Εκτός η πλατφόρμα αξιολόγησης των διευθυντών
Όπως έχει γράψει το newsbeast.gr η νέα πολιτική ηγεσία θα καταργήσει το υπάρχον νομικό πλαίσιο της αξιολόγησης δηλ των 4024/11, 4142/13 και 3848/10. Φυσικά κάτι τέτοιο θα γίνει με νομοσχέδιο στο οποίο θα περιλαμβάνονται και οι υπόλοιπες αλλαγές που έχουν ανακοινωθεί .
Βασικός προσανατολισμός του ΣΥΡΙΖΑ είναι η αναβαθμισμένη και μακράς διάρκειας επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ενώ οι αλλαγές θα γίνουν με τη βοήθεια και την ενεργητική συμπαράστασή της εκπαιδευτικής κοινότητας και τη στήριξη της ευρύτερης κοινωνίας.
Ο νέος υπουργός Παιδείας ήταν επικριτικός για το ισχύον θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης που τη χαρακτήρισε ως ψευδοαξιολόγηση επισημαίνοντας ότι είναι μια διαδικασία που δεν αξιολογεί για να βοηθήσει και να ενισχύσει τις διδακτικές σχέσεις στο σχολείο. Αξιολογεί για να τιμωρήσει.
Πρέπει 15% του εκπαιδευτικού προσωπικό να είναι υποχρεωτικά κάτω από τη βάση για να έχει νόημα η αξιολόγηση. Τέτοιου τύπου αξιολόγηση, προφανώς, καταργείται και στη θέση της μπαίνει μια πραγματική συζήτηση για το τι σημαίνει αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, αποτίμηση της λειτουργίας του σχολείου σε σχέση μαθητές-γονείς και γονείς-παιδιά, ώστε πραγματικά να αρχίσουν τα πράγματα να αλλάζουν δήλωσε ο κ. Μπαλτάς.
Ο αρμόδιος για την Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση Τάσος Κουράκης έδωσε το στίγμα της νέας αξιολόγησης που επιθυμεί ο ΣΥΡΙΖΑ στα πλαίσια της συλλογικότητας και της δημοκρατίας. Η αξιολόγηση δε θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα ενώ δεσπόζουσα θέση θα έχει η δωρεάν επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, στα πλαίσια των προγραμματικών του δηλώσεων, έκανε λόγο για την αντικατάσταση του σημερινού νομοθετικού πλέγματος αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολείων από ένα σύστημα αποτίμησης του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο είναι απαραίτητη.
Όλες οι διαδικασίες της αξιολόγησης αναστέλλονται καθώς και οι όποιες πειθαρχικές ή προαγωγικές συνέπειές τους, προκειμένου να μελετηθούν σε βάθος όλοι οι συναφείς παράγοντες.
Η νέα πολιτική ηγεσία αντιλαμβάνεται τη λειτουργική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου ως μια συμμετοχική και δημοκρατική μεθοδολογία διάγνωσης προβλημάτων, αναζήτησης λύσεων και επεξεργασίας προτάσεων και μέτρων για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης.
Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί εργαλείο ιεραρχικής και χρηματοδοτικής διάκρισης των σχολικών μονάδων ή τιμωρητικό εργαλείο μισθολογικής διαφοροποίησης και διοικητικής πειθάρχησης των υπαλλήλων.