Από τον Πέρη Χαλάτση
Η Peugeot με το ολοκαίνουργιο 3008 έβαλε στην αγορά ένα ανατρεπτικό SUV που θα προτιμηθεί κυρίως από απαιτητικούς οικογενειάρχες.
Το δοκιμάσαμε τις ημέρες που χιόνιζε στην Αθήνα και έτσι είχαμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε πως λειτουργεί στην πράξη και όχι στα λόγια η πρόσφυση των τροχών μέσω των πέντε προγραμμάτων που έχει στο στάνταρ εξοπλισμό το νέο 3008.
Πριν πάμε όμως εκεί, ας δούμε λίγο το αυτοκίνητο το οποίο κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου στη Γαλλία, στο εργοστάσιο Sochaux. Τα μηχανικά σύνολα προέρχονται από τα εργοστάσια Trémery και Douvrin. Με δύο λόγια το 3008 έχει την ετικέτα γνησιότητας «Origine France Garantie». Το νέο PEUGEOT 3008 βασίζεται στην ευέλικτη πλατφόρμα EMP2 που διασφαλίζει μειωμένο απόβαρο έως 100 κιλά μειώνοντας έτσι την εκπομπή ρύπων αλλά και την κατανάλωση καυσίμου. Η αεροδυναμική σχεδίαση και οι βελτιστοποιημένες εξωτερικές διαστάσεις έφεραν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Ο συντελεστής αεροδυναμικής είναι CxA: 0,76 m2 . Το μήκος είναι 4,45 μέτρα ( 8 επιπλέον εκατοστά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά). Το μεγαλύτερο μεταξόνιο (+ 62 χλστ) φτάνει τα 2.675 χλστ. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερος χώρος για τους επιβάτες. Το πλάτος είναι 1,84 μέτρα και το ύψος έχει διατηρηθεί στα 1,62 μέτρα. Αυξημένος είναι και ο χώρος αποσκευών που φτάνει έως τα 1.482 dm3 VDA (1.670l) !
Επιβλητικό το 3008
Παρά τον όγκο του ,σε μαγνητίζει. Έχει το σωστό ντηζάιν, εξοπλισμένο με την καλύτερη τεχνογνωσία, το φούλ εξοπλισμό ενώ πάνω από όλα εγγυάται σ αυτό που ζητούν όλοι οι αυτοκινητιστές. Την ασφάλεια.
Πάνω από όλα είναι ευρύχωρο. Άνετα ταξιδεύουν και οι πέντε επιβάτες ενώ άπλετος είναι και ο χώρος των αποσκευών που φθάνει τα 520 λίτρα και τα 1.580 λίτρα όταν αναδιπλωθεί η πίσω σειρά καθισμάτων! Είναι πληθωρικό με το κάθετο εμπρός τμήμα, το μακρύ και οριζόντιο καπό , τις μεγάλες προστατευτικές επιφάνειες. Έχει μεγάλους τροχούς και αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (219mm) για εύκολα περάσματα σε δρόμους χωρίς άσφαλτο. Δηλαδή εξερευνήσεις σε χωματόδρομους. Παρά το γεγονός ότι έχει κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, δεν προβληματισθήκαμε στους χιονισμένους δρόμους της Αττικής γύρω από την Πεντέλη και το Διόνυσο.
Περάσαμε όταν φυσικά το επέτρεψε η Τροχαία αλλά ωστόσο τα ελαστικά M+S και το σύστημα με τα πέντε προγράμματα έκαναν σωστή δουλειά. Θέλαμε να δούμε στην πράξη πως λειτουργεί το «Grip Control 2ης γενιάς» που είναι στάνταρ για την ελληνική αγορά ,από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού (Active).
Στο δρόμο πατάει καλά. Ο οδηγός έχει πολύ καλή αίσθηση του τιμονιού ενώ άμεση είναι η ανταπόκριση του πεντάλ του γκαζιού.
Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει ένα χειριστήριο. Πάνω σ αυτό υπάρχουν οι ενδείξεις Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF. Το χιόνι και το γλιστερό οδόστρωμα στο Διόνυσο μας ήρθε «κουτί». Βέβαια είχαμε και τα χειμερινά ελαστικά 18’’ M+S (Mud & Snow) σε ζάντες αλουμινίου, και αυτό σε συνδυασμό με την επιλογή snow έκανε αισθητή τη διαφορά. Σίγουρα δεν είναι 4Χ4 και η χρήση του θέλει προσοχή αφού η ελεγχόμενη πρόσφυση έχει και όρια. Όπως και να έχει το σύστημα Grip Control βοηθάει το αυτοκίνητο να κινηθεί πιο εύκολα σε γλιστερούς δρόμους.
Κινητήρες
Το νέο 3008 «φοράει» κινητήρες βενζίνης αλλά και πετρελαίου. Οι κινητήρες πετρελαίου εφοδιάζονται με την τεχνολογία BlueHDi, με τις εκπομπές CO2 να διατηρούνται μεταξύ 103 και 124 γραμμάρια /χλμ. και ισχύ στους 100, 120 και 180 hp. Στα 1600 κ.εκ υπάρχουν τρείς κινητήρες στις εκδόσεις 1.6 BlueHDi και είναι 1.6 BlueHDi 100 S&S με 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ,1.6 BlueHDi 120 S&S με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και 1.6L BlueHDi 120 S&S με αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο (ΕΑΤ6). Υπάρχει ακόμη και η έκδοση 2.0L BlueHDi 180 S&S με αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο (ΕΑΤ6).
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν αυτό με τον κινητήρα πετρελαίου στα 1560 κ.εκ , που αποδίδει 120 ps . Το κιβώτιο είναι χειροκίνητο 6άρι, κιβώτιο, η ροπή του είναι 300 (Nm@rpm) , η επιτάχυνση από 0-100 είναι 11,2 δευτερόλεπτα και η μικτή κατανάλωση 4.3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 189 χιλιόμετρα. Η τιμή του 1.6 blue HDi στην έκδοση Allure Grip είναι 31.500 ευρώ. Οι τιμές ξεκινούν από τις 24.900 ευρώ και φθάνουν τις 44.500 ευρώ για την πιο ακριβή έκδοση 2.0 Blue HDi S@S EAT6 GT Grip.
Το Peugeot 3008 διαθέτει σύστημα Hill Assist Descent Control (HADC) που βοηθάει τον οδηγό να ελέγχει το αυτοκίνητο στις απότομες και δύσκολες πλαγιές. Η καινοτομία στο σύστημα είναι πως διατηρεί την ταχύτητα του αυτοκινήτου έως 3 χλμ./ώρα. Η λειτουργία αυτή επιλέγεται από έναν ειδικό διακόπτη που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.
Τα καθίσματα για οδηγό και συνοδηγό έχουν καλά στηρίγματα. Ο οδηγός βολεύεται εύκολα, βρίσκει το ιδανικό ύψος που θέλει να έχει το μικρό και πολύ όμορφο τιμόνι που έχει νέα στεφάνη. Το τιμόνι είναι ακόμη πιο κόμπακτ σε μέγεθος και έχει επανασχεδιασθεί διαθέτοντας δύο «κοφτά» πιασίματα για καλύτερη λαβή, για καλύτερη ορατότητα.
Ο οδηγός αφού δέσει τη ζώνη βάζει μπροστά τον κινητήρα. Δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσει το κλειδί του. Αρκεί να το έχει στην τσέπη του. Έτσι άλλωστε ξεκλειδώνουν και οι πόρτες. Πατάει το μπουτόν με την ένδειξη Start.
Αυτό που χάρηκα περισσότερο είναι ότι όλες τις ημέρες ή έβρεχε η χιόνιζε. Το αυτοκίνητο έχει τόσα βοηθήματα που η οδήγηση είναι εύκολη χάρη στις καινοτομίες που διαθέτει. Η μεγάλη οθόνη αφής 8” βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό παραπέμπει σε tablet. Ο υπερυψωμένος πίνακας οργάνων με την υψηλής ποιότητας γραφικών οθόνη 12,3” συγκεντρώνει όλες εκείνες τις πληροφορίες που επιλέγει να έχει μπροστά του ο οδηγός. ‘Όλα είναι τακτοποιημένα με τον καλύτερο τρόπο.
Στο νέο SUV PEUGEOT 3008 υπάρχουν ακόμη οι ενδείξεις «Boost», για δυναμική και σπορ οδήγηση και η «Relax» για πιο χαλαρές διαδρομές.
Συστήματα ελέγχου
Τα συστήματα ελέγχου είναι αμέτρητα για να βοηθούν τον οδηγό να μην κάνει λάθος. Το Peugeot 3008 έχει αυτόνομη πέδηση (Active Safety Brake) και προειδοποίηση αποφυγής σύγκρουσης (Distance Alert), σύστημα Ειδοποίησης Εκτροπής Λωρίδας (Active lane departure warning), σύστημα «επαγρύπνησης» οδηγού (Driver attention warning), αυτόματη ρύθμιση της δέσμης των προβολέων, αναγνώριση ορίων κυκλοφορίας και υπόδειξη ταχύτητας , προσαρμοζόμενο ρυθμιστή ταχύτητας (Active Cruise Control) με λειτουργία Stop (διαθέσιμος μόνο στις αυτόματες εκδόσεις εκτός από 1.2 PureTech 130 S&S EAT6). Υπάρχει ακόμη σύστημα ανίχνευσης νεκρού σημείου στους εξωτερικούς καθρέπτες μέχρι και το Vision Park (για περιμετρικό έλεγχο 360°) και το τελευταίας γενιάς σύστημα Park Assist.
Δοκιμή του νέου Peugeot 3008 στους χιονισμένους δρόμους της Αττικής
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto