Φοβερές οι αναρτήσεις του νέου Ranger Raptor-Κλέβουν την παράσταση στην off road οδήγηση

Το νέο Ranger Raptor που παρουσιάσθηκε πρόσφατα στη χώρα μας είναι ενα pick-up που δεν καταθέτει τα όπλα ακόμη και αν κινηθεί στα κατσάβραχα ενος βουνού χωρίς δρόμο. Περνάει απο απροσπέλαστα σημεία και αν ο οδηγός ξέρει τα μυστικά του για να εκμεταλλευτεί τις απεριόριστες δυνατότητές του,τότε δεν υπάρχει σημείο που να μην το περάσει. Οι κατασκευαστές για το Raptor 2ης γενιάς αναφέρουν οτι είναι ένα όχημα παντός εδάφους με αγωνιστικές καταβολές. Και αυτό το εξηγούν γιατί το Raptor είναι εφοδιασμένο με το δοκιμασμένο στους αγώνες σύστημα FOX Bottom-Out Control που προσφέρει μέγιστη δύναμη απόσβεσης στο τελευταίο 25% της διαδρομής των αμορτισέρ.

Το αξιοσημείωτο είναι οτι το Raptor δεν είναι όπως τα περισσότερα αυτοκίνητα παντός εδάφους που όταν κινηθούν στην άσφαλτο πηδούν στα «κατσίκια». Η κίνηση στον αυτοκινητόδρομο είναι απαλή οπως όταν κινείσαι με ενα Ι.Χ.

Οι παραδόσεις του νέου Raptor στην Ευρώπη αλλά και στη χώρα μας αναμένονται στο τέλος του καλοκαιριού όποτε θα έχουμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε και να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας για τις αρετές του Off Road αυτοκινήτου της Ford.

Αν κρίνουμε απο το προηγούμενο μοντέλο μπορούμε να συμπεράνουμε οτι το νέο «θηρίο» της Ford είναι ακατανίκητο αφού εκτός απο τις Off Road δυνατότητές του,κινείται χωρίς να κουράζει με αναπηδήσεις στον αυτοκινητόδρομο.

Για να πετύχουν οι μηχανικοί την απόλυτη οδηγική απόλαυση, χρησιμοποίησαν κορυφαίες αναρτήσεις που σε συνδυασμό με το νέο σασί αλλάζουν τη λογική της σκληρής μετακίνησης στους αυτοκινητόδρομους. Για τις δύσκολες διαδρομές μεγάλο ρόλο παίζει μια σειρά δομικών ενισχύσεων ειδικά εξελιγμένων για το νέο Raptor. Τα σημεία έδρασης των bumpstops της ανάρτησης, οι βάσεις στους θόλους των τροχών και τους πίσω συνδέσμους των αμορτισέρ, διασφαλίζουν ότι το σασί της επόμενης γενιάς του θηριώδους pick-up μοντέλου της Ford μπορεί να διαχειρίζεται υποδειγματικά ακόμα και τις πλέον απαιτητικές συνθήκες off-road οδήγησης. Είναι ενας οδοστρωτήρας παντός εδάφους διασφαλίζοντας ταυτόχρονα κορυφαία επίπεδα άνεσης.

Η μεγάλη διαδρομή των αναρτήσεων με τους νέους, ανθεκτικούς, αλλά και αλουμινένιους συγχρόνως πάνω και κάτω βραχίονες εμπρός, και τον αναβαθμισμένο σύνδεσμο Watt πίσω, έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν περισσότερο έλεγχο σε ανώμαλα εδάφη με υψηλή ταχύτητα.

Η επόμενη γενιά των αμορτισέρ FOX 2.5” Live Valve Internal Bypass του νέου Raptor υιοθετούν τεχνολογία αιχμής, με μεταβλητή απόσβεση κατά μήκος της διαδρομής τους αλλά και ηλεκτρονική διαφοροποίηση των χαρακτηριστικών αυτών. Τα συγκεκριμένα αμορτισέρ είναι τα πιο προηγμένα που έχουν τοποθετηθεί ποτέ στο Ranger Raptor και φέρουν πλήρωση λαδιού με Teflon που μειώνει τις τριβές κατά περίπου 50% σε σύγκριση με εκείνα του απερχόμενου μοντέλου.

Το hardware της ανάρτησης φέρει την υπογραφή της FOX. Τόσο η ρύθμιση όσο και η εξέλιξή της πραγματοποιήθηκαν από την Ford Performance χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό μηχανικής με τη βοήθεια υπολογιστή (CAE) και δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες. Όλες οι παράμετροι, όπως η σκληρότητα των ελατηρίων, η απόσταση από το έδαφος, το σετάρισμα των βαλβίδων παράκαμψης και η απόσβεση σε κάθε «ζώνη διαδρομής» του αμορτισέρ, είχαν ως στόχο τη δημιουργία της τέλειας ισορροπίας μεταξύ άνεσης, ελέγχου, σταθερότητας και ελκτικής πρόσφυσης εντός και εκτός δρόμου.

Η ανάρτηση προσαρμόζεται σε πραγματικό χρόνο. Προσφέρει εξαιρετικό έλεγχο του αμαξώματος στο δρόμο, ενώ απορροφά τις μικρές αλλά και μεγάλες ανωμαλίες στις εκτός δρόμου διαδρομές, εξασφαλίζοντας μέγιστο έλεγχο και επιδόσεις.

Στο νέο Ranger Raptor ο οδηγός πρέπει να επιλέξει το προφίλ οδήγησης έτσι ώστε να λειτουργήσει υποδειγματικά το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα Live Valve Internal Bypass. Το σύστημα αυτό έχει  εξελιχθεί ώστε να προσφέρει βελτιωμένη άνεση στο δρόμο και οδηγική ποιότητα σε συνθήκες εκτός δρόμου, τόσο με υψηλές όσο και με χαμηλές ταχύτητες.

Εκτός από το να συνεργάζεται με τα drive modes του οχήματος, το σύστημα λειτουργεί επίσης στο παρασκήνιο προετοιμάζοντας το νέο Ranger Raptor προκειμένου να αντιμετωπίσει διαφορετικές συνθήκες. Καθώς συμπιέζεται ένα αμορτισέρ στις διάφορες «ζώνες διαδρομής» του συστήματος παράκαμψης, η απόσβεση προσαρμόζεται με ακρίβεια. Οι μηχανικοί της Ford ανέφεραν οτι η επιτυχία του συστήματος στην όλη διαδικασία είναι οτι αντιστρέφεται κατά την επαναφορά των αμορτισέρ στη θέση ισορροπίας.

Το δοκιμασμένο στους αγώνες σύστημα FOX Bottom-Out Control μπορεί να σκληραίνει τα πίσω αμορτισέρ, ώστε να μην βυθίζονται στις έντονες επιταχύνσεις με αποτέλεσμα να κρατάει σταθερό το Raptor τόσο στην άσφαλτο όσο και στην πίστα. H  ικανότητα του Ranger Raptor να κινείται άνετα σε ανώμαλα εδάφη αυξάνεται με την προσθήκη ενισχυμένης προστασίας στο κάτω μέρους του αμαξώματος. Η εμπρός ποδιά είναι σχεδόν διπλάσια σε μέγεθος συγκριτικά με την αντίστοιχη του βασικού νέου Ranger και είναι κατασκευασμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής πάχους 2,3 mm. Αυτή η ποδιά, η οποία συνδυάζεται με καλύμματα κινητήρα και μετάδοσης, είναι σχεδιασμένη για να προστατεύει βασικά εξαρτήματα όπως το ψυγείο, το σύστημα διεύθυνσης, το εμπρός εγκάρσιο μέρος, το κάρτερ και το εμπρός διαφορικό.

 

 

Φοβερές οι αναρτήσεις του νέου Ranger Raptor-Κλέβουν την παράσταση στην off road οδήγηση gr.

now24.gr-auto

Tags: ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: