Τον κρεοπώλη της γειτονιάς τους συνεχίζουν να εμπιστεύονται οκτώ στους δέκα Έλληνες καταναλωτές για την αγορά των κρεάτων τους, ενώ για την επιλογή και τον τρόπο μαγειρέματος συμβουλεύονται σε ποσοστό 48% τις τηλεοπτικές εκπομπές μαγειρικής, όπως προκύπτει από έρευνα που διεξήγαγε για λογαριασμό του περιοδικού ″Meatplace″.
Μάλιστα, όπως προκύπτει από την έρευνα, που φέρει τίτλο ″οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων σε σχέση με το κρέας″, η εμπιστοσύνη των Ελλήνων καταναλωτών στον κρεοπώλη τους είναι τόσο υψηλή, που σε ερώτηση για το πόσο σίγουροι είναι ότι το κρέας που αγοράζουν είναι ελληνικής προέλευσης, σε ποσοστό 71% απαντούν ότι εμπιστεύονται τον κρεοπώλη τους, το 7% ελέγχει την σφραγίδα προέλευσης, ενώ το 22% δηλώνει ότι απλώς ″δεν είναι σίγουροι″.
Αναφορικά με το εάν υπάρχει διαφορά στην ποιότητα μεταξύ ενός ελληνικού κρέατος και ενός εισαγόμενου, επτά στους δέκα Έλληνες καταναλωτές σημειώνουν ότι υπάρχει, ενώ άγνοια δηλώνει ότι έχει το 16,5%. Πάντως, ποσοστό 41% των Ελλήνων ξεκαθαρίζει ότι δεν αγοράζει κρέας από κρεοπωλείο ή σούπερ μάρκετ που είναι σε προσφορά, το 34% δηλώνει ότι το πράττει σπάνια, ενώ το 25% συχνά.
Μεταξύ άλλων, από την έρευνα προκύπτει ότι οι Έλληνες καταναλωτές αγοράζουν κυρίως μοσχαρίσιο κρέας και κοτόπουλου, όπως οι ίδιοι δηλώνουν σε ποσοστό 59,2% και 63,3% αντίστοιχα, ενώ δηλώνουν σε ποσοστό 45% ότι κρέας τοποθετούν στο οικογενειακό τραπέζι δύο με τρεις φορές την εβδομάδα, σε 38% περισσότερες από τρεις και 17% σε ένα την εβδομάδα. Τονίζεται δε, όπως προκύπτει από τις απαντήσεις των Ελλήνων καταναλωτών, ότι περίπου το 37% από τη συνολική εβδομαδιαία δαπάνη τους για τρόφιμα, αφορά κρέας και αλλαντικά, αφού καταβάλλουν κατά μέσο όρο 24 ευρώ, όταν συνολικά ξοδεύουν 64 ευρώ για τρόφιμα γενικά.
Γαλοπούλα, λουκάνικα και παριζάκι είναι τα τρία αλλαντικά που καταναλώνονται στη χώρα μας, αφού όπως προκύπτει από την έρευνα, αγοράζονται από τους πολίτες σε ποσοστό 75%, 23% και 16% αντίστοιχα. Πάντως, από τις απαντήσεις που δίνονται, και πάλι οι Έλληνες καταναλωτές δείχνουν την σαφή προτίμηση τους στον κρεοπώλη τους, αφού έξι στους δέκα απαντά ότι αγοράζει λουκάνικα κρεοπωλείου και το υπόλοιπο 40% επιλέγει επώνυμα συσκευασμένα. Σε άλλη ερώτηση, για το εάν επηρεάζονται οι Έλληνες καταναλωτές στην επιλογή των αλλαντικών που θα αγοράσουν κάποιο σήμα που δείχνει ότι το προϊόν αυτό βραβεύτηκε σε κάποιο διαγωνισμό, το 83% δηλώνει όχι. Βέβαια, από άλλη ερώτηση της έρευνας προκύπτει ότι οι Έλληνες καταναλωτές ψηφίζουν σε ποσοστό 61% αλλαντικά γνωστών εταιρειών, 22% μικρών παραγωγών και 17% ιδιωτικής ετικέτας.
Υπογραμμίζεται ότι η ο τύπος της έρευνας είναι ποσοτική και πανελλαδικής εμβέλειας, έγινε με τη μέθοδο τηλεφωνικής επικοινωνίας, σε δείγμα 705 ατόμων ηλικίας άνω των 18 χρόνων και διεξήχθη στο διάστημα 16 – 18 Φεβρουαρίου 2016. Ο Έλληνας δεν είναι εκπαιδευμένος στην αγορά και κατανάλωση κρέατος
Την διαπίστωσή του ότι ο Έλληνας καταναλωτής δεν είναι εκπαιδευμένος στην αγορά και κατανάλωση κρέατος, εξέφρασε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κτηνίατρος – μικροβιολόγος, εκπαιδευτής επιθεωρητών ΕΦΕΤ & Συναρμόδιων Φορέων Νίκος Κασαλιάς, υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά ″έχουν άγνοια για σειρά θεμάτων που σχετίζονται με το κρέας και τα υποπροϊόντα του″. Μεταξύ άλλων ο ίδιος μας επισήμανε ότι ένας από τους καλύτερους τρόπους που μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στο να τεθεί και πάλι σε έντονα ανοδική πορεία ο πρωτογενής τομέας, είναι οι επιχειρηματικές συνέργειες και στο πλαίσιο αυτό μας τόνισε ότι ″τα ολοκληρωμένα project που συνδέουν τα παρασκευαστήριο, κρεοπωλείο, λιανική πώληση και εστιατόριο, είναι τα επιχειρηματικά σχέδια που κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος και αποτελούν μια πρόταση οικονομική και κερδοφόρα για όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές″.
typosthes.gr-Oikonomia