Οι σχεδιαστές της Citroen πριν από 50 χρόνια ανέλαβαν να παρουσιάσουν ένα αυτοκίνητο το οποίο θα ήταν ο αντικαταστάτης του DS. Πάντα όταν ξεκινάς κάτι που έχει ένα συγκεκριμένο στόχο έχεις μεγαλύτερο άγχος γιατί πρέπει αυτό που θα παρουσιάσεις να είναι καλύτερο από αυτό που ήδη ξεχωρίζει.
‘Έτσι το 1974 σχεδίασαν το CX που θα αντικαθιστούσε το ήδη πετυχημένο DS το οποίο διαδέχθηκε το Traction. Η παρουσίαση έγινε στα τέλη Αυγούστου 1974. Το CX για την εποχή του, ήταν συνώνυμο της κομψότητας και της αεροδυναμικής.
Το 1975 κέρδισε τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς ενώ αρκετές φορές ήταν η Νο.1 επιλογή για τους εκάστοτε Γάλλους Προέδρους αλλά και για τους οδηγούς αγώνων της εποχής.
Διακρινόταν γιατί πάντα καινοτομούσε. Το ιδιαίτερό του στυλ του δίνει μια κομψή, χαμηλή, αεροδυναμική ταυτότητα που είναι άμεσα αναγνωρίσιμη. Το CX αντικαταστάθηκε το καλοκαίρι του 1989 από το XM. Ωστόσο, ορισμένες εκδόσεις του συνέχισαν να παράγονται μέχρι το καλοκαίρι του 1991.
Ορισμένα από τα χαρακτηριστικά του CITROËN CX, όπως η άνεση και το εξαιρετικό κράτημα, εντοπίζονται σήμερα στο CITROËN C5 Χ.
Ας δούμε την ιστορία του
Το CX κυκλοφόρησε επίσημα στις 26 Αυγούστου 1974, ακριβώς δύο μήνες μετά την ανακοίνωση της συγχώνευσης μεταξύ των Automobiles Citroën και Automobiles Peugeot. Ένα μήνα πριν, στη Σουηδία είχε γίνει η παρουσίαση στους δημοσιογράφους των 22 CX 2000s και CX 2200s που χρησιμοποιήθηκαν για εξαντλητικές δοκιμές. Η άφιξή τους στο Παρίσι, σε κατάστημα της φίρμας στα Ηλύσια Πεδία, έγινε μετά από μια διαδρομή 3.400 χιλιομέτρων σε διάστημα 6 ημερών, στο πλαίσιο του Raid Arctique 1974. Στο τιμόνι βρίσκονταν είκοσι δύο νέοι που είχαν λάβει μέρος στο Raid Afrique 1973 με μοντέλα 2CV ένα χρόνο νωρίτερα.
Το CX 2000 τράβηξε την προσοχή στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού τον επόμενο Οκτώβριο. Το αστέρι του περιπτέρου της CΙTROËN, αναγνωρίστηκε αμέσως ως ένα καινοτόμο αυτοκίνητο. Από τους προκατόχους του, πήρε την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, την υδροπνευματική ανάρτηση και τα δισκόφρενα υψηλής πίεσης διπλού κυκλώματος που ανήκουν στα επιτεύγματα της φίρμας. Ωστόσο, το νέο μοντέλο διέθετε επιπλέον καινοτομίες. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας τοποθετημένος στον εγκάρσιο άξονα, βρίσκεται με κλίση μπροστά από τον εμπρόσθιο άξονα για καλύτερο κράτημα και κατανομή βάρους. Για εξαιρετική άνεση, το μονοκόκ αμάξωμα συνδέεται με το πλαίσιο μέσω 16 ελαστικών συνδέσμων που φιλτράρουν τον θόρυβο και τους κραδασμούς από τους άξονες κίνησης, καθώς και από τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων.
Αισθητικά, εκτός από τις ιδιαίτερα αεροδυναμικές γραμμές του, όπως υπογραμμίζει το όνομα CX, ολόκληρη η εσωτερική διαρρύθμιση έχει αποτελέσει αντικείμενο αναλυτικής μελέτης. Το πιο εμβληματικό χαρακτηριστικό είναι αναμφίβολα ο περίφημος πίνακας οργάνων, ο οποίος βρίσκεται στο ταμπλό σε ένα ειδικό πλαίσιο. Η εργονομία και η παθητική ασφάλεια βρίσκονται, επίσης, σε πρώτο πλάνο. Πρώτα απ’ όλα, τα συνήθη χειριστήρια που είναι απαραίτητα για την οδήγηση, όπως οι προβολείς, τα φλας, ο υαλοκαθαριστήρας και η κόρνα, είναι προσβάσιμα με την άκρη των δακτύλων, χωρίς τα χέρια του οδηγούν να «φεύγουν» από το τιμόνι. Όλα τα διακοσμητικά και εσωτερικά εξαρτήματα δεν έχουν προεξοχές και τα υλικά τους είναι σχεδιασμένα να είναι τόσο ανθεκτικά όσο και τα όργανα του ανθρώπινου σώματος. Μια άλλη καινοτομία, το 1974, ήταν οι αναδιπλούμενες μπροστινές ζώνες ασφαλείας.
Οι πολλές καινοτομίες του μοντέλου προφανώς δεν πέρασαν απαρατήρητες και, στις 29 Ιανουαρίου 1975, του απονεμήθηκε το βραβείο αυτοκινήτου της χρονιάς το 1975 από τον ευρωπαϊκό τύπο αυτοκινήτου, βρισκόμενο πολύ μπροστά από τα Volkswagen Golf, Audi 50, Fiat 131 και Volvo 200. Από τον Ιούλιο του 1975, το CX έλαβε επίσης το περίφημο σύστημα διεύθυνσης με υποβοήθηση Diravi από την SM. Αυτός ο νέος τύπος υδραυλικού τιμονιού, με υποβοήθηση που μεταβάλλεται από την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου, εξασφάλιζε εξαιρετικό κράτημα σε όλες τις συνθήκες και σε όλες τις ταχύτητες. Αρχικά διατίθεται προαιρετικά, αργότερα θα τοποθετηθεί στάνταρ σε όλη τη γκάμα.
Οι καινοτομίες του
Με τα χρόνια, το CX συνέχισε να εξελίσσεται, λαμβάνοντας καινοτομίες και τεχνικές λύσεις που εφαρμόστηκαν ευρέως μισό αιώνα μετά. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται:
– 1975: air conditioning, ηλεκτρικά παράθυρα και στις 4 πόρτες, ρυθμιζόμενους καθρέπτες και πίσω φώτα ομίχλης
– 1976: Ημι-αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων
– 1977: Βενζινοκινητήρας injection, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ηλεκτρική ηλιοροφή, φώτα ομίχλης, ηλεκτρονική ανάφλεξη εκκίνησης και ζάντες ελαφρού κράματος
– 1978: Ζώνες ασφαλείας για τους πίσω επιβάτες και αυτόματες ηλεκτρομαγνητικές
– 1979: Ένδειξη στάθμης λαδιού στον πίνακα οργάνων
– 1980: Σύστημα πλύσης του παρμπρίζ ενσωματωμένο στους υαλοκαθαριστήρες, πρόσθετο σύστημα εξοικονόμησης καυσίμου και αυτόματο κιβώτιο
– 1981: ελαστικά χαμηλού προφίλ και cruise control
– 1982: Σύνδεση του κεντρικού κλειδώματος με το χώρο αποσκευών και την τάπα πλήρωσης καυσίμου
