Την κορύφωση των sphere σηματοδοτεί τέταρτο μοντέλο μίας πολύ ενδιαφέρουσας σειράς από concept μοντέλα της Audi. Η μάρκα με τους τέσσερις κύκλους μετά το skysphere roadster που παρουσιάστηκε το 2021, αλλά και τα grandsphere και urbansphere που έλαμψαν τον Απρίλιο του 2022, εντυπωσιάζει με το πολυτελές κουπέ, ένα τετράθυρο crossover coupé με εκπληκτικά ευέλικτη σχεδίαση αμαξώματος κάνει τώρα το ντεμπούτο του.
Με μήκος στα 4,98 μέτρα, το εξαιρετικά κομψό concept είναι κάτι περισσότερο από ένα κορυφαίο luxury sports car, αφού διαθέτει εντυπωσιακή απόσταση από το έδαφος και μεγάλες ζάντες 22 ιντσών που αναδεικνύουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες. Ταυτόχρονα, με το πάτημα ενός διακόπτη το sportback πίσω μέρος του activesphere μπορεί να μετατραπεί σε ένα pickup με active-back χώρο φόρτωσης – ιδανικό για τη μεταφορά εξοπλισμού αναψυχής, όπως ηλεκτρικά ποδήλατα ή εξοπλισμό για καλοκαιρινά και χειμερινά χόμπι.
Συνδυάζοντας αντικρουόμενες παραμέτρους σε μία τέλεια σύνθεση, το Audi activesphere αναδεικνύεται ως ένα ευέλικτο crossover, με σύστημα κίνησης και ανάρτηση που το καθιστούν εξίσου προικισμένο τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Το τιμόνι και τα πεντάλ επιτρέπουν στον οδηγό να ελέγχει ενεργά το αυτοκίνητο, ενώ παράλληλα υπάρχει προηγμένου επίπεδου αυτόνομη οδήγηση για πιο χαλαρές διαδρομές. Ως ένα τόσο κομψό και δυναμικό κουπέ, διαθέτει κλασικές αναλογίες και γραμμές, αλλά μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, μπορεί να μετατραπεί σε ένα pickup για τη μεταφορά σπορ εξοπλισμού καθώς υπάρχει αρκετός χώρος ακόμη και για δύο ηλεκτρικά ποδήλατα.
Το concept σχεδιάστηκε στο Audi Design Studio στο Μαλιμπού των ΗΠΑ, σε απόσταση αναπνοής από τον Pacific Coast Highway, τον θρυλικό παραλιακό αυτοκινητόδρομο. Με τεχνολογία προηγμένης ηλεκτροκίνησης και ιδιαίτερα ταχεία φόρτιση χάρη στη μεταβλητή πλατφόρμα PPE της Audi, το activesphere εντάσσεται στην οικογένεια των concept μοντέλων. Η αυτονομία ξεπερνά τα 600 χιλιόμετρα, ενώ εκπλήσσουν οι εξαιρετικά σύντομοι χρόνοι φόρτισης χάρη στην τεχνολογία 800 Volt.
Το καινοτόμο Audi Dimension συνδυάζει τον φυσικό με τον εικονικό κόσμο (δηλαδή, κάτι σαν μία μικτή πραγματικότητα) προβάλλοντας ψηφιακό περιεχόμενο στα οπτικά πεδία των επιβαινόντων σε πραγματικό χρόνο. Τα high-tech ακουστικά προσφέρουν μια εικόνα του πραγματικού περιβάλλοντος και της διαδρομής, ενώ ταυτόχρονα εμφανίζουν περιεχόμενο 3D και διαδραστικά στοιχεία – τα οποία είναι ανεξάρτητα διαμορφώσιμα για οδηγούς και επιβάτες.
Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να εμφανιστούν όλες οι χρήσιμες πληροφορίες για τον οδηγό, όπως η κατάσταση οδήγησης και η πλοήγηση. Ταυτόχρονα, οι χρήστες των ακουστικών μπορούν να δουν τις περιοχές ελέγχου και άλλες εικονικές απεικονίσεις σε ένα εύτακτο, μινιμαλιστικό σχέδιο. Η μικτή πραγματικότητα δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να αλληλοεπιδρούν ακριβώς με αυτές τις πραγματικές, αλλά κρυφές από το μάτι και ευαίσθητες στην αφή ζώνες, καθώς τα ακουστικά απεικόνισης εμφανίζουν και εκτελούν λειτουργίες αντιδρώντας σε πραγματικό χρόνο κάθε φορά που οι χρήστες τις αγγίζουν.
Εξωτερικός σχεδιασμός — Στιβαρό στιλ
Οι διαστάσεις του -4,98 μέτρα σε μήκος, 2,07 μέτρα σε πλάτος και 1,60 μέτρα σε ύψος- φέρνουν το Audi activesphere στα υψηλότερα επίπεδα της premium κατηγορίας. Χαρακτηριστικό ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι το μεγάλο μεταξόνιο των 2,97 μέτρων, διασφαλίζοντας μέγιστο χώρο για τα πόδια των επιβατών. Οι εμπρός και πίσω πρόβολοι είναι αντίστοιχα κοντοί για μια πολύ πιο συμπαγή και δυναμική εμφάνιση.
Οι μεγάλοι τροχοί 22 ιντσών και η εντυπωσιακή απόσταση από το έδαφος, η χαρακτηριστική επίπεδη καμπίνα και το δυναμικό τόξο της οροφής προσδίδουν στο concept αναλογίες που παραπέμπουν ξεκάθαρα σε ένα σπορ αυτοκίνητο. Τα ελαστικά 285/55 είναι ικανά για όλους τους τύπους εδάφους και το μεγάλο τους πέλμα τους ενισχύει το ταπεραμέντο του activesphere για χρήση εκτός δρόμου. Οι τροχοί διαθέτουν μεταβλητά τμήματα: για χρήση εκτός δρόμου, ανοίγουν για βέλτιστο αερισμό, ενώ στην άσφαλτο κλείνουν για βέλτιστη αεροδυναμική. Οι κομψοί εικονικοί εξωτερικοί καθρέφτες στις δύο μπροστινές πόρτες έχουν επίσης σχεδιαστεί ειδικά για να ελαχιστοποιούν τον συντελεστή οπισθέλκουσας.
Οι γυάλινες επιφάνειες αποτελούν σημαντικό στοιχείο του αμαξώματος του concept. Το μπροστινό μέρος του activesphere ξεχωρίζει από την εμβληματική Singleframe μάσκα της μάρκας, που εν μέρει είναι διάφανη για να προσφέρει στους επιβάτες ανεμπόδιστη θέα μέσα από το μεγάλο frunk (το μπροστινό αποθηκευτικό χώρο).
Γυάλινες επιφάνειες υπάρχουν και στα χαμηλά πλαϊνά στις πόρτες, οι οποίες δίνουν την εντύπωση πως απαλλοτριώνουν τα όρια μεταξύ του φυσικού και του εσωτερικού κόσμου όταν το activesphere βρίσκεται σε λειτουργία εκτός δρόμου.
Η απόσταση του activesphere από το έδαφος είναι μεταβλητή. Κάτι ιδανικό για χρήση εκτός δρόμου, αφού μπορεί να αυξηθεί κατά 40 χιλιοστά από το στάνταρ ύψος των 208 χιλιοστών ή να μειωθεί κατά την ίδια τιμή στην οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο. Κάτι που ωφελεί τόσο το κέντρο βάρους όσο και την αεροδυναμική στην γρήγορη οδήγηση. Η γωνία προσέγγισης του Audi activesphere για τις εκτός δρόμου διαδρομές είναι στις 18,9 μοίρες για τη γωνία προσέγγισης και στις 28,1 μοίρες για την διαφυγής.
