Αφού κάναμε τις βόλτες μας στην πολυδιάστατη ιταλική πόλη, αφού θαυμάσαμε τα φανταστικά, από αρχιτεκτονικής άποψης, κτήριά της και απολαύσαμε την παραδοσιακή ιταλική pizza (δε φεύγεις από την Ιταλία χωρίς pizza και παγωτό), έφτασε η ώρα να συναντήσουμε από κοντά τον πρόεδρο της , Pablo Isla, ο οποίος θα μας έδινε μία πρώτη γεύση από το νέο κατάστημα που θα εξερευνούσαμε την επόμενη ημέρα. Στην ομιλία του τόνισε πως το flagship store, μια ανάσα από τον ναό Duomo, είναι ξεχωριστό εξαιτίας της ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής του, της ιστορίας του και της εξαιρετικά προηγμένης του τεχνολογίας, η οποία έχει σα στόχο όχι μόνο την καλύτερη εξυπηρέτηση του καταναλωτικού κοινού, αλλά και την ενίσχυση της σταθερής δέσμευσης της εταιρείας για τη φροντίδα και προστασία του περιβάλλοντος.
Στις 5 Σεπτέμβρη το Cinema άνοιξε τις πόρτες του σε δημοσιογράφους, bloggers και influencers από όλη την Ευρώπη για να δουν πρώτοι το νέο, ανακαινισμένο και σούπερ πρωτοποριακό κατάστημα και φυσικά να πάρουν μία καλή γεύση από τη νέα εποχή του shopping. Το Ladylike ήταν εκεί!
Διασχίζοντας, λοιπόν, τον πιο εμπορικό δρόμο του Μιλάνου το Zara Cinema σου τραβά αμέσως την προσοχή. Όπως βλέπεις και στις φωτογραφίες δεν αφήνει και πολλά περιθώρια. Η είσοδός του είναι πραγματικά κινηματογραφική.
Aς πάμε να τα δούμε όμως όλα αναλυτικά:
Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΟΥ
Το κατάστημα ZARA στη Vittorio Emanuele ή αλλιώς Zara Cinema, ονομάζεται έτσι γιατί στο συγκεκριμένο κτήριο στεγαζόταν παλιότερα ένα σινεμά, εν ονόματι Astra, το οποίο έκλεισε οριστικά τις πόρτες του το 1999. Για το νέο εγχείρημά της η Zara εμπιστεύτηκε την αρχιτέκτονα Elsa Urquijo, η οποία κατάφερε να διατηρήσει την αισθητική του κλασικού κτηρίου, να «παντρέψει» το παρελθόν, με το παρόν και το μέλλον και να δώσει με αυτόν τον τρόπο νέα πνοή στο παλιό σινεμά του 21ου αιώνα, μετατρέποντάς το σε ένα υπερσύγχρονο κατάστημα.
Με το που μπαίνεις, λοιπόν, στο κατάστημα των 3.500 τ.μ. εντυπωσιάζεσαι αμέσως από το αίθριο εισόδου, το οποίο είναι και η βάση όλης της αρχιτεκτονικής ιδέας. Οι πέτρινες σκάλες δεξιά και αριστερά του, με τα μωσαϊκά στους τοίχους και τον επιβλητικό πολυέλαιο από γυαλί Murano, συνδυάζουν άψογα την κομψότητα με την παράδοση. Ο χώρος φαίνεται ξεκάθαρα πως είναι εμπνευσμένος από την αισθητική και την αρχιτεκτονική των παλιών μιλανέζικων κινηματογράφων. Αυτός άλλωστε ήταν και ο σκοπός του όλου project. Αποστολή εξετελέσθη.
Όσον αφορά στην οργάνωση του χώρου και στην τοποθέτηση των προϊόντων σε αυτόν, ο σκοπός είναι ένας: το κατάστημα να αποπνέει μια ολότητα, κάνοντας focus στις καθαρές γραμμές και στην αφαιρετικότητα. Και τα κατάφερε απόλυτα. Ο χώρος ήταν τόσο καλά οργανωμένος που δεν κούραζε καθόλου και καθιστούσε το shopping μία πολύ ευχάριστη εμπειρία. Όπως θα παρατηρήσεις κι εσύ στις φωτογραφίες το κατάστημα αυτό θυμίζει boutique.
Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΗΣ
Αφού θαυμάσαμε την αρχιτεκτονική του κτηρίου, περιηγηθήκαμε σε όλα τα corners του και χαζέψαμε τις νέες συλλογές, μείναμε αρκετή ώρα στο πιο καινοτόμο section, αυτό του online shopping. Το flagship store πρωτοπορεί και στον τομέα της τεχνολογίας. Για πρώτη φορά στην Ιταλία, δίνεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να παραλάβουν απευθείας τις online παραγγελίες τους από το ειδικό, πρωτοποριακό μηχάνημα, Automated Collection Point, που βρίσκεται στον δεύτερο όροφο του Zara Cinema. O έξυπνος αυτός διανομέας επιτρέπει στους καταναλωτές να συλλέγουν τις παραγγελίες τους, εισάγοντας απλώς τον κωδικό QR ή το PIN που έλαβαν μέσω ταχυδρομείου όταν επιβεβαίωσαν την παραγγελία. Σε λίγα δευτερόλεπτα, το Automated Collection Point, ικανό να διαχειρίζεται ταυτόχρονα 900 πακέτα, μπορεί να εντοπίσει την επιλεγμένη παραγγελία και να την παραδώσει απευθείας στον πελάτη, χωρίς να χρειάζεται πια να περιμένει στην ουρά των ταμείων για την παραλαβή. Φανταστικό; Εμείς το δοκιμάσαμε και πραγματικά κατέβασε το πακέτο σε λίγα μόλις δευτερόλεπτα.
Oι δυνατότητες του online shop δε σταματούν όμως εδώ. Στον ίδιο όροφο έχει δημιουργηθεί ειδικό section στο οποίο μπορεί η καταναλώτρια να βρει όλα τα trends της σεζόν μαζεμένα, χωρίς να χρειάζεται να τα ψάχνει σε όλους τους ορόφους. Έτσι, λοιπόν, αν για παράδειγμα θέλει να επενδύσει στo neon trend θα μπορέσει να βρει όλα τα neon items απευθείας εκεί, χωρίς να χρειαστεί να ψάξει λεπτό. Αυτομάτως μπορεί μέσω των ειδικών οθονών να παραγγείλει από το το item που επιθυμεί, χωρίς να περιμένει πάλι στην ουρά των ταμείων και είτε να ζητήσει να της το παραδώσουν στο χώρο της, είτε να περάσει η ίδια να το παραλάβει από το Automated Collection Point ή κλασικά από τα ταμεία. Σκοπός είναι ο καταναλωτής να αλληλεπιδρά online ακόμη και μέσα από το κατάστημα.
Ένα ακόμη πρωτοποριακό tool που συναντήσαμε εκεί ήταν οι διαδραστικοί καθρέπτες. H τεχνολογία έκανε και πάλι το θαύμα της κι έτσι μπορείς πια να βλέπεις αν σου ταιριάζει ένα item χωρίς καν να το δοκιμάσεις. Χάρη στους εξοπλισμένους με RFID τεχνολογία καθρέπτες, η καταναλώτρια έχει τη δυνατότητα με μερικά μόνο κλικ να δημιουργήσει πολλά και διαφορετικά outfits και να καταλήξει έτσι πολύ πιο γρήγορα σε αυτό που της ταιριάζει. Χωρίς να χάνει χρόνο αναζητώντας τα fashion items εντός του καταστήματος, χωρίς να σπαταλά το χρόνο της στα δοκιμαστήρια. Tόσο απλά και γρήγορα.
ZARA ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ
Αφήνοντας πίσω την τεχνολογία, πιάνοντας το περιβάλλον. Είναι πολύ σημαντικό να βλέπουμε τεράστια brands, όπως η Zara να δείχνουν τόσο μεγάλη ευαισθητοποίηση στο θέμα του περιβάλλοντος. Όχι μόνο με λόγια και ειδικές συλλογές, αλλά και με ουσιαστικές αλλαγές στη λειτουργία των καταστημάτων της, δίνοντας έτσι το παράδειγμα στους υπόλοιπους. Το Zara Cinema, λοιπόν, ανταποκρίνεται απόλυτα στη δέσμευση της Inditex για ένα καλύτερο και πράσινο μέλλον. Πιο συγκεκριμένα, όπως μας ενημέρωσαν στην παρουσίαση, το νέο αυτό κατάστημα καταναλώνει 20% λιγότερη ηλεκτρική ενέργεια και 40% λιγότερο νερό, σε σύγκριση με άλλα συμβατικά καταστήματα.
Μερικές από τις πιο σημαντικές αλλαγές που έγιναν στο νέο αυτό κατάστημα είναι οι εξής:
– Καλύτερος φωτισμός LED για μεγαλύτερη εξοικονόμηση ενέργειας. Επιπλέον, τα νέα LED φώτα έχουν 4 φορές μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
– Αυτόματοι αισθητήρες εντοπισμού κίνησης, ώστε να μειώνεται ο φωτισμός στα σημεία του καταστήματος που δεν χρησιμοποιούνται και να εξοικονομείται με αυτόν τον τρόπο ενέργεια.
– Αυτόματα προγράμματα φωτισμού που προσαρμόζουν τα φώτα ανάλογα με τις συνθήκες. Για παράδειγμα, 66% των φώτων σβήνουν όσο το κατάστημα καθαρίζεται.
– Ειδικοί θερμοστάτες που προσαρμόζουν τη θερμοκρασία ανάλογα με τις απαιτήσεις του καταστήματος και του ηλιακού φωτός. Με αυτόν τον τρόπο εξοικονομείται 40% περισσότερη ενέργεια σε σύγκριση με τα παραδοσιακά συστήματα.
– Αποδοτικότερα συστήματα θέρμανσης και ψύξης.
– Ειδική πλατφόρμα διαχείρισης όλου του καταστήματος, από τη θερμοκρασία και το air condition, μέχρι τον φωτισμό. Έτσι, λοιπόν, μπορεί o εκάστοτε υπεύθυνος να αλλάζει, ακόμη και από απόσταση, όλες τις βασικές λειτουργίες του Zara Cinema, να βελτιστοποιεί με λίγα μόνο κλικ τη διαχείρισή του, να εντοπίζει τα αποδοτικότερα συστήματα, να βελτιώνει την συντήρησή τους και να σχεδιάζει στρατηγικές για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας.
– Δέσμευση για επαναχρησιμοποίηση υλικών και καλύτερη διαχείριση των αποβλήτων.
Και κάπου εδώ θα αναρωτηθείς. Γιατί τα συζητάμε εμείς όλα αυτά για ένα κατάστημα στο Μιλάνο; Και θα έρθω να σου απαντήσω πως είναι πάρα πολύ σημαντικό να βλέπουμε σπουδαίες εταιρείες να κάνουν την αρχή και να πρωτοπορούν με τέτοιου τύπου καταστήματα. Είναι πολύ σημαντικό να χρησιμοποιείται η δύναμη της τεχνολογίας προς όφελός μας και φυσικά να βλέπουμε δυνατά brands όπως είναι η Zara να αντιλαμβάνονται τη σπουδαιότητα της οικολογικής συνείδησης και δράσης και να κάνουν ό,τι περνά από το χέρι τους (όχι μόνο στις συλλογές τους αλλά και στη day to day λειτουργία) για ένα πιο πράσινο μέλλον.
Και θα κλείσω με το καλύτερο νέο που άκουσα στο τριήμερο ταξίδι μου στην Ιταλία. Μέχρι το 2020 η Zara δεσμεύεται πως θα ακολουθήσει την ίδια στρατηγική σε όλα της τα καταστήματα ανά τον κόσμο. Εν αναμονή, λοιπόν, του δικού μας πρωτοποριακού καταστήματος. Αλήθεια, ποιο πιστεύεις πως θα κάνει την αρχή;
Moda