Πριν από 2 περίπου μήνες, είχαν δημοσιοποιηθεί τα ευχάριστα νέα πως ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Θεόδωρος Δρίτσας υπέγραψε την προκήρυξη της ακτοπλοϊκής γραμμής που συνδέει το λιμάνι της Πάτρας με την Σάμη της Κεφαλονιάς και την Ιθάκη, έπειτα από ενάμιση και πλέον χρόνο διακοπής της γραμμής.
Το νέο είχε χαροποιήσει πολλούς μιας και οι διαμαρτυρίες και τα παράπονα επιβατών ήταν συνεχή όπως και των μόνιμων κατοίκων της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης για την διακοπή των δρομολογίων της γραμμής, μίας ιστορικής ακτοπλοικής γραμμής που υπήρχε και λειτουργούσε από τα χρόνια του ’60.
Ο καιρός ωστόσο περνάει και ήδη σε λίγες μέρες θα αποχαιρετίσουμε τον Ιούνιο για να μπούμε στο μέσον της καλοκαιρινής — τουριστικής σαιζόν, στον μήνα Ιούλιο και δυστυχώς μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να κινείται και να δρομολογείται κάτι στην συγκεκριμένη γνωστή στο πανελλήνιο και στο Αθηναικό επιβατικό κοινό, γραμμή. Μην ξεχνάμε πως πολλοί επιβάτες από Αθήνα (παρότι τους «πέφτει» πιο μακριά από το πάνε π.χ. σε ένα νησί του Αιγαίου) επιλέγουν κάθε καλοκαίρι την Κεφαλονιά και την Ιθάκη για τις διακοπές τους.
Ειδικά η όμορφη Κεφαλονιά με τα γαλαζοπράσινα νερά και τα τόσα αξιοθέατα, εκτοξεύθηκε από πλευράς δημοσιότητας και αναγνωρισιμότητας μετά τα γυρίσματα της Αμερικανικής κινηματογραφικής παραγωγής «Το μαντολίνο του Λοχαγού Κορέλι» του Τζον Μάντεν με τον Νίκολας Κέιτζ και την Πενέλοπε Κρουζ, το καλοκαίρι του 2000 όταν διασημότητες όπως η Μαντόνα, ο Στίβεν Σπίλμπερκ και ο Τομ Χανκς αποβιβάζονταν στο νησί.
Το φιλμ που γυρίστηκε στην Σάμη, την Αντίσαμο και την παραλία του Μύρτου, άρεσε πολύ ιδιαίτερα στο Αγγλικό κοινό ενώ και στην Ελλάδα είχε κόψει κοντά 200.000 εισιτήρια το φθινόπωρο του 2001. Την Κεφαλονιά επιλέγουν παραδοσιακά Άγγλοι και Ιταλοί τουρίστες ενώ και στην κοντινή Ιθάκη έχουν κατά καιρούς έρθει διάσημοι επισκέπτες όπως ο Mr. Bean Ρόουαν Άτκινσον που λέγεται πως έχει σπίτι στο νησί του Οδυσσέα.
Το thebest.gr επικοινώνησε αρχικά με το Λιμεναρχείο Πατρών και την εδώ Λιμενική Αστυνομία απ’ όπου μας είπαν πως δεν έχουν κάποια σχετική πληροφόρηση ούτε έχει έρθει κάποιο σήμα από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, την Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών.
Κατόπιν επικοινώνησε με την υπηρεσία αυτή στην Αθήνα, απ’ όπου τα νέα δεν είναι ευχάριστα. Όπως χαρακτηριστικά μας ενημέρωσε ανώτερο στέλεχος της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών που χειρίζεται το θέμα, για την φετινή περίοδο και μέχρι στιγμής, δεν έχει κατατεθεί καμία αίτηση ενδιαφέροντος από κάποιο πλοιοκτήτη/πλοιοκτήτρια εταιρεία για να αναλάβει την γραμμή Πάτρα — Σάμη — Ιθάκη και αντίστροφα.
Αξίζει να τονιστεί πως από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου έχουν ήδη ανακοινωθεί εδώ και καιρό όλα τα δρομολόγια πλοίων προς όλες τις γραμμές της χώρας έως και τις 31 Οκτωβρίου του 2015. Το μόνο «παράθυρο» ελπίδας όπως μας ενημέρωσαν από την Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών, είναι πως εφόσον έγινε επίσημη προκήρυξη από τον Υπουργό και ενδιαφερθεί κάποιος να βάλει πλοίο στην «ανενεργή» αυτή τη στιγμή γραμμή Πάτρας — Σάμη Κεφαλονιάς και Ιθάκη και υποβάλλει την αντίστοιχη δήλωση ενδιαφέροντος, τότε θα είναι δυνατό ανά πάσα στιγμή να τεθεί έκτακτο πρόγραμμα δρομολογίων. Ωστόσο μέχρι στιγμής και ενώ σε λιγότερο από μία εβδομάδα τελειώνει ο Ιούνιος, δεν έχει υπάρξει καμία αίτηση από πλοιοκτήτη. Αυτή είναι η δυσάρεστη πραγματικότητα.
Έτσι για όσους ταξιδεύουν για την Κεφαλονιά και Ιθάκη, η μόνη λύση είναι όπως και πέρυσι το καλοκαίρι, τα πλοία που εξυπηρετούν την γραμμή Κυλλήνης — Πόρου Κεφαλονιάς — Ιθάκη. Το συμπέρασμα που προκύπτει, σύμφωνα με εκτιμήσεις είναι ότι η έλλειψη ενδιαφέροντος ως τώρα για την γραμμή Πάτρα — Σάμη — Ιθάκη δείχνει πως συγκεκριμένη γραμμή δεν είναι το ίδιο επικερδής με την γραμμή Κυλλήνη — Πόρος (η απόσταση είναι λιγότερα ναυτικά μίλια).
Να προσθέσουμε πως σύμφωνα με την Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών, είχε υπάρξει κάποια στιγμή ενδιαφέρον να μπει στην γραμμή πλοίο της Levante Ferries (το καράβι Το Φιόρο του Λεβάντε) αλλά τελικά το ενδιαφέρον αποσύρθηκε.
Ακόμα όπως είχε γραφτεί τον περασμένο Φεβρουάριο σε δημοσιογραφικά σάιτ (όπως το inkefalonia.gr), είχε δηλωθεί στη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, για την τακτική δρομολόγηση όλο το 2015-2016 στη γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη του «Ionian Spirit», από την εταιρεία Blu Ray Shiping (Agoudimos).
Τέλος έχουν κυκλοφορήσει φήμες πως ενδεχομένως πλοία (πλοίο) που εξυπηρετούν την γραμμή Πάτρα — Ιταλία θα σταματούσε σε Σάμη και Ιθάκη το φετινό καλοκαίρι, και θα αποβίβαζαν και αντίστοιχα επιβίβαζαν κόσμο, κάτι που δεν ισχύει.
Tάκης Μαρτάτος