Σήμερα οι δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου που ψηφίζουν για το αυτοκίνητο της χρονιάς θα βγάλουν την δεκάδα που θα πάει προς τον τελικό……
Θα πούμε αρκετά τις επόμενες ημέρες για την εκλογή του αυτοκινήτου. Όμως σήμερα θα δημοσιεύσουμε από το περιοδικό Motori.gr τι έγραψε ο Πάνος Φιλιππακόπουλος.
« Ένας δημοσιογραφικός θεσμός που συμπληρώνει 10 χρόνια λειτουργίας, με στόχο τη βράβευση κάθε χρόνο του νέου μοντέλου που προάγει με τον καλύτερο τρόπο την ιδέα της αυτοκίνησης όπως αυτή είναι αντιληπτή στη Ελλάδα.Το καλοκαίρι του 2006 μία ομάδα επαγγελματιών δημοσιογράφων που ασχολούνταν με το ρεπορτάζ αυτοκινήτου στην Ελλάδα πήρε την πρωτοβουλία για τη δημιουργία ενός θεσμού αντίστοιχου με αυτούς που υπάρχουν σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και σε πολλές άλλες χώρες του κόσμου, για την επιβράβευση των αυτοκινήτων με κριτήρια που ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες ανάγκες, συνθήκες, καταναλωτικές συνήθειες, νοοτροπία κλπ. κάθε κοινωνίας. Έτσι γεννήθηκε το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», με σκοπό την απονομή ενός βραβείου στο μοντέλο εκείνο που κατά τη γνώμη των μελών του θεσμού ξεχωρίζει από τα νέα μοντέλα που λανσάρονται στην Ελλάδα κάθε χρόνο, προάγοντας έτσι την ιδέα της αυτοκίνησης όπως αυτή είναι αντιληπτή στη χώρα μας.
Η πρωτοβουλία εκείνη έγινε αποδεκτή με ενθουσιασμό από μεγάλο αριθμό συντακτών του χώρου, οι οποίοι ασχολούνταν με την ενημέρωση για το χώρο του αυτοκινήτου σε διάφορα μέσα, έντυπα και ηλεκτρονικά (εφημερίδες, περιοδικά, τηλεόραση, Internet, ραδιόφωνο), στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ο θεσμός άρχισε να λειτουργεί σε σύντομο χρονικό διάστημα και την ίδια χρονιά απονεμήθηκε και το πρώτο βραβείο στο «Αυτοκίνητο του 2007». Τα αυτοκίνητα που είναι υποψήφια για τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της χρονιάς για την Ελλάδα» κάθε χρόνο είναι εντελώς νέα μοντέλα (δεν συμμετέχουν δηλαδή αυτοκίνητα που έχουν υποστεί το συνηθισμένο «facelift» στο μέσο της εμπορικής ζωής τους) και πρέπει να έχουν αρχίσει να πωλούνται στην ελληνική αγορά κατά το τελευταίο 12μηνο μετά την ψηφοφορία της προηγούμενης χρονιάς. Αυτονόητο είναι, ότι για να συμμετάσχουν στη ψηφοφορία θα πρέπει να θα πρέπει να έχουν οδηγηθεί επί ελληνικού εδάφους από τα μέλη του θεσμού, ώστε εκτός από τα τεχνικά, οικονομικά και ποιοτικά στοιχεία τους να αξιολογηθούν και τα λειτουργικά χαρακτηριστικά τους στις ελληνικές συνθήκες. Γιατί, όπως είναι αυτονόητο, η βράβευση βασίζεται σ” ένα μεγάλο αριθμό χαρακτηριστικών που ενδιαφέρουν τους έλληνες καταναλωτές, στα οποία εκτός από τα παγκοσμίως επιθυμητά στοιχεία, όπως είναι π.χ., η ασφάλεια, η λειτουργικότητα και η ποιότητα, υπάρχουν και άλλα που αποτελούν στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο προτεραιότητες για τους έλληνες αγοραστές, όπως π.χ. η οικονομία, η τιμή αγοράς, η ύπαρξη εκδόσεων ντίζελ, η οδική συμπεριφορά στους ολισθηρούς ελληνικούς δρόμους κλπ.
Από το σύνολο των αυτοκινήτων που πληρούν τις προϋποθέσεις συμμετοχής στο θεσμό, γίνεται από τους εκλέκτορες με ψηφοφορία μια προεπιλογή (χωρίς κατάταξη) των 10 επικρατέστερων. Αυτά τα 10 αυτοκίνητα συμμετέχουν στην τελική μυστική ψηφοφορία, στην οποία οι συμμετέχοντες επιλέγουν στο σχετικό «ψηφοδέλτιο» (όπου αναγράφονται και τα 10 μοντέλα) τα 6 πρώτα, σημειώνοντας δίπλα στο όνομά τους την αντίστοιχη σειρά κατάταξης, από το 1 ως το 6. Κατά τη τελική καταμέτρηση κάθε πρώτη θέση σ” ένα ψηφοδέλτιο συγκεντρώνει 8 βαθμούς, κάθε δεύτερη 6, κάθε τρίτη 4, κάθε τέταρτη 3, κάθε πέμπτη 2 και κάθε έκτη 1. Οι βαθμοί του κάθε μοντέλου αθροίζονται και όποιο πάρει τη μεγαλύτερη συνολική βαθμολογία θα κερδίζει και το βραβείο της χρονιάς.
Ανάμεσα σ” αυτούς που πήραν την πρωτοβουλία για τη δημιουργία του θεσμού και ένα από τα ιδρυτικά μέλη του είναι και ο Γιάννης Σταυρόπουλος, διευθυντής του Motori, το οποίο κλείνει πλέον δύο χρόνια ζωής. Σ” αυτά τα δύο χρόνια τα βραβεία που απονεμήθηκαν ήταν στο Renault Clio («Αυτοκίνητο του 2014») και το Opel Corsa («Αυτοκίνητο του 2015»). Και ο θεσμός πλέον βαδίζει ολοταχώς προς την απονομή του 10ου στη σειρά βραβείου του, με τη συμμετοχή 20 δημοσιογράφων που θα ψηφίσουν φέτος, στις αρχές Δεκεμβρίου, για το «Αυτοκίνητο του 2016».
Πάνος Φιλιππακόπουλος
Ας δούμε όμως τώρα χρονολογικά ποια αυτοκίνητα πήραν μέχρι σήμερα τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς.
Αυτοκίνητο του 2007 Seat Leon Αυτοκίνητο του 2008 Mazda 2 Αυτοκίνητο του 2009 Honda Jazz Αυτοκίνητο του 2010 Skoda Yeti Αυτοκίνητο του 2011 Volvo S60 Αυτοκίνητο του 2012 Lancia Ypsilon Αυτοκίνητο του 2013 Volvo V40 Αυτοκίνητο του 2014 Renault Clio Αυτοκίνητο του 2015 Opel Corsa
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, αυτοκινητο, χρόνια