– 1983: Νέος κινητήρας turbo diesel σύστημα αυτόματης ρύθμισης της θερμοκρασίας στην καμπίνα
– 1984: Νέος τούρμπο κινητήρας βενζίνης
– 1985: Σύστημα πέδησης με ABS, ένδειξη χαμηλής εξωτερικής θερμοκρασίας – πάγου, προειδοποιητικές λυχνίες για καμένη λάμπα και ανοιχτή θύρα, ηλεκτρικά θερμαινόμενοι και ρυθμιζόμενοι καθρέπτες, ηχητική προειδοποίηση όταν τα φώτα είναι ανοιχτά, κλείδωμα και ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου με τηλεχειριστήριο
– 1986: Αυτόματο πίσω θερμαινόμενο πίσω παρμπρίζ
– 1987: Νέος turbo diesel κινητήρας με εναλλάκτη θερμότητας και σύστημα ακινητοποίησης immobilizer
Σημαντικές Εκδόσεις
Κατά τη διάρκεια της καριέρας του, το CX διέθετε μια μεγάλη γκάμα κινητήρων. Κάποια από αυτά τα μοντέλα έχουν κάνει ιδιαίτερα έντονη εντύπωση, τόσο για την προσωπικότητά τους όσο και για την αποκλειστικότητα και την υπεροχή τους.
CX 2000
Ήταν το πρώτο από όλα τα μοντέλα CX. Προκάλεσε μεγάλη αίσθηση στο περίπτερο της Citroën στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού στο Porte de Versailles τον Οκτώβριο του 1974. Έπαιρνε κίνηση από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1.985 κυβικών εκατοστών, που απέδιδε 102 ίππους. Πλαισιωμένο από το CX 2200, από τον Ιανουάριο του 1975, και το CX 2400 από τον Ιούλιο του 1976, σταμάτησε η παραγωγή του τον Ιούλιο του 1979 με την κυκλοφορία του CX Reflex και του CX Athena που εφοδιαζόταν με έναν νέο κινητήρα 2 λίτρων.
CX Prestige
Όπως το Traction και το DS πριν από αυτό, το CX γρήγορα καθιερώθηκε ως το αυτοκίνητο για πολιτικά πρόσωπα. Δήμαρχοι μεγάλων πόλεων, νομάρχες, γερουσιαστές, βουλευτές, υπουργοί και πολιτικά πρόσωπα, εκτίμησαν την κομψότητα, την άνεση και την ασφάλειά του. Φυσικά, ο Πρωθυπουργός και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν έλειπαν. Η Citroën σύντομα αποφάσισε να δώσει ιδιαίτερη προσοχή σε αυτή τη σημαντική πελατεία και τον Φεβρουάριο του 1976 παρουσίασε το CX Prestige. Εκτός από ένα ιδιαίτερα κομψό κορυφαίο φινίρισμα με οροφή από βινύλιο και επένδυση από ανοξείδωτο ατσάλι, το CX Prestige διέθετε επίσης αυξημένο χώρο στα πίσω καθίσματα, κάτι που κατέστη δυνατό χάρη στο αμάξωμα κατά 25 cm μακρύτερο στο μεταξόνιο. Τον Σεπτέμβριο του 1978, ο εσωτερικός του χώρος ενισχύθηκε περαιτέρω με την υιοθέτηση μιας οροφής που ανυψώθηκε κατά τέσσερα εκατοστά. Αν και ήταν εφοδιασμένο με ισχυρούς βενζινοκινητήρες, τον Νοέμβριο του 1979 υπήρξε μια έκδοση με κινητήρα ντίζελ, η CX Limousine, με βελτιωμένο φινίρισμα CX Super.
CX Diesel and CX Turbo Diesel
Τον Δεκέμβριο του 1975, η Citroën επιβεβαίωσε την πρόθεσή της να αναπτύξει μια γνήσια γκάμα βασισμένη στο CX και λάνσαρε μια έκδοση ντίζελ του CX 2200. Από τότε, το CX, τόσο σε έκδοση saloon όσο και σε estate, ήταν το γαλλικό αυτοκίνητο με σημείο αναφοράς το ντίζελ μοτέρ του. Εξοπλισμένο με στροβιλοσυμπιεστή από τον Απρίλιο του 1983.Η μεγάλη διαφορά έγινε τον Μάρτιο του 1987 με το CX 25 TRD Turbo 2, το οποίο έλαβε έναν νέο κινητήρα 2,5 λίτρων με 120 ίππους και τελική ταχύτητα περίπου 195 km/h!
CX Break, Family and Business
Το κορυφαίο μοντέλο της σειράς CX λανσαρίστηκε τον Ιανουάριο του 1976. Με εσωτερικό όγκο 2,03 m3 όταν τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονταν, πρόσφερε όλες τις ιδιότητες άνεσης. Από τον Οκτώβριο του 1976, προσφέρθηκε μια οικογενειακή έκδοση με δύο πίσω καθίσματα, παρέχοντας όχι λιγότερες από οκτώ θέσεις. Τελικά, το CX Enterprise εμφανίστηκε την άνοιξη του 1984, η τελευταία και μοναδική εμπορική έκδοση του CX Estate. Αν και είχε μόνο δύο μπροστινά καθίσματα και οι πίσω πόρτες του ήταν κλειστές, πρόσφερε μήκος ρεκόρ και ωφέλιμο όγκο 2,03 m και 2.172 dm3 αντίστοιχα. Διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ, το CX Estate έγινε πολύ γρήγορα το σημείο αναφοράς, ακόμη και για ειδικές εκδόσεις οχημάτων, όπως τα ασθενοφόρα.
CX GTI, CX GTI Turbo and CX GTI Turbo 2
Ήταν προφανές ότι το CX θα ήταν άξιος διάδοχος του εμβληματικού DS με το σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού. Αυτό επιτεύχθηκε τον Μάιο του 1977 με το λανσάρισμα του CX GTI εξοπλισμένο με κινητήρα βενζίνης L-Type Jetronic 2.347 κυβικών εκατοστών. Αποδίδοντας 128 ίππους και συνδυαζόμενο με κιβώτιο 5 σχέσεων, απέδιδε τελική ταχύτητα 189 km/h. Εξωτερικά, το CX GTI ξεχώριζε όχι μόνο για το ειδικό σήμα του αλλά και για τα μαύρα ματ φινιρίσματα, τις ζάντες ελαφρού κράματος (αρχικά διατίθενται προαιρετικά), τους δύο προβολείς ομίχλης και έναν μπροστινό εκτροπέα αέρα. Τον Οκτώβριο του 1984, ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 2.500 κυβικών εκατοστών με 168 ίππους προστέθηκε στη γκάμα, μετατρέποντάς τον σε CX GTI Turbo και επιτρέποντάς του να διεκδικήσει τελική ταχύτητα 220 km/h! Τελικά, τον Ιούλιο του 1986, το αυτοκίνητο μετονομάστηκε σε CX GTI Turbo 2 με την προσθήκη ενός εναλλάκτη εισαγωγής αέρα-αέρα, ο οποίος όχι μόνο αύξησε την τελική του ταχύτητα στα 223 km/h, αλλά μείωσε σημαντικά και την κατανάλωση καυσίμου.
Το CX και ο ανταγωνισμός
Το CX ήταν ήδη ανταγωνιστικό μόλις 14 μήνες μετά την παρουσίασή του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Στις 26 Δεκεμβρίου 1975, τρία CX 2200 ξεκίνησαν για το περίφημο ράλι Abidjan-Nice, το ίδιο γεγονός που έδωσε στον Thierry Sabine, τον οδηγό αγωνιστικών μοτοσικλετών, την ιδέα να διοργανώσει μια παρόμοια εκδήλωση μεταξύ Παρισιού και Ντακάρ. Μετά από 9.246 χιλιόμετρα σε πίστες, λάσπη και πέτρες, τα τρία Citroën ξεπέρασαν όλες τις δυσκολίες και έφτασαν στον τερματισμό με την κατάταξη 4e , 5e και 6e στην κατηγορία των δικίνητων.
Έτσι η Αφρική και οι διοργανώσεις μεγάλων αποστάσεων θα είναι το αγαπημένο έδαφος της νέας Citroën. Η στιβαρότητα και η υδροπνευματική του ανάρτηση του επέτρεψαν να επιτύχει μια σειρά από επιτεύγματα. Rallye du Maroc, Rallye des Mille Pistes, London-Sydney, Rallye Acropole, Rallye 5 x 5 Transafrica και Rallye Paris-Dakar. Το CX συγκεντρώνει τιμητικές θέσεις και νίκες κατηγορίας έναντι πολύ πιο ισχυρών αυτοκινήτων.
Με το νέο του επίσημο τρίχρωμο χρώμα, σχεδιασμένο από τον Philippe Donati, μαθητή στο διάσημο σχολείο Camondo, το CX σημείωσε ένα ιστορικό κατόρθωμα στο 9e Tour Automobile du Sénégal. Συμμετείχαν 30 αυτοκίνητα, μεταξύ των οποίων πέντε CX 2400. Μετά από τέσσερα στάδια και 3.000 χλμ. σε αποπνικτική ζέστη, μόνο επτά αυτοκίνητα πέρασαν τη γραμμή τερματισμού την 1η Νοεμβρίου 1977… Τα πέντε εργοστασιακά κατασκευασμένα CX σημείωσαν μια θρυλική πεντάδα, ξεπερνώντας ένα Peugeot 504 TI και ένα Renault 16! Τα CX κέρδισαν επίσης το Tour Automobile du Sénégal το 1978 και το 1979.
Το Ράλι Παρίσι-Ντακάρ επέτρεψε, επίσης, στο CX να γίνει θρύλος των ράλι. Πρώτα απ’ όλα, το φθινόπωρο του 1979, η Citroën, η οποία κατάλαβε αμέσως τη σημασία της εξαιρετικής εκδήλωσης, παρείχε στον διοργανωτή της, Thierry Sabine, τέσσερα Méhari 4 x 4 και, πάνω απ’ όλα, ένα CX 2400 GTI, το οποίο έγινε ένα πραγματικό πρότυπο- φορέας.
Με αυτό το αυτοκίνητο, η αναγνώριση για το δεύτερο Ράλι Παρίσι-Ντακάρ έγινε πασίγνωστη. Ήταν μια ευκαιρία για το μεγάλο Citroën να εντυπωσιάσει τον Thierry Sabine με τις ιδιότητές του σε όλα τα δύσκολα εδάφη. Η εμπειρία επαναλήφθηκε τον επόμενο χρόνο. Όμως τα καλύτερα δεν είχαν έρθει ακόμα. Το 1981, ένα εργοστασιακό CX 2400 GTI τερμάτισε τη διοργάνωση στη δέκατη έκτη θέση, μπροστά από πολλά πολύ ισχυρότερα 4×4 και, πάνω απ’ όλα, πρώτο μεταξύ των δικίνητων αυτοκινήτων!
Ωστόσο, ένα άλλο εργοστασιακό CX 2400 GTI, έκανε έντονη εντύπωση στην εκδήλωση και στο μυαλό των ανθρώπων. Εισήχθη από τη Citroën Βελγίου και οδηγήθηκε για πρώτη φορά από τον Jacky Ickx, τέσσερις φορές νικητής του Le Mans 24 Hours και τον ηθοποιό Claude Brasseur. Αφού έκανε ένα υπέροχο σόου και συγκέντρωσε τιμητικές θέσεις ήταν ένας από τους διεκδικητές της νίκης όταν τερμάτισε τρίτος γενικής στο Γκάο. Παρά τα δύο δεκάωρα πέναλτι, έμεινε και δεν το έβαλε κάτω. Αρκετές ανατροπές στην προτελευταία σκηνή την ανάγκασαν τελικά να αποσυρθεί…
Στις 4 Δεκεμβρίου 1981, στο πλαίσιο του Grand Prix του Ντουμπάι που διοργανώθηκε στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα από το Al Nasr Motor Sport Club, έλαβε χώρα ο εκπληκτικός αγώνας διασημοτήτων Citroen CX. Για αυτόν τον εξαιρετικό αγώνα, δεκαέξι CX 2400 GTI ανατέθηκαν στην ελίτ του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού, συμπεριλαμβανομένων των Richard Attwood, Derek Bell, Jack Brabham, John Fitzpatrick, Dan Gurney, Phil Hill, Denny Hulme, Innes Ireland, Stirling Moss, Roy Salvadori, Carroll. Shelby, Patrick Tambay και John Watson. Οι δέκα γύροι του αγώνα μετατράπηκαν κυριολεκτικά σε ένα event-car. Οι εικόνες αυτών των δεκαέξι CX, προφυλακτήρας με προφυλακτήρα, έκαναν τον γύρο του κόσμου! Αλλά με αυτόν τον «Κούρσα των Πρωταθλητών» πριν από την ώρα του, το CX τελείωσε την αθλητική του καριέρα κάτω από τα φώτα της δημοσιότητας και τις κάμερες.
Aulnay – Η γενέτειρα CX
Το εργοστάσιο του Aulnay, το οποίο τέθηκε σε λειτουργία το 1973, ξεκίνησε τη συναρμολόγηση του CX τον Ιούνιο του 1974. Εκείνη την εποχή, ήταν το πιο σύγχρονο εργοστάσιο συναρμολόγησης αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Το αμάξωμα, η βαφή, η ταπετσαρία και η συναρμολόγηση πραγματοποιήθηκαν εκεί. Η χρήση υπολογιστών και ρομπότ κατέστησε δυνατή την αυτοματοποίηση των διαφόρων σταδίων παραγωγής σε πολύ μεγάλο βαθμό, από τη συγκόλληση σημείων των εξαρτημάτων του αμαξώματος έως τη λειτουργία της αποθήκης, από την οποία το βαμμένο αμάξωμα μεταφέρεται στη γραμμή συναρμολόγησης ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Το εκατομμυριοστό CX κατασκευάστηκε στις 23 Οκτωβρίου 1987. Έχοντας απασχολήσει έως και 8.000 άτομα σε μια περιοχή 180 εκταρίων που καλύπτει 410.000 τετραγωνικά μέτρα, η παραγωγή του CX σταμάτησε τον Ιούλιο του 1989.
Το CX σε τηλεοπτικές διαφημίσεις
Ανάλογα με την έκδοση, το CX είναι αντικείμενο έγινε χρησιμοποιήθηκε σε πολλές διαφημιστικές καμπάνιες, σαν σύμβολο κομψότητας ή δυναμισμού. Όλες οι περιπτώσεις υπογράφονται από το διάσημο διαφημιστικό γραφείο RSCG με επικεφαλής τον εμβληματικό Jacques Séguéla. Για παράδειγμα, αυτές οι διαφημίσεις εμφανίστηκαν στον Τύπο στις αρχές της δεκαετίας του ογδόντα, με πολλές διασημότητες όπως η Françoise Hardy και ο Jacques Dutronc ή η ηθοποιός Miou-Miou. Ωστόσο, η διαφήμιση για το CX περιλαμβάνει επίσης ορισμένες ιδιαίτερα εντυπωσιακές καμπάνιες, με γραφικά υπογεγραμμένα από τον Jean-Paul Goude, με το εμβληματικό μοντέλο και ηθοποιό Grace Jones. Για το λανσάρισμα του CX GTI Turbo τον Οκτώβριο του 1984, η μούσα του φωτογράφου-βιντεογράφου βρέθηκε στο επίκεντρο μιας επιθετικής και προκλητικής εκστρατείας με το σύνθημα “La CX GTI Turbo, c’est démon! Αν και αυτό απαγορεύτηκε με το πρόσχημα της οδικής ασφάλειας, δεν δίστασε να επισημάνει την τελική ταχύτητα των 220 χλμ./ώρα του νέου μοντέλου με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του… Ο Υπουργός Μεταφορών τότε διέταξε την απαγόρευσή του!
