Όταν η DS παρουσίασε το 4ο μοντέλο της γκάμας με τη νέα avant garde σχεδιαστική φιλοσοφία είπαμε ότι πρόκειται για ένα ιδιαίτερο μοντέλο που απευθύνεται σε ένα διαφορετικό και απαιτητικό αγοραστικό κοινό. Και δεν σας κρύβουμε ότι είναι ένας δυνατός αντίπαλος στα premium γερμανικά καταξιωμένα μοντέλα.
Πριν αναφερθώ στις εντυπώσεις μου από την τελευταία δοκιμή ενός ακόμη DS- θα σας κάνω μια μικρή παρένθεση- επειδή αρκετοί δεν έχουν καταλάβει τη διαφορά ανάμεσα στις δύο εταιρίες, την Citroen και την DS. Μέχρι τον Ιανουάριο του 2016 η DS ήταν αδελφή εταιρία της Citroen. Από το Φεβρουάριο 2016 και μετά η DS ανεξαρτητοποιήθηκε από την Citroen αλλά φυσικά ανήκει στον Όμιλο PSA. Είναι η premium μάρκα του ομίλου PSA.
Η εταιρία προσέχει ιδιαίτερα την ποιότητα των μοντέλων της και μέσα στα λίγα χρόνια παρουσία της στο χώρο της αυτοκίνησης έχει κάνει άλματα και έχει κατακτήσει το μερίδιο που της ανήκει. Είναι ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο για πελάτες που αναζητούν την καλύτερη δυνατή προσωπική έκφραση, ταυτόχρονα με την κορυφαία τεχνολογία. Για παράδειγμα πάρα πολλοί αγοραστές δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Οι Γάλλοι που έχουν παράδοση στην υψηλή ραπτική κερδίζουν τους πελάτες με απαιτήσεις. Για παράδειγμα τα καθίσματα των DS είναι από διαλεγμένα υλικά ραμμένα όπως ακριβώς τα ράβουν οι οίκοι υψηλής ραπτικής και διακρίνονται για το ράψιμό τους.
Όμως καλύτερα να δούμε ποιο είναι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας που εκτός των άλλων, μας εντυπωσίασε με τη χαμηλή του κατανάλωση. Στην ελληνική αγορά μπορείτε να βρείτε τρεις εκδόσεις DS. Είναι η DS 4, η DS 4 CROSS και η DS 4 PERFORMANCE LINE
Διαλέξαμε την έκδοση DS 4 CROSS Prestige με τον κινητήρα 1.5 BHDI που αποδίδει 130 ίππους, με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Η έκδοση του αυτοκινήτου δοκιμής (RI Prestige- Copper Gold/Pebble) ήταν η ιδανική για να βγούμε λίγο έξω από τις συνήθειες μας. Και το λέμε αυτό γιατί το DS 4 CROSS περιλαμβάνει στο βασικό του εξοπλισμό το Advanced Traction Control – έχει προγράμματα για κίνηση σε έδαφος με άμμο, χιόνι και λάσπη- και το προηγμένο σύστημα Hill Assist Descent Control.
Είναι στημένο πάνω στην εξελιγμένη πλατφόρμα EMP2 ( αρθρωτή πλατφόρμα που επιτρέπει τη χρήση διαφορετικών κινητήρων) που προσέφερε σε μηχανικούς και σχεδιαστές να κινηθούν πιο ελεύθερα στις ιδέες τους.
Το αυτοκίνητο είναι άνετο ακόμη και για μια πενταμελή οικογένεια. Οι διαστάσεις του είναι 4.400 χλστ (μήκος), 1.866 χλστ. (πλάτος) και 1.470 χλστ ( ύψος). Το μεταξόνιό του 2.675 χλστ ενώ η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος βρίσκεται στα 189 χλστ.
Πήραμε το DS 4 Cross για να κάνουμε μια μεγάλη «βόλτα» 1500 χιλιομέτρων που περιλάμβανε όλα τα είδη δρόμων. Βολευτήκαμε στο τύπου μπάκετ κάθισμα με τα πολύ καλά πλευρικά στηρίγματα (μπορείτε να κάνετε 10 διαφορετικές ρυθμίσεις). Μελετήσαμε όλα τα στοιχεία που έχει το τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι που ρυθμίζεται τόσο στο ύψος όσο και στο βάθος και πατήσαμε το κουμπί για να ξεκινήσει ο κινητήρας.
Το νέο DS 4 είναι εξοπλισμένο με την τεχνολογία DS EXTENDED HEAD-UP DISPLAY , η οποία είναι μοναδική στην κατηγορία αποτελώντας το πρώτο βήμα προς την χρήση επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality) στο παρμπρίζ. Με το σύστημα αυτό ο οδηγός έχει όλη την πληροφόρηση που χρειάζεται μπροστά του. Και δεν χρειάζεται να «κλέβει» ματιές προς τον πίνακα οργάνων που βρίσκεται στην οθόνη μπροστά από το τιμόνι.
