Ευρύ διάλογο για την Παιδεία προανήγγειλε ο Μπαλτάς
Το νομοσχέδιο είναι αποσπασματικό, δεν θέλει να είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Σε αυτό το πλαίσιο συζητάμε, σημείωσε ο κ. Μπαλτάς από το βήμα της Βουλής.
Απαντώντας στις παρατηρήσεις των εισηγητών και αγορητών και ειδικώς του Θεόδωρου Φορτσάκη, από τη ΝΔ, ο υπουργός είπε πως πρόκειται για εποικοδομητικές προτάσεις, επισημαίνοντας: Συνεχίζουμε να διαφωνούμε. Ωστόσο πρόσθεσε ότι, με τέτοιους ήπιους τόνους, μπορούμε να συζητήσουμε. [...] Να πάμε παρακάτω με συναίνεση.
Ο κ. Μπαλτάς, επίσης, δεσμεύτηκε για έναν νόμο-πλαίσιο για τα ΑΕΙ, την πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε κλίμακα ενός χρόνου ίσως κι λιγότερο, με όρους πραγματικής διαβούλευσης, στην οποία θα μπορέσουν να συμπεριληφθούν προτάσεις, όπως αυτές του κ. Φορτσάκη.
Νωρίτερα, στην εισήγησή του, ο κ. Φορτσάκης είχε προτείνει να υπάρξουν περισσότερα πρότυπα σχολεία ανά την Ελλάδα, να υπάρξει ένας θεσμός που να επιφορτίζεται με την κατάρτιση εβδομαδιαίου προγράμματος στα σχολεία, καθώς επίσης και μία σχολή τύπου δημόσιας διοίκησης, από την οποία να προκύπτουν τα στελέχη της εκπαίδευσης. Οι προτάσεις αυτές βρήκαν σύμφωνο τον υπουργό, ο οποίος τόνισε ότι μπορούν να συζητηθούν αμέσως μετά τα επείγοντα και κατεπείγοντα ζητήματα.
Επίσης ανοικτός σε διάλογο εμφανίστηκε ο υπουργός σε σχέση με την πρόταση του εισηγητή του ΚΚΕ, Εμμ. Συντηχάκη, αναφορικά με τις σχολές επαγγελματικής κατάρτισης και το διδακτικό τους προσωπικό. Τέτοιου τύπου προτάσεις είμαστε έτοιμοι να τις συμπεριλάβουμε σε αυτό ή στο επόμενο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί και θα έχει περισσότερο χρόνο διαβούλευσης, επεσήμανε ο κ. Μπαλτάς.
Εξάλλου, ο υπουργός κατηγόρησε τις εισηγήτριες του Ποταμιού και του ΠΑΣΟΚ, Σταυρούλα Αντωνάκου και Εύη Χριστοφιλοπούλου, για μη εποικοδομητικές τοποθετήσεις, συνδικαλιστικού τύπου. Τέτοιες τοποθετήσεις καταργούν κάθε έννοια διαλόγου, ανέφερε χαρακτηριστικά και καταλήγοντας την ομιλία του τόνισε: Η εντυπωσηθηρία έχει κοντά ποδάρια.
Από τη μεριά της η κ. Χριστοφιλουπούλου διαμαρτυρήθηκε έντονα και τόνισε ότι οι χαρακτηρισμοί και σχολιασμοί των εισηγητών από τον υπουργό είναι εκτός των κοινοβουλευτικών ηθών.
Στην ομιλία της, η κ. Αντωνάκου είχε κατηγορήσει την ηγεσία του υπουργείου ότι θέλει να εφαρμόσει το μοντέλο του «δε βαριέσαι» καθώς δεν δίνει κίνητρα στους μαθητές να γίνουν καλύτεροι, ενώ η κ. Χριστοφιλοπούλου είχε αναρωτηθεί εάν η κυβέρνηση στην ουσία προσπαθεί να αλλάξει το σύστημα πρόχειρα και χωρίς διάλογο. Πρέπει να υπάρχει ευρύτερος διάλογος και συναίνεση για τα ζητήματα της Παιδείας είχε τονίσει.
Η εισηγήτρια της Χρυσής Αυγής, Δέσποινα Σβερώνη-Χονδρονάσιου, στην τοποθέτησή της επεσήμανε ότι στη χώρα δεν υπάρχει Παιδεία, ενώ από τη μεριά του ΚΚΕ, ο κ. Συντηχάκης έκανε λόγο για νομοσχέδιο-πυροτέχνημα της κυβέρνησης.
Η εισηγήτρια των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, Σταυρούλα Ξουλίδου, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο ελπιδοφόρο, καθώς καλείται να αποκαταστήσει τις ζημιές που προκάλεσαν στην Παιδεία οι πολιτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων.