Επανενεργοποίηση των πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής που υπάρχουν σε όλους τους δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, διαγραμμίσεις στις διαβάσεις και παρακολούθηση της κατάστασης στην οποία βρίσκονται, βιωματικές δράσεις για παιδιά και προβολή κοινωνικών μηνυμάτων μέσω των λεωφορείων του ΟΑΣΘ βρίσκονται στο επίκεντρο της δράσης κυκλοφοριακής αγωγής που ξεκινά το υφυπουργείο Μακεδονίας – Θράκης, σε συνεργασία με 37 φορείς.
Στο πλαίσιο σύσκεψης φορέων, ο αρμόδιος υφυπουργός Θεόδωρος Καράογλου, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, υπογράμμισε ότι υπάρχουν δράσεις που δεν θέλουν χρήματα αλλά ενέργεια, σημείωσε ότι το υφυπουργείο αναλαμβάνει τον συντονισμό όλων αυτών των προσπαθειών σε όλη τη Μακεδονία και τη Θράκη και δήλωσε βέβαιος ότι θα υπάρχει ανταπόκριση από όλους τους εμπλεκόμενους.
«Θα συγκροτηθούν ομάδες εργασίας για να δούμε πώς θα κλιμακωθούν οι δράσεις. Ο πολύ υψηλός μας στόχος είναι την εβδομάδα της αστικής κινητικότητας (16 με 22 Σεπτεμβρίου) να είμαστε η πρώτη πόλη στην Ευρώπη σε επίπεδο δράσεων για την αντιμετώπιση των οδικών ατυχημάτων», πρόσθεσε.
Τα οδικά δυστυχήματα σε ηλικίες 15 ως 29 ετών είναι η πρώτη αιτία θανάτου παγκοσμίως
Παρουσιάζοντας στατιστικά στοιχεία, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, ο κ. Καράογλου ανέφερε ότι σύμφωνα με τις πρόσφατες έρευνες της τροχαίας, «τα κυριότερα αίτια των τροχαίων δυστυχημάτων στην πατρίδα μας είναι η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η μη χρήση ζώνης ασφαλείας ή κράνους για τους δικυκλιστές, η χρήση κινητού τηλεφώνου εν ώρα οδήγησης και η παραβίαση της προτεραιότητας».
Τα οδικά δυστυχήματα σε ηλικίες 15 ως 29 ετών είναι επίσης η πρώτη αιτία θανάτου παγκοσμίως και συνολικά η 8η αιτία θανάτου στον κόσμο με πολύ μεγαλύτερο αριθμό θυμάτων από τις αιτίες που οφείλονται σε πόλεμο, ασθένειες ή χρήση ναρκωτικών.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής Άρης Ζωγράφος επισήμανε ότι η Ελλάδα δυστυχώς βρίσκεται «στις τελευταίες θέσεις της ΕΕ, με 63 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους το χρόνο και αυτό πρέπει να αλλάξει άρδην».
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Ζωγράφος, «αν και υπάρχει μια πολύ σοβαρή μείωση των ατυχημάτων των συμβάντων σε επίπεδο 25%, εντούτοις παραμένουμε στις τελευταίες θέσεις, τρεις πριν από το τέλος, σε σχέση με την οδική ασφάλεια».
Οι άξονες δράσης του προγράμματος «Ο δρόμος είναι δάσκαλος»
Αναφερόμενος στην παρουσίαση που έκανε ο ίδιος και στους άξονες δράσης του προγράμματος που ξεκινά, τόνισε: «Βάλαμε όλες αυτές τις δράσεις που έτσι κι αλλιώς γίνονται σε επίπεδο Θεσσαλονίκης σε τρεις άξονες: «Ιστορίες που λέει ο δρόμος» είτε με ζωγραφιές, είτε με θορύβους, είτε με μουσικές, «το παιδί ως υποκείμενο στην κοινωνία της κυκλοφορίας» για το πώς συμμετέχει το παιδί στο δρόμο και «βιώσιμη αστική κινητικότητα» σχετικά με τις ανάγκες σήμερα στην πόλη».
Οι τοποθετήσεις των φορέων
Από την πλευρά των φορέων που μετείχαν στη σύσκεψη, ο αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών Στάθης Αβραμίδης τόνισε ότι η πρωτοβουλία κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση και υπογράμμισε ότι «η εκπαίδευση των παιδιών θα πρέπει να γίνεται με τη σωστή τους ενημέρωση στα σχολεία και σε κατάλληλους χώρους».
Ο πρόεδρος της ΠΕΔ-ΚΜ Ιγνάτιος Καϊτεζίδης ανέφερε, από την πλευρά του, ότι τα πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής πρέπει να πάψουν να είναι αναψυκτήρια και να παρέχουν ουσιαστική πληροφόρηση και βιωματική εκπαίδευση στα μικρά παιδιά. Σημείωσε ότι θα μπορούσε να επαναληφθεί σε συνεργασία με τον ΟΑΣΘ δράση για την εκπαίδευση των μαθητών μέσα στα αστικά λεωφορεία και σε συνεργασία με το Ίδρυμα οδικής ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς βιωματική δράση για τις συνθήκες επικίνδυνης οδηγητικής συμπεριφοράς. Γνωστοποίησε, τέλος, ότι η ΠΕΔ-ΚΜ ξεκίνησε τη διανομή δεκάδων χιλιάδων DVD για τα παιδιά των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχετικά με την κυκλοφοριακή αγωγή.
Ο δήμαρχος Θερμαϊκού Γιώργος Τσαμασλής σχολίασε ότι «όλοι οι δήμαρχοι που έχουν πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής πρέπει να τα λειτουργήσουν και σε συνεννόηση με τη διεύθυνση εκπαίδευσης οι εκπαιδευτικές εκδρομές των γυμνασίων και λυκείων να γίνονται σε αυτά». Παράλληλα τόνισε ότι «οι δήμαρχοι και οι δημοτικές αρχές σε όλη την Ελλάδα πρέπει να δημιουργήσουν όλες εκείνες τις απαραίτητες υποδομές για την οδική ασφάλεια, όπως οι διαγραμμίσεις, οι φωτεινοί σηματοδρότες, η πεζοδρόμηση των πολεοδομικών ιστών κ.ά. ».
Τη διαβεβαίωση ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα παρέχει όλα τα μέσα για τις καμπάνιες που θα γίνουν έδωσε ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος του Δήμου για τη δημοτική αστυνομία, Δημήτρης Δαγκλής. Τη σημασία του βιώματος στην εκπαίδευση των παιδιών στην οδική ασφάλεια υπογράμμισε ο Αλέξανδρος Κόπτσης περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, ο οποίος τόνισε: «Πρέπει να γίνει βιωματικό αυτό το κομμάτι, να αποκτήσουμε διαφορετική κουλτούρα. Είχαμε συγκεκριμένες προτάσεις για να γίνεται πραγματικά μια μέρα τον χρόνο η Αριστοτέλους, όλη η πόλη ένα δρώμενο γιατί τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από το βίωμα και 250 χιλιάδες μαθητές συνεπάγεται 500 ή 700 χιλιάδες γονείς ή παππούδες που θα ενστερνιστούν αυτήν την άποψη». Στη διαχρονική συμμετοχή του ΟΑΣΘ σε τέτοιες δράσεις αναφέρθηκε ο Πρόεδρος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας, ο οποίος σχολίασε: «Κάθε χρόνο στην εβδομάδα αστικής κινητικότητας του Σεπτεμβρίου ο Οργανισμός συμμετέχει με μια σειρά δράσεων και ενεργειών και η πιο απλή που θα μπορούσα να αναφέρω είναι η «αθλοθέτηση» δωρεάν καρτών πολλαπλών διαδρομών για τους πολίτες».
ellada
Tags: Θεσσαλονίκη