Του Πέρη Χαλάτση
Αν πάρεις δυο Opel Astra –την τελευταία και την προηγούμενη γενιά- με ίδιο χρώμα και σου έχουν κάνει προηγουμένως «φροντιστήριο» για τις διαφορές , δεν θα δυσκολευτείς να διακρίνεις πιο είναι το καινούργιο Astra.
Στην πραγματικότητα οι εξωτερικές αλλαγές δεν είναι πολλές. Όμως αυτές που έγιναν και είναι ουσιαστικές είναι αυτές που δεν φαίνονται. Οι Γερμανοί όταν αποφάσισαν να κάνουν ένα μικρό επανασχεδιασμό ήθελαν και πέτυχαν να βελτιώσουν την αεροδυναμική και να τοποθετήσουν πιο δυνατούς κινητήρες. Μάλιστα κατάφεραν να ελαφρύνουν κατά 200 κιλά το αυτοκίνητο από την προηγούμενη έκδοση.Πράγμα που σημαίνει μεγαλύτερη οικονομία στις μετακινήσεις.
Εξωτερικά οι πιο εμφανείς αλλαγές είναι στη μάσκα, στα φώτα (προβολείς IntelliLux LED Matrix), στον προφυλακτήρα που έχει διαφορετική σχεδίαση και στις ζάντες αλουμινίου 17’’ και 10 ακτίνων. Κάποιες μικρές αλλαγές έγιναν και στις πλευρικές «γραμμώσεις».
Εσωτερικά υπάρχει νέος πίνακας οργάνων, νέα γραφικά, νέος επεξεργαστής πληροφοριών και νέο ψηφιακό ταχύμετρο.
Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε είναι τo ανανεωμένο Astra στην έκδοση Elegance με τον τούρμπο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων που αποδίδει 145 ίππους στις 5.500 στροφές.
Πρόκειται για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, αρκετά ευρύχωρο. Θα έλεγα ότι μπορούν να ταξιδέψουν ακόμη και πέντε ενήλικες χωρίς να διαμαρτυρηθούν. Άλλωστε τα Astra έχουν συνδυάσει το «όνομά» τους με την ευρυχωρία.
Οι διαστάσεις του είναι 4.370 mm μήκος, 1.871 mm πλάτος με κλειστούς καθρέφτες και 2.042 με ανοικτούς καθρέφτες) και 1.485 mm ύψος. Ο χώρος του πορτμπαγκάζ είναι 370 λίτρα ενώ με κατεβασμένα τα καθίσματα φτάνει τα 1.210 λίτρα.
Στο εσωτερικό αρκετά καλή είναι η ποιότητα των υλικών. Τα καθίσματα εργονομικά με σωστή στήριξη στα πλαϊνά για τον οδηγό/συνοδηγό. Αποτελεσματικός είναι ο ηλεκτρονικός διζωνικός κλιματισμός ECC.
Ένα σημαντικό στοιχείο που δίνει διαφορετική αίσθηση στο ανανεωμένο Astra είναι ο ψηφιακός του χαρακτήρας με τη μοντέρνα αρχιτεκτονική αλλά και τη σωστή ενημέρωση που δίνει στον οδηγό. Η οθόνη αφής είναι 7 ιντσών (υπάρχει για όσους επιθυμούν και 8 ιντσών) ενώ ο πίνακα ς οργάνων έχει την οθόνη των 3.5 ιντσών. Εύχρηστο είναι το νέο σύστημα Infotainment Multimedia Navi Pro. Όσοι έχουν νέας τεχνολογίας κινητά θα εξυπηρετηθούν με την ασύρματη φόρτιση στα smartphone.
Σημαντικό είναι το σύστημα Ανίχνευσης Σημάτων Κυκλοφορίας όπου εμφανίζει συνεχώς τα όρια ταχύτητας και άλλα οδικά σήματα.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε εκτός των άλλων και βελτιωμένη κάμερα που τελικά αποδεικνύεται απαραίτητη στο παρκάρισμα κυρίως σε μικρούς ελεύθερους χώρους.
Κάτω από τα καπό «κρύβεται» η πιο σημαντική αλλαγή στο ανανεωμένο Astra. Ο 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1,2 λίτρων ο οποίος «συνεργάζεται» άψογα με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Η λειτουργία του κινητήρα είναι γραμμική. Όπως ανέφερα και πιο πάνω αποδίδει 145 ίππους στις 5.500 στροφές.Η ροπή του είναι 225 Nm μεταξύ 2.000-3.500 στροφών.
Στο δρόμο κινηθήκαμε με αξιοπρέπεια και οικονομικά. Το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ (αυτό βοηθάει κυρίως στην κίνηση σε αστικές περιοχές). Δεν σε προβληματίζει όμως στις εθνικές οδούς.
Ίσως η κλιμάκωση των σχέσεων στο κιβώτιο ταχυτήτων θα έπρεπε να ήταν πιο σφιχτές γιατί στην προσπέραση για να μην «κρεμάσεις» χρειάζεται για καλό και για κακό ,ένα κατέβασμα στις σχέσεις για να αυξήσεις τη ροπή σου. Βέβαια οι Γερμανοί σ αυτό απαντούν ότι ο στόχος τους ήταν η μεγαλύτερη οικονομία στην κατανάλωση. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνουν το Astra χρειάζεται από 4.3-4.4 λίτρα για 100 χιλιόμετρα. Ο δικός μας μετρητή έδειξε από 6.6 έως 8.4 λίτρα με τα περισσότερα χιλιόμετρα να έχουν γίνει στο κέντρο της Αθήνας. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις το Opel Astra χρειάζεται από 0-100 μόλις 10,3 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα είναι 220 km/h.
Ένα σημαντικό όμως θέμα που δεν πρέπει να αγνοήσουμε είναι οι εκπομπές CO2 . Το Opel Astra είναι εναρμονισμένο με τους ακόμη πιο αυστηρούς κανονισμούς Euro 6d και οι τιμές του είναι 99 γραμμάρια ( επίσημη μέτρηση 99-101 γραμμάρια CO2/χλμ. σε κύκλο NEDC). Το Opel Astra Hatchback έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,26 ενώ η προηγούμενη έκδοση έχει 0,29.
Οι αναρτήσεις του είναι ρυθμισμένες για να προσφέρουν άνεση στους επιβάτες. Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν ενοχλητικοί θόρυβοι και οι κραδασμοί από τον τρικύλινδρο κινητήρα είναι ελάχιστοι.
Στο δρόμο μας άρεσε το κράτημα του. Όταν ο οδηγός ξέρει να εκμεταλλευτεί το φάσμα των στροφών μπορεί να κρατάει από τις 2.000 στροφές «ζωντανό» το Astra που απευθύνεται στους μοντέρνους και απαιτητικούς οικογενειάρχες. Στους επαρχιακούς δρόμους μπορείς να κινηθείς γρήγορα χωρίς να παίρνει κλίσεις που τρομάζουν. Το Astra φοράει ζάντες 17 ιντσών και ελαστικά 225/45.
Τα φρένα του είναι αποτελεσματικά. Μπροστά και πίσω χρησιμοποιεί δίσκους. Το χειρόφρενο είναι ηλεκτρικό.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε cruise control με περιοριστή ταχύτητας, παρακολούθηση πίεσης ελαστικών (διατίθενται και στη βασική έκδοση Edition). Η Elegance έχει ακόμη σύστημα αναγνώρισης επικείμενης σύγκρουσης με λειτουργία περιορισμού σύγκρουσης χαμηλής ταχύτητας, ένδειξη απόστασης προπορευόμενου οχήματος, προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης και σύστημα επαναφοράς και διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας.
Η τιμή του Opel Astra ξεκινάει από 19.750 ευρώ (στην έκδοση Edition) και 21.550 ευρώ στην έκδοση Elegance.
Δοκιμή στο ανανεωμένο Opel Astra 1.2 με 145PS- Μικρές αλλά ουσιαστικές οι αλλαγές gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, ΑΛΛΑΓΕΣ