Πάντα όταν δοκιμάζουμε ένα αυτοκίνητο για δεύτερη φορά παρατηρούμε λεπτομέρειες που στην πρώτη γνωριμία είχαμε παραβλέψει. Βέβαια υπάρχει πάντα μια καλή δικαιολογία αλλά καλύτερα να την παραβλέψουμε και να δούμε αμέσως όλα όσα επισημάναμε στο Yaris που θεωρείται από τα αγαπημένα αυτοκίνητα πόλης και όχι μόνο.
Το Yaris 4ης γενιάς είναι ένα καλό και ασφαλές αυτοκίνητο που χωράει μια τετραμελή οικογένεια, διαθέτει έναν καλό, αξιόπιστο και οικονομικό κινητήρα και είναι «φορτωμένο» με σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα υποστήριξης του οδηγού. Είναι ευέλικτο και όχι κουραστικό στους στενούς και μποτιλιαρισμένους δρόμους της πρωτεύουσας. Έχει υψηλή ποιότητα στο εσωτερικό του και διαθέτει σύγχρονο εξοπλισμό που καλύπτει τις ανάγκες των σύγχρονων οδηγών.
Πήραμε λοιπόν εκ νέου το Yaris 4ης γενιάς που έχει «χτιστεί» στην αρθρωτή πλατφόρμα GA-B. Και είναι αυτή η πλατφόρμα που παίζει το σημαντικότερο ρόλο στο στήσιμο του Yaris με το χαμηλό κέντρο βάρος και τις καλύτερες επιδόσεις. Βασίζεται στη φιλοσοφία της «Toyota New Global Architecture» και είναι το πρώτο Toyota με κεντρικό αερόσακο SRS και μάλιστα από το βασικό εξοπλισμό του. Αυτός ο αερόσακος ενεργοποιείται σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης για να αποτρέψει τραυματισμούς από την πρόσκρουση του οδηγού πάνω στο συνοδηγό.
Ας ξεκινήσουμε όμως με τις διαστάσεις του νέου Yaris . Το μήκος είναι 3.940 mm, το πλάτος 1.745 mm και το ύψος 1500 mm. Το μεταξόνιο είναι 2.560 mm. Το νέο Yaris 4ης γενιάς λανσάρει νέα εξαρτήματα που σχεδιάστηκαν για να είναι συμπαγή, ελαφρά και αποδοτικά. Επίσης εφοδιάζει το αυτοκίνητο με τον πρώτο κινητήρα της οικογένειας TGNA.
Κάτω από το καπό του το νέο Yaris «κρύβει» έναν νέο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα Euro 6 AP. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας στην έκδοση Active, με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων αποδίδει 125 ίππους και η ροπή του είναι 153 Nm που αποδίδεται ανάμεσα στις 4.800- 5.000 σ.α.λ.
Η μέση κατανάλωση (μικτός κύκλος WLTP) είναι 4 λίτρα για 100 χλμ . Με βάση την μέτρηση WLTP το CO2 είναι 128 gr (έχει Corr. NEDC 117 gr.) και φυσικά εισέρχεται στο δακτύλιο χωρίς κανένα περιορισμό.
ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Βολευτήκαμε στο αυτοκίνητο, βρήκαμε εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης και ξεκινήσαμε. Με τη νέα πλατφόρμα το Yaris έχει χαμηλώσει κατά 12 mm και στέκεται καλύτερα στο δρόμο. Ταυτόχρονα έχει κατά 37% μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία. Μπροστά έχει γόνατα MacPherson και πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Τα λάστιχα στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν της Bridgestone Turanza 8C4L. Πολύ καλό κράτημα στο δρόμο. Τα ελατήρια του είναι μαλακά. Το αυτοκίνητο περνάει χωρίς να ακούγεται από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Θόρυβος θα ακουστεί όταν πέσουν σε μια μεγάλη τρύπα και οι δύο τροχοί (αριστεροί η δεξιοί). Βέβαια αυτό είναι απόλυτα λογικό και δεν πρέπει να σας τρομάζει.
Μπορεί το Yaris να είναι φτιαγμένο για να κινείται άνετα στους στενούς δρόμους, όμως και στην εθνική οδό κινείται πολιτισμένα .Έχει σταθερό πάτημα ενώ μπορείς να κάνεις αρκετά χιλιόμετρα χωρίς να κουραστείς. Η απόκριση στο γκάζι είναι γραμμική και άμεση ακόμη και από τις χαμηλές στροφές. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει από το Drive Mode τον τρόπο που θέλει να κινηθεί (Power/eco). Στο δρόμο με στροφές κινείται σβέλτα και σε προδιαθέτει με το σωστό στήσιμο και πάτημα που έχει , να κινηθείς γρήγορα.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων Toyota Touch. Για να διευκρινίσουμε η οθόνη 8 ιντσών είναι μόνο στην έκδοση της δοκιμής μας γιατί πλέον στην Chic έκδοση, η οποία διατίθεται στο Hybrid, φέρει οθόνη 9.0’’ με standard Navigation.
Το μενού είναι απλό και κατανοητό. Η οθόνη του πίνακα οργάνων είναι ψηφιακή και τετράγωνη ενώ στα δύο στρογγυλά που βρίσκονται δεξιά και αριστερά ο οδηγός βλέπει στα αριστερά του το στροφόμετρο και στα δεξιά του τη στάθμη των καυσίμων και τη θερμοκρασία του κινητήρα ενώ ψηφιακά βλέπει και την ταχύτητα που κινείται. Διαθέτει σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2, σύστημα Bluetooth hands free και σύστημα Digital Audio Broacast (DAB) με τέσσερα ηχεία.
Τα πλαστικά μπροστά στο ταμπλό είναι μαλακά ενώ όλα τα άλλα που υπάρχουν στο αυτοκίνητο είναι πιο σκληρά. Ωστόσο τα υλικά είναι καλύτερης ποιότητας και πιο φινιρισμένα.
Στο τιμόνι υπάρχουν τα απαραίτητα εύχρηστα μπουτόν που διευκολύνουν τον οδηγό για να μην αποσπάται η προσοχή του.
Το νέο Yaris αν και ελαφρώς μικρότερο από το προηγούμενο μοντέλο είναι πιο ευρύχωρο. Υπάρχει αυξημένος χώρος για να κάθονται οι επιβάτες πίσω χωρίς να ενοχλούν με τα γόνατά τους τον οδηγό και συνοδηγό. Ο χώρος αποσκευών είναι 286 λίτρα.
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Στο νέο Yaris από το βασικό εξοπλισμό υπάρχει σύστημα πολυμέσων Toyota Touch με έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, air-condition, Adaptive Cruise Control, σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας (LDA), σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων και Ηill Assist Control (HAC)
Οι εκδόσεις των Yaris που διαθέτουν την αναβαθμισμένη λειτουργία του Pre-Collision System ανιχνεύουν τους πεζούς και τους δικυκλιστές τόσο την ημέρα όσο και τη νύκτα. Το Yaris προσφέρει επίσης για πρώτη φορά στην κατηγορία το Intersection Turn Assistance, που αναγνωρίζει τον κίνδυνο σύγκρουσης με αντίθετα ερχόμενα οχήματα και πεζούς. Και είναι το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία Β και στην Toyota που εφοδιάζεται με κεντρικό αερόσακο.
Το πακέτο Toyota Safety Sense για το νέο Yaris προσφέρει περισσότερα χαρακτηριστικά από κάθε άλλο τρέχον μοντέλο Toyota και είναι πιο πλούσιο από οποιοδήποτε αντίστοιχο του ανταγωνισμού στην κατηγορία B, περιλαμβάνοντας:
- Pre-Collision System με ανίχνευση οχήματος, ανίχνευση πεζού (ημέρα/νύχτα), ανίχνευση δικυκλιστή (ημέρα), Intersection Turn Assistance (ανίχνευση οχήματος και πεζού), Emergency Steering Assistance
- Intelligent Adaptive Cruise Control (σε όλο το εύρος ταχυτήτων στο Yaris Hybrid)
- Road Sign Assist
- Lane Departure Alert με Steering Control & Lane Trace Assist
- Automatic High-Beam
Υποστήριξη αποφυγής Πρόσκρουσης
Η υποστήριξη αποφυγής σύγκρουσης έχει αναβαθμιστεί με βελτιωμένη και ευρύτερη λειτουργικότητα. Μάλιστα το εύρος μεταξύ οχημάτων στο Pre-Collision System PCS) έχει αυξηθεί στα 180 km/h.
Αν το αυτοκίνητο παρεκκλίνει τυχαία από τη λωρίδα κυκλοφορίας, διασχίζοντας μία διαγράμμιση, ηχεί μία προειδοποίηση. Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιεί το steering control , που αυτόματα διατηρεί το όχημα στο κέντρο της λωρίδας του.
Το Emergency Steering Assist είναι μία ακόμα πρωτιά της Toyota στον τομέα της ασφάλειας. Υποστηρίζει τον οδηγό όταν υπάρχει ενδεχόμενο σύγκρουσης με πεζό ή εμπόδιο στη λωρίδα του αυτοκινήτου και απαιτείται ελιγμός αποφυγής. Το σύστημα ασκεί πρόσθετη ροπή στο σύστημα διεύθυνσης για να βελτιώσει τη σταθερότητα του οχήματος και να αποτρέψει την απομάκρυνσή του από τη λωρίδα κυκλοφορίας.
Να κλείσουμε με τις τιμές. Η τιμή για το Yaris με τον 1000άρι κινητήρα (72hp) ξεκινάει από 15.420 ευρώ. Η τιμή για το Yaris με τον κινητήρα 1.5 cc (125hp) ξεκινάει από 16.580 ευρώ και τέλος το αυτοκίνητο της δοκιμής μας κοστίζει 18.960 ευρώ.
Ευέλικτο και ασφαλές το Toyota Yaris 4ης γενιάς gr.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, SLIDER