Την οργή των Αλβανών μεταφορέων προκάλεσε η εφαρμογή άρθρου νόμου βάσει του οποίου οι διεθνείς τακτικές λεωφορειακές γραμμές μπορούν να έχουν πλέον ως αφετηρία μόνο την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη
Αλβανοί μεταφορείς του κλάδου των επιβατικών μεταφορών προχώρησαν σε…
αποκλεισμό των συνοριακών σταθμών Κρυσταλλοπηγής και Κακαβιάς, στην αλβανική πλευρά, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την κατάργηση, από τα μεσάνυχτα της 4ης Μαρτίου, πολλών υφιστάμενων διεθνών λεωφορειακών γραμμών, από πόλεις της ελληνικής επαρχίας.
«Σήμερα, από Βόρεια Ελλάδα, τη Λάρισα και το Βόλο διακινούνται προς Αλβανία σχεδόν 5000 άτομα ημερησίως και στις αργίες οι αριθμοί αυξάνουν σημαντικά» λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τουρισμού Β. Ελλάδος Μιχάλης Πεζίκογλου και προσθέτει: «Η εταιρεία μου, που εκτελεί το δρομολόγιο Χαλκιδική -Τίρανα, διαθέτει γραφεία σε Πευκοχώρι και Μουδανιά. Πέρα από τους εργαζόμενους που απασχολούνται σε αυτά, τροφοδοτεί την τοπική αγορά με διανυκτερεύσεις οδηγών, επισκευές λεωφορείων, πλύσιμο αυτοκινήτων κ.τλ. Θα αναγκαστώ να κλείσω τα γραφεία. Παράλληλα, ένας άνθρωπος που έφτανε από το Πευκοχώρι στα Τίρανα με 30 ευρώ, χωρίς μετεπιβιβάσεις, θα πρέπει τώρα να πληρώνει περισσότερα και να μετεπιβιβάζεται δύο – τρεις φορές. Σκεφτείτε να ταξιδεύει κάποιος από Καλαμάτα προς Τίρανα».
Ο ίδιος – ο οποίος επιρρίπτει ευθύνες για την απόφαση σε σχετικές πιέσεις, που ασκήθηκαν, όπως ισχυρίζεται, από πλευράς των ΚΤΕΛ για να προστατέψουν το δικό τους μεταφορικό έργο – επισημαίνει ότι μόνο η δική του εταιρεία έχει «κλεισμένα» 600 εισιτήρια για επιστροφή ταξιδιωτών από την Αλβανία στη Χαλκιδική μέσα στο επόμενο τρίμηνο, συν άλλα περίπου 300 με ανοιχτές ημερομηνίες επιστροφής. «Εγώ τι θα κάνω τώρα με αυτούς τους σχεδόν 1000 ανθρώπους» διερωτάται.
Σε δική του επιστολή προς τον κ.Σταθόπουλο, η οποία κοινοποιείται στον Σύνδεσμο των εν Ελλάδι Τουριστικών Γραφείων (HATTA) και την Ομοσπονδία Τουρισμού Β. Ελλάδος, ο πρόεδρος του Αλβανικού Συνδέσμου Διεθνών Επιβατικών Μεταφορών Αλί Ντιρμίσι (Ali Dyrmishi) αναφέρει: «Τα τελευταία 20 χρόνια, [οι επιχειρήσεις-μέλη μας] έχουν επενδύσει πάνω από 11 εκατ. ευρώ σε οχήματα και άλλες υποδομές μεταφορών, απασχολώντας πάνω από 2000 εργαζομένους [...] προκειμένου να μεταφέρουν εκατοντάδες χιλιάδες Αλβανούς μετανάστες, που ζουν και εργάζονται στην Ελλάδα. Όλες οι επενδύσεις που κάναμε μέχρι σήμερα στηρίχθηκαν σε άδειες και εξουσιοδοτήσεις [...]που εκδόθηκαν στη βάση Κοινών Πρωτοκόλλων Αλβανίας-Ελλάδας για τις διεθνείς οδικές μεταφορές [...] και βρίσκονται σε συμφωνία με τις εθνικές νομοθεσίες των χωρών μας και τους κανονισμούς της ΕΕ». Η διοίκηση του αλβανικού Συνδέσμου υπενθυμίζει ακόμη την απόφαση πλήρους απελευθέρωσης των επιβατικών μεταφορών Ελλάδας-Αλβανίας μέσω λεωφορείου, το 2006, ενώ προειδοποιεί: «δεν θα αφήσουμε τις επιχειρήσεις μας να καταστραφούν άδικα».
Μιλώντας στο πρακτορείο ΑΠΕ – ΜΠΕ, ο γενικός γραμματέας της Συνομοσπονδίας Αυτοκινητιστών και της Ομοσπονδίας του ΚΤΕΛ Γρηγόρης Γκίκας, επισημαίνει: «Τα αλβανικά λεωφορεία χτενίζουν όλη την Ελλάδα, δηλαδή κάθε χωριό της Αλβανίας συνδέεται με την Αθήνα και έφτασαν να υποκαταστήσουν τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ στην Ελλάδα».
Tags: αθηνα, Αλβανία, άνθρωπος, Άρτα, Ελλάδα, Έλληνες, ελληνικά, έργο, ευρώ, Θεσσαλονίκη, Καλαμάτα, Λάρισα, σήμερα, υπουργείο, ΦΠΑ, Χαλκιδική, χρόνια