Του Πέρη Χαλάτση
Το Nissan Micra όλοι το ξέρετε. Δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Το σχήμα του ξεχωρίζει. Είναι από τα πιο μοντέρνα μοντέλα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Όμορφο, ευκολοδήγητο και προπάντων λειτουργικό κυρίως μέσα στην πόλη. Όχι ότι δεν μπορεί να κάνει μεγάλα ταξίδια. Απεναντίας ! Πηγαίνετε όπου θέλετε και μάλιστα οικονομικά. Σήμερα όμως στο συγκεκριμένο Micra της δοκιμής μας υπάρχει κάτι που μπερδεύει ακόμη και παλιούς οδηγούς.
Τι είναι αυτό; Διαβάστε και θα καταλάβετε.
Κάνοντας μια διαδρομή 50 χιλιομέτρων , με τρείς ακόμη φίλους και συναδέλφους , μιλούσαμε για τις ιπποδυνάμεις και την εξέλιξη των κινητήρων στα αυτοκίνητα. Το αυτοκίνητο μας ήταν το Nissan Micra 5ης γενιάς στην έκδοση Acenta .
Τόσο η επιτάχυνση όσο και η τελική του ταχύτητα του Micra, μπέρδεψε όλους τους συναδέλφους ( οχι του αυτοκινητιστικού αλλά του πολιτικού ρεπορτάζ) . Οι δύο είπαν ότι κάτω από το καπό του Micra υπάρχει κινητήρας 1300 εως 1400 κ.εκ και ο τρίτος έπεσε αρκετά έξω γιατί είπε 1500 κ.εκ.
Ποια είναι η αλήθεια.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν το Micra 0.9 iG-T Acenta . Ο κωδικός του κινητήρα είναι HR09DET και αποδίδει 90 ίππους. Για σκεφθείτε πριν από 10 με 15 χρόνια, για να αποδώσει ένας κινητήρας 90 ίππους έπρεπε να ήταν τουλάχιστον 1600 κ.εκ. Σήμερα οι μηχανικοί των εργοστασίων κάνουν θαύματα. Ένας κινητήρας που στην άδεια κυκλοφορίας γράφει 898 cc αποδίδει 90 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. Φυσικά είναι τούρμπο ο κινητήρας. Φοβερή εξέλιξη. Και λογικό είναι να μπερδεύει αυτούς που δεν ασχολούνται με τα αυτοκίνητα και τις εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Όταν κινείσαι στην πόλη διαπιστώνεις ότι ο κινητήρας από τις 2.250 σ.α.λ αρχίζει και ζωντανεύει. Και όσο το στροφόμετρο ανεβαίνει τόσο το μικρό Micra αγριεύει. Αν καταλάβατε η ροπή των 140 Nm φαίνεται από τις 2.250 στροφές και πάνω. Όταν είναι κάτω από αυτές τις στροφές δείχνει κάπως υποτονικό. Αλλά όταν οδηγείς ένα αυτοκίνητο με μικρό βενζινοκινητήρα γνωρίζεις καλά πόσο πρέπει να πατάς το γκάζι και πότε πρέπει να αλλάζεις τις ταχύτητες για να κρατιέσαι σε επίπεδα που σε ικανοποιούν. Το Micra Acenta έχει 5τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Πολύ καλά κλιμακούμενο.
Ο οδηγός δεν πρόκειται να παραπονεθεί ότι δεν βρίσκει την ιδανική θέση. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα ικανοποιηθεί αφού βρίσκει αυτό που θέλει σε συνδυασμό με τις πολλαπλές χρήσης στο τιμόνι.
Στο δρόμο το νέο Micra έχει καλή οδική συμπεριφορά. To τιμόνι υπάκουο στις εντολές του οδηγού. Το αυτοκίνητο έχει καλό πάτημα στην άσφαλτο. Αν και η ανάρτησή του θεωρείται ότι είναι σκληρή , προσωπικά μου άρεσε. Οι κλίσεις στις στροφές είναι μικρές και δεν σε τρομάζουν. Στην άσφαλτο είναι άνετο, στο χώμα λίγο κουράζει. Αλλά ποιος και γιατί να θα κάνει με το Micra χωμάτινες διαδρομές. Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε είχε ζάντες 16 ιντσών και τα ελαστικά ήταν 195/55.
Κάτι που πρέπει να επισημάνουμε είναι δεν υπάρχουν ενοχλητικοί κραδασμοί παρά το γεγονός ότι ο κινητήρας είναι τρικύλινδρος.
Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, η τελική αγγίζει τα 175 χιλιόμετρα, από 0-100 η επιτάχυνση είναι 12.1 δευτερόλεπτα ενώ η κατανάλωση είναι (στα χαρτιά φυσικά) 3.7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Με τους δικούς μας ρυθμούς , μέσα στην πόλη, ξεπεράσαμε τα 7.5 λίτρα. Οι εκπομπές ρύπων για τον κινητήρα προδιαγραφών Euro 6b είναι C02 104 γρ./χλμ.
Στο εσωτερικό ο εξοπλισμός του είναι πλούσιος. Μπροστά σε όλη την επιφάνεια του ταμπλό, το πλαστικό που χρησιμοποιεί η Nissan είναι καλής ποιότητας και μαλακό. Το νέο Micra στην έκδοση Acenta υπάρχει το σύστημα CarPlay της Apple. Έτσι οι κάτοχοι iphone έχουν όλες τις ενδείξεις τους στην οθόνη του αυτοκινήτου. ‘Όταν ένα iphone συνδεθεί με το σύστημα ενός καλωδίου προσφέρει στους χρήστες Siri τη δυνατότητα φωνητικού ελέγχου, πλοήγηση με τους χάρτες της Apple καθώς επίσης πρόσβαση σε μουσική , τηλεφωνικές υπηρεσίες και άλλες εφαρμογές όπως audiobooks και Spotify.Η έγχρωμη οθόνη είναι αφής, 7 ιντσών.
Οι επιβάτες όταν είναι τέσσερις ταξιδεύουν άνετα . Οι πέντε σίγουρα θα στριμωχθούν. Το πόρτ παγκάζ είναι 300 λίτρων ενώ κάτω από το δάπεδο υπάρχει ρεζέρβα ανάγκης.
Στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου υπάρχουν 6 αερόσακοι, ESP, σύστημα ενεργητικής πέδησης, αισθητήρες φωτός, αιρ κοντίσιον, ηλεκτρικοί καθρέφτες και ηλεκτρικά παράθυρα για τον οδηγό και συνοδηγό. Οι πίσω επιβάτες όμως δεν έχουν ηλεκτρικά παράθυρα και χρησιμοποιούν τις χειρολαβές για το άνοιγμα και κλείσιμο.
Εξωτερικά θα σας αρέσουν τα LED φώτα ημέρας σε σχήμα στη μάσκας σχήματος “V”, που δίνουν δυναμική εικόνα στο όμορφο Micra όπως επίσης όμορφες σχεδιαστικά είναι οι κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες.
Ανάλογα με τις απαιτήσεις ο νέος αγοραστής μπορεί να ζητήσει και την αντίστοιχη έκδοση με επιπλέον εξοπλισμό.
Στην έκδοση ACENTA (+ENERGY) υπάρχουν εξωτερικοί καθρέπτες στο χρώμα του αμαξώματος, εμπρός εξωτερικά χερούλια θυρών στο χρώμα του αμαξώματος και ζάντες αλουμινίου 16″ με ελαστικά 195/65 R16
Το Acenta έχει ένα καλό πακέτο ασφαλείας όπως προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας — (Lane Departure Warning) , σύστημα παρέμβασης λωρίδας — (Lane Prevention Warning), σύστημα ενεργής πέδησης με ανίχνευση πεζών (FEB+pedestrian detection), υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής.
Στην έκδοση ACENTA (+ENERGY) υπάρχουν εξωτερικοί καθρέπτες στο χρώμα του αμαξώματος, εμπρός εξωτερικά χερούλια θυρών στο χρώμα του αμαξώματος και ζάντες αλουμινίου 16″ με ελαστικά 195/65 R16
Στην έκδοση Comfort Pack θα βρείτε αυτόματο κλιματισμό, έξυπνο κλειδί και μπουτόν εκκίνησης κινητήρα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε κλειδί και όχι μπουτόν.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας , το Micra 0.9 iG-T Acenta, αν πάτε σήμερα να το αγοράσετε κοστίζει 14.190 ευρώ.
Αξιοπρεπέστατο το νέο Micra 5ης γενιάς με τον τούρμπο κινητήρα
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto