Η αδελφοποίηση των δύο γεφυρών προέκυψε με πρόταση του συνδέσμου Μαναριωτών Αττικής, που έγινε αποδεκτή από τον ΟΣΕ και την εταιρεία «ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε.» και στοχεύει στην ανάδειξη των δύο αυτών τεχνικών επιτευγμάτων.
Διαφέρουν χρονικά έναν αιώνα, χωρίς καν να μπορούν να συγκριθούν κι έχουν κοινά στοιχεία το μέγεθός τους -το καθένα για την εποχή του στον ελλαδικό χώρο- το συγκοινωνιακό σκοπό που εξυπηρετούν, τη γαλλική πρωτοπορία στην κατασκευή γεφυρών τους δύο τελευταίους αιώνες και καταδεικνύουν την επιστημονική και τεχνολογική εξέλιξη στον τομέα της γεφυροποιΐας.
Επιπλέον, ανήκουν και οι δύο γέφυρες στο όραμα του διορατικού Έλληνα πολιτικού Χαρίλαου Τρικούπη.
Αναφορικά με τη γέφυρα Μάναρη που έχει χαρακτηριστεί διατηρητέο μνημείο, αξίζει να σημειώσουμε ότι αποτελεί μοναδικό κομψοτέχνημα αρχιτεκτονικής σιδηροδρομικού έργου της εποχής του, με οκτώ τοξωτά ανοίγματα σε οριζοντιογραφική καμπύλη, συνολικού μήκους 116 μέτρων και πρόκειται για τη σημαντικότερη και μεγαλύτερη σε οριζόντια καμπύλη λίθινη θολωτή σιδηροδρομική κοιλαδογέφυρα της Ελλάδας.
Πηγή: thebest.gr