Αποστολή στη Μαγιόρκα: Οδηγούμε την ολοκαίνουργια Corolla 12ης γενιάς

Του Πέρη Χαλάτση

Έξι χρόνια μετά την παρουσίαση της Corolla 11ης γενιάς η Toyota, παρουσίασε στην Μαγιόρκα το ολοκαίνουργιο μοντέλο της που θα το δούμε στην Ελλάδα τον επόμενο μήνα και στις τρείς εκδόσεις.

Η Toyota δείχνει ότι υπολογίζει  αρκετά την παρουσία της στην αγορά με την νέα Corolla 12ης γενιάς. Άλλωστε και στην αποστολή αυτή είχε προσκληθεί αρκετός κόσμος. Ας μην ξεχνάμε τον αιφνιδιασμό που έγινε πέρυσι όταν οι Γιαπωνέζοι  αποφάσισαν να σταματήσουν την παραγωγή του πετυχημένου Auris . Ήταν το  μικρομεσαίο hatchback με  μεγάλη απήχηση στην Ευρώπη.  Άλλοι είπαν ότι ήταν λάθος αυτή η κίνηση. Προσωπικά πιστεύω ότι ήταν σωστή. Το όνομα Corolla έχει γράψει μεγάλη ιστορία. Τόσο από τους αγώνες όσο και από τις πωλήσεις με τα πετυχημένα μοντέλα.

Η πανευρωπαϊκή παρουσίαση έγινε στην Μαγιόρκα. Το αυτοκίνητο που θα έρθει στη χώρα μας θα «φοράει» δύο κινητήρες των 1.8 και 2.0 λίτρων. Οδηγήσαμε και τα δυο υβριδικά σύνολα και οι εντυπώσεις είναι θετικές. Όχι μόνο από το καλό στήσιμο που έχουν και οι τρεις εκδόσεις αλλά και από πλευράς ντιζάιν.

Η νέα  Corolla  θα έρθει στη χώρα μας και στους τρεις τύπους αμαξώματος που υπήρχαν και στη Μαγιόρκα. Δηλαδή το πεντάθυρο hatchback, το  τετράθυρο sedan και για τους οικογενειάρχες που θέλουν μεγάλους χώρους υπάρχει η Corolla Touring Sport.

 Η νέα Corolla σχεδιάστηκε στο ευρωπαϊκό κέντρο τηςToyota στην Αγγλία και εξελίχθηκε με βάση τις απαιτήσεις των Ευρωπαίων αγοραστών. Η νέα πλατφόρμα TNGA  βοήθησε τους σχεδιαστές να ξεπεράσουν  τα όρια που μέχρι τώρα έβαζαν οι Γιαπωνέζοι και να ξεφύγουν από το συντηρητισμό. Παρουσίασαν μια  Corolla πιο ελαφριά αλλά με καλύτερα κρατήματα τόσο από το πλαίσιο που είναι πιο άκαμπτο, τις νέες αναρτήσεις αλλά και την ακόμη πιο μελετημένη κατανομή βάρους . Στις νέες Corolla για πρώτη φορά είδαμε το σύστημα Adaptive Variable Suspension (Σύστημα προσαρμοζόμενης απόσβεσης). Η μπροστινή ανάρτηση είναι με γόνατα ΜακΦέρσον και η πίσω ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του το νέο σύστημα Adaptive Variable Suspension (AVS) . Σημαντικό είναι ότι η απόσβεση των τεσσάρων αμορτισέρ ρυθμίζεται αυτόματα ανάλογα με το πιο πρόγραμμα (Εco, Normal, Sport S, Sport S+ και Custom) έχει επιλέξει ο οδηγός.

Πολύ καλό το τιμόνι. Εμπνέει εμπιστοσύνη από την πρώτη κιόλας στροφή .Οδηγώντας γρήγορα στους επαρχιακούς δρόμους διαπιστώνεις μια μικρή κλήση στο αμάξωμα αλλά αυτό δεν επηρεάζει τα κρατήματα του αυτοκινήτου αφού το τιμόνι έχει  καλή αίσθηση. Το μόνο –για μένα- ενοχλητικό είναι ο θόρυβος που παράγεται από το αυτόματο κιβώτιο CVT. Όσο πιο πολύ πατάς το γκάζι τόσο πιο πολύ αυξάνεται ο θόρυβος. Αλλά βέβαια αυτό πρέπει να το δεχθούμε αν θέλουμε να έχουμε CVT αυτόματο κιβώτιο.

Οι  νέες Corolla έχουν υποδειγματική οδική συμπεριφορά αφού μειώθηκε το κέντρο βάρους κατά 10 χλστ  ενώ αυξήθηκε η ακαμψία του πλαισίου. Έχουν  καλύτερη ποιότητα κύλισης και σταθερότητα πάνω στην άσφαλτο ενώ με τη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής σε καίρια σημεία το πλαίσιο έγινε κατά 60% πιο άκαμπτο.

Η αλήθεια είναι ότι κατάφεραν έχοντας πίσω τα μπροστινά καθίσματα να μην ακουμπούν τα γόνατα των πίσω επιβατών στα μπροστινά καθίσματα. Και φυσικά αναφερόμαστε σε νορμάλ σε ύψος επιβάτες και όχι σε μπασκετμπολίστες. Χωρίς πρόβλημα μπορεί να ταξιδέψει και ο πέμπτος επιβάτης που κάθεται στο μέσον. Η ποιότητα των καθισμάτων που είναι άνετα είναι πολύ καλή. Όπως καλό είναι και το ταμπλό μπροστά.

Πάντως το μήκος της νέας Corolla σε σχέση με το Auris είναι κατά 40 χλστ μεγαλύτερο. Μειωμένο μόνο κατά 25 χλστ είναι το ύψος. Το πορτμπαγκάζ στην hatchback έκδοση έχει ελεύθερο χώρο για 361 λίτρα. Λόγω του ότι οι μπαταρίες των υβριδικών εκδόσεων βρίσκονται κάτω από τα καθίσματα, ο χώρος μειώνεται στα 313 λίτρα. Όμως η Sedan έχει 471 λίτρα ενώ η Touring Sport «βολεύει» άνετα 598 λίτρα.

Το όνομα της Corolla είναι Brand. Ξέρουμε όλη την ιστορία της. Ασφάλεια, αξιοπιστία, αθάνατοι κινητήρες. Και οι τρείς τύποι αμαξώματος που παρουσίασαν στην Ισπανία είναι ο ένας καλύτερος από τον άλλον. Και για αυτό το κύριο στοιχείο που θα παίξει ρόλο σε έναν αγοραστή θα είναι οι προσωπικές του ανάγκες. Την  πιο σπορ εμφάνιση την έχει το hatchback . Η έκδοση sedan είναι για τους παραδοσιακούς οικογενειάρχες ενώ η έκδοση  Touring Sports είναι για αυτούς που θέλουν να συνδυάζουν κατά κάποιον τρόπο τη δουλειά τους με τις οικογενειακές εξορμήσεις.

Το πρώτο πράγμα που παρατηρείς στην hatchback έκδοση είναι η μάσκα με το πλέγμα, οι αεροδυναμικές γωνίες και τα επιθετικά φωτιστικά σώματα. Ξεχωρίζουν οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης αλλά και τα LED φωτιστικά.

Σε ανοικτό δρόμο ακόμη και με ισχυρούς ανέμους – είχαμε πάρα πολλούς τις ημέρες που ήμασταν στην Μαγιόρκα- δεν μας προβλημάτισε. Αλλά και στους επαρχιακούς δρόμους το Corolla κινείται απροβλημάτιστα, στρίβει υποδειγματικά και υπακούει τις εντολές του οδηγού.

Στο εσωτερικό των νέων Corolla ξεχωρίζουν οι μεγάλες οθόνες αφής 8 ιντσών που είναι τοποθετημένες στην  κεντρική κονσόλα. Από την οθόνη αυτή ο οδηγός κάνει όλες τις ρυθμίσεις που θέλει. Μπορείς να φορτίσεις το κινητό σου  και να αξιοποιήσεις όλες τις σύγχρονες εφαρμογές που θέλει ο μοντέρνος οδηγός.

