AXDW: Οι τάσεις (και οι σκέψεις) που προέκυψαν από τις συλλογές των Ελλήνων designers

Τα τελευταία 25 χρόνια, λοιπόν, έχουμε δει πολλά. Έχουμε δει πολλές δημιουργίες να περνάνε τις πόρτες του θεσμού, άλλες αποδίδοντας επιτυχώς το concept ή το μήνυμα που ήθελαν να περάσουν και -ας είμαστε ειλικρινείς-, όχι και τόσο. Σε αυτό, ίσως να παίζει ρόλο η εμπειρία. Με το AXDW να δίνει την ευκαιρία σε πολλούς νέους σχεδιαστές να παρουσιάσουν την δουλειά τους, κάτι το οποίο είναι σίγουρα θαυμάσιο, προσφέροντας μια πλατφόρμα για να εκφράσουν το όραμά τους οι νέοι καλλιτέχνες της χώρας μας, αυτό έχει και τα «αρνητικά» του. Όχι, τόσο με όλη την έννοια της λέξης, αλλά αναφορικά με τον παράγοντα «μόδα», ίσως να υπάρχουν τελικά μερικές ελλείψεις. Στην εκτέλεση μέχρι και την ίδια την έμπνευση. Σαν να υπάρχει μια έλλειψη έμπνευσης τελευταία από τους εγχώριους designers, και σε αυτό πιστεύω ότι παίζει ρόλο και η άνοδος των social media. Με τις τάσεις να ξεπετάγονται σαν τα μανιτάρια και με την τεράστια προβολή και πρόσβαση στο όραμα διεθνών σχεδιαστών μόδας, είναι εύκολο να μπει κανείς στο «τριπάκι» μιας κακής κόπιας. Είναι συχνό φαινόμενο αυτό παντού, και δυστυχώς, ύψωσε το κεφάλι του και στη δική μας Εβδομάδα Μόδας.

Δεν απορρίπτω σε καμία περίπτωση, τον κόπο και τη μελέτη στην οποία υποβλήθηκαν όλοι αυτοί οι σχεδιαστές/στριες για την δημιουργία των συλλογών τους, απλά νιώθω ότι υπήρχε έλλειψη αυθεντικότητας. Και είναι ένα γενικότερο φαινόμενο αυτό, πάνω-κάτω, παντού. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Και αναρωτιέμαι βασιζόμενη κυρίως σε ότι βλέπω να παρουσιάζεται στην εγχώρια fashion σκηνή. Ζούμε σε μια χώρα με τεράστια πολιτιστική κληρονομιά η οποία συχνά απορώ γιατί δεν αποτελεί την βασική πηγή έμπνευσης αλλά και ταυτότητα της ελληνικής μόδας.

Ίσως αυτό να είναι τελικά, μια δική μου προσωπική επιθυμία και κάτι το οποίο διψάω πολύ να δω. Και πάλι, να υπενθυμίσω ότι δεν απορρίπτω σε καμία περίπτωση, τη δουλειά όλων αυτών των σχεδιαστών, ούτε το όραμά τους. Υπήρχε ενδιαφέρον σε πολλές από τις συλλογές που είδαμε στην πασαρέλα και αυτό επιβεβαιώνουν και τα εξίσου ενδιαφέροντα trends που προέκυψαν από τις επιδείξεις μόδας. Οι επικρατέστερες τάσεις παρακάτω.

’80s μόδα

 

ΜΙ-RO (NDP Photo Agency)

Η άνοδος της μόδας του ’80 αποτέλεσε βασική πηγή έμπνευσης της Couture SS’19 συλλογής των MI-RO. Έντονοι ώμοι, bold αποχρώσεις και πολύ, πολύ, πολύ glam ήταν τα βασικά στοιχεία της κολεξιόν που μαρτυρούν ότι τα ’80s έχουν επιστρέψει.

Μοτίβα

 

MK by Marios/Panos Apergis (NDP Photo Agency)

Υπάρχει κάτι το σαγηνευτικό σχεδόν, σε ένα όμορφο μοτίβο. Ειδικά, αν πρόκειται για patterns διαχρονικά, όπως το καρό ή απλά μοτίβα που έχουν μια ’70s αισθητική σε αυτά, όπως ξεκάθαρα έχουν τα παραπάνω.

Statement αξεσουάρ

 

MK by Marios/EMCI (NDP Photo Agency)

Απόδειξη οι παραπάνω φωτογραφίες, ότι ακόμα και αν φοράς ένα μονόχρωμο σύνολο, με ένα εντυπωσιακό αξεσουάρ, θα το απογειώσεις. Οι προτάσεις των Ελλήνων σχεδιαστών πολλές: από καπέλα και headpieces μέχρι και ογκώδη κολιέ.

Ευφάνταστα υλικά

 

ΜΙ-RO/Tassos Mitropoulos (NDP Photo Agency)

Έχει τρομερό ενδιαφέρον όταν ένα ρούχο περιλαμβάνει πιο «αντισυμβατικά» υλικά και υφάσματα. Ό,τι δεν αρκείται στα πιο basic υλικά (βαμβάκι, σατέν) μας τραβάει την προσοχή. Από την Η οργάντζα, το τούλι μέχρι και σκοινιά 0στην περίπτωση του Tassos Mitropoulos-, οι σχεδιαστές έχουν όρεξη για κάτι το διαφορετικό.

Kεντρική φωτογραφία: NDP Photo Agency

Moda

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: