Το BMW Group συνδυάζει την περαιτέρω εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης με μία ολιστική προσέγγιση της βιωσιμότητας, λαμβάνοντας πάντα υπόψη ολόκληρη την αξιακή αλυσίδα και όλο τον κύκλο παραγωγής — από την προμήθεια πρώτων υλών, την παραγωγή και τη λειτουργική ζωή του οχήματος μέχρι την ανακύκλωση σε αργότερο στάδιο. Σήμερα, η συνολική περιβαλλοντική επίπτωση ενός plug-in υβριδικού μοντέλου, γνωστή και ως ανθρακικό αποτύπωμα, είναι ήδη αισθητά χαμηλότερη από αυτή ενός συμβατικού οχήματος. Στην BMW X1 xDrive25e, για παράδειγμα, είναι ήδη 31% χαμηλότερη συγκριτικά με την τιμή του αντίστοιχου βενζινοκίνητου μοντέλου όταν χρησιμοποιεί ρεύμα φόρτισης από το ενεργειακό μίγμα της Ε.Ε. σε ολόκληρο το κύκλο ζωής της. Εάν γίνεται χρήση αποκλειστικά με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια σε όλη τη διάρκεια της λειτουργικής ζωής του οχήματος, το αποτύπωμα CO2 είναι ακόμα και 55% χαμηλότερο.
Για το μέλλον, το BMW Group εξελίσσει μεταξύ άλλων, ένα βιώσιμο κύκλο επαναχρησιμοποιούμενων υλικών για τις κυψέλες των μπαταριών. Τα πρωταρχικά υλικά, κοβάλτιο και λίθιο προέρχονται αποκλειστικά από προμηθευτές που πληρούν τα αυστηρότερα πρότυπα οικολογικής και κοινωνικής βιωσιμότητας. Αρχικά, τα προμηθεύεται το BMW Group και στη συνέχεια τα προωθεί στους κατασκευαστές κυψελών μπαταριών. Ο ηλεκτροκινητήρας της τελευταίας γενιάς BMW eDrive παράγεται χωρίς πρώτες ύλες από τις λεγόμενες σπάνιες γαίες. Επιπλέον, ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την παραγωγή όλων των εξαρτημάτων της τεχνολογίας BMW eDrive τελευταίας γενιάς. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση περίπου 10 εκατομμυρίων τόνων εκπομπών CO2 τα επόμενα δέκα χρόνια.
Από φέτος, όλες οι εγκαταστάσεις παραγωγής του BMW Group ανά τον κόσμο θα προμηθεύονται αποκλειστικά πράσινη ηλεκτρική ενέργεια. Η εταιρεία θα αυξήσει επίσης σημαντικά την αναλογία δευτερογενών υλικών στα καινούργια της οχήματα. Στο μέλλον, η επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση μπαταριών υψηλής τάσης θα αποκτήσει μεγάλη σημασία. Μετά τη χρήση τους σε οχήματα με ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, θα μπορούν να χρησιμοποιούνται ως σταθερές αποθήκες αιολικής και ηλιακής ενέργειας, όπως συμβαίνει στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου της BMW στη Λειψία. Μόνο με αυτό τον τρόπο μπορεί να επιτευχθεί μία αποδοτική ανακύκλωση πρώτων υλών. Ενώ ένα ποσοστό ανακύκλωσης 50% αποτελεί απαίτηση αυτή τη στιγμή σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, το BMW Group και η Γερμανική εταιρεία ανακύκλωσης Duesenfeld έχουν αναπτύξει από κοινού μία διαδικασία μέσω της οποίας προγραμματίζεται ποσοστό ανακύκλωσης πάνω από 95% – συμπεριλαμβανομένου του γραφίτη και του ηλεκτρολύτη.
BMW: Από τις πρώτες ύλες στην ανακύκλωση- Στο επίκεντρο ολόκληρη η αξιακή αλυσίδα gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, bmw, επίκεντρο