«Έτσι μπορώ να κάνω ότι θέλω στο προφίλ σου στο Facebook»: Η ομολογία ενός χάκερ

Έναν εύκολο τρόπο για να εισβάλει στον λογαριασμό ενός οποιουδήποτε χρήστη του Facebook βρήκε ένας προγραμματιστής.

Όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα Telegraph, ο Ανάντ Πρακάς, ο οποίος εργάζεται στην Ινδική εταιρία ηλεκτρονικού εμπορίου Flipkart μπορεί να παραβιάσει οποιονδήποτε λογαριασμό και μάλιστα χωρίς να χρησιμοποιήσει συνθηματικό, γεγονός που σημαίνει πως 1,6 δισεκατομμύρια λογαριασμοί βρίσκονται στο έλεός του.

Όπως εξήγησε ο Πρακάς όταν ένας χρήστης ξεχάσει το συνθηματικό του και ζητήσει καινούργιο, πρέπει να συμπληρώσει μια φόρμα με την διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του, το όνομα χρήστη ή τον αριθμό του τηλεφώνου του. Στην συνέχεια λαμβάνει έναν 6ψήφιο κωδικό τον οποίο μπορεί να χρησιμοποιήσει για να μπει στον λογαριασμό του.

Το Facebook προκειμένου να αποτρέψει τους χάκερς από το να μαντέψουν έναν κωδικό το κλειδώνει την διαδικασία μετά από έναν συγκεκριμένο αριθμό αποτυχημένων προσπαθειών εισόδου. Όμως ο προγραμματιστής ανακάλυψε ότι στην beta έκδοση του Facebook που χρησιμοποιείται από προγραμματιστές, δεν υπάρχουν οι ίδιοι αυστηροί περιορισμοί.

Χρησιμοποιώντας ένα πρόγραμμα που ονομάζεται Burp Suite μπόρεσε να δοκιμάσει όλους τους πιθανούς συνδυασμούς μέχρι να βρει το σωστό συνθηματικό και να μπει στο δικό του προφίλ ώστε να δείξει την τρύπα που υπάρχει στο σύστημα.

Ο Πακράς έφτιαξε και ένα βίντεο για να δείξει πόσο εύκολη είναι η παραβίαση:

Όπως ανέφερε ο ίδιος η αποκάλυψη του δεν είχε σκοπό να βλάψει τους χρήστες κοινωνικής δικτύωσης, αλλά να θορυβήσει τους υπευθύνους του Facebook. Και τα κατάφερε και μάλιστα με το παραπάνω. Οχι μόνο αυτή η «τρύπα« στην ασφάλεια της ιστοσελίδας σφραγίστηκε μόλις 24 ώρες μετά την αποκάλυψη, αλλά και εισέπραξε 15.000 δολάρια ως ανταμοιβή για την δουλειά του.

«Ήταν εκπληκτικά απλό και μας κάνει εντύπωση το γεγονός ότι κανείς δεν το είχε εντοπίσει μέχρι σήμερα. Είμαστε χαρούμενοι να αναγνωρίσουμε και να επιβραβεύσουμε τον κ.Πακράς για τη βοήθειά του» δήλωσε εκπρόσωπος τύπου του Facebook.




technology

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: