Κατά την ομιλία του στο Athens Investment Forum, ο Νικόλαος Κουρέτας, διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε. αναφέρθηκε στα έργα και τις επενδύσεις της εταιρείας.
Όπως σημείωσε, τα τελευταία 20 χρόνια η Αττικό Μετρό έχει θέσει σε λειτουργία και κατασκευάζει 60 χλμ. γραμμών μετρό σε 64 σταθμούς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη συνολικού κόστους περίπου 7,2 δισ. ευρώ.
Στο στάδιο της δημοπράτησης είναι το έργο της Γραμμής 4, το πρώτο τμήμα της οποίας είναι για 13 χλμ. με 15 σταθμούς, με τρένα χωρίς οδηγό και συστήματα στην αιχμή της τεχνολογίας με προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ. Στο στάδιο σχεδιασμού/ μελετών βρίσκονται συνολικά 37 χλμ. γραμμών με 26 σταθμούς, ενώ 32 χλμ. γραμμών δικτύου τραμ βρίσκονται σε λειτουργία ή σε στάδιο κατασκευής. Στο στάδιο του σχεδιασμού / μελετών βρίσκονται ακόμη 9 χλμ. γραμμής, ενώ το συνολικό κόστος αντιστοιχεί στα 600 εκατ. ευρώ περίπου.
Παράλληλα, μεταξύ των εν εξελίξει έργων είναι αμαξοστάσια, κέντρα ελέγχου λειτουργίας, χώροι στάθμευσης, εγκαταστάσεις μετεπιβίβασης λεωφορείων, αποκατάσταση και ανάπλαση αστικών περιοχών, σιδηροδρομική σύνδεση με αεροδρόμιο κ.τ.λ.
Ενδεικτικά στην επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά το καλοκαίρι του 2020 πρόκειται να ολοκληρωθούν τρεις σταθμοί (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια), ενώ το καλοκαίρι του 2021 ακόμη τρεις (Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο), ενώ στα οφέλη του έργου υπολογίζεται η μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων Ι.Χ. κατά 23.000 ημερησίως με 115 χιλ. πολίτες να εξυπηρετούνται στη ζώνη επιρροής των σταθμών και τη διαδρομή λιμάνι – αεροδρόμιο να φθάνει τα 55 λεπτά.
Όσον αφορά την επέκταση του τραμ Πειραιά, με ολοκλήρωση το επόμενο έτος (προϋπολογισμός 50 εκατ. ευρώ), η επιβατική κίνηση ανά ημέρα εκτιμάται τις 35.000 νέους επιβάτες.
ellada
Tags: Ειδήσεις