Δοκιμάζουμε το νέο Ford Kuga στην έκδοση Titanium με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 που αποδίδει 120 ίππους

Του Πέρη χαλάτση

Λίγες μόνο ημέρες μετά την πανελλαδική παρουσίαση που έγινε διαδικτυακά εν μέσω κορωνοϊού , η Ford στην Ελλάδα τήρησε την υπόσχεσή της και διέθεσε άμεσα  τα νέα Kuga  3ης γενιάς που διακρίνονται για την κορυφαία τεχνολογία τους, την οδική τους συμπεριφορά και φυσικά τους φιλόξενους εσωτερικούς χώρους.

Σήμερα δοκιμάζουμε και σας παρουσιάζουμε το νέο Ford Kuga στην έκδοση Titanium, με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 EcoBlue που αποδίδει 120 PS.

Κάναμε αρκετά χιλιόμετρα σε όλα τα είδη δρόμων. Από τους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας- που ευτυχώς αυτό το διάστημα δεν ήταν μποτιλιαρισμένοι- έως την εθνική οδό και τους επαρχιακούς δρόμους που σε πολλά σημεία «μπήκαμε» και σε χωματόδρομους.

Τα συμπεράσματα θετικά. Μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο, με άνετους χώρους σε όλους τους τομείς. Πέντε άτομα ταξιδεύουν χωρίς να στριμωχθούν. Αν βάλουμε έναν ψηλό οδηγό με το κάθισμα τραβηγμένο πίσω, τα γόνατα του  επίσης ψηλού επιβάτη που κάθεται πίσω δεν ακουμπούν στην πλάτη της θέσης του οδηγού.  Υπάρχει ακόμη και μια λεπτομέρεια. Ανάλογα με τις απαιτήσεις του οδηγού η συρόμενη δεύτερη σειρά καθισμάτων μετακινείται εύκολα προς τα εμπρός ή προς τα πίσω σε μία διαδρομή μήκους 150 mm. Διακρίνεται στους τομείς της άνεσης και των διαθέσιμων εσωτερικών χώρων αλλά και στο χώρο αποσκευών.

Θα σας θυμίσω ότι πριν ξεκινήσει ο σχεδιασμός του νέου Kuga σχεδιαστές και μηχανικοί πήραν το κεντρικό μήνυμα: «Ότι θέλει ο πελάτης».

Και τι θέλει ο πελάτης. Τι θέλει ο μοντέρνος και απαιτητικός οικογενειάρχης;

Θέλει ένα αξιόπιστο αυτοκίνητο, ένα πρακτικό SUV με πολλούς χώρους.

Θέλει να ταξιδεύουν με ασφάλεια και άνεση πέντε  επιβάτες, να έχει συνδεσιμότητα και φυσικά να είναι ιδανικό το αυτοκίνητό του, όχι μόνο στα ταξίδια αλλά και στις  μεγαλουπόλεις. Και φυσικά οικονομικό στις μετακινήσεις.

Το Ford Kuga είναι “φορτωμένο”  με ότι πιο σύγχρονο διαθέτει σήμερα η αγορά, αξιόπιστο στην οδήγηση και προπάντων ασφαλές. Οι τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 που το νέο Kuga διαθέτει κάτω από την «ομπρέλα» με την ονομασία Ford Co-Pilot360, βελτιώνουν την προστασία, την οδήγηση και το παρκάρισμα, και είναι σχεδιασμένες για να κάνουν την οδηγική εμπειρία πιο άνετη, λιγότερο απαιτητική και ασφαλέστερη. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε τεχνολογίες όπως  το Adaptive Cruise Control (ACC) με σύστημα Stop&Go, το Speed Sign Recognition, το Lane-Centring, το Road Edge Detection, αλλά και το Pre-Collision Assist με Pedestrian και CyclistDetection.

Πρέπει να ομολογήσουμε ότι σχεδιαστές και μηχανικοί συνεργάστηκαν και πέτυχαν τη σωστή  «συνταγή». Το νέο Kuga είναι στημένο στη  νέα  πλατφόρμα  C2 που εκτός των άλλων προσφέρει και μειωμένο βάρος. Ο premium σχεδιασμός του, με τις καθαρές  γραμμές του, με λιγότερες εντάσεις στο αμάξωμα δίνει μια  όμορφη εικόνα. Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο το νέο Kuga έχει σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις. Μακρύτερο καπό, πιο κεκλιμένο πίσω τζάμι και χαμηλότερη γραμμή οροφής. Έχει  +44mm  πλάτος +89mm μήκος αλλά είναι χαμηλότερο σε ύψος κατά -6mm.

Η αεροδυναμική του αντίσταση έχει βελτιωθεί κατά 4,5%. Οι σχεδιαστές κατάφεραν να το ελαφρύνουν κατά 80 κιλά σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Εκτός όλων των άλλων μείωσαν αισθητά και την κατανάλωση.

Όταν οι διευθυντές της Ford που ασχολήθηκαν με το Kuga ανακοίνωσαν ότι μείωσαν κατά 80 κιλά το βάρος του αυτοκινήτου ήταν λογικό να υπήρχαν απορίες. Δεν το μείωσαν ούτε οκτώ ούτε δεκαοκτώ κιλά. Το ελάφρυναν κατά  80 κιλά που είναι ένας μεγάλος αριθμός.

Πως τα κατάφεραν;  Χρησιμοποίησαν αλουμίνιο σε καπό , ψαλίδια βάσης στην εμπρός και πίσω ανάρτηση και στο κέλυφος διαφορικού. Ακόμη κέρδισαν κιλά με το  tire repair kit, τη χρήση πιο ελαφρών μοκετών, ηχομονωτικών… κετσέδων γενικότερα και την τοποθέτηση κοίλων στελεχών αμορτισέρ… Ακόμα με τα ηχεία με μαγνήτες νεοδμίου μείωσαν ακόμη περισσότερο το βάρος. Μειώνοντας το βάρος μείωσαν και την κατανάλωση καύσιμου.

Εσωτερικά

Εσωτερικά ο  νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων  με την LCD οθόνη 12,3 ιντσών  που διαθέτει τεχνολογία χρωμάτων true color 24-bit (τεχνολογία “true colour”) για ευανάγνωστη και λεπτομερή απεικόνιση όλων των πληροφοριών σε όλο το χρωματικό φάσμα κάνει πιο ευχάριστο το ταξίδι. Το ενσωματωμένο modem, το σύστημα Πλοήγησης/ηχοσύστημα με οθόνη αφής 8”, 6 ηχεία, ψηφιακό ραδιόφωνο DAB, Σύστημα Ford SYNC 3 µε Κλήση Έκτακτης Ανάγκης, ανοικτή συνομιλία κινητού τηλεφώνου Bluetooth και δύο  θύρες USB  είναι στο βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου.

Πετρελαιοκινητήρας 1.5L EcoBlue

Οι πελάτες της Ford θα βρουν στο Kuga ότι κινητήρα θέλουν. Για παράδειγμα ο  τρικύλινδρος  κινητήρας βενζίνης τεχνολογίας EcoBoost  αποδίδει  150 ίππους . Το αυτοκίνητο της δοκιμής «φοράει» έναν  πετρελαιοκινητήρα  1.5L EcoBlue 120PS, που χάρη στο σύστημα ψεκασμού καυσίμου υψηλής πίεσης  ανταποκρίνεται ταχύτερα και ψεκάζει το καύσιμο με μεγάλη ακρίβεια. Ο υπερσυμπιεστής χαμηλής αδράνειας που είναι κατασκευασμένος από υλικά αεροδιαστημικής τεχνολογίας προσφέρει ταχύτερη, καλύτερα ελεγχόμενη απόκριση του turbo και ισχυρό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές. Είναι σημαντικό ότι ο 1.5L EcoBlue, εκτός από την ομαλή λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών είναι αθόρυβος. Συνεργάζεται με ένα 6 τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και η κίνηση δίνεται στους εμπρός τροχούς. Τα χειροκίνητα κιβώτια του νέου Ford Kuga είναι  βελτιωμένα μιας και διαθέτουν λιγότερες τριβές, παράγουν λιγότερο θόρυβο και έχουν συνολικά καλύτερη αίσθηση στις αλλαγές.

Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις ο κινητήρας της δοκιμής μας (1.5L EcoBlue 120PS), καταναλώνει  4,2 l/100 km NEDC και οι εκπομπές CO2 είναι 109 g/km NEDC, ενώ η ίδια έκδοση (Titainum) με τον 3-κύλινδρο κινητήρα βενζίνης EcoBoost και τους 150 ίππους, που σημειωτέων έχει και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου, καταναλώνει  5,5 l/100 km NEDC και έχει εκπομπές CO2 125 g/km NEDC.

Στο δρόμο

Όπως είπα και στην  αρχή του κειμένου, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας -ήταν στην έκδοση Titanium- το οδήγησα σε όλα τα είδη δρόμων. Η έκδοση Titanium είναι πλούσια εξοπλισμένη και διαθέτει ένα τεχνολογικά προηγμένο προφίλ, ενώ πελάτες που αναζητούν  σπορ εμφάνιση και ακόμα πιο σπορ οδική συμπεριφορά, μπορούν να επιλέξουν την έκδοση ST-Line. Αξίζει να αναφερθεί πως όλες οι εκδόσεις του νέου Ford Kuga διαφοροποιούνται μεταξύ τους εμφανισιακά, αλλά και σε πολλά ακόμη σημεία που δεν είναι εμφανή, όπως τα ελατήρια, τα αμορτισέρ, τα σινεμπλόκ, αλλά και τις ρυθμίσεις γενικότερα. Ανάλογα με την έκδοση, το νέο Ford Kuga έχει  μία «ευελιξία» σε διαθέσιμα μετατρόχια, αποστάσεις από το έδαφος, μήκος, γωνίες προσέγγισης και αποφυγής κλπ.

Στο ταξίδι εξωτερικοί θόρυβοι δεν υπάρχουν. Είναι αλήθεια ότι οι κατασκευαστές έδωσαν μεγάλο βάρος στην ηχομόνωση. Και το πέτυχαν. Σίγουρα θα έχετε ακούσει για την «ήσυχη καμπίνα» του Kuga.

Στο δρόμο το νέο Kuga δεν μας προβλημάτισε. Σε ευχαριστεί να το οδηγείς. Αισθάνεσαι αμέσως ότι πρόκειται για ένα ασφαλές αυτοκίνητο. Σημαντικό ρόλο στα κρατήματα παίζει το χαμηλό κέντρο βάρους του αυτοκινήτου που είναι κατά  10mm χαμηλότερο  από το προηγούμενο μοντέλο. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα είναι McPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω με ψαλίδια βάσης από αλουμίνιο και στις δύο περιπτώσεις, ενώ το ειδικό  σετάρισμα που έχει βοηθάει στα καλά κρατήματα στις στροφές.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τον τρόπο που θέλει να κινηθεί μέσα από 5 διαφορετικά προφίλ οδήγησης. Εκτός από τις κλασικές επιλογές Normal, Eco και Sport,  υπάρχουν επιπλέον η επιλογή Slippery που προσφέρει στους οδηγούς αυξημένη σιγουριά και ασφάλεια σε επιφάνειες με μειωμένο συντελεστή τριβής, όπως στο χιόνι και στον πάγο και η επιλογή  Deep Snow/Sand που βοηθά στη διατήρηση της ελκτικής πρόσφυσης σε μαλακά, σαθρά εδάφη.

Υπάρχουν νέες τεχνολογίες Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centering που βοηθούν τους οδηγούς να κινούνται στην πυκνή κυκλοφορία της πόλης και στον αυτοκινητόδρομο με μεγαλύτερη ασφάλεια. Ο  προληπτικός φωτισμός στροφών καθώς και εκείνος που βασίζεται στην οδική σήμανση διευκολύνουν την οδήγηση στο σκοτάδι. Η τεχνολογία Head-up display βοηθά τους οδηγούς να έχουν την προσοχή τους στραμμένη στο δρόμο, ενώ το Active Park Assist 2 επιτρέπει πλήρως αυτοματοποιημένους ελιγμούς στάθμευσης με το πάτημα ενός μόνο διακόπτη.

