Μία καινούργια υπηρεσία, την παροχή ψηφιακής υπογραφής νέας γενιάς, προσφέρει το ΕΒΕΘ στα μέλη του, καταργώντας τη χρήση ειδικής συσκευής (USB Token κλπ.) και επιτρέποντας την επικύρωση των εγγράφων από οπουδήποτε και αν βρίσκεται ο ενδιαφερόμενος! Ο κάτοχος του συγκεκριμένου τύπου ψηφιακής υπογραφής, μπορεί να υπογράφει ηλεκτρονικά ένα ψηφιακό έγγραφο, από οποιονδήποτε Η/Υ, smartphone, tablet, που έχει διαδικτυακή πρόσβαση, χωρίς να απαιτείται η εγκατάσταση κάποιου ειδικού λογισμικού.
Τι είναι ψηφιακή υπογραφή
Η ψηφιακή υπογραφή εξασφαλίζει την εγκυρότητα ενός ηλεκτρονικού εγγράφου, δηλαδή προστατεύει την αυθεντικότητα και την ακεραιότητά του. Επίσης, σε συνδυασμό με τη χρονοσήμανση εξασφαλίζει επιπλέον τη μη αποποίηση ευθύνης του υπογράφοντα. Η ψηφιακή υπογραφή επιτρέπει στον παραλήπτη ενός εγγράφου να επαληθεύσει την ταυτότητα του υπογράφοντος (αυθεντικοποίηση) και να διασφαλίσει ότι το περιεχόμενό του δεν έχει παραποιηθεί (ακεραιότητα). Οποιαδήποτε αλλαγή στο ηλεκτρονικό έγγραφο μετά την υπογραφή, την ακυρώνει, προστατεύοντάς το από αλλοίωση ή και πλαστογραφία. Επίσης με την εκτύπωση του εγγράφου καταργείται η ψηφιακή υπογραφή, αφού μετατρέπεται η ηλεκτρονική του υπόσταση, σε υλική.
Τα πλεονεκτήματα
Η ψηφιακή υπογραφή νέας γενιάς συνδυάζει τα εξής πλεονεκτήματα:
• Ο κάτοχος άυλης ψηφιακής υπογραφής μπορεί να υπογράψει ηλεκτρονικά ένα ψηφιακό έγγραφο από κάθε τύπου συσκευή (desktop, laptop, tablet, smartphone) και χρειάζεται να έχει μόνο σύνδεση στο διαδίκτυο, χωρίς να απαιτείται η εγκατάσταση ειδικού λογισμικού.
• Για το One Time Password (κωδικός μιας χρήσης), ο κάτοχος δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσει κάποια συσκευή usb, αλλά το smartphone ή το tablet του, απ’ όπου, μέσω κατάλληλης εφαρμογής, θα παραχθεί ο απαραίτητος κωδικός.
• Το κόστος απόκτησης της άυλης ψηφιακής υπογραφής είναι φθηνότερο κατά περίπου 30%, από την κλασική ψηφιακή υπογραφή.
• Ευκολία απόκτησης της ψηφιακής υπογραφής με μόνο μία επίσκεψη στο οικείο Επιμελητήριο.
Τα βήματα της διαδικασίας
Η διαδικασία απόκτησης ψηφιακής υπογραφής νέας γενιάς (ΨΥ) απαιτεί τέσσερα βήματα και συγκεκριμένα:
- Πρώτο βήμα – Ηλεκτρονική Υποβολή των Αιτήσεων
Α) ηλεκτρονική υποβολή αίτησης στο site της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων – Υπηρεσία Αρχής Εγγραφής ΥΠΑΕ (http://apps.uhc.gr/digitalsignatures/dsrequest ).
Β) ηλεκτρονική υποβολή αίτησης στη διαδικτυακή πύλη «ΕΡΜΗΣ»
Εγγραφή στη διαδικτυακή πύλη «ΕΡΜΗΣ» (www.ermis.gov.gr) – Για οδηγίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ανατρέχουν στο http://apps.uhc.gr/digitalsignatures/backOffice/pdf/ermis_manual.pdf.
