Ποιοι άλλοι εκτός των Μπιγιονσέ και Jay-Z θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν αποκλειστική πρόσβαση στο Λούβρο, ένα από τα πιο πολυσύχναστα μουσεία του πλανήτη, για τα γυρίσματα ενός βιντεοκλίπ;
Το προηγούμενο Σάββατο, για το τελείωμα συναυλίας που έδιναν στο Λονδίνο η Μπιγιονσέ και ο Jay-Z επιφύλαξαν μια έκπληξη στο κοινό τους: παρουσίασαν καινούργιο άλμπουμ και καινούργιο βιντεοκλίπ για το βασικό τραγούδι, το «Apeshit» (σκηνοθέτης, ο Ρίκι Σάιζ).
Το βιντεοκλίπ σηματοδοτεί την επιστροφή του ντούο στο παρισινό μουσείο, μετά την αξέχαστη πόζα μπροστά στη «Μόνα Λίζα» του ντα Βίντσι, το 2014.
«Πρωταγωνιστής» των καλλιτεχνημάτων που παρελαύνουν στο βιντεοκλίπ είναι ο πίνακας του Λεονάρντο ντα Βίντσι — αναμενόμενο, αυτό — αλλά πολλά άλλα αριστουργήματα των συλλογών του Λούβρου παίζουν ρόλο support: «Η στέψη του Ναπολέοντα» του Νταβίντ, «Η σχεδία της Μέδουσας» (σ.σ. του πλοίου “ Μέδουσα”) του Ζερικό, η Αφροδίτη της Μήλου, η Νίκη της Σαμοθράκης, και άλλα λιγότερο εμβληματικά έργα. Ακόμη και η Πυραμίδα του Λούβρου που δημιούργησε ο Πέι φιγουράρει σε κάποια από τα λίγα εξωτερικά γυρίσματα.
Συχνά, τα έργα τέχνης που «εμφανίζονται» στο βιντεοκλίπ λειτουργούν ως θεματική αντήχηση στους στίχους με τους οποίους αντιπαρατίθενται. Ή, λειτουργούν ως οπτική ηχώ των χορών που λαμβάνουν χώρα μπροστά τους. Όμως, εκεί που το βιντεοκλίπ, θεματικά, ρίνχει άγκυρα είναι το ίδιο το μουσείο του Λούβρου. Μπορεί τα σκηνικά του βιντεοκλίπ να περικλείουν το ντούο στην απαστράπτουσα αύρα της ευρωπαϊκής μοναρχίας — το Λούβρο, αρχικά, ήταν παλάτι — αλλά και οι Μπιγιονσέ-Jay Z επιδεινύουν το παρισινό μουσείο ως το υπέρτατο status symbol.
(?)
media