Αντιδράσεις για την αναστολή λειτουργίας λεωφορειακών γραμμών Ελλάδας-Αλβανίας…

Αντιδράσεις για την αναστολή λειτουργίας λεωφορειακών γραμμών Ελλάδας Αλβανίας...



Την οργή των Αλβανών μεταφορέων προκάλεσε η εφαρμογή άρθρου νόμου βάσει του οποίου οι διεθνείς τακτικές λεωφορειακές γραμμές μπορούν να έχουν πλέον ως αφετηρία μόνο την Αθήνα και την
Αλβανοί μεταφορείς του κλάδου των επιβατικών μεταφορών προχώρησαν σε…
αποκλεισμό των συνοριακών σταθμών Κρυσταλλοπηγής και Κακαβιάς, στην αλβανική πλευρά, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την κατάργηση, από τα μεσάνυχτα της 4ης Μαρτίου, πολλών υφιστάμενων διεθνών λεωφορειακών γραμμών, από πόλεις της ελληνικής επαρχίας. 



Οι Αλβανοί μεταφορείς είχαν προγραμματίσει αντίστοιχο αποκλεισμό και για σήμερα, σε Κρυσταλλοπηγή και Κακκαβιά, ο οποίος όμως, δεν είχε πραγματοποιηθεί μέχρι αργά το μεσημέρι. Πάντως, εκφράστηκαν έντονες διαμαρτυρίες από οδηγούς περίπου 20 αλβανικών τουριστικών λεωφορείων, που περίμεναν επί ώρες παραταγμένα στα σύνορα.
Αναλυτικότερα, τη μήνιν των Αλβανών μεταφορέων προκάλεσε η εφαρμογή άρθρου του νόμου 4070/2012, βάσει του οποίου οι διεθνείς τακτικές λεωφορειακές γραμμές μπορούν να έχουν πλέον ως αφετηρία μόνο τις πόλεις Αθήνα και Θεσσαλονίκη κι όχι άλλα αστικά κέντρα της Ελλάδας, όπως ίσχυε. Οι μεταφορείς των δύο χωρών ενημερώθηκαν σχετικά με έγγραφο το ελληνικού υπουργείου Μεταφορών (28/2), το οποίο εστάλη και στις πρεσβείες των δύο χωρών, όπου αναφέρεται ότι η λειτουργία των περισσότερων γραμμών αναστέλλεται μετά την εκπνοή της προθεσμίας που δόθηκε με την παράγραφο 15 του άρθρου 185 του Ν.4070/2012 και εφόσον [...] δεν έχει επιτευχθεί διακρατική συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας».
Σύμφωνα με το έγγραφο της 28ης Φεβρουαρίου, διατηρούνται μόνο οι γραμμές Τίρανα – Αθήνα (μέσω Κρυσταλλοπηγής και Κακαβιάς) και Τίρανα – Θεσσαλονίκη (μόνο μέσω Κακαβιάς). Ύστερα από αντιδράσεις που εκδηλώθηκαν, σε νεότερο έγγραφο του Υπουργείου Μεταφορών, στις 4/3, διευκρινίζεται ότι θα είναι τελικά «επιτρεπτή και η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με Τίρανα μέσω Κρυσταλλοπηγής[...]. και αλλοδαποί μεταφορείς [...] μπορούν να δραστηριοποιούνται στην τακτική γραμμή Θεσσαλονίκη – Κρυσταλλοπηγή -Τίρανα, εφόσον γνωστοποιήσουν τις ακριβείς θέσεις αφετηρίας και τις ενδιάμεσες στάσεων στο ελληνικό έδαφος».
Τι λέει η Ομοσπονδία Τουρισμού Βορείου Ελλάδος
«Σήμερα, από Βόρεια Ελλάδα, τη και το Βόλο διακινούνται προς σχεδόν 5000 άτομα ημερησίως και στις αργίες οι αριθμοί αυξάνουν σημαντικά» λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τουρισμού Β. Ελλάδος Μιχάλης Πεζίκογλου και προσθέτει: «Η εταιρεία μου, που εκτελεί το δρομολόγιο Χαλκιδική -Τίρανα, διαθέτει γραφεία σε Πευκοχώρι και Μουδανιά. Πέρα από τους εργαζόμενους που απασχολούνται σε αυτά, τροφοδοτεί την τοπική αγορά με διανυκτερεύσεις οδηγών, επισκευές λεωφορείων, πλύσιμο αυτοκινήτων κ.τλ. Θα αναγκαστώ να κλείσω τα γραφεία. Παράλληλα, ένας που έφτανε από το Πευκοχώρι στα Τίρανα με 30 ευρώ, χωρίς μετεπιβιβάσεις, θα πρέπει τώρα να πληρώνει περισσότερα και να μετεπιβιβάζεται δύο – τρεις φορές. Σκεφτείτε να ταξιδεύει κάποιος από Καλαμάτα προς Τίρανα».
Στον «αέρα» πληρωμένα εισιτήρια επιστροφής;
Ο ίδιος – ο οποίος επιρρίπτει ευθύνες για την απόφαση σε σχετικές πιέσεις, που ασκήθηκαν, όπως ισχυρίζεται, από πλευράς των ΚΤΕΛ για να προστατέψουν το δικό τους μεταφορικό – επισημαίνει ότι μόνο η δική του εταιρεία έχει «κλεισμένα» 600 εισιτήρια για επιστροφή ταξιδιωτών από την Αλβανία στη Χαλκιδική μέσα στο επόμενο τρίμηνο, συν άλλα περίπου 300 με ανοιχτές ημερομηνίες επιστροφής. «Εγώ τι θα κάνω τώρα με αυτούς τους σχεδόν 1000 ανθρώπους» διερωτάται.
Με επιστολή της προς τον υπουργό Μεταφορών Κωστή Χατζηδάκη και τον γενικό γραμματέα, Νίκο Σταθόπουλο, η διοίκηση της Ομοσπονδίας ζητά να αναθεωρηθεί η απόφαση και να δοθεί εύλογη πίστωση χρόνου -τουλάχιστον εξάμηνη- «προκειμένου να διατηρηθούν οι γραμμές μέχρι να βρεθεί διακρατική ή νομοθετική λύση».
Επενδύσεις 11 εκατ. ευρώ από Αλβανούς μεταφορείς
Σε δική του επιστολή προς τον κ.Σταθόπουλο, η οποία κοινοποιείται στον Σύνδεσμο των εν Ελλάδι Τουριστικών Γραφείων (HATTA) και την Ομοσπονδία Τουρισμού Β. Ελλάδος, ο πρόεδρος του Αλβανικού Συνδέσμου Διεθνών Επιβατικών Μεταφορών Αλί Ντιρμίσι (Ali Dyrmishi) αναφέρει: «Τα τελευταία 20 , [οι επιχειρήσεις-μέλη μας] έχουν επενδύσει πάνω από 11 εκατ. ευρώ σε οχήματα και άλλες υποδομές μεταφορών, απασχολώντας πάνω από 2000 εργαζομένους [...] προκειμένου να μεταφέρουν εκατοντάδες χιλιάδες Αλβανούς μετανάστες, που ζουν και εργάζονται στην Ελλάδα. Όλες οι επενδύσεις που κάναμε μέχρι σήμερα στηρίχθηκαν σε άδειες και εξουσιοδοτήσεις [...]που εκδόθηκαν στη βάση Κοινών Πρωτοκόλλων Αλβανίας-Ελλάδας για τις διεθνείς οδικές μεταφορές [...] και βρίσκονται σε συμφωνία με τις εθνικές νομοθεσίες των χωρών μας και τους κανονισμούς της ΕΕ». Η διοίκηση του αλβανικού Συνδέσμου υπενθυμίζει ακόμη την απόφαση πλήρους απελευθέρωσης των επιβατικών μεταφορών Ελλάδας-Αλβανίας μέσω λεωφορείου, το 2006, ενώ προειδοποιεί: «δεν θα αφήσουμε τις επιχειρήσεις μας να καταστραφούν άδικα».
Τα Αλβανικά λεωφορεία είχαν φτάσει να υποκαθιστούν τα ΚΤΕΛ
Μιλώντας στο πρακτορείο ΑΠΕ – ΜΠΕ, ο γενικός γραμματέας της Συνομοσπονδίας Αυτοκινητιστών και της Ομοσπονδίας του ΚΤΕΛ Γρηγόρης Γκίκας, επισημαίνει: «Τα αλβανικά λεωφορεία χτενίζουν όλη την Ελλάδα, δηλαδή κάθε χωριό της Αλβανίας συνδέεται με την Αθήνα και έφτασαν να υποκαταστήσουν τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ στην Ελλάδα».
Προσθέτει πως μόνο από τον μεθοριακό σταθμό Κακκαβιάς περνούν 150 λεωφορεία ημερησίως, με προορισμό την πρωτεύουσα, την ώρα που τα δρομολόγια προς Αθήνα από Ιωάννινα και Άρτα είναι επτά και πέντε αντίστοιχα.
Μάλιστα, καταγγέλλει ότι οι αλβανικές εταιρείες των λεωφορείων, που έχουν πρακτορεία σε διάφορες ελληνικές πόλεις, δεν λειτουργούν βάσει των εγκυκλίων του Υπουργείου Οικονομικών, δηλαδή δεν τηρούν βιβλία εσόδων – εξόδων και δεν αποδίδουν .

Αντιδράσεις για την αναστολή λειτουργίας λεωφορειακών γραμμών Ελλάδας Αλβανίας...

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: