Από αύριο, Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου έως την Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου θα διαρκέσει η Εβδομάδας Ηλεκτρονικού Εμπορίου στη χώρα μας, η οποία τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού.
Κατά το διάστημα αυτό, πλήθος ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων θα παρέχει ελκυστικές προσφορές προς το καταναλωτικό κοινό, προτρέποντάς το να “βιώσει” την online αγοραστική εμπειρία.
Όπως ανακοίνωσε ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A.), η Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου πραγματοποιείται στα πρότυπα του Αμερικανικού Cyber Monday, ενώ πολλές ακόμα χώρες όπως η Αγγλία, η Γερμανία, η Αυστραλία κ.α. οργανώνουν αντίστοιχες ημέρες. Στην εορταστική αυτή περίοδο αυξάνει σημαντικά ο online B2C τζίρος, ενώ παράλληλα σηματοδοτείται η έναρξη των Χριστουγεννιάτικων αγορών.
Την προηγούμενη χρονιά, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε ο GR.EC.A., η συμμετοχή των ηλεκτρονικών καταστημάτων ήταν ακόμα μεγαλύτερη φέτος, ενώ παράλληλα υπήρξε ιδιαίτερα θετική αποδοχή από τους καταναλωτές. Συγκεκριμένα, καταγράφηκε συγκριτική αύξηση του τζίρου κατά 49,7% την συγκεκριμένη εβδομάδα σε σχέση με την αντίστοιχη του προηγούμενου έτους, καθώς και αύξηση κατά 34% σε σύγκριση με την προηγούμενη ημερολογιακά εβδομάδα.
Ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, κ. Αντώνης Παπαδεράκης, χαιρέτησε την προσπάθεια και εξέφρασε την υποστήριξη της Πολιτείας στη συγκεκριμένη ενέργεια.
Φέτος συμμετέχουν ήδη περισσότερα από 100 ηλεκτρονικά καταστήματα, ξεπερνώντας κάθε προηγούμενη συμμετοχή. Οι καταναλωτές θα μπορούν από αύριο Πέμπτη 1η Δεκεμβρίου να επισκέπτονται το ακόλουθο link και να ενημερώνονται για τα ηλεκτρονικά καταστήματα που συμμετέχουν στην εν λόγω ενέργεια, καθώς και για τις αντίστοιχες προσφορές τους: https://goo.gl/TzKNyh.
Τα στοιχεία της Ετήσιας Έρευνας Ηλεκτρονικού Εμπορίου που αφορά στο 2016 θα παρουσιαστούν την Τρίτη 6 Δεκεμβρίου στο 12th eBusiness Forum της Ελληνικής Εταιρίας Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ) και του ELTRUN που τελεί υπό την αιγίδα του GR.EC.A.
Για δηλώσεις συμμετοχής στην Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου, επικοινωνήστε μέσω email: info@greekecommerce.gr.
Σήμα Αξιοπιστίας για το Ελληνικό Ηλεκτρονικό Εμπόριο
Στο μεταξύ, έπειτα από δυόμιση χρόνια μελέτης & έρευνας, εργασίας και πιλοτικής λειτουργίας, το Σήμα Αξιοπιστίας για το Ελληνικό Ηλεκτρονικό Εμπόριο μπαίνει πλέον σε κανονική λειτουργία και διάθεση. Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου - Ε.Σ.Η.Ε. (Greek Ecommerce Association - GR.EC.A., www.greekecommerce.gr), με την επιστημονική υποστήριξη του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν και Ηλεκτρονικού Εμπορίου - ELTRUN, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ο.Π.Α.), ανακοίνωσε στις 30 Νοεμβρίου 2016 το GRECA Trustmark (www.trustmark.gr) το οποίο αναμένεται να αλλάξει προς το καλύτερο την αγορά του eCommerce, ενισχύοντας στο μέγιστο δυνατό βαθμό την καταναλωτική εμπιστοσύνη.
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του GR.EC.A., κ. Φώτης Αντωνόπουλος δήλωσε σχετικά ότι «τo GRECA Trustmark έχει διττό σκοπό. Αφενός πιστοποιεί τα ηλεκτρονικά καταστήματα σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία και τον Κώδικα Δεοντολογίας του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, όπως αυτός έχει θεσπιστεί από τον GR.EC.A., ενισχύοντας έτσι τη διαφάνεια και προφυλάσσοντας το εμπόριο από παράνομες πρακτικές (πάταξη παραεμπορίου και φοροδιαφυγής, ανύπαρκτα eshops, κτλ.). Αφετέρου αποτελεί διαβεβαίωση και εγγύηση προς τους καταναλωτές που επισκέπτονται το εκάστοτε αξιολογημένο ηλεκτρονικό κατάστημα ότι συμμορφώνεται πλήρως στη νομοθεσία, τηρώντας τις βέλτιστες πρακτικές, όπως αυτές έχουν οριστεί μέσα από την αξιολόγηση πολλών ποιοτικών κριτηρίων. Γι’ αυτό επιλέξαμε και ως σύνθημα τη φράση “Δίνουμε σήμα στην eμπιστοσύνη”.”
