Συνέντευξη στη ΛΕΜΟΝΙΑ ΒΑΣΒΑΝΗ
Γεννημένος και μεγαλωμένος στην Κρήτη, σε μια οικογένεια που ασχολούνταν με την παραγωγή ενδυμάτων ο Γιώργος Σουργιαδάκης είχε βάλει από νωρίς στόχο να ασχοληθεί επαγγελματικά με το χώρο της μόδας. Από τις κατασκευές πατρόν σε επώνυμες εταιρείες ανδρικών και γυναικείων ενδυμάτων εντός και εκτός συνόρων, το 2006 μαζί με τη σύζυγό του, Ρένα Σιδηροπούλου, αποφάσισαν να φτιάξουν το brand Me & My και λίγα χρόνια μετά, το 2013, το gioS με πιο νεανικά ρούχα. Με αφορμή τη συμμετοχή του Έλληνα δημιουργού στην 18η Athens Xclusive Designers Week μιλήσαμε μαζί του για τον τομέα της ένδυσης στην Ελλάδα της κρίσης.
- Τι θέση έχει η μόδα στην Ελλάδα της κρίσης;
- Η μόδα στις μέρες μας περνάει ανάλογη κρίση που δυστυχώς περνάει και η χώρα μας. Η αγοραστική δυναμική του καταναλωτή έχει μειωθεί κατακόρυφα οπότε και οι πωλήσεις στο χώρο της μόδας έχουν μειωθεί δραματικά. Οι οικονομικές και πολιτικές εξελίξεις των τελευταίων ετών δεν επιτρέπουν στους ανθρώπους που ασχολούνται με τη μόδα να δραστηριοποιούνται με ενέργεια και ζωντάνια. Ο Έλληνας δημιουργός έχει την τεχνογνωσία και ικανότητα να πρωτοτυπήσει και να μεγαλουργήσει δημιουργικά, με υψηλής αισθητικής αποτελέσματα, αλλά δεν μπορεί να εξαπλώσει παρά μικρό ποσοστό του ταλέντου που διαθέτει. Ένα ακριβό ύφασμα, για παράδειγμα, που θα είχε ως αποτέλεσμα ένα υψηλής αισθητικής προιόν, δεν μπορεί να πουληθεί, οπότε ένα φθηνότερο ύφασμα θα αντικαταστήσει την πρώτη ύλη με συνέπεια το τελικό προιόν να μην έχει την ίδια αισθητική αξία. Αναγκαστικά λοιπόν οδηγούμαστε σε safe συμβιβαστικές επιλογές. Επίσης , το νέο αίμα, οι νέοι με ταλέντο που φιλοδοξούν να ασχοληθούν με τη μόδα, βρίσκουν πολύ δύσκολα δουλειές και οδηγούνται για βιοποριστικούς λόγους σε άλλα επαγγέλματα.
-Πώς επιβιώνει μια επιχείρηση που ασχολείται με τον τομέα της ένδυσης και εδρεύει στη Θεσσαλονίκη, δεδομένου ότι είναι από αυτούς που έχουν υποστεί από τις μεγαλύτερες απώλειες στις πωλήσεις;
- Όπως σε οποιαδήποτε άλλη περιοχή. Σαφώς τα αστικά κέντρα έχουν υποστεί μεγαλύτερες απώλειες απ” ότι η επαρχία αλλά ο τρόπος για να επιβιώσει μια επιχείρηση είναι οπουδήποτε ίδιος. Συμπίεση των λειτουργικών και γενικών εξόδων, μείωση της υπερπαραγωγής ώστε να μην υπάρχει ο φόβος να δημιουργηθεί stock στις αποθήκες, προσεκτικές πωλήσεις σε αξιόπιστους πελάτες ώστε να μην χαθούν χρήματα και πάνω απ” όλα μεγάλη προσοχή στην ποιότητα και το κόστος παραγωγής ώστε το προιόν που διαθέτεις να υπερτερεί του ανταγωνισμού.
-Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με το χώρο της μόδας;
- Γεννήθηκα μέσα σ” αυτόν το χώρο. Οι γονείς μου ασχολούνταν με το ίδιο επάγγελμα, την παραγωγή ενδυμάτων και από πολύ μικρός είχα βάλει στόχο να σπουδάσω αυτό το αντικείμενο και να ασχοληθώ επαγγελματικά μόνο με αυτό. Σπούδασα τη δεκαετία των 80′ς στην σχολή Μόδας Esmod-ΒΕΛΟΥΔΑΚΗ, κατόπιν στην PANSiK και λίγο αργότερα στην Muller and Sons στη Γερμανία όπου συμπλήρωσα τις γνώσεις μου στην ανδρική ένδυση.
-Μιλήστε μας για τα brands που έχετε φτιάξει με τη σύζυγό σας. Από πού αντλείτε έμπνευση;
-Για πολλά χρόνια σχεδίαζα συλλογές και έκανα κατασκευές πατρόν σε πολλές επώνυμες εταιρείες ανδρικών αλλά και γυναικείων ενδυμάτων σε Ελλάδα και εξωτερικό. Το 2006 αποφασίσαμε με την σύζυγό μου να περιορίσουμε το πελατολόγιο του γραφείου, δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία στους εαυτούς μας να δημιουργήσουμε κάτι δικό μας, αφού υπήρχε η τεχνογνωσία και η ανάλογη υποδομή. Έτσι ξεκίνησε πρώτα η Me and My η οποία σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα έγινε ένα αρκετά καλοστημένο brand στον Ελληνικό χώρο και το 2013 δημιουργήθηκε η ανάγκη και για ένα δεύτερο, πιο νεανικό σήμα, το GIO.S.
Αυτή τη στιγμή, σε όλη την Ελλάδα και την Κύπρο, υπάρχουν σχεδόν σε κάθε πόλη συνεργαζόμενα καταστήματα που διαθέτουν προς πώληση τα δύο brands.
Η έμπνευση αντλείται από την καθημερινότητα, με πολλά ταξίδια για ενημέρωση σε αγορές και εκθέσεις εξωτερικού, σε συνεργασία με πολύ αξιόλογους οίκους υφασμάτων και υλικών αλλά κυρίως από τη συναναστροφή μας με σύγχρονους και μοντέρνους ανθρώπους που νιώθουμε την ανάγκη τους να ξεχωρίζουν με τον τρόπο που ντύνονται.
-Πρόσφατα συμμετείχατε και στην 18η Athens Xclusive Designers Week. Πείτε μας τις εντυπώσεις σας από αυτή την εκδήλωση.
-Ήταν η πρώτη φορά που συμμετείχαμε στην AXDW και οφείλω να πω ότι είναι μία διοργάνωση-εκδήλωση με υψηλή αποδοχή από το κοινό που βοηθάει ιδιαίτερα έναν σχεδιαστή να προβάλει τις δημιουργίες του. Ήδη μέσα σε μόλις δέκα μέρες από την εκδήλωση, έχουν φανεί τα θετικά αποτελέσματα, όχι μόνο από τους υπάρχοντες πελάτες-συνεργάτες αλλά και από κοινό που δεν μας ήξερε και πλέον μας αναγνωρίζει και ζητάει να προμηθευτεί ρούχα με την επωνυμία μας. Σε δύσκολους καιρούς, όπως αυτοί που περνάμε τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν φορείς που να σε βοηθούν να προβληθείς. Η διοργάνωση παρέχει τους χώρους, το κατάλληλο προσωπικό αλλά και πλήθος φωτογράφων και μέσων ενημέρωσης, που θα ήταν ιδιαίτερα δύσκολο, αλλά και πολύ πιο δαπανηρό, να μπορέσει ένας σχεδιαστής να το κάνει με δική του και μόνο πρωτοβουλία. Γι’ αυτούς τους λόγους θεωρώ απαραίτητη τη συμμετοχή μας και στις επόμενες δοργανώσεις του AXDW.
typosthes.gr-topika
Tags: ΤΟΠΙΚΑ