Η Sarah Burton υμνεί την γη και την ζωή που κρύβεται στο υπέδαφος.
Η νέα Fall συλλογή του Alexander McQueen είναι μια επιστροφή. Μια επιστροφή στην Αμερική και την Νέα Υόρκη, αλλά και μια επιστροφή στις ρίζες και εν γένει την ίδια την γη.
Η Sarah Burton, creative director του οίκου μετά τον θάνατο του αξεπέραστου Lee Alexander McQueen, υπήρξε δίπλα του και τις δύο φορές που η «διάνοια της μόδας» ταξίδεψε στην Νέα Υόρκη, το 1996 για την συλλογή Dante και το 1999 για το «Eye». Υπάρχει μια βαθιά σύνδεση του οίκου, όπως δήλωσε και η ίδια η Burton, με την πόλη της Νέας Υόρκης. «Είναι μέρος της δημιουργικής μας κοινότητας,» είπε.
Το φως της πόλης είναι κάτι μαγικό για την σχεδιάστρια, αφού υπάρχει μια καθαρότητα, μια διαύγεια στην ατμόσφαιρα σε αντίθεση με το Λονδίνο. Ο ίδιος ο Lee ανέτρεχε πολλές φορές στα φυσικά στοιχεία και αγαπούσε να αντιτάσσει την μάχη της φύσης και της τεχνολογίας.
Αυτή την φορά το σημείο αναφοράς ήταν η γη, το χώμα και όλα όσα συμβαίνουν κάτω από αυτό, με την έννοια του μυκήλιου να έρχεται στο προσκήνιο. Εκείνος το μικροσκοπικό, κρυφό, φυτικό μέρος που αναπτύσσουν οι μύκητες και είναι απαραίτητο για να αποβάλλουν τα τοξικά συστατικά του εδάφους. Μεγαλώνει, απλώνεται και ενισχύει το οικοσύστημα με έναν κρυφό, υπόκωφο ρόλο.
Ο χώρος που παρουσιάστηκε το show ήταν μια μεγάλη αποθήκη του Brooklyn με μεγάλους σωρούς φύλλων να παρεμβάλλονται. Όλα θα επαναχρησιμοποιηθούν για φύτεψη, ενημέρωσε ο οίκος. Πουλιά και έντομα ακουγόντουσαν στο catwalk πριν παίξει το κεντρικό soundtrack από τους The Cure.
Η ροή του φυσικού μικρόκοσμου μεταφράζεται στα σύγχρονα κοινωνικά πλαίσια
Η σημειολογία περνά στην σύγχρονη γυναίκα και τον ρόλο της: τι κάνει ακριβώς μια γυναίκα στο σήμερα, στο εδώ και τώρα. Η συλλογή όπως συνήθως υπήρξε ένα πάντρεμα της χειροποίητης κατασκευής και της couture δεξιοτεχνίας του atelier του Λονδίνου. Τα ρούχα στην γνωστή dark διάθεση των τελευταίων σεζόν συνεχίζουν την εικόνα του οίκου με boxy biker jackets, τούλι και edgy κεντήματα από μανιτάρια, metallics, όγκους και cut outs, αλλά και φορέματα με raffles και εντυπωσιακές γλυπτές σιλουέτες.
Ξεχώρισαν τα πολύχρωμα πλεκτά με αναπαραστάσεις μανιταριών και τα patchwork μοτίβα στα ίδια χρώματα, που κατέληγαν σε μακριά κρόσσια, αναπαριστώντας την ίδια φυσική διαδικασία των μανιταριών με το μυκήλιο.
Highlight της συλλογής υπήρξαν αναμφισβήτητα τα αξεπέραστα tailored κοστούμια του οίκου, που αυτή την φορά εμφανίστηκαν με ένα εφέ από spray, αντλώντας reference από μία αξεπέραστη στιγμή της παγκόσμιας μόδας. Μιλάμε, φυσικά, για το φινάλε της «Number 13» και τον χορό της Shalom Harlow με το λευκό strapless φόρεμα της μαζί με έναν μηχανικό βραχίονα που κινούνται μαγευτικά απέναντι της, ψεκάζοντας την με χρώμα.
Το μόνο σίγουρο είναι πως ο Lee είναι μια ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης, 15 σχεδόν χρόνια μετά τον θάνατο του. Είναι παρών και το έργο που άφησε πίσω του πιο επίκαιρο από ποτέ, όπως κάθε μεγάλου καλλιτέχνη.
Διαβάστε επίσης:
«Le Splash»: Η εξωτική συλλογή του Simon Porte Jacquemus είναι μια ωδή στο χρώμα και το φως
PFW: Η νέα Fall 2022 συλλογή της Acne Studios είναι ένας φόρος τιμής στα recycled denims
(?)
moda