Έγινε το…ταξί της νεολαίας, η οποία το αγάπησε, το ζωγράφισε, το φόρτωσε με το κέφι και την αγάπη της, ακόμη και με τα ποδήλατά της, το έκανε το βασικό της μεταφορικό μέσο και μετέτρεψε τα εισιτήριά του σε …συλλεκτικό είδος, καθώς ναι, δεν είνια ψέμα, οι νεαροί 15άρηδες έκαναν και κάνουν συλλογή εισιτηρίων.
Οι 16άρηδες βρήκαν στον Προαστιακό τρόπο για να το σκάνε από το σπίτι χωρίς να χρειάζεται το αμάξι του μπαμπά, άρα και η συνοδή γκρίνια του και οι μεγαλύτεροι έναν τρόπο να παρκάρουν το αμάξι και να φτάνουν σε χρόνο dt από το Ρίο ή τον Άγιο Βασίλειο στο γραφείο τους και έπειτα πάλι πίσω χωρίς να σπάνε τα νεύρα τους ψάχνοντας πάρκινγκ.
Το τρενάκι του προαστιακού ξεκίνησε το 2010. Η γραμμή της Πάτρας αποτελούσε παρελθόν. Κάποιες…κακές γλώσσες λένε ότι ξεκίνησε κάπως ανόρκετα μετά από πιέσεις των εργαζομένων που είχαν μείνει χωρίς αντικείμενο εργασίας και δεν ήθελαν να απορροφηθούν στην Αθήνα. Το λογικό αίτημά τους έγινε δεκτό και από τους πολιτικούς παράγοντες της περιοχής που αποδέχθηκαν και το επιχείρημα της αναγκαιότητας μιας γραμμής τρένου που θα εξυπηρετεί την βόρεια πλευρά της πόλης και ιδίως την περιοχή προς το Πανεπιστήμιο.
Η πρώτη διαδρομή ήταν Πάτρα- Ρίου με στάση στον Άγιο Ανδρέα, που ήταν και η μια αφετηρία, μια στάση στον σταθμό της πόλης και μια στάση στο Ρίο.
Στην αρχή είχε λίγους επιβάτες καθώς ο κόσμος δεν το έμαθε αμέσως και δεν εξοικειώθηκε κατευθείαν με αυτό το τόσο βολικό μέσο μεταφοράς από το ένα άκρο της πόλης έως το άλλο.
Εκτιμάται ότι στην αρχή ο Προαστιακός μετέφερε περί τους 2.000 επιβάτες. Στην συνέχεια όμως άρχισε να αγκαλιάζεται από την νεολαία κυρίως δε απο τους φοιτητές που άρχισαν να βλέπουν με άλλο μάτι αυτό το μικρό τρενάκι με τα γκράφιτι το οποίο στην διαδρομή απέκτησε στάση στον Καστελλόκαμπο και συνδέθηκε με γραμμή λεωφορείου η οποία μετέφερε τους φοιτητές στο Πανεπιστήμιο, με επιδοτούμενο εισιτήριο μηνιαίων διαδρομών.
Η αρχή είχε γίνει. Ακολούθησαν οι στάσεις στο στάδιο της Παναχαϊκής, στην Αγυιά, τα Μποζαϊτικα και φυσικά στον Άγιο Βασίλειο ο οποίος ειδικά τα καλοκαίρια, έγινε το αγαπημένο μέσο της νεολαίας που πήγαινε για μπάνιο.
Και ξαφνικά, αυτό το τρενάκι που ξεκινησε ανόρεκτα τη διαδρομή του, έφτασε σήμερα να μεταφέρει περί τους 180.000 ανθρώπους τον μήνα, δηλαδή σχεδόν ένα εκατομμύριο ανθρώπους το χρόνο.
Άν σκεφτεί κανείς ότι το ΚΤΕΛ μεταφέρει περί τους 10 εκατομμύρια ανθρώπους το χρόνο, διαπιστώνει ότι ο Προαστιακός καλύπτει το 9 με 10% των μεταφορικών αναγκών. Κάτι που θα σήμαινε πολλαπλασιασμό με την επέκτασή του έως Αραχωβίτικα και Κάτω Αχαγιά.
Ώσπου ήρθε το μεγάλο έργο του τρένου. Και ετοιμάζεται να αντικαταστήσει το μικρό τρενάκι της νεολαίας.
Η ΕΡΓΟΣΕ δημοπρατεί τον Μάρτιο τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο. Η ΕΡΓΟΣΕ λέει ότι το νέο τρένο της σιδηροδορομικής σύνδεσης της Πάτρας με την Αθήνα θα φτάνει μέχρι τα Μπαοζαίτικα με προσωρινό σταθμό μέχρι Κανελλοπούλου, έως το 2017. Μένει να ερευνηθεί το υπόλοιπο κομμάτι μέχρι το νέο λιμάνι Πάτρας.
Άρα το τρενάκι του Προαστιακού, μας αποχαιρετά για ένα έργο ανάπτυξης για την Πάτρα.
Η πρώτη αντίδραση ήρθε από μέλος του δικτύου ΕΠΙΒΑΤΗΣ για το μέλλον του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Πάτρας και άναψε φωτιές.
«Αυτό που γίνεται είναι ο εκσυγχρονισμός της γραμμής που θα συνδέει την πόλη με τη Αθήνα» λέει ο πρώην Πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ Αχαιός Κώστας Σπηλιόπουλος και εξηγεί ότι γραμμή θα γίνει διπλή σύγχρονη και ηλεκτροκίνητη. Αυτό σημαίνει ότι τα επόμενα χρόνια όταν ολοκληρωθεί η επέκταση μέχρι το Ρίο και τα Μποζαϊτικα και μελλοντικά μέχρι το λιμάνι της πόλης, θα μπορούμε να έχουμε πιο πολλά δρομολόγια και κυρίως ηλεκτροκίνητα. Σε ό,τι αφορά τις στάσεις, καμία κατάργηση στάσεων δεν θα έχουμε καιθώς εξετάζεται η τοποθέτηση περισσότερων στάσεων από τις ήδη υπάρχουσες,με σύγχρονα χαρακτηριστικά. Με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης μέχρι Ρίο, η γραμμή θα μπορέσει να επεκταθεί μέχρι τον Ψαθύπυργο» τονίζει.
Με λίγα λόγια το παλιό τρενάκι βγαίνει στην …αποστρατία και ένα νέο σύγχρονο θα αντικαταστήσει σταδιακά τη διαδρομή, προσθέτοντας στην πορεία στάσεις.
«Για μέσα στην πόλη, η πρόταση που έγινε από την ΕΡΓΟΣΕ και έγινε καταρχάς δεκτή από το Δήμο ήταν διπλή. Να γίνει ένα υπόγειο τμήμα μέσα στην πόλη και αποκλειστικά για τον Προαστιακό να γίνει ένα slub truck. Αυτό σημαίνει μία γραμμή πάνω ακριβώς από το cut&cover, μία επίγεια γραμμή που να εξυπηρετεί πλήρως τις ανάγκες του Προαστιακού και μην μπερδεύεται με την υπεραστική ή την εμπορευματική κίνηση» λέει ο Κώστας Σπηλιόπουλος.
Καταγγέλλοντας προαποφασισμένα μέτρα τα οποία αναζητούν επικύρωση από τους τοπικούς φορείς και τα οποία δεν είναι δεκτά από την πόλη, ο Δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης ενημερώνει ότι ο Δήμος δεν θα ορίσει εκπρόσωπο και δεν θα συμμετέχει στην προγραμματισμένη σύσκεψη της 6ης Φεβρουαρίου για τη διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής από την Πάτρα.
Στην επιστολή που απέστειλε προς τον εκπρόσωπο των διοργανωτών ο κ. Πελετίδης υπογραμμίζει ότι:
1) Αγνοήθηκε η προτεραιότητα της Δημοτικής Αρχής για παράκαμψη του πολεοδομικού συγκροτήματος της Πάτρας, και
2) Με τις μελέτες σκοπιμότητας κόστους — οφέλους και την προωθούμενη επιφανειακή διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής στην υπάρχουσα χάραξη, η Δημοτική Αρχή δεν πιστεύει ότι έχει νόημα η συμμετοχή της σε συσκέψεις που δικαιώνουν τα προαποφασισμένα μέτρα.
Κατόπιν τούτων ο Δήμαρχος τονίζει ότι η επιφανειακή διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής από την Πάτρα δεν θα γίνει δεκτή, ότι εξαρχής η Δημοτική Αρχή έχει διατυπώσει τη θέση της και ότι η επιμονή σε άλλες κατευθύνσεις είναι απαράδεκτη γιατί αγνοεί τη θέληση και την εντολή της πόλης.
Με την παραπάνω απάντηση επιβεβαιώνει τα λεγόμενα Σπηλιόπουλου για τη θέση του Δήμου σε ό,τι αφορά την τελική χάραξη μέσα στην πόλη της Πάτρας.
Πηγή: thebest