Η Δανία αναδείχθηκε για μια ακόμα χρονιά η χώρα με τους πιο ευτυχισμένους πολίτες. Στο βιβλίο της «Ευτυχισμένος ως Δανός» η Malene Rydahl εξηγεί τις αρχές πάνω στις οποίες βασίζεται η τόσο μεγάλη ευημερία των πολιτών της Δανίας.
Δείτε παρακάτω τις αρχές που εφαρμόζονται στην εκπαιδευτικό σύστημα της Δανίας και βοηθούν τον κάθε μαθητή να βρει την θέση του μέσα στην κοινωνία και το σκοπό της ζωής τους.
Το να είσαι ο καλύτερος δεν είναι το πιο σημαντικό πράγμα στην ζωή
Η μεγαλύτερη προσοχή στο εκπαιδευτικό σύστημα της Δανίας δίνεται στην ανάπτυξη των ικανοτήτων των μαθητών και όχι στην επιτυχία στις εξετάσεις.
Τα σχολεία προσπαθούν να ενθαρρύνουν μια κατανόηση ζωής που κάθε μαθητής αξιολογείται για τις προσωπικές του αξίες και ικανότητες. Αυτό σημαίνει, ότι κάθε άνθρωπος ανεξάρτητα από τους βαθμούς του μπορεί να βρει την θέση του στην κοινωνία και να βοηθήσει μέσω της δουλειάς του.
Το να ξέρεις πως να είσαι ο εαυτός σου είναι εξίσου σημαντικό με το να ξέρεις να γράφεις και να διαβάζεις
Το σχολικό πρόγραμμα στη Δανία στοχεύει σε πρώτη φάση, στην ενθάρρυνση της ανάπτυξης της προσωπικότητας ενός ανθρώπου. Αυτό δεν είναι απλά μια κενή φράση: η νομοθεσία της Δανίας για την εκπαίδευση αναφέρει, ότι το σύστημα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να παρέχει στους μαθητές όχι μόνο τις βασικές γνώσεις και δεξιότητες, αλλά και τις απαραίτητες δεξιότητες για την ανάπτυξη της προσωπικότητας. Τα παιδιά ακόμα και πριν πάνε στο σχολείο εμπλουτίζουν το λεξιλόγιο τους, εξοικειώνονται με τους σχολικούς κανόνες και μαθαίνουν πως να συμμετέχουν ενεργά στην κοινωνία.
Δεν ενθαρρύνεται η μηχανική μάθηση
Στα σχολεία της Δανίας, οι μαθητές ενθαρρύνονται να ψάχνουν για πληροφορίες μόνοι τους, να κάνουν τα δικά τους πειράματα και να αναλύουν πηγές ανεξάρτητα.
Οι μαθητές διδάσκονται να είναι σκεπτικοί με τους ισχυρισμούς των άλλων και να διατυπώνουν τις δικές τους προσωπικές απόψεις. Με αυτόν τον τρόπο, το σχολείο προσπαθεί να εμφυσήσει στους μαθητές τον αυτοσεβασμό, καθώς και μια βαθύτερη κατανόηση του ποιοι είναι.
Η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη και η ανάληψη πρωτοβουλιών θεωρούνται χρήσιμες κοινωνικές δεξιότητες.
Η ευημερία των μαθητών έχει περισσότερη σημασία από την σχολική επίδοση
Στην Δανία, οι άνθρωποι θεωρούν οι σημαντικό οι μαθητές και οι φοιτητές να απολαμβάνουν πραγματικά την διαδικασία της μάθησης και όχι να την βλέπουν ως μια ατελείωτη επίπονη διαδικασία.
Όσοι Δανοί δεν είναι σίγουροι για το τι θέλουν να κάνουν στην ζωή τους ή αντιμετωπίζουν δυσκολίες κοινωνικοποίησης, το εκπαιδευτικό σύστημα τους δίνει την δυνατότητα να παρακολουθήσουν ένα είδος σχολείου που ονομάζεται Efterskole. Οι έφηβοι ηλικίας 14 έως 18 ετών μπορούν να φοιτήσουν εκεί για έναν χρόνο πριν αποφασίσουν τι θέλουν να κάνουν στην συνέχεια. Εκεί μπορούν να ανακαλύψουν τα ταλέντα τους και τους τομείς που έχουν κλίση.
Όλοι έχουν ίσες ευκαιρίες
Μόνο το 11% των Δανών βλέπουν τον υψηλό μισθό ως σημαντικό παράγοντα για να επιλέξουν μια καριέρα. Η επιλογή του επαγγέλματος που θα τους κάνει ευτυχισμένους διευκολύνεται από το σύστημα επαγγελματικού προσανατολισμού της χώρας. Υπάρχει ειδική κοινωνική υπηρεσία, που βοηθάει τους μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων να αντιστοιχίσουν τις φιλοδοξίες τους για το μέλλον με τα ανάλογα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Σύμφωνα με έρευνες, το 50% των Δανών πολιτών είναι πεπεισμένοι, ότι είναι απόλυτα ελεύθεροι να επιλέξουν το μέλλον τους και κυρίως να έχουν τον πλήρη έλεγχο του.
Η Malene Rydahl χαρακτηρίζει την Δανία ως μια χώρα με «πραγματική κοινωνική κινητικότητα.» Αυτό σημαίνει, ότι ο καθένας μπορεί να είναι επιτυχημένος ανεξάρτητα από το που ξεκίνησε.
Viral news