Η μεταβλητή απόσταση από το έδαφος παραπέμπει στην γκάμα μοντέλων της Audi που έχει ένα ενθουσιώδες κοινό, πιστό στα allroad μοντέλα γι αυτό η Audi την αποκαλεί «active Sportback» ώστε να υπάρξει και μία διαφοροποίηση από το allroad.
Μια άλλη νέα διαφοροποίηση από το allroad, αφορά στο ότι το activesphere concept διαθέτει σκούρα, γυαλιστερά Arctic Teal φινιρίσματα, μπροστά και πίσω, καθώς και στα πλαϊνά κάτω από τις πόρτες και τις ματ επιφάνειες που δημιουργούν μία οπτική αντιπαράθεση στο δάπεδο και την καμπίνα.
Όπως και στο πρωτότυπο grandsphere της Audi, έτσι και οι πόρτες του activesphere είναι προσαρτημένες στις κολόνες A- και C μπροστά και πίσω και ανοίγουν σε αντίθετες κατευθύνσεις. Δεν υπάρχει ούτε εδώ μεσαία κολόνα, κάτι που σημαίνει ότι ολόκληρος ο εσωτερικός χώρος διανοίγεται διάπλατα στους επιβάτες.
Δεξιά και αριστερά της Singleframe εμπρόσθιας μάσκας, οι στενοί προβολείς μοιάζουν σαν ένα δυναμικό βλέμμα και απηχούν το λογότυπο της μάρκας με τους τέσσερις δακτυλίους μεγεθύνοντας και απομονώνοντας τη διασταύρωση δύο δαχτυλιδιών για να σχηματίσουν μια νέα ψηφιακή φωτεινή υπογραφή που η Audi εισήγαγε για πρώτη φορά στο grandsphere: το the Audi eye.
Sportback και active back — μεταβλητή αρχιτεκτονική στο πίσω μέρος
Ο ορισμός του activesphere της Audi είναι μια διασταύρωση ορίων που διαμορφώνει την βασική έννοια της μεταμόρφωσης. Ειδικότερα, το πίσω τμήμα αντικατοπτρίζει τον δυναμικό δραστήριο τρόπο ζωής των οδηγών που θα το επιθυμούσαν και καθιστά δυνατή τη μεταφορά ακόμη και του πιο ογκώδους σπορ εξοπλισμού, χωρίς να θυσιάζεται η κομψότητα και ο Sportback χαρακτήρας.
Όταν το απαιτούν οι συνθήκες, τα διάφανα πίσω παράθυρα είναι σχεδόν ίδια σε διαπερατότητα με την οροφή του activesphere. Ταυτόχρονα, το κάτω, κάθετο τμήμα του πίσω μέρους αναδιπλώνεται οριζόντια ώστε να δημιουργηθεί ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης που ονομάζεται active back και διαθέτει βραχίονες π.χ. για την τοποθέτηση ηλεκτρικών ποδήλατων.
Μια σχάρα για σκι είναι ενσωματωμένη στο κέντρο της οροφής και είναι σε τόσο διακριτική θέση που πρακτικά την καθιστά αόρατη και εκτείνεται μόνο όταν απαιτείται, έτσι ώστε τα σκι να μπορούν να προσδεθούν και να μεταφερθούν με ασφάλεια.
Προτεραιότητα στο εσωτερικό – με επίκεντρο τον άνθρωπο
Το μοτίβο «Sphere» θέτει τον τόνο: το κοινό στοιχείο της ονομασίας του Audi skysphere, του grandsphere, του urbansphere και τώρα και του activesphere, παραπέμπει στο εσωτερικό. Τα kilowatts, τα km/h ή η πλευρική επιτάχυνση δεν βρίσκονται πλέον στην προτεραιότητα των προδιαγραφών σχεδιασμού για αυτή τη νέα γενιά αυτοκινήτων. Αντίθετα, το σημείο αναφοράς είναι το εσωτερικό, κατά μία έννοια η σφαίρα διαβίωσης και εμπειρίας των επιβαινόντων. Με βάσει αυτό το μοτίβο, η ίδια η διαδικασία σχεδιασμού αλλάζει και εστιάζει στο σχεδιασμό του εσωτερικού.
Λειτουργικό και μινιμαλιστικό – το εσωτερικό
Η επιτομή της σαφήνειας και της ευταξίας – αυτή είναι η πρώτη εντύπωση για τους επιβάτες όταν βρεθούν στο εσωτερικό του activesphere και αφότου έχουν ανοίξει διάπλατα και αντίθετα οι πόρτες του. Οι ζώνες στο εσωτερικό διαθέτουν οριζόντια χρώματα αντίθεσης όταν το κυρίαρχο κεντρικό στοιχείο είναι οι επιφάνειες καθισμάτων, η πόρτα και η μπροστινή επένδυση σε ζεστό κόκκινο λάβας. Οι οποίες έρχονται σε αντίθεση με το σκοτεινό εξωτερικό ακόμα και όταν κοιτάζει κανείς μέσα από τα πλευρικά παράθυρα. Τα τέσσερα ανεξάρτητα καθίσματα μοιάζουν σα να αιωρούνται ως προεκτάσεις της ψηλής κεντρικής κονσόλας. Οι σχεδιαστές οραματίστηκαν τις επιφάνειες των καθισμάτων, της πλάτης και των προσκέφαλων, ως τρία ξεχωριστά στοιχεία.
Όταν το Audi activesphere concept κινείται στο αυτόνομο πρόγραμμα οδήγησης, το ταμπλό, το τιμόνι και τα πεντάλ εξαφανίζονται από το οπτικό πεδίο των επιβατών και προσφέρεται ένα καθαρό οπτικό πεδίο με ανεμπόδιστη θέα προς το δρόμο. Εάν ο οδηγός θέλει να αναλάβει δράση και να πιάσει το τιμόνι, τότε το ταμπλό, μαζί με το τιμόνι αναδιπλώνεται από τη χωνευτή του θέση κάτω από το παρμπρίζ – κάθε οδηγός μπορεί να ρυθμίσει ιδανικά την εργονομική θέση που θέλει. Τα χειριστήρια MMI στις πόρτες είναι αφής και πάντα προσβάσιμα, για πλήρη έλεγχο των παραθύρων και των ρυθμίσεων των καθισμάτων. Η αρχιτεκτονική και η αίσθηση του χώρου στο Audi activesphere καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από την μακριά κεντρική κονσόλα.
Audi Dimension – διασχίζοντας νέους κόσμους
Η υπέρβαση των ορίων είναι η δύναμη του activesphere της Audi – και αυτό ισχύει και για τη διεπαφή μεταξύ του αυτοκινήτου, του χρήστη και του περιβάλλοντος. Για πρώτη φορά, το νέο σύστημα συνδυάζει τη φυσική πραγματικότητα και την ψηφιακή σφαίρα για να δημιουργήσει έναν νέο κόσμο: την Audi Dimension. Το κεντρικό στοιχείο του νέου συστήματος είναι τα καινοτόμα ακουστικά μεικτής πραγματικότητας – διαθέσιμα ξεχωριστά για τον οδηγό και τον κάθε επιβάτη. Οι χρήστες έχουν πρόσβαση σε ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό οικοσύστημα την στιγμή που βρίσκονται στο Audi activesphere.
Αρχικά, τα γυαλιά VR περιορίζονταν στην απεικόνιση μιας εικονικής πραγματικότητας χωρίς στοιχεία πραγματικού κόσμου. Ωστόσο, η τεχνολογία εξελίχθηκε προς την επαυξημένη πραγματικότητα, όπου ο πραγματικός κόσμος εμπλουτίζεται με εικονικό περιεχόμενο. Η μικτή πραγματικότητα είναι πλέον σε θέση να απεικονίσει εικονικό περιεχόμενο στον πραγματικό κόσμο και στις τρεις διαστάσεις. Δεν υπάρχει αμφιβολία για αυτό: στο μέλλον, η μεικτή πραγματικότητα θα μεταφέρει τις δυνατότητες των head-up AR οθονών σε ένα εντελώς νέο επίπεδο όσον αφορά την ευελιξία, την ακρίβεια και το προβαλλόμενο περιεχόμενο.
Το activesphere της Audi είναι το πρώτο που χρησιμοποιεί μια πρωτοποριακή εκδοχή αυτής της τεχνολογίας, η οποία με τη σειρά της προσθέτει τη διάσταση της αλληλεπίδρασης στη διάσταση των υπερκείμενων πραγματικών και ψηφιακών κόσμων. Με πρωτοφανή οπτική ακρίβεια, υψηλότερη ανάλυση και εξαιρετική αντίθεση, το καινοτόμο σύστημα φέρνει τις επιφάνειες ελέγχου και τις οθόνες στο οπτικό πεδίο του χρήστη και ενώ βρίσκεται πίσω από το τιμόνι.
Στη συνέχεια μπορεί με χειρονομίες να ελέγξει τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, ενώ η διεπαφή χρήστη (η εικονική οθόνη στα ακουστικά) αντιδρά σε αλλαγές σε πραγματικό χρόνο, όπως ένα συμβατικό όργανο. Ένα ιδιαίτερα φιλικό προς το χρήστη χαρακτηριστικό, ο εικονικός έλεγχος προσφέρεται στον χρήστη, έτσι ώστε να μπορεί να αλληλεπιδρά άνετα με τη διεπαφή, ανεξάρτητα από την καθιστή θέση.
Ακόμη και έτσι οι δυνατότητες αυτής της τεχνολογίας σε καμία περίπτωση δεν εξαντλούνται. Στο πρόγραμμα εκτός δρόμου, για παράδειγμα, μπορούν να προβληθούν 3D εικονογραφήματα υψηλής ανάλυσης από το πραγματικό τοπίο και να εμφανιστούν πληροφορίες σχετικά με την πλοήγηση και τον προορισμό. Οι πληροφορίες για την οδική ασφάλεια, δηλαδή ειδοποιήσεις για κυκλοφοριακή συμφόρηση ή ολισθηρούς δρόμους, μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν και σε αυτή την περίπτωση.
Ταυτόχρονα, οι χρήστες μπορούν να ελέγχουν πλήρως το κλιματισμό, καθώς και να περιηγούνται στο μενού του ηχοσυστήματος με τις μουσικές επιλογές, το οποίο κάθε επιβάτης μπορεί να χρησιμοποιήσει ξεχωριστά. Επειδή τα ακουστικά έχουν σχεδιαστεί με ακρίβεια για να ταιριάζουν με τη γεωμετρία του εσωτερικού του activesphere, μπορούν ακόμη και να προβάλλουν εικονικές κάρτες ευρετηρίου στην κεντρική κονσόλα για να απεικονίσουν την πρόσβαση σε περιεχόμενο ιστού. Δεδομένου ότι οι αισθητήρες των ακουστικών μεικτής πραγματικότητας υπολογίζουν κάθε τι το εσωτερικό με ακρίβεια χιλιοστού, το εικονικό περιεχόμενο μπορεί να είναι σύμφωνα με τις προσωπικές απαιτήσεις και ακόμη και να χρησιμοποιηθεί για ατομική αλληλεπίδραση.
Οι πληροφορίες σχετικά με το ίδιο το αυτοκίνητο, την αυτονομία της μπαταρίας και τους πλησιέστερους σταθμούς φόρτισης είναι επίσης προσβάσιμες εντός και εκτός του οχήματος. Και όταν απαιτείται, υπάρχουν εκ των προτέρων προειδοποιήσεις όπως για τη χαμηλή πίεση των ελαστικών καθώς και την υπηρεσία πρόγνωσης καιρού ως κριτήριο για την επιλογή μιας διαδρομής.
PPE – προσαρμοσμένη τεχνολογία κίνησης
Λόγω των διαστάσεων και των επιπέδων απόδοσής του, το πρωτότυπο activesphere είναι ιδανικό για τη χρήση της πιο προηγμένης πλατφόρμας για ηλεκτρικά συστήματα πρόωσης: της Premium Platform Electric ή PPE. Όπως και τα σχετικά πρωτότυπα Audi grandsphere και Audi urbansphere, το activesphere βασίζεται σε αυτό το μεταβλητό σύνολο μαζικής παραγωγής. Εξελίσσεται από την Audi μαζί με την Porsche AG – τα νέας γενιάς αυτοκίνητα παραγωγής της Audi που βασίζονται στην PPE θα παρουσιαστούν, το ένα μετά το άλλο, πριν από το τέλος του 2023. Τα μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα PPE έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για ηλεκτρικά συστήματα κίνησης με μπαταρία και ως εκ τούτου μπορούν να επωφεληθούν πλήρως από όλα τα οφέλη αυτής της τεχνολογίας.
Η PPE είναι η πρώτη πλατφόρμα που σχεδιάστηκε για να φιλοξενήσει μια άνευ προηγουμένου γκάμα μοντέλων μεγάλου όγκου — συμπεριλαμβανομένων SUV και CUV με μεγάλη απόσταση από το έδαφος, καθώς και μοντέλων με χαμηλότερο σχήμα, όπως η γκάμα του Audi A6, της οποίας οι εξωτερικές διαστάσεις και το μεταξόνιο είναι σχεδόν πανομοιότυπα με το πρωτότυπο Audi activesphere. Το βασικό στοιχείο της μελλοντικής γκάμας με πλατφόρμα PPE είναι μια συστοιχία μπαταρίας μεταξύ των αξόνων. Στο πρωτότυπο Audi activesphere διαθέτει περίπου 100 kWh. Η χρήση ολόκληρου του πλάτους του αυτοκινήτου μεταξύ των αξόνων καθιστά δυνατή την επίτευξη μιας σχετικά επίπεδης διάταξης για την μπαταρία. Οι ηλεκτροκινητήρες στον εμπρός και πίσω άξονα του τετρακίνητου Audi activesphere αποδίδουν συνδυαστικά 325 kW και 720 Nm ροπής. Οι εμπρός και πίσω τροχοί έχουν ανάρτηση πέντε συνδέσμων και αερανάρτηση Audi με προσαρμοζόμενα αμορτισέρ.
Ταχεία φόρτιση με 800 V
Η καρδιά για όλα τα μελλοντικά μοντέλα με πλατφόρμα PPE αφορά στη τεχνολογία φόρτισης 800 Volt. H οποία διασφαλίζει ότι η μπαταρία, όπως αυτή του Audi e-tron GT quattro, μπορεί να φορτιστεί σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα σε σταθμούς ταχείας φόρτισης με ισχύ έως 270 kW. Αυτή η επαναστατική τεχνολογία θα εισέλθει για πρώτη φορά στις μεσαίες και πολυτελείς κατηγορίες μεγάλου όγκου μέσω της πλατφόρμας PPE.
Η πλατφόρμα PPE επιτρέπει χρόνους φόρτισης που πλησιάζουν μια στάση ανεφοδιασμού ανάλογα με εκείνη ενός συμβατικού αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Μόλις 10 λεπτά είναι αρκετός χρόνος για να τροφοδοτηθεί με αρκετή ενέργεια το ηλεκτρικό concept και να κινηθεί για περισσότερα από 300 χιλιόμετρα. Και αυτό επειδή η μπαταρία υψηλής τάσης, των 100 kWh μπορεί να φορτίζεται από το 5% έως το 80% του περιεχομένου της μέσα σε λιγότερο από 25 λεπτά,. Μαζί με την αυτονομία που ξεπερνά τα 600 χιλιόμετρα, όποτε χρειαστεί το Audi activesphere μπορεί να διανύσει μεγάλες αποστάσεις και μακρινά ταξίδια δίχως το άγχος της φόρτισης.
Εντυπωσιακό το πολυτελές κουπέ Audi activesphere concept gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, Concept, SLIDER