Το GRECA TRUSTMARK είναι εγκεκριμένο από τον ECommerce Europe, που αποτελεί ένα πολύ σημαντικό βήμα εξωστρέφειας, καθώς ανοίγει νέους επιχειρηματικούς διασυνοριακούς δρόμους για τα ελληνικά eShops (αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότερα από 10.000 πιστοποιημένα ηλεκτρονικά καταστήματα σε ολόκληρη την Ευρώπη). Ταυτόχρονα έχει την υποστήριξη αρκετών εμπορικών φορέων, αλλά και της Πολιτείας, ειδικότερα δε της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή. Σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε ο GR.EC.A., ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, κ. Αντώνης Παπαδεράκης, δήλωσε ότι «Είμαι χαρούμενος γιατί σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, διαπιστώνουμε πως ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει μεγαλώσει ακόμα περισσότερο, ο τζίρος αυξάνεται, όπως και η καταναλωτική εμπιστοσύνη αλλά και το επιχειρηματικό ενδιαφέρον. Το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί ένα κρίσμο πυλώνα ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία και η Γενική Γραμματεία Εμπορίου -σε συνεργασία με το Υπουργείο, τον GR.EC.A. και άλλους αρμόδιους φορείς- είναι σε φάση υλοποίησης αρκετών δράσεων και ενεργειών όπως τη σύνταξη του Κώδικα Δεοντολογίας για τα Σήματα Αξιοπιστίας στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο, τη δημιουργία του Ειδικού Μητρώου Προμηθευτών, τηνμείωση του γεω-αποκλεισμού και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας, τιςψηφιακές συμβάσεις κ.α.«
Η Δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη, μέλος του Δ.Σ. του GR.EC.A. και κύρια ερευνήτρια του ELTRUN έκανε λόγο για μεγάλη πρόκληση αναφορικά με τη δημιουργία του GRECA Trustmark και ανέφερε πως «Έπειτα από πολύμηνη επικοινωνία με τον GR.EC.A. και τον Ecommerce Europe καταλήξαμε στη δημιουργία 120 κριτηρίων αξιολόγησης, τα οποία εξετάζουν ένα πλήθος λειτουργιών και κανόνων που πρέπει να εφαρμόζει κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα προκειμένου να είναι εναρμονισμένο με την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία. Σε αυτά προστέθηκαν40 ακόμα ποιοτικά κριτήρια, έτσι ώστε να δημιουργηθεί το βέλτιστο δυνατό πλαίσιο αξιολόγησης, το οποίο φέρει και τη συγκατάθεση του ECommerce Europe».
Η κυρία Κορίνα Παλαμίδη, Head of eCommerce της MediaMarkt.gr, μία από τις τέσσερις -αρχικά- επιχειρήσεις που συμμετείχαν στο πιλοτικό πρόγραμμα αξιολόγησης, αναφέρθηκε στην έμπρακτη υποστήριξη και πίστη τόσο της ίδιας όσο και της εταιρείας στην υλοποίηση του συγκεκριμένου project αλλά και στη σημασία που έχει το Σήμα Αξιοπιστίας για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου.
Τέλος, η κυρία Marlene Ten Ham, Γενική Γραμματέας του Ecommerce Europe(https://www.ecommerce-europe.eu) χαιρέτησε -μέσω μετάδοσης- την προσπάθεια και το λανσάρισμα του GRECA Trustmark. Έδωσε τα συγχαρητήριά της, σημειώνοντας πως το Σήμα Αξιοπιστίας του GR.EC.A. αποτελεί ένα από τα καλύτερα σήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το οποίο θα γίνει case study και για τις υπόλοιπες χώρες.
Περισσότερες πληροφορίες για το Σήμα Αξιοπιστίας του Ελληνικού eCommerce, μπορείτε να βρείτε στη διεύθυνση: www.trustmark.gr (η υλοποίηση του web site είναι ευγενική χορηγία της εταιρείας Phaistos Networks).
typosthes.gr-Oikonomia