«Οφείλω στον πατέρα μου το ότι ζω και στο δάσκαλο μου το ότι έμαθα να ζω καλά» έχει πει ο Μέγας Αλέξανδρος για το δάσκαλό του, τον Αριστοτέλη και αυτό το στοιχείο του «ευ ζην» που εισήγαγε ο σημαντικότερος φιλόσοφος της αρχαιότητας αποτελεί την ουσία του νέου τουριστικού προϊόντος της Χαλκιδικής που παρουσιάστηκε απόψε υπό την ονομασία «Αριστοτέλης – το 5ο στοιχείο» σε διημερίδα στην Ιερισσό. Η διημερίδα που ξεκίνησε σήμερα αφορά τις νέες ευκαιρίες και προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης για τη Χαλκιδική, με αφορμή τα έτη 2016 και 2017 που ανακηρύχτηκαν επετειακά έτη Αριστοτέλη από την UNESCO.
«Η Χαλκιδική «μαθαίνει στους επισκέπτες της να έχουν αυτογνωσία και να ζουν καλά, επιτυγχάνοντας την ευδαιμονία», απολαμβάνοντας τα τέσσερα στοιχεία της φύσης, (φωτιά, μέσα από την τοπική γαστρονομία, αέρας, μέσα από την επαφή με τη φύση, νερό μέσα από τη γνωριμία με τα μυστικά του αρχαίου βυθού και γη μέσα από το κρασί ή το τσίπουρο) και ανακαλύπτοντας το πέμπτο στοιχείο, το μυστήριο που καλείται ο κάθε επισκέπτης να ανακαλύψει από την επίσκεψή του στα Αρχαία Στάγειρα και το Πάρκο του Αριστοτέλη» επισήμανε η Σύμβουλος της Ένωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής, Σοφία Μπουρνατζή, κατά την παρουσίαση του νέου αυτού τουριστικού προϊόντος.
Ως σημαντική ευκαιρία για την ανάδειξη του τουριστικού πλούτου της χώρας χαρακτήρισε τη συμπλήρωση φέτος 2.400 χρόνων από τη γέννηση του κορυφαίου Έλληνα φιλοσόφου, η αναπληρώτρια υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά, σε χαιρετισμό που απηύθυνε στις εργασίες της διημερίδας μέσω skype. Η ίδια τόνισε ότι το νέο τουριστικό προϊόν αναδεικνύει με επίκεντρο την πεμπτουσία του Αριστοτέλη, τις πολλαπλές θεματικές ταξιδιωτικές εμπειρίες που μπορούν να βιώσουν οι επισκέπτες όχι μόνο στην περιοχή του Δήμου Αριστοτέλη αλλά και σε ολόκληρη τη Χαλκιδική.
Αναλύοντας το περιεχόμενο του νέου τουριστικού προϊόντος της Χαλκιδικής η κ. Μπουρνατζή εξήγησε ότι «οι πέντε εμπειρίες των πέντε στοιχείων του Αριστοτέλη γίνονται ένα μυστηριακό παιχνίδι όπου συμμετέχουν όλοι όσοι θα επισκεφθούν τη Χαλκιδική το 2016″. Από το παιχνίδι αυτό, ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής θα επιβραβεύει τον επισκέπτη ο οποίος μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα αναδείξει με μια φωτογραφία ή ένα μήνυμα τη σημαντικότερη εμπειρία που αποκόμισε από την επίσκεψή του στη Χαλκιδική. Όλα τα παραπάνω θα συγκεντρώνονται σε μια βάση δεδομένων και οι καλύτερες φωτογραφίες ή τα καλύτερα μηνύματα θα επιβραβεύονται με προϊόντα και υπηρεσίες.
Το επόμενο χρονικό διάστημα, το εγχείρημα θα γνωστοποιηθεί στις επιχειρήσεις του τόπου προκειμένου να εκδηλώσουν ενδιαφέρον και να συμμετέχουν στο εν λόγω πρόγραμμα. Κεντρική θέση στην προσπάθεια κατέχει η Λέσχη Αρχιμαγείρων Βορείου Ελλάδας καθώς η γαστρονομία εκφράζει από μόνη της το στοιχείο της φωτιάς. Μέσω αυτού μπορούν να «δεθούν» τα προϊόντα της γης, το λάδι, οι ελιές, το μέλι, τα σιτηρά, το ψάρι, τα κτηνοτροφικά προϊόντα. Έτσι σε επιλεγμένα εστιατόρια της Χαλκιδικής, ο επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα να δοκιμάσει αρχαίες Ελληνικές γεύσεις σε ένα «Αριστοτελικό μενού» που θα συμπεριλάβει υλικά, βότανα, κρασί και μέλι που ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένα την εποχή του Αριστοτέλη και καταγράφονται στα αρχαία κείμενα.
Από την άλλη πλευρά, στη Χαλκιδική με τις εξωτικές παραλίες και τους παραμυθένιους καταρράκτες της Βαρβάρας, κυριαρχεί το υγρό στοιχείο. Στο πλαίσιο αυτό θα ενταχθούν τα καταδυτικά κέντρα της περιοχής που προσφέρουν στους επισκέπτες τη δυνατότητα να γνωρίσουν τα μυστικά του αρχαίου βυθού.
Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα της γης, εκεί κυριαρχεί το κρασί καθώς «λύνει το πνεύμα» και «βοηθά στην ευγλωττία», όπως έλεγε ο Αριστοτέλης. Ο επισκέπτης μπορεί να γευτεί το μοναδικό κρασί, το τσίπουρο και άλλα προϊόντα ονομασίας προέλευσης και μοναδικής ποιότητας της Χαλκιδικιώτικης γης με επισκέψεις σε οινοποιεία και περιπάτους στους ατελείωτους ελαιώνες και αμπελώνες.
typosthes.gr-topika
Tags: ΤΟΠΙΚΑ