Την ώρα που τα κρούσματα Κορονοϊού αυξάνονται στην Ελλάδα και τα μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση για τους πολίτες γίνονται όλο και πιο αυστηρά, η γειτονική Ιταλία βιώνει ακόμα πιο δύσκολες στιγμές. Οι νεκροί αυξάνονται διαρκώς και ο κόσμος είναι κλεισμένος στα σπίτια του, ενώ η ιταλική κυβέρνηση έχει αποφασίσει να αναστείλει τις περισσότερες εμπορικές δραστηριότητες, εκτός από τις απολύτως βασικές, μέχρι τις αρχές Απριλίου.
Ο κυβερνήτης της Λομβαρδίας ήδη συζητά την προσωρινή αναστολή της παραγωγής σε όλους τους μεγάλους Οίκους Μόδας που έχουν τα headquarters τους στο Μιλάνο, περιοχή που έχει πληγεί από τον Covid-19 ιό περισσότερο από κάθε άλλη στην Ιταλία. Αυτό είναι ένα θέμα το οποίο συζητά και ο ηγέτης του κόμματος Lega, Matteo Salvini, ώστε να επεκταθεί σε όλη τη χώρα.
Προς το παρόν, βέβαια, ο Κορονοϊός δεν έχει καταφέρει να σταματήσει το συνηθισμένο μοντέλο εργασίας στην Ιταλία, αν και έχουν παρθεί πολύ πιο αυστηρά μέτρα ασφαλείας στους εργασιακούς χώρους (χειρουργικέρς μάσκες, συγκεκριμένη απόσταση ο ένας εργαζόμενος από τον άλλον και μεγαλύτερα διαλείμματα).
Οι χειμερινές pre-collections, που πρέπει να παραδοθούν τον Μάιο, είναι στο δεύτερο στάδιο παραγωγής, με αρκετά μέρη της παραγωγής να πραγματοποιούνται σε Πεδεμόντιο, Λομβαρδία, Βένετο, Τοσκάνη και Καμπανία. Παράλληλα, οι Οίκοι Μόδας εργάζονται πυρετωδώς για τον επόμενο χειμώνα, ωστόσο, ανησυχούν μήπως- λόγω Κορονοϊού- αναγκαστούν ξαφνικά να κλείσουν για μερικές εβδομάδες. Αξίζει να αναφερθεί ότι αρκετά καταστήματα κλείνουν, όπως συνέβη με την Calzedonia και τον Οίκο Giorgio Armani.
Πολλοί είναι και οι Οίκοι Μόδας που κάνουν μεγάλες δωρεές σε νοσοκομεία για να βοηθήσουν την κατάσταση. Ο CEO της Gucci, Marco Bizzarri, έχει ήδη δωρίσει 100.000 ευρώ στις υπηρεσίες υγείας της περιοχής του, στη Reggio Emilia.
Αυτό που έχει σημασία είναι ότι ακόμα η παραγωγή δεν έχει σταματήσει. Διάσημα fashion houses, όπως Bottega Veneta και Salvatore Ferragamo, συνεχίζουν κανονικά να παράγουν. Παρόλα αυτά, άνθρωποι από το χώρο της μόδας στην Ιταλία επισημαίνουν ότι πριν σκάσει η «βόμβα» του Κορονοϊού στη χώρα τους είχε ήδη αρχίσει η επιβράδυνση των παραγγελιών, ωστόσο η βιομηχανία της μόδας αντέχει τις προκλήσεις.
Το οικογενειακό επιχειρηματικό μοντέλο, το οποίο είναι συνηθισμένο για πολλές μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στην Ιταλία, αποδεικνύεται και πάλι επιτυχές σε στιγμές κρίσης. Τα ιταλικά fashion houses μπορεί να δυσκολεύονται να πειθαρχήσουν, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι οι ιταλικές κλωστοϋφαντουργικές βιομηχανίες συνέχισαν να δουλεύουν κάτω από τις βόμβες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Διάβασε ακόμα: Spring alert: 7 trends που επιστρέφουν δυναμικά από την εποχή των 90’s
(?)
moda