Εξοπλισμός

Στο βασικό εξοπλισμό της αρχικής έκδοσης Trend υπάρχουν 6 αερόσακοι, ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESC (Electronic Stability Control) με έλεγχο πρόσφυσης Traction Control (TCS), Hill Start Assist& Lane Keeping Aid/Warning, σύστημα αποφυγής σύγκρουσης – Collision Mitigation  System – με ανίχνευση οχημάτων, πεζών και δικυκλιστών, σύστημα αυτόματης διακοπής/εκκίνησης κινητήρα – Auto-Start/Stop, επιλογή Λειτουργίας Οδήγησης (SDM) με 5 διαφορετικά Drive Modes (Normal, Eco, Sport, Slippery & Trail), σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών, δείκτης Eco Coach (οικονομικής/αποδοτικής οδήγησης), οθόνη οργάνων 4.2”, trip Computer, ηλεκτρικό χειρόφρενο, κουμπί εκκίνησης κινητήρα – Keyless Start, υποδοχές παιδικού καθίσματος ISOFIX στις εξωτερικές θέσεις του πίσω καθίσματος, σύστημα MyKey με παραμετροποίηση των λειτουργιών ανάλογα με το κλειδί που χρησιμοποιείται, κάθισμα οδηγού 8 κατευθύνσεων, συνοδηγού 4 κατευθύνσεων, πίσω κάθισμα με πλάτη διαιρούμενη/αναδιπλούμενη 60:40, συρόμενο πίσω κάθισμα για ευελιξία ανάμεσα στον χώρο επιβατών και τον χώρο αποσκευών, εμπρός φώτα ημέρας LED, αυτόματοι εμπρός προβολείς, προβολείς ομίχλης, πίσω φώτα LED, ηλεκτρικά θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέφτες, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, Air Condition, Cruise Control με ρυθμιζόμενο σύστημα περιορισμού της ταχύτητας, δερμάτινο τιμόνι και δερμάτινο λεβιέ ταχυτήτων, εμπρός υποβραχιόνιο, κιτ επισκευής ελαστικών, εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και ζάντες ελαφρού κράματος 17” με διαστάσεις ελαστικών 225/65 R17 .

Τώρα εκτός από αυτά που ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό της έκδοσηςTrend, η έκδοση  Titanium  έχει επιπλέον, κάθισμα συνοδηγού 8 κατευθύνσεων, εσωτερικό ατμοσφαιρικό φωτισμό, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί (Keyless Entry) µε σύστημα εκκίνησης/διακοπής κινητήρα χωρίς κλειδί (Keyless Start), βάση ασύρματης φόρτισης (wireless charging), αυτόματο διζωνικό ηλεκτρονικό σύστημα κλιματισμού (DEATC), αυτόματους  υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής, εσωτερικό φωτοχρωματικός καθρέφτης, επενδύσεις μαρσπιέ με την αναγραφή “Titanium”, ζάντες “Titanium” ελαφρού κράματος 17” με διαστάσεις ελαστικών 225/65R17, χρωμιωμένες ράγες οροφής και πακέτο καπνιστή.

Και ας κλείσουμε με την τυπική ερώτηση που μας κάνουν όλοι όταν μας βλέπουν να οδηγούμε ένα καινούργιο αυτοκίνητο.

Πόσο κάνει;

Το Kuga Trend EcoBoost 150PS με κινητήρα βενζίνης έχει 26.272 ευρώ. Η έκδοση Titanium  με κινητήρα βενζίνης έχει 27.197 ευρώ, ενώ η έκδοση Titanium με τον πετρελαιοκινητήρα  1,5L EcoBlue 120PS  (το αυτοκίνητο της δοκιμής μας) έχει 30.491 ευρώ.

Τέλος η εταιρία δίνει οκτώ χρόνια  εγγύηση και προνομιακό πρόγραμμα χρηματοδότησης που εξασφαλίζει τους πιο ευνοϊκούς όρους αποπληρωμής και χαμηλή μηνιαία δόση.

Δοκιμάζουμε το νέο Ford Kuga στην έκδοση Titanium με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 που αποδίδει 120 ίππους gr.

now24.gr-auto

Tags: , ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: