Από τον Πέρη Χαλάτση
Οι Ιταλοί έχουν ένα καλό. Θα πρέπει να το αναγνωρίσουμε. Σέβονται όλα τα ιταλικά προϊόντα. Και ένα από αυτά – από τα πολύ καλά της Ιταλίας- είναι η αυτοκινητοβιομηχανία της Fiat.
Οι Ιταλοί αγαπούσαν ανέκαθεν τα μικρά αυτοκίνητα . Ιδιαίτερα το μοντέλο Fiat με τα διακριτικά «500» που έγινε άλλωστε και best seller. Στην Ελλάδα το λέγαμε 500αράκι . Και 500αράκι εξακολουθούμε να λέμε και το τελευταίας γενιάς Fiat 500. Το μοντέλο αυτό είναι διαχρονικό. Αγαπήθηκε από την πρώτη στιγμή. Ρετρό αισθητική αλλά σύγχρονη αντίληψη στο σχεδιασμό.
Το δημοφιλές 500άρακι έχει διαχρονική γοητεία . Όταν βρίσκεται δίπλα σας δεν περνάει απαρατήρητο. Ειδικά τώρα που έχει και το χαρακτηριστικό θόρυβο από τον προηγμένο δικύλινδρο 0.9 TwinAir βενζινοκινητήρα, Euro 6.
Βασική προϋπόθεση όταν οδηγείς ένα μικρό αυτοκίνητο είναι να το εξερευνάς προσεκτικά μέσα και έξω. Αν σε μαγνητίσει τότε δεν σε ενοχλούν ούτε οι μικροί χώροι αλλά ούτε ο θορυβώδης κινητήρας του.
Το Fiat 500 είναι ένα μικρό αυτοκίνητο που προορίζεται για μετακινήσεις κυρίως στην πόλη. Δεν μπορεί να έχεις στο μυαλό σου ότι όταν αγοράσεις ένα Fiat 500 , θα μπορείς να πηγαινοέρχεσαι στη Θεσσαλονίκη.
Όχι ότι έχει πρόβλημα να πάει. Αλλά όπως και να το κάνουμε είναι μικρό και τα μεγάλα ταξίδια δεν είναι ξεκούραστα.
Πριν αναφερθούμε στις επιδόσεις και τα άλλα σχετικά για το νέο 500 θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι η τιμή του «καίει» . Αν δεχθούμε ότι θα την υπολογίσουμε με το ευνοϊκό σύστημα της απόσυρσης, τότε το Fiat 0.9 Twinair στην έκδοση Lounge κοστίζει 15.700 ευρώ. Αν προσθέσουμε και άλλα 890, δηλαδή 16.590 ευρώ τότε μπορούμε να έχουμε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με τα δερμάτινα καθίσματα. Μπορεί να είναι ένα πολύ καλό και γουστόζικο αυτοκίνητο όμως σήμερα τα 16.590 ευρώ δεν είναι και λίγα. Μπορεί να είναι αλμυρή η τιμή του όμως πρέπει να παραδεχθούμε ότι έχει πολλά εξτρά και χρήσιμα γκατζετάκια.
Στο δρόμο
Έχουμε οδηγήσει τα τελευταία χρόνια αρκετές εκδόσεις από το μικρό Fiat. Το νέο αυτοκίνητο το οδηγήσαμε για αρκετά χιλιόμετρα. Μας άρεσε κυρίως μέσα στην πόλη. Στην εθνική οδό , ο δικύλινδρος TwinAir με τα 875 κ. εκ. που αποδίδει 105 ίππους, μας άρεσε. Η κύλιση του είναι υποδειγματική.
Οι δύο συνάδελφοι- συνεπιβάτες , μας ρώτησαν αν το αυτοκίνητο «φοράει» πετρελαιοκινητήρα. Η απάντηση ήταν αρνητική. Τους δικαιολογούμε όμως γιατί δεν είχαμε ξεκινήσει τη βόλτα μας. Η αλήθεια είναι ότι στο ρελαντί έχει κάπως τραχύ ήχο. Όχι κουραστικό αλλά τραχύ. Γι αυτό εύκολα κάποιος που δεν ξέρει πιστεύει ότι το αυτοκίνητο «φοράει» κινητήρα πετρελαίου. Από στάση χρειάζεσαι λίγο παραπάνω πάτημα στο γκάζι για να ξεκινήσει. Αρχικά έχει μια υστέρηση. Μετά όμως δεν πιάνεται.
Μπορεί η «καρδιά» του ανανεωμένου Fiat 500 να έχει στο ρελαντί τραχύ ήχο, όμως «κρύβει» νέες τεχνολογίες με την υπερτροφοδότηση από υπερσυμπιεστή υψηλής απόδοσης. Οι μηχανικοί ενσωμάτωσαν την πολλαπλή εισαγωγής στην κυλινδροκεφαλή και το πρωτότυπο σύστημα έλεγχου των βαλβίδων εισαγωγής MultiAir 2. Είπαμε , δεν πιάνεται. Έχει καλό γκάζι. Μας άρεσε στην εθνική οδό και μας εντυπωσίασε στην πόλη. Και αυτό γιατί ο κινητήρας είναι ελαστικός στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Η ροπή του από τις 2000 στροφές και πάνω είναι αρκετά καλή (145 Nm ).
Τα τελευταία χρόνια – με το που ξεκίνησε η κρίση στη χώρα μας- επανήλθαν οι ερωτήσεις τύπου «πόσο καίει». Στο συγκεκριμένο ερώτημα δεν θα απαντήσουμε με ακρίβεια. Εξαρτάται από το πόσο βαρύ πόδι έχει ο κάθε οδηγός και με ποιο στυλ οδηγεί. Σύμφωνα με τις επίσημες εργοστασιακές μετρήσεις στην πίστα, οι Ιταλοί δίνουν 4,2 λίτρα στα 100 χλμ. Φυσικά σε καμιά περίπτωση δεν πλησιάσαμε τις εργοστασιακές μετρήσεις. Σύμφωνα με τις ηλεκτρονικές ενδείξεις που είχαμε στο αυτοκίνητο της δοκιμής δεν πέσαμε ποτέ κάτω από 7 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Βέβαια για να πούμε την αλήθεια στις εκκινήσεις βυθίζαμε το πεντάλ του γκαζιού στο πάτωμα.
Δεν ξεκινήσαμε ποτέ με διαθέσεις οικονομικής οδήγησης και σχεδόν πάντα ήμασταν στο αυτοκίνητο τρείς ενήλικοι και όχι αδύνατοι. Αν πατούσαμε πιο γλυκά το γκάζι, και κάναμε και σωστή χρήση του Start/Stop ενδεχομένως να πέφταμε και κάτω από τα 6.5 / 100 χλμ .
Όμως όταν το οδηγείς γρήγορα και σε δρόμο με πολλές στροφές το 500άρακι είναι πρόκληση. Και καλές διαθέσεις να έχεις , ξεχνάς κάθε σκέψη για οικονομία.
Το Fiat 500 έχει ένα πολύ καλό σε αίσθηση λεβιέ ταχυτήτων 6 σχέσεων . Οι ταχύτητες κουμπώνουν υποδειγματικά. Οι εκπομπές ρύπων ( CO2) είναι στα 99 γρ./χλμ.,.
Διαχρονικό αλλά με νέα τεχνολογία. Τα πλαστικά δένονται με κάθε όργανο που υπάρχει στο εσωτερικό ενώ κυριαρχούν και οι δερμάτινες επιφάνειες.
Άψογο στο εσωτερικό. Δείκτες, όργανα, ταμπλό. Σε όμορφη θέση και το σύστημα πολυμέσων Uconnect . Τα καθίσματα μπροστά και πίσω από καλό υλικό. Όλα δερμάτινα.
Ο οδηγός και ο συνοδηγός έχουν αρκετό χώρο. Οι πίσω επιβάτες όχι και τόσο.
Μικρό το αυτοκίνητο, μικρό και το πορτ παγκάζ. Ο χώρος αποσκευών είναι 185 λίτρα.
Σε γενικές γραμμές όμως το Fiat 500 έχει νέες πινελιές στη σχεδίαση του και φυσικά αυτές οι πινελιές το δείχνουν φρέσκο και νεανικό. Οι χρωμιωμένες λεπτομέρειες στο κάτω μέρος της μάσκας αλλά και τα γκρί διακοσμητικά αυτοκόλλητα συνδέονται άριστα με το άσπρο χρώμα του αυτοκινήτου. Εκτός από τις μοντέρνες σχεδιαστικές παρεμβάσεις αυτό που το κάνουν να ξεχωρίζει είναι οι μαύρες αλουμινένιες ζάντες . Οι παρατηρητικοί θα δουν και τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων στους μπροστινούς τροχούς. Οι προβολείς είναι επανασχεδιασμένοι και τα φώτα ημέρας τύπου LED.
now24.gr-auto
Tags: Auto-Moto, τιμή