Στην επετειακή εκδοχή του αγώνα για τα 70 χρόνια παρουσίας του στη διεθνή αθλητική σκηνή, το EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2023 σημείωσε ρεκόρ συμμετοχών. Είναι ο μεγαλύτερος αριθμός πληρωμάτων τα τελευταία 17 χρόνια. Η λίστα έκλεισε με 72 συμμετοχές. Την τελευταία φορά που είχε ο εθνικός μας αγώνας στο WRC πολλές συμμετοχές ήταν το 2006. Τότε από τη ράμπα της εκκίνησης πέρασαν 84 αυτοκίνητα.
Φέτος δήλωσαν συμμετοχή 72 πληρώματα από 31 χώρες και ανέβασαν ακόμη περισσότερο το ενδιαφέρον του αγώνα. Αν όλα τα πληρώματα τηρούν τις προδιαγραφές που ορίζει η FIA και περάσουν από τον τεχνικό έλεγχο τότε το απόγευμα της Πέμπτης, 7 Σεπτεμβρίου, θα δούμε 72 εκκινήσεις.
Πλην όμως της αριθμητικής πληρότητάς του, ο 10ος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA διακρίνεται και για την ποιότητα των συμμετοχών σε κάθε κατηγορία, με τους διεκδικητές όλων των τίτλων να έρχονται στην Ελλάδα.
Δέκα υβριδικά αυτοκίνητα κατηγορίας Rally1 θα αναμετρηθούν στα ελληνικά βουνά από τις 7 έως τις 10 Σεπτεμβρίου, με την υποστηρικτική κατηγορία WRC2 να συγκεντρώνει επιπλέον τριάντα συμμετοχές.
Την ίδια ώρα, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά η ελληνική παρουσία θα είναι ισχυρή, με 20 πληρώματα, ενώ στην Ελλάδα θα κριθεί ο τίτλος για το Πρωτάθλημα Νέων, καθώς το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί τον έβδομο και τελευταίο γύρο του Πρωταθλήματος JWRC.
Η Παγκόσμια Πρωταθλήτρια του 2022, Toyota Gazoo Racing, θα παραταχθεί στον αγώνα με τέσσερα GR Yaris Rally1 με τους Kalle Rovanpera, Elfyn Evans και Takamoto Katsuta και τον 8 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, Sebastien Ogier. Ο Γάλλος δεν συμμετέχει σε όλους τους αγώνες του WRC αλλά το Ράλλυ Ακρόπολις είναι ένας από τους αγώνες που αγαπάει και για το λόγο αυτό είχε από καιρό δηλώσει τη συμμετοχή του.
Η Hyundai Shell Mobis αναμένεται να έρθει με τρία i20Ν Rally1, για τους σταθερούς στις τάξεις της, Thierry Neuville και Esapekka Lappi, αλλά και τον πολύπειρο Dani Sordo που επιστρατεύτηκε για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
Η M-Sport Ford, που στην Εσθονία και Φινλανδία δεν τα πήγε καλά, ελπίζει στο δικό μας αγώνα να βάλει ένα τέλος στις κακές εμφανίσεις της. Θα συμμετέχει με τρία Ford Puma Rally Hybrid με οδηγούς τον Εσθονό, Ott Tanak, το Γάλλο Pierre-Louis Loubet και τον Έλληνα Ιορδάνη Σερδερίδη που συμμετέχει για 4η φορά στο WRC. Τα προηγούμενα ήταν στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, στο Μεξικό και στο Ράλλυ Σαφάρι.
