BMW Group: Με ποιον τρόπο κατάφεραν οι Γερμανοί να μειώσουν τις εκπομπές CO2 από την παραγωγή των νέων οχημάτων

Χάρη σε μια νέα μέθοδο, οι υψηλές θερμοκρασίες που απαιτούνται για τον θερμικό καθαρισμό των καυσαερίων από τους θαλάμους βαφής και τους χώρους στεγνώματος μπορούν πλέον να επιτευχθούν με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτό σημαίνει ότι μία ακόμα διαδικασία παραγωγής μπορεί πλέον να πραγματοποιείται χωρίς τη χρήση φυσικού αερίου. Ήδη το BMW Group τροφοδοτεί με ηλεκτρική ενέργεια το σύστημα καθαρισμού καυσαερίων στα πρώτα βαφεία του.

Τα πρώτα συστήματα έχουν ήδη δοκιμαστεί στο εργοστάσιο του Regensburg και στην BMW Brilliance στην Κίνα, ενώ το εργοστάσιο του Dingolfing έχει μετατρέψει μια γραμμή βαφής για το νέο σύστημα που θα χρησιμοποιηθεί στη μαζική παραγωγή. Όταν αρχίσει να λειτουργεί το πιο νέο εργοστάσιο του BMW Group στο Debrecen το 2025, θα χρησιμοποιεί μόνο τη νέα μέθοδο.

Ο Michele Melchiorre, Επικεφαλής Συστήματος Παραγωγής, Σχεδιασμού, Τμήματος Εργαλείων και Κατασκευής Εργοστασίων στο BMW Group δήλωσε: «Για άλλες ενεργοβόρες διεργασίες του βαφείου, όπως το στέγνωμα των οχημάτων και η θέρμανση του νερού, υπάρχουν ήδη λύσεις για να πραγματοποιούνται χωρίς τη χρήση φυσικού αερίου. Έτσι, ο ηλεκτρικός καθαρισμός των καυσαερίων είναι το τελικό βήμα για να λειτουργούν τα βαφεία του BMW Group στο μέλλον με ανανεώσιμη ενέργεια».

eRTO: Εναλλακτική λύση χωρίς φυσικό αέριο

Το eRTO (ηλεκτρική αναγεννητική θερμική οξείδωση) είναι μια διαδικασία κατά την οποία ουσίες που βρίσκονται σε μορφή αερίου ή ατμού καίγονται σε θερμοκρασίες έως και 1.000° Κελσίου. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες μεθόδους, λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.

Πριν απελευθερωθούν στην ατμόσφαιρα μέσω των καμινάδων, τα καυσαέρια από τους θαλάμους βαφής και τους χώρους στεγνώματος καθαρίζονται ώστε να αποτρέπεται η επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τους διαλύτες του βαφείου. Αυτό επιτυγχάνεται με τη διέλευσή τους από ένα στρώμα κεραμικών υλικών, όπου καίγονται τα υπολείμματα διαλυτών. Για να γίνει αυτό, ο αέρας πρέπει να θερμανθεί σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες σε σύντομο χρονικό διάστημα. Η ενέργεια που απαιτείται για το σκοπό αυτό μέχρι πρότινος μπορούσε να παρασχεθεί μόνο από φυσικό αέριο. Όμως, το καινοτόμο σύστημα eRTO καθιστά πλέον δυνατό τον καθαρισμό των καυσαερίων χωρίς ορυκτά καύσιμα χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές.

Ηλεκτρισμός, όχι φυσικό αέριο – τα κεραμικά μέσα διατηρούν τη θερμότητα

Το σύστημα eRTO εγκαθίσταται μεταξύ του θαλάμου βαφής, της διαδικασίας στεγνώματος και της καμινάδας. Η θερμική ενέργεια ανακτάται από μια επίπεδη κεραμική κλίνη βάθους δύο μέτρων που λειτουργεί ως αναγεννητής. Σε αυτή οι θερμοκρασίες φτάνουν έως και τους 1.000° Κελσίου. Οι ηλεκτρικές ράβδοι θέρμανσης θερμαίνουν τα γύρω κεραμικά, και επειδή το μεγαλύτερο μέρος της θερμότητας διατηρείται και μόνο μικρές ποσότητες διαφεύγουν, ένα συνδεδεμένο ηλεκτρικό φορτίο μόλις μερικών εκατοντάδων κιλοβάτ είναι αρκετό για τη λειτουργία του συστήματος.

Χρήση στη μαζική παραγωγή στο νέο εργοστάσιο του Debrecen

Το σύστημα eRTO δοκιμάστηκε αρχικά σε τρέχουσες εργασίες του βαφείου στο Regensburg. Αυτή τη στιγμή η λειτουργία του επικυρώνεται στο εργοστάσιο της BMW Brilliance στο Lydia της Κίνας, όπου ένα σύστημα eRTO χρησιμοποιείται για τον καθαρισμό των καυσαερίων από το σύστημα στεγνώματος των καπό των αυτοκινήτων.

Η πρώτη ευρωπαϊκή εγκατάσταση του BMW Group που θα χρησιμοποιήσει την τεχνολογία στο βαφείο στη γραμμή μαζικής παραγωγής είναι το εργοστάσιο του Dingolfing, όπου η πρώτη από τις τέσσερις γραμμές βαφής έχει ήδη μετατραπεί για να υποδεχθεί το σύστημα ηλεκτρικού καθαρισμού των καυσαερίων. Περισσότερα τέτοια συστήματα σχεδιάζονται για το δίκτυο παραγωγής, ενώ το νέο εργοστάσιο στο Debrecen θα καθαρίζει τα καυσαέρια του βαφείου αποκλειστικά με το σύστημα eRTO.

 

 

BMW Group: Με ποιον τρόπο κατάφεραν οι Γερμανοί να μειώσουν τις εκπομπές CO2 από την παραγωγή των νέων οχημάτων gr.

now24.gr-auto

Tags:
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: