Σήμερα σας παρουσιάζουμε το Atto 3 της BYD, το ηλεκτρικό crossover που διεκδικεί ένα καλό μερίδιο στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας. Με το μικρομεσαίο ηλεκτρικό SUV Atto 3 και την μπαταρία 60,48 η BYD θέλει να διεκδικήσει το δικό της μερίδιο σε μια αυξανόμενη και ανταγωνιστική κατηγορία. Για την Ελλάδα ακόμη δεν είναι τόσο εύκολη η διεκδίκηση των μεριδίων που έθεσαν οι Κινέζοι δεδομένου ότι ακόμη η χώρα μας δεν είναι έτοιμη στο θέμα της ηλεκτροκίνησης. Μπορεί να έγιναν το τελευταίο διάστημα άλματα και να βλέπουμε στο χάρτη περισσότερους σταθμούς φόρτισης ωστόσο δεν μπορούμε να πούμε ότι οι Έλληνες έχουν πεισθεί να αποχωρισθούν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Το BYD της δοκιμής μας, το Atto 3 σχεδιαστικά μπορεί να μην σε τρελαίνει ωστόσο δεν σε αφήνει αδιάφορο. Η σχεδίαση υλοποιήθηκε υπό την καθοδήγηση του Διευθυντή Σχεδίασης της BYD, WolfgangEgger. Έχει χαρακτηριστική σιλουέτα και η αεροδυναμική του είναι καλή.
Στο μπροστινό τμήμα ξεχωρίζει η κλειστού τύπου μάσκα με Led προβολείς και φώτα ημέρας. Στο πίσω τμήμα τα φωτιστικά σώματα είναι επίσης Led. Στην πόρτα του χώρου αποσκευών αναγράφεται ολόκληρο το όνομα της BYD (Build Your Dreams).
Η BYD είναι ένα κολοσσός στην Κίνα. Έχει δημιουργήσει ένα ενεργειακό οικοσύστημα μηδενικών εκπομπών που περιλαμβάνει προσιτή παραγωγή ηλιακής ενέργειας, αξιόπιστη αποθήκευση ενέργειας και προηγμένες ηλεκτροκίνητες μεταφορές. Η BYD έγινε ιδιαίτερα γνωστή στην Ευρώπη με τα προηγμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι «φορτωμένα» από μια σειρά τεχνολογικά προηγμένων συστημάτων.
Το Atto 3 έχει ανεγερθεί στην πλατφόρμα e-Platform 3.0. Στο δάπεδο ενσωματώνεται η μπαταρία φωσφορικού λιθίου σιδήρου (LFP) Blade της BYD. Η κινέζικη εταιρία δίνει διάρκεια ζωής πάνω από 5.000 κύκλους φόρτισης και αποφόρτισης.
H χωρητικότητα της μπαταρίας είναι 60,4 kWh. Αν είναι χειμώνας που ο κλιματισμός είναι κλειστός και με την χρήση της επιλογής Eco η επίσημη αυτονομία κατά την BYD είναι 420 χιλιόμετρα σε μικτές συνθήκες. Μέσα στην πόλη ανέρχεται στα 565 χιλιόμετρα, με κατανάλωση ενέργειας μόλις 15,6kW/100 χλμ.
Η μέγιστη ισχύς φόρτισης που υποστηρίζει είναι 88 kW. Σε wallbox 11 kW για μια πλήρη φόρτιση απαιτούνται 6 ώρες και 20 λεπτά, ενώ σε ταχυφορτιστή DC φτάνει από 30-80% σε μόλις29 λεπτά. Μέσα στην πόλη η μέση κατανάλωση ενέργειας που καταγράψαμε ήταν 15,5 kWh/100 χλμ. και κοντά στις 17 kWh/100 χλμ. σε συνδυαστικές διαδρομές, ενώ η εταιρία αναφέρει 16 kWh/100 χλμ.
Το μοντέλο της BYD είναι επίσης εξοπλισμένο με τεχνολογία V2L, που επιτρέπει την εύκολη επαναφόρτιση εξωτερικών συσκευών από τη μπαταρία του αυτοκινήτου.
Για την BYD, η ασφάλεια αποτελεί μέγιστη προτεραιότητα. Για παράδειγμα η Blade Battery θεωρείται ασφαλή χάρη στην επίπεδη επιμήκη σχεδίασή της που βελτιώνει τη δομική ακαμψία της πλατφόρμας e-Platform 3.0 σε περίπτωση σύγκρουσης. Με μια αποκλειστική για ηλεκτρικά οχήματα ζώνη παραμόρφωσης που απορροφά την ενέργεια η οποία εκλύεται κατά την πρόσκρουση, η πλατφόρμα e-Platform 3.0 παρέχει καλύτερη προστασία.
Διαθέτει επίσης το πρώτο στη βιομηχανία σύστημα άμεσης ψύξης και θέρμανσης για μπαταρίες ισχύος, αυξάνοντας τη θερμική απόδοση έως και 20% τον χειμώνα. Το καινοτόμο σύστημα αξιοποιεί την απορριπτόμενη θερμότητα από το περιβάλλον, το σύστημα μετάδοσης κίνησης, το χώρο επιβατών και τη μπαταρία και μπορεί να λειτουργήσει σε ένα ευρύ φάσμα θερμοκρασιών. Η έξυπνη θερμική διαχείριση για ακραίες καιρικές συνθήκες επιτρέπει μια εξαιρετική αυτονομία οδήγησης σε χαμηλές θερμοκρασίες.
Το αυτοκίνητο που απευθύνεται στον οικογενειάρχη είναι άνετο και ασφαλές. Το μήκος του είναι 4.455 χλστ., το πλάτος του είναι 1.875 χλστ., και το ύψος του είναι 1.615 χλστ. Το μεγάλο μεταξόνιο 2.720 χλστ δίνει μεγάλη ευρυχωρία ενώ βοηθάει σημαντικά το γεγονός ότι το δάπεδο είναι επίπεδο. Παρά το γεγονός ότι το Atto 3 έχει ηλιοροφή δεν περιορίζεται ο «αέρας» στα κεφάλια των πίσω επιβατών.
Οι πέντε επιβάτες ταξιδεύουν άνετα και δεν υπάρχουν παράπονα ούτε από τους ψηλούς πίσω επιβάτες.
Το πορτμπαγκάζ είναι 440 λίτρων ενώ όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων ο ωφέλιμος χώρος αυξάνεται στα 1.338 λίτρα.
Το εσωτερικό είναι προσεγμένο. Η έξυπνη συνδεσιμότητα και το κορυφαίο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας είναι μερικά ακόμα από τα βασικά στοιχεία του BYD ATTO 3, το οποίο είναι εξοπλισμένο με το σύστημα DiLink 4.0 (4G). Προσφέρει κορυφαίες τεχνολογικές εμπειρίες και ενημερώσεις OverTheAir (OTA) ως μέρος της υπηρεσίας cloud. Η λειτουργία πλοήγησης είναι στάνταρ.
Η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής των 15,6 ιντσών (στη βασική έκδοση 12,8 ιντσών) αλλάζει ανάλογα με το πώς βολεύει τον οδηγό από οριζόντια σε κάθετη διάταξη απλά με το άγγιγμα του σχετικού εικονιδίου. Δηλαδή είναι περιστρεφόμενη και έχει αναγνώριση φωνής. Έχει ενσωματωμένες εφαρμογές που εντυπωσιάζουν. Το ευχάριστο είναι ότι με λίγη εξάσκηση οι ρυθμίσεις στο μενού μπορεί να τις μάθει και ένας οδηγός μεγαλύτερης ηλικίας. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει οθόνη 5 ιντσών. Το ηχοσύστημα Dirac Performance Audio System με οκτώ ηχεία παράγει καθαρό ήχο υψηλής πιστότητας.
Το ταμπλό έχει μοντέρνες γραμμές, τα ηχεία είναι στρογγυλά ενώ ο όμορφος και λειτουργικός είναι ο επιλογέας ταχυτήτων. Οι επιβάτες θα βρουν στο εσωτερικό άφθονους αποθηκευτικούς χώρους. Επίσης το κεντρικό υποβραχιόνιο είναι βαθύ και χωράνε αρκετά πράγματα.
Για το Atto 3 η BYD δίνει δύο επιλογές εξοπλισμού. Η μία επιλογή είναι η Comfort ενώ υπάρχει και η κορυφαία έκδοση Design.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν με κίνηση στους δύο τροχούς, με την μπαταρία 60,48 και έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 204 ίππους (150 kW) και 310 Nm ροπής. Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 7,3 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 160 χλμ./ώρα, ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς. Το χρώμα ήταν Skiing White.
Το οδηγήσαμε στον ανοικτό δρόμο αλλά και σε επαρχιακούς δρόμους. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης: Sport Mode, Normal Mode, Economy Mode, ανάλογα με τις συνθήκες και τις προτιμήσεις του οδηγού.
Ενώ τόσο στην εθνική οδό όσο και στους επαρχιακούς δρόμους δεν είχαμε κανένα πρόβλημα, σε κάποιες βατές ανηφόρες το Atto 3 έδειχνε απροθυμία στην επιθυμία του οδηγού. Μάλιστα σε δύο τρείς περιπτώσεις «γονάτισε» και πήγαινε λες και είχαμε ενεργοποιήσει περιοριστή ταχύτητας. Θα δεχόμασταν ότι θα μπορούσε να είχε συμβεί κάτι τέτοιο αν στην ευθεία εξακολουθούσε να πηγαίνει μέχρι κάποια επιλεγμένα χιλιόμετρα. Στην ευθεία, χωρίς να πειράξουμε κάποια ρύθμιση πήγαινε κανονικά και γρήγορα. Λύση στην απώλεια δύναμης δεν δώσαμε. Η επιλογή που είχαμε ήταν στην ένδειξη Sport.
Η ανάρτηση τύπου MacPherson εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, συνδυάζεται αρμονικά με τα αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός — συμπαγείς δίσκους πίσω και διαχειρίζεται αποτελεσματικά το βάρος του αμαξώματος, προσφέροντας άνεση, ασφάλεια και σβέλτες μετακινήσεις εάν το επιλέξει ο οδηγός.
Οι ζάντες είναι όμορφες 18 ιντσών με αεροδυναμικά καλύμματα ενώ τα ελαστικά του αυτοκινήτου της δοκιμής μας ήταν τηςContinentalδιαστάσεων 235/50/ R18 VXL.
Στις στροφές το αμάξωμα δεν παίρνει κλίση πράγμα που σημαίνει ότι ο οδηγός αποκτά εμπιστοσύνη ενώ το φρενάρισμα του είναι αποτελεσματικό ακόμη και στο βρεγμένο οδόστρωμα.Το ταξίδι είναι ευχάριστο. Τα μπροστινά καθίσματα είναι μαλακά και έχουν ενιαία προσκέφαλα.
Το BYD Atto 3 διαθέτει βοηθήματα οδήγησης περιλαμβάνουν Blind Spot Detection System, Hill Descent Control, Automatic Vehicle Hold, Intelligent Speed Limit Information, & Intelligent Speed Limit Control. Εξυπηρετικές για τον οδηγό είναι οι λειτουργίες AdaptiveCruiseControl και το Intelligent Cruise Control καθώς επίσης και οι κάμερες με την πανοραμική ορατότητα 360 μοιρών εξασφαλίζουν ασφαλείς ελιγμούς.
H βασική τιμή με την επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά και του Bonus που δίνει η εταιρία είναι 26.525 ευρώ.
Όλες οι τιμές των αυτοκινήτων της BYD
Τα αυτοκίνητα συνοδεύονται με εγγύηση 6 χρόνια (ή 150.000 χλμ.), 8 χρόνια εγγύηση ηλεκτροκινητήρα (ή 150.000 χλμ.) και 8 χρόνια εγγύηση για τη μπαταρία (ή 200.000 χλμ.). Για παραγγελίες έως το τέλος του 2024 προσφέρεται δωρεάν 3ετές service.
Per Hal
BYD Atto 3:Το συμπαγές SUV με τις πρωτοποριακές τεχνολογίες μπορεί να μην προκαλεί, όμως δεν περνάει απαρατήρητο gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, SLIDER