Στη μάχη του WRC2, τριάντα αυτοκίνητα του είδους θα δηλώσουν το «παρών» στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις — ανάμεσά τους και οι πρωταγωνιστές των ελληνικών αγώνων. Στη λίστα ξεχωρίζει το όνομα του επικεφαλής στη βαθμολογία Andreas Mikkelsen, ο οποίος θέλει να κάνει ένα αποφασιστικό βήμα για την κατάκτηση του τίτλου. Το έργο του κάθε άλλο παρά εύκολο αναμένεται, αφού με ίδιο αυτοκίνητο (Skoda Fabia Rally2) απέναντί του θα έχει τον νικητή του Ράλλυ Φινλανδίας στην κατηγορία, Sami Pajari, τον δεύτερο στην βαθμολογία, Yohan Rossel (Citroen C3 Rally2), αλλά και τους Oliver Solberg (Skoda Fabia Rally2), Gus Greensmith (Skoda Fabia), Nikolay Gryazin (Skoda Fabia), Andrien Fourmaux (Ford Fiesta Rally2) κ.ά.
Ο Πρωταθλητής Ελλάδας (2021, 2023), Αλέξανδρος Τσουλόφτας (Volkswagen Polo GTi Rally2), θα προσπαθήσει να επαναλάβει την περυσινή του επιτυχία (9ος γενικής και τρίτος WRC2 Open).
Με υψηλούς στόχους θα ξεκινήσει τον αγώνα και ο Λάμπρος Αθανασούλας, ο οποίος για τρίτη συνεχόμενη χρονιά θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι ενός i20 Rally2, με την υποστήριξη της Hyundai Ελλάς.
Με όπλο του την εμπειρία, μεταξύ των πρωταγωνιστών αναμένεται να βρεθεί ο Πρωταθλητής Ελλάδας (2019) Γιώργος Κεχαγιάς, ο οποίος θα έχει στη διάθεσή του ένα Skoda Fabia Rally2. Ακόμα ένας Πρωταθλητής Ελλάδας, και συγκεκριμένα ο κάτοχος του τίτλου το 2016, Γιώργος Φιλιππίδης, επιστρέφει στο Ράλλυ Ακρόπολις -μετά από πέντε χρόνια-, οδηγώντας επίσης ένα Skoda Fabia Rally2.
Το ελληνικό ενδιαφέρον αναμένεται να κερδίσουν συμμετοχές όπως αυτές των Βασίλη Βελάνη και Παναγιώτη Ρουστέμη (αμφότεροι με Skoda Fabia Rally2), αλλά και του ταχύτατου στο χώμα, Χρυσόστομου Καρέλλη (Citroen C3 Rally2).
Στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα πέσει η αυλαία του Πρωταθλήματος Νέων (JWRC), θεσμού στον οποίο οι μελλοντικοί αστέρες του WRC συμμετέχουν με Ford Fiesta Rally3. Όλοι οι βασικοί πρωταγωνιστές αναμένονται στην Ελλάδα, με τον Ιρλανδό William Creighton να είναι το ακλόνητο φαβορί για τον τίτλο. Σε επίπεδο χρόνων, «απέναντί» τους θα βρεθούν ελληνικά πληρώματα με αυτοκίνητα ανάλογων προδιαγραφών.
Ο Θέμης Χαλκιάς αναμένεται με το ολοκαίνουργιο Renault Clio Rally3, ενώ ο Πρωταθλητής F2 τα τελευταία τρία χρόνια, Νώντας Καρανικόλας θα εκκινήσει με ένα Ford Fiesta Rally3, όπως και ο ταλαντούχος Σπύρος Γαλεράκης.
Ενδιαφέρον ωστόσο θα έχει και η κατηγορία RC4, με έξι ελληνικά πληρώματα στις ακροπολικές ειδικές διαδρομές με δικίνητα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally4. Ο λόγος για τους Σάββα Λευκαδίτη, Πασχάλη Χατζημάρκο, Θεόδωρο Καλαμαρά και Adkanell με Peugeot 208, για τον Γιάννη Πλάγο που επιστρέφει στο Ακρόπολις, αυτήν τη φορά με ένα Ford Fiesta, και τον αειθαλή Χάρη Καλτσούνη (Opel Corsa), ο οποίος, σε ηλικία 74 ετών συνεχίζει να γράφει τη δική του ιστορία στο Ράλλυ Ακρόπολις.
Η λίστα των συμμετοχών
EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2023: Ρεκόρ συμμετοχών για το Ράλλυ των Θεών gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, SLIDER, ρεκόρ