Ο πίνακας οργάνων 7 ιντσών  δείχνει ψηφιακά όλες τις  ενδείξεις. Υπάρχει ψηφιακή απεικόνιση αλλά και το σύστημα Head-up display στο παρμπρίζ. Πολύ χρήσιμο για τον οδηγό. Γιατί μπορεί χωρίς να αποσπάται η προσοχή του να βλέπει και ποια είναι η ταχύτητα με την οποία κινείται αλλά και ποια είναι τα όρια που επιτρέπει η Τροχαία.

Στο θέμα της ηχομόνωσης έκαναν πολύ καλή δουλειά. Οι εξωτερικοί θόρυβοι και κραδασμοί δεν περνούν στο εσωτερικό.

Πριν σας πω για τους κινητήρες, τις αποδόσεις αλλά και τις τιμές που θα ξεκινήσουν να πωλούνται οι νέες Corolla στην Ελλάδα, καλό είναι να ξέρετε ότι όλες οι εκδόσεις εξοπλίζονται με το  Toyota Safety Sense που εκτός από τις ενδείξεις των σημάτων στους δρόμους μπορεί να κρατήσει στη λωρίδα του το αυτοκίνητο η αν χρειασθεί να φρενάρει.

Το μοντέλο που φοράει τον καινούργιο δίλιτρο υβριδικό κινητήρα αποδίδει 180 ίππους. Η hybrid έκδοση με τον κινητήρα των 1.8 κ.εκ αποδίδει 122 ίππους (142 Nm ροπή). Ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.6 λίτρων έχει ισχύ 132 ίππους ενώ θα υπάρχει και μια ακόμη Corolla με τον γνωστό turbo βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων που αποδίδει 116 ίππους.  Αυτό το μοντέλο δεν υπήρχε για τους Έλληνες δημοσιογράφους και δεν το οδηγήσαμε.


Οικονομικοί κινητήρες- το μεγάλο ατου των υβριδικών

Ο ισχυρότερος υβριδικός από τα 0-100 χρειάζεται  7,9 δευτερόλεπτα. Δεν ξέρω ποια θα είναι η κατανάλωση στους ελληνικούς δρόμους όμως  στην Ισπανία «παίζοντας» αρκετά με το γκάζι — φρένο δεν ξεπεράσαμε τα 5.1 λίτρα.

Το αυτοκίνητο με τον κινητήρα των 1800 κ.εκ αποδείχθηκε πιο οικονομικό. Η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 4.2 λίτρα.

Ας δούμε τώρα και πόσο θα κοστίζει. Γιατί όλα μπορεί να είναι τέλεια αλλά ο Έλληνας με το αβέβαιο οικονομικό αύριο σκέφτεται και το θέμα της αποπληρωμής. Οι τιμές ξεκινούν για τη hatchback έκδοση με τον 1.200άρη turbo κινητήρα από 17.430 ευρώ.

Η αμέσως επόμενη κατηγορία με τον υβριδικό κινητήρα των 1800 κ.εκ που  αποδίδει   122 ίππους ξεκινάει από τα  20.800 ευρώ ενώ η υβριδική έκδοση με τον δίλιτρο κινητήρα και τους 180 ίππους κοστίζει 25.500 ευρώ. Η station έκδοση που προσφέρεται αποκλειστικά ως hybrid, τιμάται στα 22.500 ευρώ.

Όπως μας είπε ο Product Manager της Toyota κ. Κωνσταντίνος Χριστοδουλάκης στην Ελλάδα έχουν φθάσει οι πρώτες Corolla αλλά η διάθεσή τους  θα αρχίσει τις πρώτες ημέρες του Μαρτίου.

Και να κλείσουμε με το πρώτο Toyota Corolla του 1966


Η ιστορία των Corolla ξεκινάει το 1966

 

 

Αποστολή στη Μαγιόρκα: Οδηγούμε την ολοκαίνουργια Corolla 12ης γενιάς gr.

now24.gr-auto

Tags:
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: