Πόσοι άραγε γνωρίζουν να οδηγήσουν αυτοκίνητα που οι επιταχύνσεις τους αγγίζουν τα όρια των αγωνιστικών αυτοκινήτων.
Θα σας απαντήσω. Ελάχιστοι. Και γι αυτό τρέμω στην ιδέα ότι αύριο που αναγκαστικά και εφόσον το κράτος φροντίσει να γεμίσει τη χώρα με σταθμούς φόρτισης των μπαταριών θα κυκλοφορούν χιλιάδες ηλεκτρικά αυτοκίνητα από ανθρώπους που ακόμη δεν έχουν εξοικειωθεί με τα συμβατικά αυτοκίνητα και τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Όταν σήμερα βλέπεις νέους οδηγούς -όχι σε ηλικία- να κρατούν το τιμόνι τόσο σφιχτά που θα μπορούσαν να πνίξουν και ένα τετράποδο, όταν βλέπεις οδηγούς να μπερδεύουν το φρένο με το γκάζι και ας οδηγούν μια δεκαετία, όταν βλέπεις οδηγούς να κάνουν 20 χιλιόμετρα και να βγαίνουν μούσκεμα στον ιδρώτα από την ένταση και την αγωνία τότε ανησυχώ.
Βέβαια αυτοί που θα πρέπει να αγωνιούν πραγματικά είναι οι ασφαλιστικές εταιρίες αλλά και το ίδιο το κράτος.
Από τη μια έχουμε τους οδηγούς που δεν το έχουν και δεν μπορούν να εξοικειωθούν με το τιμόνι και από την άλλη έχουμε οδηγούς που νομίζουν ότι είναι τέλειοι.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν φοβερές επιταχύνσεις. Επιταχύνσεις που όπως δηλώνουν επαγγελματίες οδηγοί αγώνων, αγγίζουν τις επιταχύνσεις αγωνιστικών.
Τι θα γίνει όταν ο κάθε άσχετος σανιδώσει το γκάζι;
Τι θα γίνει όταν ο κάθε ένας που νομίζει ότι είναι ο «θεός του βολάν» προσπαθήσει να στρίψει -όχι στην πίστα αλλά στο δρόμο με άλλα αυτοκίνητα δίπλα του- με πολλά χιλιόμετρα.
Αλλά ας δούμε και τα αυτοκίνητα που έχουν δυνατούς κινητήρες όπως για παράδειγμα αυτά της BMW με την ένδειξη «Μ» που οδηγήσαμε πρόσφατα στην πίστα στις Σέρρες.
Στα περισσότερα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε σε ασφαλές περιβάλλον και με την καθοδήγηση των εκπροσώπων της Driving Academy είναι οι official που πιστοποιημένοι M εκπαιδευτές για όλο τον κόσμο, από την BMW στην Γερμανία, έβγαζαν από 300 μέχρι 400+ ίππους.
Για σκεφθείτε ότι οι επιταχύνσεις τους είναι από 0-100 από 4’’ έως 5’’. Φοβερά νούμερα για το δρόμο.
Βέβαια τα αυτοκίνητα αυτά είναι «φορτωμένα» με τα πιο σύγχρονα και εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα για να μπορεί ο οδηγός να πλαγιολισθαίνει με ανάποδο τιμόνι και το γκάζι πατημένο. Τα αυτοκίνητα είχαν τόσα συστήματα ελέγχου, με στάνταρ λειτουργία M Traction Control για να βοηθούν τον οδηγό να κινείται γρήγορα και με ασφάλεια.
Όμως εδώ δημιουργείται ένα ερώτημα. Πως ένας νέος κάτοχος ενός από αυτά τα υπερσύγχρονα αλλά ταχύτατα αυτοκίνητα μπορεί να κρατηθεί σωστά στο δρόμο. Το πιθανότερο είναι -αν δεν έχει γνώσεις- να κάνει το λάθος και να είναι επώδυνο τόσο για τον ίδιο όσο και για κάποιον άλλον οδηγό που θα βρεθεί στο απέναντι ρεύμα κυκλοφορίας.
Για να τα οδηγήσει ένας μέσος οδηγός σωστά και χωρίς βάζει σε κίνδυνο τόσο τη ζωή του αλλά κυρίως και τη ζωή των άλλων οδηγών θα πρέπει να περνάει προηγουμένως μια ειδική εκπαίδευση. Για να μάθει όχι μόνο να εκμεταλλεύεται τα βοηθήματα των σύγχρονων αυτοκινήτων αλλά και να τα οδηγεί με ασφάλεια.
Η πρόταση που κάνουμε είναι ότι η Πολιτεία η αν θέλετε η κάθε εταιρία που πουλάει γρήγορα αυτοκίνητα, σε συνεργασία με την πολιτεία, να ζητάει από τους νέους ιδιοκτήτες να κάνουν κάποια μαθήματα ασφαλούς οδήγησης πριν βγουν στους δρόμους.
Δεν μπορείς να οδηγήσεις σε βρεγμένο δρόμο αυτοκίνητα με 300 η 400 ίππους αν δεν τα έχεις γνωρίσει καλά και αν δεν έχεις μάθει να εκμεταλλεύεσαι τα συστήματα ασφαλείας που διαθέτουν.
Μια πρόταση κάνουμε. Σκεφθείτε την όλοι οι αρμόδιοι.
Π.Χαλάτσης
Ας σκεφθούν οι αρμόδιοι σοβαρά την πρότασή μας gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, SLIDER