Νέο «μετρητή» για τους φόρους και τα τέλη στα αυτοκίνητα σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Έθνος». Κριτήριο θα είναι όχι ο κυβισμός, αλλά η εμπορική αξία που θα καθορίζει το ύψος του τέλους ταξινόμησης και των τελών κυκλοφορίας, καθώς και το τεκμήριο διαβίωσης.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό, βάση για τον υπολογισμό της φορολογητέας αξίας του αυτοκινήτου θα είναι πλέον η λιανική τιμή πώλησης και όχι ο κυβισμός, και η οποία θα καθορίζει το ύψος του τέλους ταξινόμησης και των τελών κυκλοφορίας καθώς και το τεκμήριο διαβίωσης.
Πάντα σύμφωνα με το «Έθνος» και όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας, το οικονομικό επιτελείο σχεδιάζει να προχωρήσει σε μείωση του ορίου εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στα λεγόμενα «μηδενικά τέλη», με το νέο όριο να διαμορφώνεται, όπως όλα δείχνουν στα 80 gr./CO2 από 99 gr./CO2 που είναι μέχρι σήμερα.
Με τη μέθοδο αυτή, το υπουργείο Οικονομικών φιλοδοξεί να τονώσει τα έσοδά του, καθώς την τελευταία πενταετία το ποσοστό των καινούριων αλλά και εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ δεν καταβάλουν Τέλη Κυκλοφορίας, αφού οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι κάτω από τα 100 γραμμάρια.
Για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, υπάρχουν ήδη στο τραπέζι δύο προτάσεις: είτε η επιβολή ειδικού φόρου στα ντίζελ αυτοκίνητα, λόγω της ρύπανσης μικροσωματιδίων που προκαλούν οι εκπομπές ρύπων τους στην ατμόσφαιρα είτε η αύξηση της τιμής στο πετρέλαιο κίνησης κίνησης.
Ως προς τη διαμόρφωση του τέλους ταξινόμησης, το ΥΠΟΙΚ προσανατολίζεται στην κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση για τη φορολόγησή τους κι αντ” αυτού προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), ή η μέση εργοστασιακή τιμή των 5 χωρών, όπου το εργοστάσιο δηλώνει την υψηλότερη εργοστασιακή αξία, με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.
Tags: αξία, πώληση, τιμή