Σε μια διαδικτυακή παρουσίαση σε παγκόσμιο επίπεδο η Mercedes παρουσίασε δύο νέα μοντέλα. Την C-Class Sedan και την Estate. Η C-Class Sedan που μέχρι σήμερα έχει 10.500.000 πωλήσεις θεωρείται το δημοφιλέστερο μοντέλο της γερμανικής φίρμας. Τώρα με την 5η γενιά παρά το γεγονός ότι έγιναν μικρές σχεδιαστικές αλλαγές ,η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ανεβάζει ακόμη τον πήχη και σίγουρα ξεχωρίζει.
Τα μοντέλα Sedan και Estate θα κυκλοφορήσουν ταυτόχρονα. Θα υπάρχει δυνατότητα παραγγελίας από τις 30 Μαρτίου και θα εμφανιστούν στις εκθέσεις των Εξουσιοδοτημένων Διανομέων το καλοκαίρι του 2021.
Η νέα C-Class έχει ακόμη πιο δυναμικές αναλογίες. Οι καμπύλες παραμένουν και αποτελούν τη σχεδιαστική υπογραφή του μοντέλου, το οποίο οι ίδιοι οι σχεδιαστές χαρακτηρίζουν πιο σπορτίφ από ποτέ. Λεπτή δουλειά έγινε και στα φωτιστικά σώματα τα οποία είναι ακόμα πιο λεπτά. Στο αμάξωμα διακρίνονται οι απαλές νευρώσεις αλλά και οι νέες ζάντες που τονίζουν το δυναμισμό της 5ης γενιάς C Class. Για πρώτη φορά το ένα μέρος των πίσω φωτιστικών σωμάτων βρίσκεται πάνω στο πορτ παγκάζ.
Διαστάσεις
Και στα δύο μοντέλα υπάρχει περισσότερος χώρος μπροστά και πίσω. Με μήκος 4751 mm και πλάτος 1820 mm, τα μοντέλα Sedan και Estate είναι αισθητά πιο μεγάλα από τις προηγούμενες εκδόσεις. Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 25 mm στα 2865 mm. Από τις αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις επωφελούνται τόσο οι μπροστινοί όσο κι οι πίσω επιβάτες. Η νέα C-Class έχει ελαφρώς μικρότερο ύψος στα 1.438χλστ. και είναι κατά 65χλστ. μεγαλύτερη σε μήκος ενώ πλάτος και μεταξόνιο έχει αυξηθεί και αυτό κατά 10χλστ.
Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, το πλάτος στο ύψος των αγκώνων έχει αυξηθεί κατά 22 mm μπροστά και κατά 15 mm πίσω. Στο χώρο των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά 13 mm (στην Estate: 11 mm). Χάρη στον έως και 35 mm μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατα στον πίσω χώρο, τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων γίνονται ακόμη πιο ξεκούραστα.
Ο συντελεστής αεροδυναμικής των προηγούμενων μοντέλων (Sedan: Cd 0,24, Estate: Cd 0,27) έχει διατηρηθεί παρά τις μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις. Ο χώρος αποσκευών του μοντέλου Estate είναι κατά 30 λίτρα μεγαλύτερος από πριν, με χωρητικότητα 490 έως 1510 λίτρων.
Εσωτερικό
Η ποιότητα στη διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου αποτυπώνεται μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Το ταμπλό οργάνων είναι χωρισμένο σε δύο τμήματα: το επάνω τμήμα μοιάζει με φτερό και διαθέτει νέους, επίπεδους στρογγυλούς αεραγωγούς που θυμίζουν τα αεροδυναμικά καλύμματα των κινητήρων αεροσκαφών, ενώ το κάτω τμήμα συνίσταται σε μια ενιαία επιφάνεια με πολυτελή διακοσμητικά στοιχεία, η οποία εκτείνεται ομοιόμορφα από την κεντρική κονσόλα μέχρι το ταμπλό οργάνων χωρίς καμία παρεμβολή. Η έμφαση στον οδηγό αναδεικνύει τη σπορ σχεδίαση: το ταμπλό οργάνων και η κεντρική οθόνη έχουν μία ελαφριά κλίση έξι μοιρών προς τον οδηγό.Η θέση του οδηγού είναι εξοπλισμένη με υψηλής ανάλυσης οθόνη LCD.
Νέα γκάμα κινητήρων
Η γκάμα κινητήρων της νέας Mercedes C-Class αποτελείται από ήπια υβριδικά σύνολα. Πρεμιέρα στη C-Class κάνει κι ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας M 254 με μίζα-δυναμό 2ης γενιάς, πρόσθετη ισχύ έως και 15 kW και αυξημένη ροπή στρέψης έως 200 Nm. Η ανάκτηση ενέργειας και η δυνατότητα «κύλισης» με απενεργοποιημένο κινητήρα καθιστούν τον βενζινοκινητήρα εξαιρετικά αποδοτικό. Στον M 254, η Mercedes-Benz συνδυάζει για πρώτη φορά σε έναν κινητήρα όλες τις καινοτομίες της οικογένειας αρθρωτών κινητήρων που απαρτίζεται από τετρακύλινδρους, καθώς και εξακύλινδρους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες.
Ο 1.500άρης των 170 ίππων και ο 2λιτρος των 258 ίππων είναι ενισχυμένοι με 20 ίππους που προέρχονται από το ηλεκτρικό 48V σύστημα.
Στην πετρελαιοκίνητη έκδοση 220d η ιπποδύναμη είναι 200 ίπποι και στην έκδοση 300d η ιπποδύναμη ανεβαίνει στους 265 ίππους.
