Το προφίλ των τουριστών που επισκέφθηκαν τη Θεσσαλονίκη τη χρονιά που μας πέρασε «φωτίζει» έρευνα της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, η οποία παρουσιάστηκε χθες. Όπως προκύπτει, το ποσοστό των Ελλήνων και των ξένων αλλοδαπών που διέμειναν σε ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης το 2015 είναι σχεδόν ίσο.
Από τους αλλοδαπούς οι τρεις κορυφαίες αγορές είναι η Κύπρος, η Τουρκία και η ΗΠΑ, που πήρε την τρίτη θέση από τους Ρώσους, οι διανυκτερεύσεις των οποίων μειώθηκαν κατά 29% το 2015, συγκριτικά με ένα χρόνο πριν. Οι Αμερικανοί τουρίστες σημείωσαν την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση τη χρονιά που μας πέρασε.
Ειδικότερα οι 8 κυριότερες αγορές για τη Θεσσαλονίκη και τα αντίστοιχα μερίδια αγοράς είναι:
Κύπρος 12% (αύξηση 12% σε σχέση με πέρυσι)
Τουρκία 8% (αύξηση 3%)
ΗΠΑ 7% (αύξηση 15% )
Γερμανία 6% (αύξηση 7%)
Σερβία& Μαυροβούνιο 6% (αύξηση 2%)
Βουλγαρία 5% (αύξηση 11%)
Ρουμανία 5% (αύξηση 2%)
Ρωσία 5% (μείωση 29%)
Οι Έλληνες τουρίστες δαπανούν τα λιγότερα (58 ευρώ ανα άτομο/ημέρα) ενώ πραγματοποιούν κατά μέσο όρο 4 διανυκτερεύσεις.
Ο Κύπριος τουρίστας ξοδεύει 73 ευρώ, ο Τούρκος 84 ευρώ, ο Αμερικάνος 96 ευρώ, ο Γερμανός 88 ευρώ, ο Σέρβος 70 ευρώ, ο Βούλγαρος 75 ευρώ, ο Ρουμάνος 76 ευρώ, ενώ τα περισσότερα ξοδεύει ο Ρώσος με 101 ευρώ/ημέρα.
Γιατί την επιλέγουν: Οι βασικοί λόγοι που επιλέγεται η Θεσσαλονίκη από τους Ρώσους είναι η πολιτιστική της κληρονομιά, ενώ από τους αμερικανούς η προσωπικότητά της. Μάλιστα, οι αμερικανοί ξοδεύουν πολλά στον τομέα φαγητό/ποτό. Οι Κύπριοι έρχονται στην πόλη για την ωραία ατμόσφαιρα, οι Τούρκοι επισκέπτονται το σπίτι του Ατατούρκ και ενδιαφέρονται περισσότερο για ψυχαγωγία και διασκέδαση. Οι Γερμανοί θέλουν να ζήσουν τον παλμό της πόλης και την ζωντάνια της και δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την γαστρονομία της, ενώ εκφράζουν την εκτίμησή τους προς τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης για τη ζεστή φιλοξενία τους. Οι Βαλκάνιοι γοητεύονται από την προσωπικότητα της πόλης και από τη γαστρονομία της.
Κατά μέσο όρο οι τουρίστες στη Θεσσαλονίκη δαπανούν 63 ευρώ ανά άτομο ανά ημέρα. Το μεγαλύτερο μέρος πηγαίνει στα ψώνια (21 ευρώ), σε εστιατόρια καφέ, μπαρ κ.λπ πάνε τα 17 ευρώ, ενώ για αξιοθέατα διασκέδαση 12 ευρώ. Για τοπική μεταφορά και άλλα ξοδεύουν 13 ευρώ. Ελαφρώς περισσότερα ξοδεύουν οι ταξιδιώτες για δουλειά (75 ευρώ). Να σημειωθεί ότι το 42% των ταξιδιωτών για αναψυχή θεωρεί ότι είναι σημαντικό να είναι ανοιχτά τα καταστήματα την Κυριακή, έναντι 36% των ταξιδιωτών για δουλειά.
Γενικά, οι τουρίστες που έρχονται στη Θεσσαλονίκη για αναψυχή δηλώνουν πως την επιλέγουν λόγω… της προσωπικότητάς της. Ως ισχυρά «χαρτιά» του προορισμού ακολουθούν – κατά σειρά- η γαστρονομία και οι αρχαιολογικοί χώροι/σημεία πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Οι ταξιδιώτες τόσο αναψυχής όσο και όσοι έρχονται για δουλειά, δηλώνουν πολύ ικανοποιημένοι από την εμπειρία τους στην Θεσσαλονίκη, αξιολογώντας την με 8,2 και 8,1 αντίστοιχα, ενώ παραπάνω από 9 στους 10 θα την σύστηναν σε κάποιον άλλον. Επιπλέον, η πλειοψηφία (78% των ταξιδιωτών αναψυχής και 65% των ταξιδιωτών για δουλειά), δηλώνει ότι είχε καλύτερη ή πολύ καλύτερη εμπειρία από τις προσδοκίες του.
Οι ταξιδιώτες αναψυχής ανήκουν στην πλειοψηφία τους (42%) στην ηλικιακή ομάδα των 18-30, ενώ οι ταξιδιώτες για δουλειά στην ηλικιακή ομάδα των 30-50 (47%).
Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από την Έρευνα ικανοποίησης πελατών και απόδοσης των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης για το 2015, που πραγματοποίησε για πέμπτη συνεχή χρονιά η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (ΕΞΘ) και παρουσιάστηκε χθες στο ξενοδοχείο ΤΗΕ ΜΕΤ. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με ερωτηματολόγια (1.100) τα οποία συλλέχθηκαν την περίοδο Οκτωβρίου 2015-Ιανουαρίου 2016. Τα στοιχεία συλλέχθηκαν από 38 ξενοδοχεία της πόλης κατηγορίας από 1-5 αστέρια, μέλη της ΕΞΘ.
Η παρουσίασή της πραγματοποιήθηκε από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης κ. Αριστοτέλη Θωμόπουλο και τον Managing Consultant της GBR κ. Stefan Merkenhof, σε ειδική εκδήλωση, παρουσία εκπροσώπων της Πολιτείας, της Αυτοδιοίκησης, τουριστικών και άλλων φορέων της πόλης. Στην παρουσίαση της έρευνας παρέστησαν τα μέλη του Δ.Σ. της ΕΞΘ και την παρακολούθησαν δημοσιογράφοι και ξενοδόχοι της Θεσσαλονίκης.
Μ.Κ.
typosthes.gr-topika
Tags: ΤΟΠΙΚΑ