Τα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα έχουν εγκαταλείψει τις κλασικές ρεζέρβες και εξοπλίζονται με κιτ επισκευής ελαστικού. Ένα κιτ το οποίο είναι χρήσιμο μόνο σε περιπτώσεις τρυπήματος της ρόδας από καρφιά και βίδες. Αν ένας οδηγός σκίσει από κακό υπολογισμό το ελαστικό του η το χτυπήσει με ένα σίδερο που εξέχει σε κάποιο πεζοδρόμιο, τότε την έβαψε.
Το κίτ επισκευής του είναι εντελώς άχρηστο. Η μόνη λύση είναι η υπηρεσία οδικής φροντίδας. Τελικά για ποιο λόγο οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατήργησαν τις ρεζέρβες.
Υπάρχουν αρκετές εκδοχές.
Η πρώτη είναι ότι η απουσία ρεζέρβας μειώνει το κόστος του αυτοκινήτου. Το κίτ επισκευής είναι σημαντικά φθηνότερο από μια ζάντα και ένα ελαστικό.
Η δεύτερη εκδοχή είναι ότι η απουσία της ρεζέρβας μειώνει το συνολικό βάρος του οχήματος και κατά συνέπεια έχουν καλύτερες μετρήσεις και στο μέσο όρο κατανάλωσης καυσίμων.
Η τρίτη εκδοχή είναι ότι χωρίς τη ρεζέρβα αυξάνεται η χωρητικότητα στο πορτμπαγκάζ.
Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων εκμεταλλεύονται τους ελεύθερους χώρους για την τοποθέτηση των μπαταριών και με την απουσία της ρεζέρβας γίνεται διαφορετική αρχιτεκτονική εκμετάλλευση.
Στα υβριδικά αυτοκίνητα οι μπαταρίες βρίσκονται στο κάτω από το χώρο αποσκευών, παίρνοντας το χώρο από την ρεζέρβα και επιτρέποντας μόνο την ύπαρξη κιτ επισκευής.
Θα παραδεχθούμε ότι το κίτ επισκευής στο 80% των περιπτώσεων κυρίως στα Ι.Χ είναι χρήσιμο.
Όμως για τα SUV και τα εκτός δρόμου αυτοκίνητα που κινούνται σε χωματόδρομους με πέτρες που σε αρκετές περιπτώσεις είναι κοφτερές μάλλον ακατάλληλο είναι το κίτ και σε καμιά περίπτωση δε αντικαθιστά τη ρεζέρβα.
Απουσιάζουν οι ρεζέρβες στα νέα αυτοκίνητα– Όμως τα κίτ επισκευής ελαστικών δεν ανταποκρίνονται σε όλες τις περιπτώσεις gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, SLIDER, αυτοκίνητα