Το κιβώτιο ταχυτήτων 9G-TRONIC εξελίχθηκε για την προσαρμογή της ενσωματωμένης μίζας-δυναμό και τοποθετείται σε όλα τα μοντέλα C-Class
Τα plug-in υβριδικά μοντέλα τέταρτης γενιάς θα ακολουθήσουν λίγο μετά το λανσάρισμα της C-Class στην αγορά.
Ο εξηλεκτρισμός κάνει ένα μεγάλο άλμα προόδου, ενώ χρησιμοποιεί ως βάση τους ίδιους κινητήρες. Με ηλεκτρική ισχύ 95kW/(129 hp) και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία περίπου 100 χιλιομέτρων (WLTP), η plug-in έκδοση της C-Class λειτουργεί πλήρως ηλεκτρικά σε πολλές περιπτώσεις και για πολλές ημέρες χωρίς καθόλου χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης: πρόκειται για την υπερσύγχρονη, δίλιτρη έκδοση του τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα M 254 με ισχύ 150 kW, ο οποίος είναι εξαιρετικά σπορ.
Με τα plug-in υβριδικά μοντέλα οι οδηγοί θα μπορούν να καλύπτουν τις περισσότερες καθημερινές διαδρομές μόνο με ηλεκτρικό ρεύμα. Η έξυπνη στρατηγική λειτουργίας βάσει διαδρομής ενεργοποιεί την ηλεκτρική λειτουργία στα σημεία της διαδρομής στα οποία κρίνει ότι είναι πιο σκόπιμο, λαμβάνοντας υπόψη, για παράδειγμα, δεδομένα πλοήγησης, τοπογραφία, όρια ταχύτητας και συνθήκες κυκλοφορίας σε όλη την πορεία της προγραμματισμένης διαδρομής. Εάν ο οδηγός θέλει να επηρεάσει τον ρυθμό ανάκτησης ενέργειας, μπορεί να το κάνει απευθείας σε τρεις βαθμίδες τις οποίες ελέγχει μέσω διακοπτών πίσω από το τιμόνι.
Στα plug-in υβριδικά μοντέλα, προσφέρει το πρόγραμμα «Power Nap», το οποίο είναι χρήσιμο π.χ. στη διάρκεια μιας στάσης σε έναν σταθμό εξυπηρέτησης ή για τη φόρτιση της μπαταρίας. Το πρόγραμμα το οποίο περιλαμβάνει τρία στάδια – λίγο πριν τον ύπνο, ύπνος, αφύπνιση – αυξάνει τις επιδόσεις και χαρίζει ενέργεια.
Ανάρτηση
Η νέα ανάρτηση αποτελεί τη βάση για κορυφαία άνεση ανάρτησης, οδήγησης και θορύβου, ευέλικτη οδική συμπεριφορά και οδηγική απόλαυση. Επιπλέον, η νέα C-Class διατίθεται προαιρετικά με συνεχώς ρυθμιζόμενη απόσβεση και σπορ ανάρτηση. Η πίσω αερανάρτηση περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό των plug-in υβριδικών μοντέλων Sedan και Estate.
Ασφάλεια
Η φιλοσοφία ασφάλειας της C-Class βασίζεται σε ένα έξυπνα σχεδιασμένο αμάξωμα με ιδιαίτερα άκαμπτο κλωβό επιβατών και στοιχεία απόσβεσης σύγκρουσης που παραμορφώνονται με συγκεκριμένο τρόπο, λειτουργώντας σε συνδυασμό με τις ζώνες ασφαλείας και τα συστήματα αερόσακων. Για την προστασία των επιβατών όπως προστάζουν οι συνθήκες σε περίπτωση ατυχήματος, μπορούν να ενεργοποιηθούν συστήματα όπως οι εντατήρες ζωνών ασφαλείας και οι αερόσακοι. Με τη βοήθεια πολλών ψηφιακών προσομοιώσεων, η δομή του οχήματος διαμορφώθηκε έτσι, ώστε να διασφαλίζει ιδιαίτερα αποτελεσματική προστασία των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης.
Το βράδυ η οδήγηση είναι εξ ίσου ασφαλής με τους προβολείς LED High Performance στον βασικό εξοπλισμό του νέου μοντέλου. Προαιρετικά στους στάνταρ προβολείς LED High Performance, διατίθεται το σύστημα DIGITAL LIGHT , το οποίο είναι γνωστό από τη νέα S-Class. Το σύστημα κάνει ασφαλέστερη την οδήγηση, προβάλλοντας βοηθητικές γραμμές, σύμβολα και κινούμενες εικόνες πάνω στο οδόστρωμα, μπροστά από το αυτοκίνητο.
Συγκριτικά με την προηγούμενη σειρά C-Class, η τελευταία γενιά του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης διαθέτει πρόσθετες και προηγμένες λειτουργίες, οι οποίες ξεκουράζουν τον οδηγό σε καθημερινές καταστάσεις, φροντίζοντας για πιο άνετη και ασφαλή οδήγηση. Όταν προκύπτει κίνδυνος, τα συστήματα υποβοήθησης μπορούν να αντιδρούν σε επικείμενες συγκρούσεις ανάλογα με τις απαιτήσεις.
Όλα τα συστήματα υποβοήθησης έχουν εξελιχθεί για ακόμη μεγαλύτερη προστασία. Τα συστήματα αυτά είναι το Active Distance Assist DISTRONIC, το Active Steering Assist) και το Traffic Sign Assist. Πιο έξυπνα είναι και τα συστήματα στάθμευσης που βοηθούν τον οδηγό στους ελιγμούς.
C-Class Sedan και Estate:Δύο παγκόσμιες παρουσιάσεις από την Mercedes gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, mercedes