του Γιάννη Σταυρόπουλου
Την 1η Μαΐου 1994 σε ηλικία 34 ετών ένας από τους κορυφαίους οδηγούς όλων των εποχών στη Formula 1, o Βραζιλιάνος Άιρτον Σένα χάνει τη ζωή του. Η Williams που οδηγούσε καρφώνεται στα προστατευτικά κιγκλιδώματα στη στροφή «Ταμπουρέλο», στο Γκραν Πρι του Σαν Μαρίνο στην πίστα της Ίμολα.
Σύμφωνα με τις τηλεμετρίες ο Σένα έφτασε με περισσότερα από 300 χλμ. στη στροφή «Ταμπουρέλο», η Williams δεν ακολούθησε τις εντολές του Σένα, δεν έστριψε καν και συνεχίζοντας ίσια καρφώθηκε στα κιγκλιδώματα με 230 χλμ. περίπου.
Η Williams καρφώθηκε με τη δεξιά πλευρά και ο μπροστινός δεξιός τροχός αφού ξεκόλλησε από την ανάρτηση, χτύπησε με δύναμη τον Σένα στο κράνος. Αυτή η πολύ δυνατή επαφή του τροχού με το κράνος, δημιούργησε κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις κόβοντας το νήμα της ζωής του Σένα.
Μπορεί η ανακοίνωση να έγινε από το Νοσοκομείο της Μπολόνια γύρω στις 6 το απόγευμα, όπου μεταφέρθηκε ο βραζιλιάνος, αλλά σύμφωνα με τους δικηγόρους, ο θάνατος του Σένα ήταν ακαριαίος στις 14:17, τη στιγμή δηλαδή της επαφής του τροχού με το κράνος.
Αυτό το Σαββατοκύριακο της Πρωτομαγιάς του 1994 βάφτηκε μαύρο για το παγκόσμιο motorsport, καθώς την ίδια πίστα, στην Ίμολα, μερικές ώρες πριν ένας άλλος οδηγός κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών έφυγε για τη γειτονιά των αγγέλων, ο αυστριακός Ρόναλντ Ρατσεμπέργκερ.
Ο Σένα στο Γκραν Πρι που έμελε να του κόψει το νήμα της ζωής του σημείωσε την 65η pole position της καριέρας του.
Ο Σένα ξεκίνησε στον πολύχρωμο κόσμο της Formula 1 το 1984 στο Γκραν Πρι της πατρίδας του οδηγώντας μια λευκή Toleman με μοτέρ Brian Hart.
Ανέβηκε για πρώτη φορά στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου το 1985 στο Γκραν Πρι της Πορτογαλίας, στην πίστα του Εστορίλ, με τη μαύρη Lotus με μοτέρ Renault.
O Σένα εκκίνησε από την pole position, έγραψε τον ταχύτερο γύρο και πήρε τη νίκη.
Τελευταία νίκη του Σένα το 1993 στο Γκραν Πρι της Αυστραλίας με McLaren-Ford.
Eκκίνησε σε 161 Γκραν Πρι, κέρδισε τα 41, ανέβηκε στο βάθρο 80 φορές και κατέκτησε τρείς παγκόσμιους τίτλους, 1998, 1990, 1991.
Οδήγησε για τις ομάδες Toleman, Lotus, Mclaren, Williams.
Ήταν ο οδηγός με ιδιαίτερες ευαισθησίες σε θέματα ασφάλειας, και οι τσακωμοί του με τον τότε ισχυρό άνδρα της FIA, Ζαν Μαρί Μπαλέστρ, έχουν μείνει στην ιστορία.
ΠΗΓΗ: motori.gr
Άιρτον Σένα — 1η Μαΐου 1994: Η μαύρη Πρωτομαγιά των motorsport
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto