EKO Rally Acropolis: Η FIA μας βαθμολογεί για τα μέτρα ασφαλείας του μεγάλου μας αγώνα

Κάθε ειδική διαδρομή του μεγάλου μας αγώνα που μετράει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα επιλέγεται μετά από μεγάλη προετοιμασία και όσο πιο επικίνδυνη είναι τόσο τα μέτρα ασφαλείας είναι περισσότερα και αυστηρότερα.

Για τη διεξαγωγή μιας ειδικής διαδρομής προϋπόθεση είναι να έχουν οριστεί κατά μήκος της κόμβοι ασφαλείας. Πρόκειται για σημεία όπου βρίσκονται πυροσβέστες, εθελοντές Σαμαρείτες-Διασώστες του Ερυθρού Σταυρού, επανδρωμένο ασθενοφόρο και τεχνικός υψηλής τάσης, εκπαιδευμένος και πιστοποιημένος για αντιμετώπιση πιθανής διαρροής από τα υβριδικά αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1.

Παράλληλα, οριοθετούνται τα σημεία που αξιολογούνται ασφαλή για τους θεατές. Προφανώς είναι εξαιρετικά δύσκολο να πεισθούν όλοι οι θεατές να σταθούν στις προβλεπόμενες περιοχές, τις οποίες -όπως και τις μη ασφαλείς περιοχές- επιτηρούν κριτές και εθελοντές.
Μελετώντας κάθε ειδική διαδρομή και προβλέποντας όλους τους κινδύνους, βελτιώνονται οι προδιαγραφές ασφαλείας. Η FIA εφόσον όλα έχουν κυλήσει ομαλά δίνει έγκριση για να διεξαχθεί ο αγώνας και την επόμενη χρονιά.

Η προσπάθεια βελτίωσης των προδιαγραφών ασφαλείας είναι διαρκής. Υπεύθυνη για τον έλεγχο τήρησης των προδιαγραφών ασφαλείας στην ειδική διαδρομή είναι η πρώην οδηγός αγώνων και επικεφαλής της FIA σε θέματα ασφαλείας, Μισέλ Μουτόν. Η ίδια διέρχεται από τις ειδικές διαδρομές πριν από την έναρξή τους και ελέγχει αν τηρούνται σωστά τα μέτρα ασφαλείας. Ταυτόχρονα παρακολουθούνται και ελέγχονται τα πλάνα που τραβιούνται μέσα από τα αυτοκίνητα ασφαλείας «000», «00» και «0».

Είναι τα αυτοκίνητα που περνούν λίγα λεπτά πριν περάσει το πρώτο αγωνιστικό. Ταυτόχρονα στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις σε διαρκή πτήση βρίσκεται και ένα ελικόπτερο με τον υπεύθυνο ασφαλείας του αγώνα, Λώρη Μελετόπουλο. Ο εποπτικός του ρόλος είναι κομβικός, καθώς μπορεί να εντοπίσει σε επικίνδυνες περιοχές θεατές που πιθανόν δεν είναι ορατοί από τα επίγεια μέσα ή απλά μετακινήθηκαν μετά τη διέλευσή τους. Μέσω μεγαφώνου ενημερώνονται οι θεατές ότι πρέπει να μετακινηθούν σε ασφαλή σημεία.

Το ελικόπτερο ασφαλείας του αγώνα έχει προκαθορισμένο σχέδιο πτήσης, ωστόσο δεν είναι λίγες οι φορές που αναγκάζεται να το τροποποιήσει, παραμένοντας σε ένα σημείο ή επιστρέφοντας σε αυτό, ώστε να επιβεβαιωθεί πως τηρείται το πλάνο.

Σε χώρες όπως η Ελλάδα, η μορφολογία του εδάφους δεν επιτρέπει την προσγείωση του ελικοπτέρου, παρά σε ελάχιστα σημεία. Στην πράξη, πρόκειται για έσχατη λύση που ενέχει μεγάλη δυσκολία, αλλά εφαρμόζεται όταν η κατάσταση οδηγείται σε αδιέξοδο που μπορεί να οδηγήσει σε ακύρωση της ειδικής διαδρομής.

Μια τέτοια στιγμή περιγράφει ο Λώρης Μελετόπουλος:
«Κατά το απογευματινό σκέλος του Σαββάτου, ελέγχοντας την ε.δ. από την αρχή, με σχετικά λίγο και ελεγχόμενο -για Καρούτες- κόσμο, προσεγγίζουμε το σημείο όπου το πρωί είχαν έξοδο οι Αθανασούλας-Ζακχαίος (μετάβαση από άσφαλτο σε χώμα) κατηφορίζοντας προς τους Βωξίτες.
Ακριβώς στο σημείο όπου τρεις ώρες νωρίτερα είχαμε έξοδο , ανάμεσα στα πουρνάρια βρίσκονταν τουλάχιστον 30 θεατές. Καθώς οι ίδιοι δεν ανταποκρίθηκαν στη σύσταση που τους έγινε μέσω μεγαφώνου, ο χειριστής του ελικοπτέρου, Ηλίας Σοφιανός, χρειάστηκε να το προσγειώσει — εν προκειμένω στην άσφαλτο επί της ειδικής. Έτρεξα στο σημείο όπου βρίσκονταν ακόμα και οικογένειες με παιδιά, τους εξήγησα την επικινδυνότητα και ευτυχώς όλοι, αναγνωρίζοντας το λάθος, πέρασαν απέναντι χωρίς αντίρρηση. Ελέγχοντας εκ νέου την περιοχή 15 λεπτά αργότερα, το σημείο παρέμενε “καθαρό”. To συμπέρασμα είναι πως θέλουμε οι θεατές να συμμορφώνονται με τις οδηγίες, οι οποίες στόχο έχουν τη δική τους ασφάλεια. Δυστυχώς, είναι ελάχιστα τα μέρη όπου μπορούμε να προσγειωθούμε και να παρέμβουμε με ανάλογο τρόπο».

Πάντως είναι κρίμα από ελάχιστους θεατές που δεν πειθαρχούν να ακυρώνεται μια ειδική για λόγους ασφαλείας. Φαντασθείτε πόσος κόσμος που έχει φτάσει στις ειδικές τέσσερις και πέντε ώρες πριν ξεκινήσει να μην βλέπει αγώνα- λόγω ακύρωσης- εξαιτίας κάποιων που δεν συμμορφώθηκαν στις υποδείξεις.

Καλό είναι και οι κριτές να είναι περισσότερο διαβασμένοι και να απαγορεύουν στους θεατές να βρίσκονται στις εξόδους των στροφών και όχι να κρατούν αποστάσεις 50 μέτρων σε περάματα με ευθείες.
Κοινή λογική χρειάζεται. Φυσικά μεγάλο ρόλο μπορούν να παίξουν και οι θεατές που βρίσκονται στα σωστά σημεία. Όταν βλέπουν θεατές που μπορούν να γίνουν αιτία διακοπής της ειδικής θα πρέπει να το αναφέρουν.

Οι θεατές πάνε στις ειδικές διαδρομές για να χαρούν αγώνα. Αυτούς που το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι μια καλή selfie ρισκάροντας τη ζωή τους αλλά και τη διεξαγωγή του αγώνα θα πρέπει να τους απομονώνουν.

EKO Rally Acropolis: Η FIA μας βαθμολογεί για τα μέτρα ασφαλείας του μεγάλου μας αγώνα gr.

now24.gr-auto

Tags: ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: