Η πλατφόρμα Subaru Global Platform κάνει τη διαφορά και ανεβάζει το επίπεδο ασφαλείας
Του Πέρη Χαλάτση
Η Subaru μια παραδοσιακή γιαπωνέζικη εταιρία με ιστορία τουλάχιστον 100 χρόνια, έχει διαπρέψει τόσο στα συστήματα τετρακίνησης όσο και στους κινητήρες που θεωρούνται από τους πιο αξιόλογους.
Οι επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας,δεν βγάζουν το ένα μοντέλο πίσω από το άλλο. Θα το έχετε διαπιστώσει άλλωστε. Αργούν να παρουσιάσουν κάτι καινούργιο. Αλλά όταν το κάνουν γνωρίζουν ότι αυτό θα είναι κάτι ξεχωριστό τουλάχιστον οδηγικά.
Πρόσφατα η ελληνική εταιρία «Πλειάδες» που αντιπροσωπεύει τα αυτοκίνητα της Subaru στη χώρα μας, παρουσίασε δύο ολοκαίνουργια μοντέλα (MY2018) το XV και το Impreza. Στην παρουσίαση η εταιρία συνδύασε όχι μόνο οδήγηση σε όλα τα είδη δρόμου αλλά και μάθημα ιστορίας για τη λίμνη της Στυμφαλίας και τους άθλους του Ηρακλή. Φαίνεται ότι είχε συμβολικό χαρακτήρα η λίμνη της Στυμφαλίας με την παρουσίαση, αφού ο «άθλος» ταιριάζει όχι μόνο στα κατορθώματα του μυθικού ήρωα αλλά και στις off road αρετές του XV.
Η παρουσίαση των δύο μοντέλων έγινε πριν από λίγα 24ωρα, λίγο μετά τα μέσα Ιανουαρίου. Εκεί ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας κ. Γιάννης Χεκιμιάν αναφέρθηκε στις δύσκολες ώρες που πέρασαν με την κρίση και την οικονομική αβεβαιότητα στην Ελλάδα. Είπε όμως ότι η εταιρία «Πλειάδες» άντεξε και κατάφερε να σταθεί στα πόδια της. Στην παγκόσμια αγορά η Subaru το 2012 πούλησε 700.000 αυτοκίνητα και το 2017 οι πωλήσεις έφθασαν το 1.000.000 αυτοκίνητα. Είχε δηλαδή αύξηση 8%. Στην ευρωπαϊκή αγορά το 2017 έφθασε τις 40.000 πωλήσεις και από αυτά το 87% ήταν αυτοκίνητα SUV’S. Το Impreza από το 1992 μέχρι σήμερα έχει πουλήσει στην παγκόσμια αγορά 3.500.000 αυτοκίνητα και στην Ευρώπη 250.000. Οι πωλήσεις το 2018 – όπως όλοι ελπίζουν-θα πάνε πολύ καλύτερα με τα δύο καινούργια μοντέλα-το XV και το Impreza- που ήδη μπήκαν στην κυκλοφορία.
Σήμερα τόσο το XV και όσο το Impreza έχουν εξελιχθεί αρκετά και μπαίνουν πιο δυναμικά στον ανταγωνισμό. Είναι δύο μοντέλα του 2018.
Κάποιοι φυσικά θα πουν. Ναι είναι καλά τα αυτοκίνητα αλλά από εξωτερική εμφάνιση δεν εντυπωσιάζουν . Θα συμφωνήσω μαζί τους.
Όμως για τους γιαπωνέζους ποτέ η εξωτερική εμφάνιση δεν έπαιζε τον πρωταρχικό ρόλο. Εκείνο που τους ενδιέφερε είναι να βγάζουν στους δρόμους καλά και αξιόπιστα αυτοκίνητα. Ωστόσο στο XV προσπάθησαν να δώσουν ευρωπαϊκό χρώμα. Οι γραμμές του αμαξώματος είναι σαφέστατα πιο εντυπωσιακές με το μαύρο πλαστικό προστατευτικό περιμετρικά του αμαξώματος και τις ραγές οροφής. Αλλά όπως είπα οι γιαπωνέζοι θέλουν τα αυτοκίνητά τους πάνω από όλα να μπορούν να κινούνται με ασφάλεια και αξιοπρέπεια στην εθνική οδό με μεγάλες ταχύτητες, να στρίβουν εύκολα σε δρόμους με στροφές και να προσπερνούν εύκολα τα φυσικά εμπόδια σε μια off road διαδρομή.
Την παρουσίαση των δύο νέων αυτοκινήτων έκανε ο διευθυντής πωλήσεων της εταιρίας κ. Γιάννης Κώστης στον εκθεσιακό χώρο στη λίμνη της Στυμφαλίας.
Το νέο XV έχει στηθεί πάνω στην πλατφόρμα Subaru Global Platform. Πρόκειται για μια καινούργια πλατφόρμα (SGP) που έχει τέσσερα βασικά πλεονεκτήματα. Η Subaru βελτίωσε πρώτον την ακαμψία στο αμάξωμα / πλαίσιο έως 100% , δεύτερον ενίσχυσε κατά 70% τη στρεπτική ακαμψία, τρίτον μείωσε κατά 5% το κέντρο βάρους και μείωσε έως και 50% τις κλίσεις του αμαξώματος.
Έτσι τα νέα Subaru από την ενίσχυση της ακαμψίας αλλά και την ενίσχυση στη μπροστινή ανάρτηση έχουν καλύτερη οδηγική συμπεριφορά, άριστη κατευθυντικότητα, μεγαλύτερη άνεση και φυσικά ασφάλεια.
Το XV που έχει κερδίσει στον τομέα της ασφάλειας πέντε αστέρια, έχει στο βασικό του εξοπλισμό το σύστημα EyeSight. Θα παρατηρήσετε μπροστά και πάνω στο παρμπρίζ δυο κουτάκια. Αυτά κρύβουν από μια στερεοσκοπική κάμερα. Οι κάμερες καταγραφούν οτιδήποτε βρεθεί μπροστά τους. Από αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες, ποδήλατα, πεζούς. Βοηθούν αποτελεσματικά τον οδηγό γιατί σε περίπτωση που αφαιρεθεί, αυτές οι κάμερες που διαβάζουν το δρόμο, εντοπίζουν αστραπιαία τον κίνδυνο πρόσκρουσης και ειδοποιούν τον οδηγό. Αν και πάλι ο οδηγός δεν αντιδράσει αμέσως , τότε ενεργοποιείται η αυτόματη πέδηση. Το σύστημα αυτό είναι ότι πιο σύγχρονο υπάρχει από τεχνολογικής πλευράς. Σημειώστε ότι το XV έχει ακόμη pre- collision Braking , adaptive cruise control, lead Vehicle start alert, pre-collision throttle management, lane departure warning, lane away warning και το καινούργιο σύστημα lane keep Assist. Το τελευταίο όταν είναι ενεργοποιημένο δεν επιτρέπει στο αυτοκίνητο να βγει από τη λωρίδα κυκλοφορίας χωρίς την παρέμβαση του οδηγού.
Η Subaru έκανε μια έρευνα σε 10.000 κατόχους αυτοκινήτων της φίρμας. Διαπιστώθηκε ότι με το σύστημα eyeSight τα ατυχήματα μειώθηκαν κατά 61%. Δικαιολογημένα λοιπόν διατυμπανίζουν ότι η Subaru έχει κερδίσει έδαφος στη βασική, στην προληπτική, στην ενεργητική και στην παθητική ασφάλεια.
Η θέση οδήγησης είναι αρκετά ψηλά κάτι που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να ελέγχει το δρόμο περιμετρικά. Το XV έχει μήκος 4.465 χλστ, πλάτος 1.800 χλστ και ύψος 1.615 χλστ. Η απόσταση από το έδαφος είναι 220 χλστ. η κλίση μπροστά 18ο ενώ πίσω είναι 29ο.
Η Subaru χρησιμοποιεί νέα Lineartronic μετάδοση. Το σύνολο είναι ελαφρύτερο κατά 8 κιλά. Το XV έχει μεγαλύτερη καλύτερη επιτάχυνση και πιο σωστή απόδοση καυσίμου.
Αναβαθμίσεις έγιναν και στους Boxer κινητήρες που έχουν μειωμένο βάρος κατά 12 κιλά σε σχέση με τους προγενέστερους ενώ είναι λιγότερο θορυβώδεις. Ο δίλιτρος κινητήρας έχει κατά 80% νέα εξαρτήματα.
Στην εθνική οδό με ανοικτό το πεδίο, ακόμη και με μεγάλες ταχύτητες έχει υποδειγματική ποιότητα κύλισης. Στον επαρχιακό δρόμο το νέο XV δείχνει όλη την σπουδή των μηχανικών που έχουν πετύχει σχεδόν μηδενικές κλίσεις. Το εντυπωσιακό είναι το πέρασμα του XV αλλά και του Impreza από τους γεμάτο τρύπες ελληνικούς δρόμους. Περνάνε και τα δύο χωρίς να μεταφέρουν στο εσωτερικό ούτε κραδασμούς αλλά ούτε και τις ατέλειες του οδοστρώματος.
Στην πίστα
Όταν πήγαμε στην πίστα στο Σπαθοβούνι, εκεί φάνηκε η ικανότητα που έχει το XV κυρίως στα ολισθηρά κομμάτια η στο πέρασμα με τα νεροφαγώματα. Πατάς δύο κουμπάκια που βρίσκονται μπροστά και δεξιά ( το ένα για τις κατηφόρες και το άλλο με την ένδειξη X-MODE) και το παίζεις Κάρλος Σάινθ. Μόνο που εσύ δεν κάνεις τίποτα το εξαιρετικά δύσκολο αφού όλα τα αναλαμβάνει το ηλεκτρονικό σύστημα του X-Mode.
Όταν σε βλέπει κάποιος που δεν ξέρει, να κινείσαι σε εδάφη ολισθηρά η πλάγια με μεγάλη κλίση ( εως 34%) νομίζει ότι είσαι μεγάλος και τρανός. Δεν ξέρει όμως ότι το μόνο που χρειάζεσαι είναι εμπειρία και ψυχραιμία. Σε κάποιο σημείο της πίστας υπάρχει ένα μεγάλο νεροφάγωμα.
Εκεί είπα ότι μόνο τρακτέρ μπορεί να περάσει. Και όμως πατώντας πάντα τους τρείς τροχούς και έχοντας τον έναν στον αέρα, άλλοτε μπροστά και άλλοτε πίσω, πέρασα με το XV που έχει συμμετρική μόνιμη τετρακίνηση, το τεράστιο χαντάκι χωρίς να ακουμπήσω κάποιο σημείο του αυτοκίνητου.
Κινητήρες
Ο νέος κινητήρας βενζίνης είναι euro 6-c .Το XV με τον ατμοσφαιρικό 1.6i ES τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα αποδίδει 114 ίππους στις 6200 στροφές( έχει ροπή 150 Nm) , η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα είναι 13,9 ‘’ και η τελική ταχύτητα 175 χλμ.
Ο δίλιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης είναι euro6-c, έχει σχέση συμπίεσης 12,5:1 , η απόδοση του είναι 156 ίπποι στις 6000 στροφές, η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις είναι 10,4 δευτ. και η τελική ταχύτητα 194 χλμ./ώρα.
Και οι δύο βενζινοκινητήρες συνδυάζονται με το στάνταρ βελτιωμένο και ελαφρύτερο αυτόματο κιβώτιο CVT Lineartonic 7 προκαθορισμένων σχέσεων. Στα ανηφορικά κομμάτια όταν σανιδώσεις το γκάζι, το CVT αντιδρά με έναν διαφορετικό ήχο που όμως δεν ξενίζει αφού είναι σύνηθες φαινόμενο σε κιβώτια ίδιας τεχνολογίας.
Εσωτερικά
Οι επιβάτες ακόμη και πέντε δεν διαμαρτύρονται αφού υπάρχει ευρυχωρία και αυτό οφείλεται στο μεταξόνιο των 2.665 χλστ. Ο χώρος των αποσκευών είναι τετραγωνισμένος. Η χωρητικότητα είναι 385 λίτρα ενώ όταν πέσουν τα καθίσματα φτάνει τα 1310 λίτρα. Έχει αυξηθεί ο χώρος κατά 40 λίτρα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.
Αυτή το φορά θα πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι οι γιαπωνέζοι πρόσeξαν ιδιαίτερα το εσωτερικό και έκαναν καλή δουλειά. Εκτός από τα καλής ποιότητας μαλακά πλαστικά και τις δερμάτινες επενδύσεις, εντυπωσιακή είναι η κεντρική οθόνη αφής που ανάλογα με την έκδοση είναι 8 και 6 ιντσών. Πλούσιο και το infotainment με navigation και πολύ καλό λειτουργικό σύστημα Apple Car play. Στον πίνακα οργάνων είναι ενσωματωμένη και μια 4,2 ιντσών LCD οθόνη για να ενημερώνει πιο άμεσα τον οδηγό με βασικές πληροφορίες.
Οι τιμές για το Impreza με τον κινητήρα των 1600 κ.εκ ξεκινούν από 22.700 και φθάνουν για τη δίλιτρη έκδοση 35.500 ευρώ.
Για το XV με κινητήρα 1.6i ES οι τιμές ξεκινούν από τα 25.980 ευρώ και φθάνουν για την πιο ακριβή δίλιτρη έκδοση τα 36.200 ευρώ. Φυσικά υπάρχουν και εκδόσεις πιο φθηνές αλλά με λιγότερα καλούδια.
Το μοντέλο XV 1.6 CVT με το σύστημα X-Mode μπορείτε να το βρείτε στη έκδοση Pure με 25.980 ευρώ. Αυτή η έκδοση στερείται το σύστημα EyeSight V3 . Ωστόσο η τιμή φαίνεται απόλυτα λογική αφού έχει πολλά άλλα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Και μπορώ να πω ότι τα 26.000 ευρώ για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι λίγα.
Η έκδοση Style ,που διαθέτει το σύστημα EyeSight V3 και άλλα πολλά όπως την πίσω κάμερα που διευκολύνει στο παρκάρισμα φθάνει τα 28.635 ευρώ. Υπάρχει η έκδοση Style Navi ακόμη πιο πλούσιο με 31.980 ευρώ και η έκδοση Premium που τα έχει όλα και η τιμή φθάνει τα 34.980 ευρώ
Το μοντέλο XV με τον δίλιτρο κινητήρα ( CVT) στην εκδοση Style Navi που δεν έχει sun roof η δερμάτινα καθίσματα κοστίζει 32.675 ευρώ ενώ το ίδιο μοντέλο στην έκδοση Premium που έχει τα πάντα η τιμή φθάνει στα 36.200 ευρώ.
Δοκιμάζουμε τα νέα Subaru XV και Impreza εντός και εκτός εδάφους
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, style, αυτοκινητο, αυτόματο, ευρώ, μάτια, μετάδοση, μοντέλο, οδηγός, παγκόσμια, σeξ, τιμή, χρόνια