Αυτή η τεχνολογία χρησιμοποιείται στα μαχητικά αεροσκάφη για να παρέχει απρόσκοπτη ορατότητα σε όλες τις περιστάσεις. Προβάλλει όλες τις πληροφορίες οδήγησης στο παρμπρίζ, στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Χάρη στην υψηλή ανάλυσή της, το ευρύ μέγεθος προβολής 21 ιντσών και το χωροταξικό (3D) εφέ, δίνει μια πιο ρεαλιστική εικόνα των πληροφοριών για μια μοναδική οδηγική εμπειρία.
Ωστόσο αν κάποιος οδηγός δεν θέλει να βλέπει μπροστά του αυτές τις πληροφορίες μπορεί να απενεργοποιήσει το EXTENDED HEAD-UP DISPLAY και να ενημερώνεται από τον πίνακα οργάνων που είναι ψηφιακός με οθόνη 7 ιντσών. Στη μέση της κονσόλας υπάρχει και η κεντρική οθόνη αφής είναι 10 ιντσών με λειτουργία Mirror Screen (Android Auto και Apple CarPlay).
Ξεκινήσαμε από την Αθήνα με καλό καιρό. Πρώτος σταθμός η Ευρυτανία. Κρατώντας μια σταθερή ταχύτητα -κάπου κοντά στα όρια που δίνουν οι πινακίδες στην εθνική οδό- κάναμε ένα ξεκούραστο και αθόρυβο ταξίδι. Η επισήμανση της λέξης «αθόρυβο» είναι γιατί αρκετοί οδηγοί έχουν μείνει στην προϊστορία. Και εξακολουθούν να πιστεύουν ότι οι κινητήρες πετρελαίου κάνουν θόρυβο. Η τεχνολογία άλλαξε και οι κινητήρες με την ένδειξη «DI» είναι αθόρυβοι. Το DS 4 CROSS είναι ιδανικό αυτοκίνητο για να κάνεις ξεκούραστα ταξίδια αλλά και να κινηθείς σε περιοχές με χωματόδρομους.
Το DS 4 Cross , που συνδυάζει τη χαρισματική εξωτερική σχεδίαση, την κομψότητα και την πολυτέλεια του εσωτερικού, με ένα ιδιαίτερα καινοτόμο τεχνολογικό υπόβαθρο, δεν περνάει απαρατήρητο.
Το DS 4 CROSS, διαθέτει στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα ειδική προστατευτική επιφάνεια σε μαύρο ματ χρώμα. Τα γυαλιστερά μαύρα μέρη στο επάνω τμήμα και στα πλαϊνά, η γυαλιστερή μαύρη μάσκα, οι ξεχωριστές ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών και οι μπάρες οροφής το κάνουν να ξεχωρίζει. Δικαιολογημένες οι ερωτήσεις τους.
Ο κινητήρας ( προδιαγραφών εκπομπών ρύπων) είναι Euro 6.4. Η ισχύς του 1.5 BHDI είναι 130/3750 σ.α.λ, η ροπή 230/ 1750 σ.α.λ και η τελική ταχύτητα 203 χιλιόμετρα. Το DS 4 Cross χρειάζεται 12.2’’ για να φτάσει από στάση τα 100 χιλιόμετρα. Για την κατανάλωση θα τα πούμε στο τέλος. Οι εκπομπές ρύπων είναι 138-140 και τέλος η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι 52 λίτρα και η χωρητικότητα ADBlue 15 λ.
Το ταξίδι είναι ευχάριστο. Το DS 4 Cross «πατάει» πολύ καλά στο δρόμο. Τα ελαστικά είναι της Michelin (Cross Climate) 205/55 R19 με πολύ καλή πρόσφυση και στο βρεγμένο οδόστρωμα. Οι αναρτήσεις του αυτοκινήτου άριστες. Τα φρένα είναι αεριζόμενοι δίσκοι μπροστά και δίσκοι πίσω.
Το DS 4 διαθέτει ένα καινοτόμο σύστημα κλιματισμού, το DS AIR, με πολύ συμπαγείς διαστάσεις και αόρατους κεντρικούς αεραγωγούς. Η ροή του αέρα διαχωρίζεται από έναν κρυφό κώνο και κατευθύνεται τέλεια προς όλες τις κατευθύνσεις. Όλο το σύστημα λειτουργεί σαν κλασικός κλιματισμός με βέλτιστη απόδοση.
Μην ψάχνετε για λεβιέ ταχυτήτων. Δεν θα τον βρείτε. Ένας μικρός διακόπτης κάνει τα πάντα εύκολα. Όπως εύκολα είναι κάθε τι που υπάρχει στο DS 4 Cross. Από τα χειριστήρια μέχρι τους διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα.
Στο εσωτερικό οι χώροι είναι μεγάλοι και κανένας από τους πίσω επιβάτες δεν θα παραπονεθεί ότι στριμώχτηκε. Ικανοποιητικός είναι και ο χώρος στο πόρτμπαγκάζ όπου φθάνει τα 430 λίτρα.
Η πίσω πόρτα για τις αποσκευές είναι ηλεκτρική, με σύστημα ανέπαφου ανοίγματος.
Οδηγικά δεν θα σας κουράσω. Είναι περιττή κάθε παρατήρηση. Στις μεγάλες ταχύτητες το τιμόνι βαραίνει λίγο για μεγαλύτερη ευστάθεια ενώ στην πόλη γίνεται πιο ελαφρύ για να κάνει ο οδηγός πιο εύκολα τις μανούβρες στο παρκάρισμα.
Το DS 4 Cross κινείται και στο χώμα ιδιαίτερα καλά. Οι λακκούβες δεν γίνονται ιδιαίτερα αισθητές. Η ανάρτηση -ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος πίσω- σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς βοηθάνε στην ποιότητα κύλισης. Οι αναρτήσεις είναι σωστά ρυθμισμένες και στις στροφές το αυτοκίνητο δεν παίρνει κλίσεις.
Το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων θεωρώ ότι είναι από τα καλύτερα της αγοράς. Ο οδηγός ανάλογα με το δρόμο που κινείται μπορεί να επιλέξει ένα από τα τρία προγράμματα ( Eco, Normal, Sport).
Ας πάμε και στο θέμα κατανάλωση. Το άφησα τελευταίο. Γιατί πραγματικά με εντυπωσίασε η μικρή κατανάλωση του DS 4 Cross που έχει όταν ταξιδεύεις στην εθνική οδό χωρίς κίνηση με την επιλογή ECO.
Το εργοστάσιο δίνει κατανάλωση 5.3 λίτρα τα 100 χιλιόμετρα. Συνήθως έχουμε μεγάλες διαφορές ανάμεσα στις δικές μας μετρήσεις με τις εργοστασιακές. Αυτή τη φορά πετύχαμε με σταθερή ταχύτητα 130 χλμ στην εθνική οδό να πλησιάσουμε τα εργοστασιακά νούμερα. Ο «δικός» μας μετρητής «έγραψε» 5.5 λίτρα. Σε κάποιους θα φανεί απίθανο. Όμως αυτή είναι η πραγματικότητα. Φυσικά μπορεί να γράψει και 7 λίτρα αν ο οδηγός κινείται με το γκάζι στο πάτωμα. Ρωτήσαμε τους μηχανικούς της DS και μας είπαν ότι από τη μια ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι ιδιαίτερα οικονομικός και από την άλλη έχει άριστη συνεργασία με το κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων που βοηθάει πάρα πολύ στη μείωση της κατανάλωσης.
Το βράδυ η κίνηση δεν προβληματίζει τον οδηγό. Τα φώτα Led κάνουν τη νύκτα ημέρα. Να προσθέσω ότι το DS ξεχωρίζει με το σύστημα DS NIGHT VISION. Το σύστημα βελτιώνει την ορατότητα και μειώνει τους κινδύνους της νυχτερινής οδήγησης. Μια κάμερα υπέρυθρης ακτινοβολίας, που βρίσκεται στη μάσκα, εντοπίζει πεζούς και ζώα σε απόσταση έως 150 μέτρα μπροστά από το αυτοκίνητο, τη νύχτα και σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας.
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο με τον κινητήρα πετρελαίου είναι από τα καλύτερα της αγοράς. Είναι άνετο, ξεκούραστο και ασφαλές. Διακρίνεται για την αθόρυβη κύλιση που έχει αλλά και για τον πλούσιο εξοπλισμό του.
Τιμές
Η εισαγωγική τιμή του DS 4 είναι 34.950€. Πολύ καλή σε σχέση με την ποιότητα του αυτοκινήτου. Το DS 4 Cross με κινητήρα βενζίνης έχει τιμή εκκίνησης 39.800€ ενώ λίγο πιο ακριβό είναι το DS 4 Cross με κινητήρα πετρελαίου. Η τιμή εκκίνησης είναι 42.400€ ενώ η έκδοση που οδηγήσαμε έχει 46.000€. Θεωρώ ότι αυτή η έκδοση θα προτιμηθεί για αυτούς που ξέρουν. Είναι φορτωμένη με ότι καλύτερο υπάρχει στην αγορά από πλευράς βοηθημάτων και αξεσουάρ.
Περ Χαλ
DS 4 Cross 1.5 BHDI: Ένα αυτοκίνητο για απαιτητικούς οικογενειάρχες με εξαιρετικά χαμηλές καταναλώσεις gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, αυτοκινητο