Τα 50α γενέθλια του CX
Δύο γαλλικά κλαμπ συλλεκτών CX, το Agence CX και το CX Club de France, ενώνουν τις δυνάμεις τους για να διοργανώσουν το CX Jubilee την Παρασκευή 13, το Σάββατο 14 και την Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου στο κτήμα Montigny-Le-Ganelon στο Cloyes-Les-Trois-Rivières. στην περιοχή Eure-et-Loir. Πληρώματα από όλη τη Γαλλία και την Ευρώπη αναμένεται να συμμετάσχουν. Κατά τη διάρκεια αυτών των τριών ημερών πάθους, θα υπάρξει μια σειρά από εκδηλώσεις στο πρόγραμμα, συμπεριλαμβανομένης οδήγησης την Παρασκευή στην πίστα του κέντρου δοκιμών La Ferté-Vidame. Αυτό είναι όπου το CX, όπως και τόσα άλλα Citroën, πρωτοεμφανίστηκαν. Το Σάββατο θα είναι ανοιχτό για το κοινό.
C5 X ένας άξιος συνεχιστής
Αν και το χωρίζουν αρκετές δεκαετίες, το CX βρίσκει τώρα έναν άξιο κληρονόμο στο C5 X, το οποίο μοιράζεται το ίδιο τολμηρό στυλ και τα υψηλά στάνταρ όσον αφορά την άνεση και την τεχνολογία. Το CX αναγνωρίστηκε το 1974 για την καινοτόμο αεροδυναμική του σχεδίαση, που χαρακτηρίζεται από ρέουσες γραμμές και χαμηλό προφίλ. Το κομψό C5 X συνδυάζει την κομψότητα ενός σεντάν, με τον δυναμισμό και την πρακτικότητα ενός SUV. Και τα δύο μοντέλα δίνουν έμφαση στην άνεση, κεντρικό στοιχείο της ταυτότητας της Citroën. Το CX ήταν γνωστό για την υδροπνευματική του ανάρτηση, η οποία παρείχε ομαλή οδήγηση, ακόμη και στους πιο ανώμαλους δρόμους.
Το C5 X συνεχίζει αυτή την παράδοση με μια υδραυλική ανάρτηση διπλού στοπ που λειτουργεί σαν «μαγικό χαλί» που είναι τόσο αγαπητό στη Citroën. Όλα τα αυτά πλαισιώνονται με τα καθίσματα Citroën Advanced Comfort για μέγιστη άνεση. Τέλος, το CX εισήγαγε μια σειρά από καινοτομίες για την εποχή του, όπως το ελεγχόμενο τιμόνι «Diravi» και έναν πίνακα οργάνων που εστιάζει στον οδηγό. Το C5 X συνεχίζει σε αυτό το πνεύμα, προσφέροντας σύγχρονες τεχνολογίες, όπως head-up display, προηγμένα βοηθήματα οδήγησης και σύγχρονες δυνατότητες συνδεσιμότητας για την απλοποίηση της καθημερινής οδήγησης. Αυτές οι ομοιότητες δείχνουν πώς η Citroën έχει διατηρήσει τη συνέχεια στις αξίες και την προσέγγισή της στην εμπειρία οδήγησης.
Citroen CX: Η μεγάλη γιορτή για τα 50 χρόνια τελειότητας και προόδου gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, citroen, SLIDER, γιορτή