Πέραν της υποβολής της αίτησης, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει υποχρεωτικά να τυπώσουν την αίτηση – υπεύθυνη δήλωση στο http://apps.uhc.gr/digitalsignatures/backOffice/pdf/pki_citizen_yp_dilosi.pdf
Σημαντικό: Για την είσοδό τους στον ΕΡΜΗ οι ενδιαφερόμενοι θα χρειαστούν τον προσωπικό τους κωδικό TAXISΝΕΤ.
- Δεύτερο βήμα – έλεγχος της ταμειακής ενημερότητας.
Ο αρμόδιος υπάλληλος του Επιμελητηρίου, ενημερώνεται για την αίτηση του ενδιαφερόμενου και ελέγχει αν είναι μέλος του Επιμελητηρίου και ταμειακά ενήμερος. Αν όλα είναι εντάξει, το σύστημα αποστέλλει αυτόματα στον ενδιαφερόμενο, μήνυμα με την ταυτότητα πληρωμής, το κόστος απόκτησης της ΨΥ και τον ενημερώνει ότι με επόμενο μήνυμα θα κληθεί στο Επιμελητήριο για την ταυτοποίηση και ενεργοποίηση της ΨΥ. Αν υπάρχουν ταμιακές εκκρεμότητες, το σύστημα αποστέλλει αυτόματα σχετική ενημέρωση προς διεκπεραίωση.
- Τρίτο βήμα – ηλεκτρονική πληρωμή του κόστους απόκτησης ΨΥ.
Με την ενημέρωση των πληρωμών από το διατραπεζικό σύστημα ΔΙΑΣ, το σύστημα αποστέλλει αυτόματα μήνυμα στον ενδιαφερόμενο, προκειμένου να προσέλθει στο Επιμελητήριο για την ταυτοποίηση και ενεργοποίηση της ΨΥ.
- Τέταρτο βήμα – ταυτοποίηση & ενεργοποίηση.
Με την επίσκεψη του ενδιαφερόμενου στο Επιμελητήριο, ο αρμόδιος υπάλληλος τον ταυτοποιεί με την ταυτότητά του μέσα από το site «ΕΡΜΗΣ», σαρώνει και αποθηκεύει στην εφαρμογή την υπογεγραμμένη αίτηση – υπεύθυνη δήλωση και τη φωτοτυπία της ταυτότητάς του.
Προσοχή!! H Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωση υπογράφεται με την παρουσία του ενδιαφερόμενου στο Επιμελητήριο.
Η ενεργοποίηση της ψηφιακής υπογραφής
Η ενεργοποίηση της ΨΥ μπορεί να γίνει με δυο τρόπους:
α) στο Επιμελητήριο με την βοήθεια του αρμόδιου υπαλλήλου από ειδική θέση εργασίας,
β) στις εγκαταστάσεις του ενδιαφερόμενου με ειδικές γραπτές οδηγίες.
Το δικαίωμα χρήσης της ψηφιακής υπογραφής ισχύει για 5 έτη και το συνολικό κόστος ανέρχεται στο ποσό των 80 ευρώ, πλέον ΦΠΑ 24%.
«Ψηφιακή Γωνιά» στο ΕΒΕΘ
Το ΕΒΕΘ δημιούργησε ειδική «Ψηφιακή Γωνιά» (DIGITAL CORNER), στην αίθουσα συναλλαγών στο ισόγειο του κτιρίου του, με εκπαιδευμένο προσωπικό που συνδράμει κάθε επιχείρηση-μέλος, στην απόκτηση και χρήση της άυλης ψηφιακής υπογραφής.
Σημειώνεται ότι:
1. Οι ψηφιακές υπογραφές εκδίδονται μόνο για τους νόμιμους εκπροσώπους των επιχειρήσεων – μελών του ΕΒΕΘ.
2. Οι συνδρομές όλων των επιχειρήσεων – μελών, που νόμιμα εκπροσωπεί ο ενδιαφερόμενος, πρέπει να είναι τακτοποιημένες μέχρι και το τρέχον έτος.
Τα ενδιαφερόμενα μέλη του ΕΒΕΘ μπορούν να επικοινωνούν καθημερινά με το τμήμα Μητρώου, τηλ. 2310 370151, για περαιτέρω πληροφορίες.
typosthes.gr-Oikonomia