies» ήταν ένα που έγινε μέρος της «εκπαίδευσής» μου για την ποπ κουλτούρα από αδέρφια, φίλους και φυσικά την δική μου εμμονή με τις ταινίες τρόμου. Το “Dracula” του Francis Ford Coppola του ’92 έγινε γρήγορα από τις βιντεοκασέτες που θα έπαιζαν στο repeat στο δωμάτιό μου, ενώ μετέπειτα τα classics, τύπου “Scream” που οι περισσότεροι teenagers των 2000s κατάφεραν να δουν στις αίθουσες του σινεμά, ήταν από τις must ταινίες που συχνά αποτελούσαν βασικό θέμα συζήτησης στα πηγαδάκια του προαυλίου στο σχολείο, κατά τη διάρκεια του διαλείμματος.
Διάβασε επίσης:
Με μια επανεκπαίδευση τώρα από καλούς φίλους, πάνω στις πιο κλασικές ταινίες τρόμου του ’70 και του ’80 που, ας είμαστε ειλικρινείς ήταν οι δεκαετίες που καθόρισαν για πάντα το είδος αυτών των ταινιών, συνειδητοποίησα τον αντίκτυπο στη μόδα που είχαν οι παλιές ταινίες τρόμου. Δηλαδή, μόνο το Dracula του Coppola να δει κανείς και θα καταλάβει πώς από το vampy ’90 style της ταινίας, ένα ύφος το οποίο χαρακτήριζε τις εμφανίσεις πολλών γυναικών τη δεκαετία εκείνη, ήταν ένα που έγινε ευρύτερα γνωστό λόγω του εμβληματικού φιλμ.
Αλλά και πιο πριν, με τα classics, όπως το «The Hunger» με τον David Bowie και την Catherine Deneuve να είναι «στολισμένη» από πάνω μέχρι κάτω με δημιουργίες του Yves Saint Laurent, στα αγαπημένα horror movies η εικόνα ήταν το παν και αυτό σήμαινε ότι και τα κοστούμια έπρεπε να εξίσου καλά και να στέκονται επάξια στο storyline, αναδεικνύοντας τους μυστηριακούς χαρακτήρες που βλέπαμε στις ταινίες αυτές.
Με αφορμή τη γιορτή του Halloween, λοιπόν, και επειδή είμαι σίγουρη ότι σήμερα θα απολαύσεις πολλές ταινίες τρόμου, ας είναι κάποιες απ” αυτές, φιλμ που συνδυάζουν μόδα και τρόμο μαζί.
Rosemary’s Baby (1968)
Όσο κι αν το όνομα του Roman Polanski έχει δημιουργήσει αντιπαραθέσεις, η ταινία του «Το παιδί της Ρόζμαρυ» είναι μια εκπληκτική ταινία της οποίας η σκηνοθεσία, η ερμηνεία της Mia Farrow, το storyline αλλά και τα κοστούμια έχουν όλα καθορίσει τον τρόπο που αντιμετώπιζαν τότε οι σκηνοθέτες τις ταινίες τρόμου. Τα babydoll φορέματα της Farrow με τους “Peter Pan” γιακάδες ήταν από τα κοστούμια που επηρέασαν την αισθητική σχεδιαστών όπως της Muiccia Prada, ενώ η αντίθεση των preppy και όμορφων κοστουμιών της Farrow είχαν απώτερο σκοπό να κάνουν τους πάντες να νομίζουν ότι πρόκειται για μια ανάλαφρη ταινία, ενώ στην πραγματικότητα επρόκειτο για την πιο διαβολική ταινία ever.
The Hunger (1983)
H ταινία «Αίμα και Πάθος» του Tony Scott με πρωταγωνιστές τον David Bowie, τη Susan Sarandon και τη Catherine Deneuve είχε ως βασικά χαρακτηριστικά: έναν -surprise, surprise-, gender fluid Bowie (δηλαδή θα τον δεις σε σκηνές να φοράει και μακιγιάζ), μια αδιάφορη Susan Sarandon (δεν το πιστεύω ότι το λέω αυτό αλλά είναι αλήθεια) και μια Deneuve να φοράει τις χαρακτηριστικές ασπρόμαυρες δημιουργίες του Yves Saint Laurent με έντονους ώμους και statement καπέλα. Από τα μαλλιά, το μακιγιάζ, τα ρούχα αλλά και τα στοιχεία του πάθους και τρόμου η ταινία αν και δεν είχε λάβει καλές κριτικές, όσον αφορά το styling, τα είχε όλα.
Lost Boys (1987)
Αν ο Steven Spielberg είχε γυρίσει ποτέ ταινία τρόμου, τότε αυτή θα ήταν σίγουρα μια σαν το «Τα παιδιά της Νύχτας». Μόνο που την ατμοσφαιρική ταινία, ωδή στη μόδα του ’80, γύρισε ο Joel Schumacher και κατάφερε ο ίδιος τελικά να κάνει αυτό το B-movie, μια ταινία που θεωρείται η απόλυτη horror καλτίλα, άρα και κλασική ταινία για να δει κανείς μέρες σαν τη σημερινή.
Ας αφήσουμε στην άκρη τον υπεργοητευτικό Corey Heim, στην ταινία με βαμπίρ εμφανίζεται ο Kiefer Sutherland και το gang του οι οποίοι με τα ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΑ statement δερμάτινα jackets με στολίδια, τα μακριά μάλλινα παλτό, τα μαλλιά «μουλέτι» και την υπερβολική χρήση κοσμημάτων προσφέρουν άπειρη fashion έμπνευση σε γυναίκες και άνδρες.
Κεντρική φωτογραφία: AP Photo
Moda